Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 09:34
Boogie
Boogie is offline
Moet morgen m'n ouders ophalen van Schiphol en ik zou graag vantevoren wat dingetjes weten.

Is alles daar goed aangegeven (waar de parkeerplaats is, waar de juiste gates zijn). Wat kost het parkeren daar? Is het in de zomer eenvoudig om een plek te bemachtigen? Hoe lang is het lopen vanaf de parkeerplaats? Hoe lang duurt het na aankomst van het vliegtuig dat je weer in de auto zit?
Oud 04-08-2004, 09:37
Envy
Envy is offline
ik heb het vage vermoeden dat je dat allemaal wel zal kunnen vinden op www.schiphol.com oid.
Oud 04-08-2004, 09:38
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
pinoow schreef op 04-08-2004 @ 10:37 :
ik heb het vage vermoeden dat je dat allemaal wel zal kunnen vinden op www.schiphol.nl oid.
Maar buiten dat wil ik ook graag ervaringen horen.
Oud 04-08-2004, 09:41
Verwijderd
mijn ouders regelen dat altijd dus ik zou het niet weten.

maar als je aankomt vanaf de snelweg kun je borden volgen richting ophaalplek geloof ik en dan is het een kwestie van naar de aankomsthal gaan.
Oud 04-08-2004, 09:45
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
naar de gates kom je niet,

volgens mij is alles wel goed aangegeven waar je kunt parkeren,
dan moet je nog naar de goede terminal lopen, kijk je op het scherm of je ouders al geland zijn en waar ze uit komen, bij die uitgang ( weet de corecte naam niet meer) ga je dan staan, en dan wacht je tot ze er uit komen
Oud 04-08-2004, 09:49
YPrue
YPrue is offline
Haha, dat had ik twee weken geleden voor het eerst ook, toen ben ik voor het eerst met het vliegtuig op vakantie gegaan en moest van Schiphol vertrekken. Toen had ik ook zoiets van 'kan ik alles wel vinden?' en 'staat alles wel goed aangegegeven?'. Maar ik kan je vertellen dat zich eigenlijk alles wel vanzelf wijst. Alles staat goed aangegeven, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Over het parkeren zelf weet ik niks, omdat wij met de trein naar Schiphol zijn gegaan. Maar er is echt geen standaard-tijd die je kunt zeggen wanneer je weer in de auto zit nadat het vliegtuig is geland. Zeker niet als je meer dan een uur (zoals ons is gebeurd) op je koffer moet wachten.
Oud 04-08-2004, 09:53
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Boogie schreef op 04-08-2004 @ 10:34 :
1)Is alles daar goed aangegeven (waar de parkeerplaats is, waar de juiste gates zijn). 2)Wat kost het parkeren daar? 3)Is het in de zomer eenvoudig om een plek te bemachtigen? 4)Hoe lang is het lopen vanaf de parkeerplaats? 5)Hoe lang duurt het na aankomst van het vliegtuig dat je weer in de auto zit?
1) Ja, er zijn overal borden die je wijzen waar je moet zijn ed,
goed kijken dus.

2) Moet je idd ff op schiphol.nl kijken.

3) Hangt er vanaf hoelaat je iemand ophaalt?

4) Hangt er vanaf waar je parkeert. Als je bij het lang-parkeren (dus je auto laat staan terwijl je op reis bent) staat, rijdt er een bus van de parkeerplaats naar de aankomsthal, als je bij de gewone parkeerplaatsen staat (voor als je iemand gaat ophalen), moet je naar de lift toelopen en naarboven (en dan naar de aankomsthal?), veel langer dan vijf/tien minuten zal dat niet duren lijkt me?

<edit>
Citaat:
Passagiers ophalen
Als u alleen even iemand wilt ophalen, kan dat voor de deur. Vanaf de afslag 'Schiphol' (op de A4) volgt u de borden 'Aankomsthal'. U kunt hier even stoppen om bagage in te laden. U kunt hier niet uw auto parkeren.

Passagiers ophalen in de Aankomsthal
Wilt u de passagiers ophalen in de Aankomsthal, dan kunt u uw auto parkeren op parkeerterrein P1 of P2 voor kort parkeren. Hiervoor volgt u de borden 'P Aankomst'.
Op de monitoren kunt u zien in welke aankomsthal de passagier arriveert. Tijdens het wachten kunt u genieten van een hapje of een drankje in één van de vele horeca gelegenheden of u kunt gezellig nog even winkelen op Schiphol Plaza.

Let op!
Op de hele luchthaven is een wegsleepregeling van kracht. Parkeer uw auto dus uitsluitend op plaatsen waar dat is toegestaan.
5) Hangt er vanaf hoe druk het is, als er veel vluchten zijn & veel mensen in je vliegtuig, sta je langer in de rij voor bagage & douane ed, dan wanneer je midden in de nacht aankomt en er maar 50 mensen in je vliegtuig zitten zoals ik de laatste keer had.

Dit hoort op R&V, trouwens.

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 10:03.
Oud 04-08-2004, 09:59
nielsieb
nielsieb is offline
k zou als k jou was niet je auto bij de aankomsthal zetten.. maar gewoon in zo'n parkeer garage. als je daar staat dan volg je gewoon de bordjes aankomsthal. je hebt aankomst 1,2 en 3 maar dan moet je ff op zo'n scherm kijken bij welke je ouders aankomen (staat er altijd achter) en dan maar w8 tot ze dr uit kunnen lopen.. en dan kunnen jullie naar elkaar toe rennen en elkaar innig omhelsen
Oud 04-08-2004, 10:18
snoopy
snoopy is offline
Ik haal mensen altijd op in de vertrek hal. Daar kun je nl. wel langer wachten, dan bij de aankomsthallen. En dan moet degene die uit het vliegtuig komt even bellen, en dan kun jij zeggen bij welke vertrekhal je staat (je hebt hal 1, 2 en 3). Dat staat binnen heel goed aangegeven, en buiten staat het er met koeienletters op.

Verder staat vanaf de snelweg schiphol heel goed aangegeven en vanaf de afrit ook aankomst- en vertrekhallen.

Tada!
parkeren kost dan dus niks

edit: oh ja. Ik moet ongeveer 20 min. rijden van mijn huis naar schiphol. Ik spreek altijd af met mensen die ik ophaal dat ze bellen zodra ze het vliegtuig uitkomen, dan vertrek ik thuis. Dan moet ik vaak nog een minuut of 10 wachten. Dus bij de landingstijd nog een halfuur optellen, ongeveer.
Oud 04-08-2004, 11:00
Ieke
Ieke is offline
Als je naar schiphol rijd gewoon de borden schiphol volgen en niet naar lang parkeren. Dan ben je er ver van daan en bij schiphol zelf zijn een aantal hele mooie parkeergrage's waar je heel goed kan staan. Voor ophalen is daar parkeren echt het beste. Gewoon naar schiphol rijden en dan de borden parkeren volgen.
Als je geparkeert hebt gewoon naar binnen lopen (bij schiphol plaza zitten ook de aankomsthallen en een boel winkels, dus als te te vroeg bent zal je je heus wel vermaken). Je kijkt dan op een tvscherm naar de aankomende vluchten en dan (tijd, plaats en vluchtnummer) en je kan er meteen zien of er vertraging is en in welke aankomsthal ze aankomen (1, 3 of 3) en dan loop je daar naar toe. Dan gewoon bij die deuren wachten tot ze naar buiten komen (daarachter het glas zitten de bagagebanden en de douane).
Het is allemaal vrij simpel en goed aangegeven. Gewoon even goed kijken en niet al te hard rijden. Ik heb zelf in het voorjaar mijn ouders er opgehaald en het ging uitstekent.
Oud 04-08-2004, 11:04
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Maak je geen zorgen. Schiphol is één grote ge-oliede machine...die nog werkt ook.
Oud 04-08-2004, 13:14
Guissie
Guissie is offline
---Schiphol is behoorlijk groot en er zijn overal parkeerplaatsen (die best duur zijn)dus het hangt er maar vanaf waar je parkeert hoe lang het lopen is. Maar parkeren is geen probleem.(parkeer vlakbij de ingang, want er is altijd wel ruimte en onhoudt in welke deel je staat bijv. ''fiets'')

--- Tja hoe lang het duurt voordat je in de auto zit... Het duurt iig even voordat j ouders er zijn want ze moeten van de gate naar de aankomsthall lopen waar ze de bagage van de band halen. Soms heb je geluk en heb je de koffers snel en soms duurt het eerst nog een half uur voor de koffers er zijn en dan moet je nog op je eigen koffer wachten. Dus dit is moeilijk te zeggen.
Oud 04-08-2004, 17:19
AlopiA
AlopiA is offline
Is alles daar goed aangegeven (waar de parkeerplaats is, waar de juiste gates zijn)?
Alles is goed aangegeven, maar omdat er veel is om aan te geven moet je erg goed opletten, ook als je nog niet eens op schiphol zelf bent, want je moet wel aan de 'arrival' kant staan en niet aan de 'departure' kant

Wat kost het parkeren daar?
veel, erg veel, reken maar op 5/6 euro per uur. Tip: wacht voor de aankomsthal in je auto, dan hoef je niet te parkeren.

Is het in de zomer eenvoudig om een plek te bemachtigen?
hangt ervan af op wat voor parkeerplaats je staat, meestal is er wel een plekje te krijgen. Jij moet waarschijnlijk in een parkeergarage parkeren, als je dus niet voor de aankomsthal gaat wachten, maar die is erg duur, er is wel altijd plek. Dat ding is enorm.

Hoe lang is het lopen vanaf de parkeerplaats?
Hangt er ook weer vanaf op welke parkeerplaats je staat, maar als je mensen gaat ophalen zal het wel niet zo lang zijn, een minuut of 10? een kwartier? Op andere parkeerplaatsen die verder weg zijn vertrekken er busjes die elk kwartier heen en weer rijden, je komt er dus zowieso wel
De parkeergarage zit ongeveer vast aan schiphol, dus dan loop je zo schiphol in, loopafstand is dan dus zeer kort.

Hoe lang duurt het na aankomst van het vliegtuig dat je weer in de auto zit?
hangt ervan af hoe snel je je koffers weer hebt, en of je snel door douane heen komt, als alles meezit en je dus niet wordt 'aangehouden' door de douane omdat ze weer eens een van hun willekeurige kofferzoektochten willen houden, dan moet je met een uurtje wel klaar zijn.

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 17:21.
Oud 04-08-2004, 18:12
Balance
Balance is offline
Ik moet morgen m'n ouders ook ophalen van vakantie en heb het volgende met hen afgesproken:

Ik wacht bij het benzinestation vlak voor schiphol op de parkeerplaats tot zij bellen dat zij hun koffers hebben. Dan rijd ik naar Schiphol en gaan zij bij de vertrekhallen klaar staan. Zij stappen daar in en we kunnen zo weer vertrekken.

Ik heb hen anderhalve week terug ook naar Schiphol gebracht. Het vinden van de weg (ook vertrekhal dus) was niet heel lastig, gewoon alsmaar de borden blijven volgen. Het was alleen wel erg druk en dat betekende dat ik maar weinig plek had om in te voegen en dat was iets minder makkelijk. Maar bij de vertrekhal is (ook in de zomer) plek zat. Iedereen gaat gewoon midden op de weg staan en houdt de linkerbaan vrij. Heel makkelijk
Van Schiphol de snelweg weer op is zo simpel als maar kan, dus daar zal je zeker geen moeite mee hebben.
Oud 04-08-2004, 18:14
Balance
Balance is offline
Oh ja, als je je ouders echt op wil halen bij de gate, moet je de parkeergarage in omdat bij de aankomsthal gesleept wordt als je er te lang staat (en 'te lang' is het al snel, want het is puur bedoeld voor instappen en wegwezen). En voor die parkeergarage moet je dus wél betalen.
Oud 04-08-2004, 19:38
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-08-2004 @ 19:12 :
Ik moet morgen m'n ouders ook ophalen van vakantie en heb het volgende met hen afgesproken:

Hoe laat, welke vlucht?
Slimme afspraak trouwens.

Aan iedereen: bedankt voor de informatie, kan ik wel wat mee.
Oud 04-08-2004, 21:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Boogie schreef op 04-08-2004 @ 20:38 :
Hoe laat, welke vlucht?
Slimme afspraak trouwens.

Aan iedereen: bedankt voor de informatie, kan ik wel wat mee.
's avonds (half 8 ofzo). Bodrum - Amsterdam.
Oud 04-08-2004, 23:29
Freakiej
Freakiej is offline
Staat allemaal netjes aangegeven.. en parkeerplaatsen enzo ook komt goed. handig is het vluchtnr op te schrijven, kan je zien op de tv's die daar hangen, kan je ze opwachten.
Oud 05-08-2004, 00:06
Ieke
Ieke is offline
O ja, de parkeerplaats zit direckt aan de gebouwen vast. Je loopt dus naar binnen (als je op het bovenste dak staat, daar kom je ook aanrijden) en dan naar rechts de gang door en dan met een rolbant naar beneden en je staat meteen op schiphol plaza met de aankomsthallen. Als je lager parkeert moet je eerst naar boven naar die hal waar je naar de plaza kan lopen. Aan het eind (of het begin als je terug naar de auto gaat) staan ook de betaalautomaten en die doen het ook op vanalles (chip, geld).
Zelf kies ik toch echt voor parkeren, dat is net zo makkelijk en je kan als je te vroeg bent nog mooi in die winkeltjes kijken, dat zijn er heel veel).
Oud 10-08-2004, 21:43
Bo
Bo is offline
Ooooh dit herrinnerd me aan mijn eerste ervaring met Schiphol (los van de nachtelijke bezoekjes aan de Burger King). Vorig jaar zou ik mijn vriend ophalen, hij had kort verteld wat zijn vluchtnummer was en dat ik op de borden kon aflezen waar ik hem moest halen. Punt.

Met knikkende knietjes ging ik erheen. Zijn vlucht bleek vertraagt waardoor mijn alarmbellen ook gingen rinkelen. Sta ik hier goed? Hoe lang gaat het duren? Heb ik niet verkeerd gekeken? Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en wees het gelukkig voor zich.

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 21:47.
Advertentie

Regels voor berichten