Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2004, 14:24
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 27-07-2004 @ 15:21 :
Dat gaat een hele klus voor 'em worden
Ik vraag het hem niet voor niks.

Hij was zo overtuigd dat het voor iedereen gold. (Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wel dat het in sommige gevallen vrij lastig is. )
Oud 27-07-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 27-07-2004 @ 15:26 :
En wat zeggen de pro's? Kunnen die je wel helpen, of sturen ze je gewoon van het kastje naar de muur?
Met pro's bedoel je professionals, neem ik aan? Qua eten zijn er twee opties: "Niet eten waar je niet tegen kunt." en "Eten wat je wilt en de gevolgen ervan 'ondergaan'." Stel dat ik 150 kg had gewogen, dan hadden ze vast qua afvallen misschien nog wel iets bedacht, maar aangezien mijn gewicht niet dermate hoog is, zal ik dat toch zelf moeten doen.

Het nadeel aan voedselallergieën/-intoleranties is nou eenmaal dat er over het algemeen heel weinig aan te doen valt, behalve dan hetgene waar je niet tegen kunt weg laten uit je voeding.
Oud 27-07-2004, 18:08
Verwijderd
ojee ik zet mensen hier op het verkeerde been? nouja ieder zijn eigen manier van afvallen toch....de mijne zal wel niet de weg van de geleidelijkheid zijn, maar hij werkt wel, tja sorry hoor. ik ga liever een week lang goed lijnen zodat ik meteen op mijn gewenste gewicht zit. en van dat gejojo heb ik geen last. maar kom mijn zosnelmogelijkafvalmethode maar neersabelen hoor, ik ben gewoon een heel onverstandig levende jongen

nog even een heerlijk domme vraag van mij....van welke sport val je het snelste af: zwemmen, fietsen, hardlopen of tennis?
Oud 27-07-2004, 18:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Zeg leonoor je bent wel een sneak. Ik bedoelde met iedereen "gezonde" mensen dat snap je toch wel

Ik zóu het kunnen doen maar dat word dan een leuke dagtaak, etiketten vergelijken om precies te zien wat jij wel en niet mag eten

Kwil best berekeningen uitvoeren maar alles vergelijken op "verboden stoffen" dat kun je toch ook zelf wel ?

Anders doe ik het wel voor €10 per uur

@ bench : Ik denk dat die pro's weinig meer kunnen doen dan wij. Alleen worden zij er voor betaald en hebben zij geen andere verplichtingen en kunnen ze op hun computer precies de levensmiddelen zien die ze mogen combineren.

Theoretisch zouden ik of jij of zij zelf hetzelfde dieet kunnen maken alleen zou het ons urenlang tijd kosten om boekjes en etiketten na te checken en dat kost het hun niet.

Hoewel ik veel professionals er van verdenk ook een beetje gemakzuchtig te zijn met dit soort zaken, ze krijgen toch wel betaald dus zeggen ze maar tegen hun patient "is niets aan te doen juffrouw, alles weglaten wat u niet mag"

Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 18:16.
Oud 27-07-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 27-07-2004 @ 19:13 :
Kwil best berekeningen uitvoeren maar alles vergelijken op "verboden stoffen" dat kun je toch ook zelf wel ?
Maak je niet ongerust: dat kan ik zelf idd ook wel.

Citaat:
@ bench : Ik denk dat die pro's weinig meer kunnen doen dan wij. Alleen worden zij er voor betaald en hebben zij geen andere verplichtingen en kunnen ze op hun computer precies de levensmiddelen zien die ze mogen combineren.
"Etiketjes lezen." <- Dat is ook wat zij zeggen. En das ook wel 'logisch', want de samenstellingen van producten willen ook nog wel eens veranderen, helaas.

En er ís ook echt niks aan te doen, dat is nou eenmaal gewoon een feit.
Oud 27-07-2004, 18:49
sublime
sublime is offline
jezus echt hatelijk. ik vind het zelf juist zo goed gaan nu, voelde me ook echt dunner enzo. pas opens shirtjes in maat m en nou ja, voelde me gewoon goed. en vandaag een nieuwe broek gekocht, waarvan ik ook vond dat ie me goed stond en een bloesje. komt mn moeder thuis, ga ik nieuwe kleren showen "oh dat bloesje had wel een maat groter gemogen" tjee, thanks, fijn dat je ook een keer positief kunt reageren. kan ik er wat aan doen dat je maat xxxxxxl moet hebben om een bloesje dat verder goed zit netjes te laten zitten als je cup d hebt

lekker motiverend, nu voel ik me gelijk weer lomp en dik
Oud 27-07-2004, 21:24
MieX
MieX is offline
Citaat:
STUFF schreef op 27-07-2004 @ 19:08 :
de mijne zal wel niet de weg van de geleidelijkheid zijn, maar hij werkt wel, tja sorry hoor.
Zoals al gezegd: als je het op die manier aanpakt verlies je alleen vocht en spieren, dat schiet niet op.
Oud 28-07-2004, 09:32
Fleurop
Fleurop is offline
kilo aangekomen. In de vakantie is het zoveel moeilijker voor mij.
Oud 28-07-2004, 10:02
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef op 28-07-2004 @ 10:54 :
Ik vind het wel goed dat je er zo goed mee kunt omgaan
Dank je. Ik baal er best wel eens van. Maar ik kan er wel heel moeilijk over gaan doen, maar dat veranderd er toch niks aan, maakt het alleen nog maar moeilijker, dus ja.
Oud 28-07-2004, 10:06
Verwijderd
mmz nouja eigenlijk hoef ik niet eens af te vallen....mijn bmi is 21.4 namelijk, schijnt gezond te zijn. en als ik wel ga lijnen zal ik t een beetje geleidelijker aanpakken, ik heb er wat boekjes over zitten lezen
Oud 28-07-2004, 15:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 28-07-2004 @ 11:02 :
Dank je. Ik baal er best wel eens van. Maar ik kan er wel heel moeilijk over gaan doen, maar dat veranderd er toch niks aan, maakt het alleen nog maar moeilijker, dus ja.
Om eens een hele praktische vraag te stellen: hoe regel je uit eten gaan? Dan heb je tenslotte geen inzicht en controle over wat je eet.
Oud 28-07-2004, 16:05
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
STUFF schreef op 28-07-2004 @ 11:06 :
mmz nouja eigenlijk hoef ik niet eens af te vallen....mijn bmi is 21.4 namelijk, schijnt gezond te zijn. en als ik wel ga lijnen zal ik t een beetje geleidelijker aanpakken, ik heb er wat boekjes over zitten lezen
Goh, ik zou bijna zeggen dat ons gezeur zin heeft gehad.
Oud 28-07-2004, 16:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Jadie schreef op 28-07-2004 @ 16:52 :
Om eens een hele praktische vraag te stellen: hoe regel je uit eten gaan? Dan heb je tenslotte geen inzicht en controle over wat je eet.
Uit eten regel je door te vragen hoe groot de porties zijn, een kcal boekje mee te nemen, er 10 gram vet extra bij te tellen ( ga uit van het ergste : restauranten bereiden met veel vet en boter ) geen frites en mayo te nemen. Zo weet je wat je binnen krijgt.

Eventueel kun je als je niets om je fatsoen geeft vragen om een stapeltje servetjes, draai daar je vlees in als je vet vlees hebt, en pers het flink fijn zodat je zoveel mogelijk vet er uit perst.

Dat doe ik thuis altijd als ik niet onder de gehaktbal uit kan komen

Als je geld over hebt : Koop een potje fat-blockers en neem een dosis voor het eten. Voorkomt ( gedeeltelijk ) dat vet uit de voeding word opgenomen.

Krijg je toch teveel kcal binnen dan moet je maar wat extra cardio doen.

Laatst gewijzigd op 28-07-2004 om 16:19.
Oud 28-07-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-07-2004 @ 17:13 :
Uit eten regel je door te vragen hoe groot de porties zijn, een kcal boekje mee te nemen, er 10 gram vet extra bij te tellen ( ga uit van het ergste : restauranten bereiden met veel vet en boter ) geen frites en mayo te nemen. Zo weet je wat je binnen krijgt.

Eventueel kun je als je niets om je fatsoen geeft vragen om een stapeltje servetjes, draai daar je vlees in als je vet vlees hebt, en pers het flink fijn zodat je zoveel mogelijk vet er uit perst.

Dat doe ik thuis altijd als ik niet onder de gehaktbal uit kan komen

Krijg je toch teveel kcal binnen dan moet je maar wat extra cardio doen.
Heel lief van je, maar ik had het over en tegen leonoor en het feit dat ze heel veel stoffen niet binnen mag krijgen.

Maar om even in te gaan op je antwoord: meestal als ik naar een restaurant ga , kijk ik vantevoren hoeveel gram vet er in een bepaald soort vlees zit etc. Zo kan ik vantevoren bepalen wat echt niet kan en wat wel. Als de porties (te) groot zijn, laat ik gewoon wat staan. Niemand die me scheef aankijkt omdat ik niet meer wil eten. Verder probeer ik zoveel mogelijk van het brood en de kruidenboter af te blijven. (lukt niet altijd )
Mijn ouders doen verder niet moeilijk over het klaarmaken van ander vlees of gekookte aardappelen als zij patat eten. Zolang ik de dure produkten maar zelf betaal.
Trouwens: dat van dat 10 gram vet bijtellen was een goede tip. Dat zal ik voortaan in mijn overweging meenemen.

Laatst gewijzigd op 28-07-2004 om 17:26.
Oud 29-07-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 28-07-2004 @ 16:52 :
Ik ga eigenlijk nooit (of iig zelden) uit eten. En als ik mee 'moet', dan houden mensen over het algemeen meestal wel rekening met me. Wat inhoud dat we dan of naar de Chinees gaan of dat we ergens heen gaan waar ze patat hebben (echt goed voor een afvaldieet, maar ja, je moet toch iets kiezen) of dat ze van te voren bellen en overleggen ed. Dan weet ik het nog niet 100%, maar ja, meestal calculeer ik na uit eten te zijn geweest ook wel een paar 'zieke daagjes' in.
Oud 29-07-2004, 15:21
Verwijderd
Nou, het gaat nu even zwaar belabberd, maargoed. Ik word ook totaal gestoord van mijn moeder die de godganze dag loopt te zeggen dat haar buikje eraf moet en dat ze zichzelf niet mooi vind zo. Terwijl dat erg meevalt. Maar het is niet echt motiverend voor mij.
Oud 29-07-2004, 21:14
miss chocolate
miss chocolate is offline
Hey! Ik had vraagje Heeft iemand het zomerdieet uit de weekend special geprobeerd? Met die soep is dat! Of kent niemand dat?
Oud 29-07-2004, 21:44
MieX
MieX is offline
Citaat:
miss chocolate schreef op 29-07-2004 @ 22:14 :
Hey! Ik had vraagje Heeft iemand het zomerdieet uit de weekend special geprobeerd? Met die soep is dat! Of kent niemand dat?
Ik heb het niet gelezen maar ik ken wel verschillende manieren van diëten met soep, dan mag je 7 of 14 dagen lang alleen maar soep eten. Valt in de catagorie Crashdiëten en zou ik dus niet aan beginnen
Oud 30-07-2004, 13:19
MightyDuck
MightyDuck is offline
Probeer maar nooit dieeten uit tijdschriften. Hell yeah dat met die soep kan ik ook dan ben ik eerder 6kg kwijt die week dan 2

Knoop maar gewoon in je oren dat drugsvrij dieeten lang tijd nodig heeft, 2 a 3kg per maand ligt wel op het maximale dat je als meisje kunt bereiken voor je jezelf gaat opvreten.

Snel en meer is niet altijd beter, het heeft tijd gekost "dik" te worden en die kost het ook om het er af te krijgen
Oud 01-08-2004, 10:34
Verwijderd
het warme(re) weer is fijn. ik heb minder honger hier en daar toch wat gezondigd, maar dan wel gezondigd met mate. ondanks dat Kreta strax all-inclusive is, ga ik toch rustig aan doen. of in ieder geval zorgen dat er niets bij komt.
Oud 01-08-2004, 22:16
Mori
Mori is offline
Weer - dik 2 kilo na 2 weken. Ik was wel verrast, omdat ik afgelopen week vaker "slechte" dingen had gegeten en had verwacht dat er minder af was. Maar het gaat nog steeds met een kilo per week eraf
Oud 02-08-2004, 16:54
Freestyler*
Freestyler* is offline
een hele week al achter de rug
maar de weegschaal geeft me 1.5 kg extra!
en omvang in cm is echt verschillend per dag, maar in totaal niet echt veranderd.

Misschien gooit mijn lichaam het verbruik nu wel op een erg laag pitje.. en dat is nou juist niet de bedoeling.
Ik eet genoeg, maar iig veel minder dan voorheen
no result is niet echt stimulerend.
Maar ach, het voelt wel gezonder

oja, ik las in zon tijdschrift de maten van some famous peeple. En dat is echt niet normaal! ik weet dat dit geen nieuwe mening is. Maar ik schrok echt toen ik zelf de cm pakte en zag dat er dan nog 10 cm taille af moet, en dat terwijl ik nou ook zeker niet dik ben.

Laatst gewijzigd op 02-08-2004 om 17:00.
Oud 02-08-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
ImeZ schreef op 02-08-2004 @ 17:54 :

oja, ik las in zon tijdschrift de maten van some famous peeple. En dat is echt niet normaal! ik weet dat dit geen nieuwe mening is. Maar ik schrok echt toen ik zelf de cm pakte en zag dat er dan nog 10 cm taille af moet, en dat terwijl ik nou ook zeker niet dik ben.
Famous women komen vaak nauwelijks boven de tafel uit. Een taille van 60 cm hebben is niet moeilijk als je maar 1.63 hoog bent.
Oud 05-08-2004, 16:10
Mara
Mara is offline
Ben weer terug van vakantie Vakantie viel tegen, zat onder de zonne-allergie. Bleek uiteindelijk te komen doordat ik elke dag een grapefruit at (enige fruit wat in Frankrijk nog redelijk te betalen was..) en mezelf dus tegen aan 't werken was. Heb daar dus niks gedaan, enige beweging was hond uitlaten. Verder constant in schaduw gezeten, en daar kreeg ik nog dikke jeukende bulten van
Niet veel beweging dus, maar ook niet veel gegeten, wel ongezond. Toch niks aangekomen, ook niet afgevallen, maar iig niet aangekomen

Nu gewoon weer verder, begin volgende week met renplan wat ik van een site af heb gehaald. Morgen en zaterdag dan maar 'gewoon' op m'n eigen gevoel joggen.

Vandaag trouwens alleen nog maar glas appelsap, banaan en wat druiven gehad. Doe ik niet expres, maar ik ben zo vervloekte misselijk dat ik bang ben dat anders alles erweer uitkomt..
Oud 05-08-2004, 17:05
Basia
Basia is offline
een vriendin van me en ik hebben vrijwel exact hetzelfde gegeten op vakantie. zij is er 2 kilo van afgevallen, ik er (ruim) 2 kilo van aangekomen. gemeeeeeeeeen.
Oud 05-08-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-07-2004 @ 17:13 :

Ja echt, geniet vooral niet teveel van uit eten gaan, maar ga bij elk gerecht tellen hoeveel erin zit, en voel je bij alles schuldig. Daar word je vast erg gelukkig van

De meeste mensen slaan altijd zo door bij het lijnen.. walgelijk
Oud 06-08-2004, 10:42
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 05-08-2004 @ 22:44 :
Ja echt, geniet vooral niet teveel van uit eten gaan, maar ga bij elk gerecht tellen hoeveel erin zit, en voel je bij alles schuldig. Daar word je vast erg gelukkig van

De meeste mensen slaan altijd zo door bij het lijnen.. walgelijk
Ja het is inderdaad wel een kwestie van het veranderen van je eet- (en beweeg-) patroon. Levenslang.
Als je dan bij elk etentje je vlees in een servet gaat uitknijpen. ik zie het nu pas voor me. Ja dan heb je echt geen fatsoen (vind ik dan).
Oud 06-08-2004, 13:02
So freSh
So freSh is offline
Ik probeer de laatste niet zozeer om af te vallen maar meer om een mooier figuur te krijgen te sporten. IK dacht zelf aan joggen maar kheb het afgelopen jaar helemaal niets aan sport gedaan dus kheb een condiditie van nul. Dus iedere keer als ik wil joggen hou ik dit niet langer dan 3/4 min vol.
Kan iemand me op weg helpen over hoe ik dit het beste kan aanpakken..
Oud 06-08-2004, 13:08
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
meteen gaan joggen lijkt me ook niet zo'n goed idee, (zeker niet met dit weer) en volgens mijn fysio belast je je knieën te erg als je niet 'goed' jogt.. Zwemmen is een goed alternatief, of fietsen, of gewoon wandelen. Maar niet teveel ineens, conditie moet je gewoon opbouwen. Dan heb je er het meest aan. Je kunt ook op een sport gaan, een teamsport of badminton ofzo. En je kunt thuis een hoop spier-oefeningen doen
Oud 06-08-2004, 14:22
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben vanmorgen voor het eerst sinds jaren weer enthousiast in beweging geweest: ik heb gejogd. En believe me, dat is als diehard roker en luiwammes best een prestatie. So freSh, het is echt niet raar dat je dan naar 3/4 minuten doodop bent, dat had ik ook. Ik heb steeds 4 minuten gejogd, en dan 4 minuten in een stevig tempo gewandeld. Dit heb ik drie keer herhaald. Ik was echt kapot, vooral de eerste 4 minuten joggen. Op de een of andere manier gaat het daarna beter.

De eerste keer is niet echt leuk, maar als je doorzet wordt het uiteindelijk minder verschrikkelijk.
Oud 06-08-2004, 15:41
Mara
Mara is offline
@MightyDuck: Worden je ouders niet boos als jij daar je gehaktbal uit zit te persen? Mijn ouders worden al pissig over 't feit dat ik weinig jus gebruik, zij verdrinken hun aardappelen er namelijk in.
Oud 06-08-2004, 20:43
So freSh
So freSh is offline
Citaat:
Kronkeltje schreef op 06-08-2004 @ 15:22 :

De eerste keer is niet echt leuk, maar als je doorzet wordt het uiteindelijk minder verschrikkelijk.

kga ook gewoon doorzetten en proberen steeds meer op te bouwen. Maar het klinkt zo triest dat ik niet eens 4 minuten normaal kan joggen...
Oud 06-08-2004, 22:01
farrar-misty
farrar-misty is offline
haj..
ik heb een bmi van 19 nogwat (15 jaar)... maar ik moet iets kwijt..
ik ben bang dat ik een eetstoornis heb... eerst woog ik 55 kilo of ietsje meer en voelde ik me te dik... ik was niet dik dat wist ik ook wel maar ik wist ook dat als ik iets dunner zou zijn dat ik me dan veel minder onzeker zou voelen in mijn lichaam.. dus ik ging afvallen.. het begon met een heel streng dieet terwijl ik heel goed weet dat dit ongezond is. Ik at sochtends 2 zielige crackers met een beetje kaas en smiddags 2 appels en hield me daar 4 weken ofzo heel streng aan. ook skeelerde ik naar school met mijn vriendin en ook nog eens savonds. De kilo's vlogen eraf. En mijn moeder die me de laatste tijd te mollig had gevonden zei dat het veel mooier stond. Ik voelde me ook veel mooier. Maar ik kreeg ergens in mijn achterhoofd een beetje de angst dat ik iets te geobsedeerd was. En toen ging het uit met mijn vriendje. Onderandere door mijn onzekerheid. Maar ik wist dat ik me na de vakantie zekerder zou voelen als ik doorging met mijn dieet of in ieder geval mijn gewicht op pijl hield. Ik voelde me een tijdje egt goed en besloot toen (de 1ste slimme beslissing in tijden) wat gezonder te gaan eten. Ik at toen melk met cruesli sochtend en 4 boterhammen op een dag en 2 appels. Heel gezond. Maar ik was nog steeds bang dat ik te geobsedeerd was geraakt en nu ook nog eens dat ik weer dikker zou worden. Toen heb ik een week of 2 vreetbuien gehad... en hoe dom ik ook was... ik moest en zou op gewicht blijven dus ik kreeg het voor mekaar om het er iedere keer weer uit te kosten... ik zocht op het internet en vond van alles over boulimia en anorexia. Ik ben helemaal als de dood om een van die eetstoornissen te krijgen want ik weet dat ik dan mijn hele toekomst en alles vergooi en juist trwijl ik die wilde verbeteren. Dus ik stopte op een gegeven moment egt met het kotsen en de vreetbuiten (wat gelukkig lukte want ik d8 liever dik dan dood). Maar ik stelde natuurlijk weer een nieuw eetplan op. Maar ondertussen was ik steeds doodmoe. Dus ik dacht: gezonder eten. En dat deed ik. Sochtend 0%vetmelk met muesli en 2 appels op een dag en avondeten met veel groenten en alles wat gezond is (en vetloos alst kan). Maar ik voelde me abnormaal moe en at wel gezond (volgens mijn moeder mager maar ze zxei dat ik wel alles binnenkreeg wat ik nodig had). Mijn vriendin heeft pfeiiffer dus ik denk dat dit de oorzaak was. De 2 weken op vakantie had ik buikpijn af en toe en moe en pijn aan mijn klieren. Tekenen van pfeiffer dus. Dinsdag ga ik laten testen. Maar ergens ben ik nu bang dat dit door mijn dieet komt. Maar ik wil niet dieten, ik wil geen eetstoornis, ik wil niet geobsedeerd zijn door een dieet en hier over gaan klagen in een forum en ik wiol niet aankomen en het liefst nog afvallen want ik vind een slank lichaam gewoon mooi! Maar hoe moet ik dit doen? Ik wil in ieder geval wachten op de uitslag en als het pfeiffer dan weet k dat de moeheid daarvan komt (en ik denk dat de pfeiifer dan al weer op ze retour is want ik voel me al stukken beter dan eerst). Maar wat als het geen pfeiffer is? PLease.... help me out...
Wat ik het liefste wil weten is: is het erg als ik een eetplan heb.. en me daar graag aan wilt houden.. en is mijn huidige eetplan ( muesli sochtend en 2 appels en gezond avondeten) genoeg?
En wat is alles over een kleinere maag en jojoeffect want nu durf ik niet eens meer meer te eten..?
Oud 07-08-2004, 07:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 06-08-2004 @ 23:01 :
Wat ik het liefste wil weten is: is het erg als ik een eetplan heb.. en me daar graag aan wilt houden.. en is mijn huidige eetplan ( muesli sochtend en 2 appels en gezond avondeten) genoeg?
En wat is alles over een kleinere maag en jojoeffect want nu durf ik niet eens meer meer te eten..?
Nee, je eetplan is niet gezond. Het is namelijk veel te weinig en hierdoor kan je lichaam niet goed functioneren. Hierdoor word je kwetsbaarder voor ziektes en het zou goed kunnen dat je pfeiffer hebt gekregen omdat je zo'n lage weerstand hebt.
Overal op internet staan lijstjes met de hoeveelheid eten en drinken een mens per dag nodig heeft om goed te functioneren. Als het goed is kom je daar niet van aan, omdat je lichaam alles gebruikt. Jouw lichaam werkt nu op spaarstand. Alles wat je wel binnenkrijgt wordt opgeslagen. Hierdoor zul je langzaam meer moeten gaan eten, om de kans zo klein mogelijk te houden dat je ontzettend veel aankomt. Maar zelfs als je aankomt, is dat goed. Want dan vertelt jouw lichaam jou dat je te weinig weegt en te weinig reserves meer hebt, omdat je lichaam die nodig had, om zo goed mogelijk te kunnen functioneren. Als het goed is stabiliseert je lichaam zich en zal je uiteindelijk een goed gewicht houden. Als je natuurlijk gezond eet, en niet heel vet of allemaal snoep ed.
Oud 07-08-2004, 12:20
sublime
sublime is offline
wie heeft vandaag in het intermezzo van de volkskrant dat artikel over overgewicht gelezen? er werd oa in gezegd dat overgewicht genetisch bepaald is (ik begreep dat er bv een stof afwezig kan zijn (luptine werd als voorbeeld aangegeven geloof ik)) en dat er medicijnen voor ontwikkeld worden. het kwam er dus op neer dat mensen met overgewicht niet zelf 'schuldig' zijn, een beeld dat wel altijd geschapen wordt.

ik ben nu alleen bang dat t ook voor mij geldt (al heb ik dan geen overgewicht) en dat mijn lijnpogingen dus nooit zullen lukken. aan de andere kant is gezonder proberen te eten nooit slecht natuurlijk en ben ik toch ook al zo'n 11 kilo afgevallen in totaal, dus tja, toch maar volhouden dan?
Oud 07-08-2004, 13:09
sublime
sublime is offline
trouwens, ik snap echt niet waarop ik me af en toe zo vergrijp aan chocola, koekjes of patat. want ik merk de laatste tijd dat ik het helemaal niet zo lekker (meer) vind en dat het meer een gewoonte is.

hebben meer mensen dit en hoe kan ik die gewoonte afleren?
Oud 07-08-2004, 14:06
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-08-2004 @ 08:44 :
Nee, je eetplan is niet gezond. Het is namelijk veel te weinig en hierdoor kan je lichaam niet goed functioneren. Hierdoor word je kwetsbaarder voor ziektes en het zou goed kunnen dat je pfeiffer hebt gekregen omdat je zo'n lage weerstand hebt.
Overal op internet staan lijstjes met de hoeveelheid eten en drinken een mens per dag nodig heeft om goed te functioneren. Als het goed is kom je daar niet van aan, omdat je lichaam alles gebruikt. Jouw lichaam werkt nu op spaarstand. Alles wat je wel binnenkrijgt wordt opgeslagen. Hierdoor zul je langzaam meer moeten gaan eten, om de kans zo klein mogelijk te houden dat je ontzettend veel aankomt. Maar zelfs als je aankomt, is dat goed. Want dan vertelt jouw lichaam jou dat je te weinig weegt en te weinig reserves meer hebt, omdat je lichaam die nodig had, om zo goed mogelijk te kunnen functioneren. Als het goed is stabiliseert je lichaam zich en zal je uiteindelijk een goed gewicht houden. Als je natuurlijk gezond eet, en niet heel vet of allemaal snoep ed.
Mijn vorige eetplan was heel fout, dat weet ik. Ik had ook de hele tijd honger. Maar met dit eetplan voel ik me nu wel goed. Ik heb geen honger, alleen een uurtje voor het avondeten (maar dat is toch niet erg?) en nu mijn waarschijnlijke pfeiffer aan het herstellen is voel ik me veel beter. Mijn ontbijt is volgens mij heel gezond, in dat fruit en fibre zit egt iedere voedingsstof bijna en het past bij een soort weightwatchers dieet. En wat zou ik dan meer moeten eten? Een boterham ofzo.. maar ik heb niet Egt honger en wil niet aankomen want dat vind ik niet mooi.
Oud 07-08-2004, 14:10
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
sublime schreef op 07-08-2004 @ 14:09 :
trouwens, ik snap echt niet waarop ik me af en toe zo vergrijp aan chocola, koekjes of patat. want ik merk de laatste tijd dat ik het helemaal niet zo lekker (meer) vind en dat het meer een gewoonte is.

hebben meer mensen dit en hoe kan ik die gewoonte afleren?
Ik denk dat je een lijstje kunt maken met wat je eet op een dag.. gewoon nadat je het gegeten hebt.. en dan goed nadenken over waarom. Als je erachter komt dat je eet om een andere reden dan echte honger, bijvoorbeeld verveling, kun je daar een alternatief voor verzinnen. Maar eigenlijk kun je maar beter niet naar mij luisteren want ik kan mezelf niet eens helpen...
Oud 07-08-2004, 15:32
Mara
Mara is offline
Offtopic: Ik zou echt geen forumbaas kunnen zijn, ik heb telkens die neiging die meiden die hier komen die nauwelijks eten en dan vragen of 't goed is uit te schelden. Lees 't topic door, denk dan als ik ze al serieus neem, wat ik 9 vd 10 keer niet toe. 't Is meestal toch allemaal aandachtstrekkerij
Oud 07-08-2004, 19:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 07-08-2004 @ 15:06 :
Mijn vorige eetplan was heel fout, dat weet ik. Ik had ook de hele tijd honger. Maar met dit eetplan voel ik me nu wel goed. Ik heb geen honger, alleen een uurtje voor het avondeten (maar dat is toch niet erg?) en nu mijn waarschijnlijke pfeiffer aan het herstellen is voel ik me veel beter. Mijn ontbijt is volgens mij heel gezond, in dat fruit en fibre zit egt iedere voedingsstof bijna en het past bij een soort weightwatchers dieet. En wat zou ik dan meer moeten eten? Een boterham ofzo.. maar ik heb niet Egt honger en wil niet aankomen want dat vind ik niet mooi.
Je hebt geen honger omdat je lichaam went aan het eetpatroon. Ik leefde 6 jaar terug op 1 halve boterham en avondeten en ik had ook echt niet meer honger. Nu eet ik er 6-8 en ik heb nog steeds honger. En ik ben niet aangekomen toen ik van 1 naar 6 per dag ging, want m'n lichaam gebruikt het gewoon. Ik voel me fitter en stukken beter sinds ik meer eet.
Je ontbijt is best gezond, maar je eet te weinig en dat maakt het ontzettend ongezond. Ik denk dat je heel snel proff hulp moet gaan zoeken. Want zelf maak je er duidelijk een potje van. En als je niet luistert naar onze adviezen, omdat je overtuigt bent dat je gezond eet, dan moet je ook niet zeuren erover en gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent...
Oud 08-08-2004, 13:40
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-08-2004 @ 16:32 :
Offtopic: Ik zou echt geen forumbaas kunnen zijn, ik heb telkens die neiging die meiden die hier komen die nauwelijks eten en dan vragen of 't goed is uit te schelden. Lees 't topic door, denk dan als ik ze al serieus neem, wat ik 9 vd 10 keer niet toe. 't Is meestal toch allemaal aandachtstrekkerij
verbitterd...
Oud 08-08-2004, 13:45
farrar-misty
farrar-misty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-08-2004 @ 20:54 :
Je hebt geen honger omdat je lichaam went aan het eetpatroon. Ik leefde 6 jaar terug op 1 halve boterham en avondeten en ik had ook echt niet meer honger. Nu eet ik er 6-8 en ik heb nog steeds honger. En ik ben niet aangekomen toen ik van 1 naar 6 per dag ging, want m'n lichaam gebruikt het gewoon. Ik voel me fitter en stukken beter sinds ik meer eet.
Je ontbijt is best gezond, maar je eet te weinig en dat maakt het ontzettend ongezond. Ik denk dat je heel snel proff hulp moet gaan zoeken. Want zelf maak je er duidelijk een potje van. En als je niet luistert naar onze adviezen, omdat je overtuigt bent dat je gezond eet, dan moet je ook niet zeuren erover en gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent...
dus je bent niet aangekomen? Maar waarom dan die verhalen over ' je maag krimpt' en alles. Want ik ben zo bang dat ik te veel ga eten want ik wil nooit meer terug naar mijn oude gewicht.
Ik heb ergens op t int. berekend hoeveel calorieen ik op een gem. dag gebruik: 2139
en ik krijg er gem. binnen: 400
dat is dan veel te weinig. Maar die verhalen van hierboven houden me tegen om meer te eten.

. heb jij proffesionele hulp gehaald?
Oud 08-08-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
farrar-misty schreef op 08-08-2004 @ 14:40 :
verbitterd...
Zo zou je het kunnen noemen, maar misschien kun je je beter afvragen waarom iemand zo reageert, ik denk dat je daar meer aan hebt.

Met jezelf uithongeren schiet je niks op, hoogstens dat je van van alles en nog wat last krijgt en uiteindelijk niet meer bent dan een wandelend skelet, voor zo lang je dat volhoudt dan tenminste. Niet mijn idee van een leuk en gelukkig leven.
Oud 08-08-2004, 15:54
Mara
Mara is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 08-08-2004 @ 14:40 :
verbitterd...
Ik zit hier nu 3,5 jaar; ik heb al die lijntopics voorbij zien komen, ik weet waar ik over spreek.

Het feit dat je mij 'verbitterd' noemt geeft alleen maar aan dat je weet dat ik gelijk heb. En geloof me, er zijn zat anderen die hier posten/gepost hebben die er net zo over denken als ik.
Oud 08-08-2004, 16:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
farrar-misty schreef op 08-08-2004 @ 14:45 :
dus je bent niet aangekomen? Maar waarom dan die verhalen over ' je maag krimpt' en alles. Want ik ben zo bang dat ik te veel ga eten want ik wil nooit meer terug naar mijn oude gewicht.
Ik heb ergens op t int. berekend hoeveel calorieen ik op een gem. dag gebruik: 2139
en ik krijg er gem. binnen: 400
dat is dan veel te weinig. Maar die verhalen van hierboven houden me tegen om meer te eten.

. heb jij proffesionele hulp gehaald?
Ik had de hulp niet nodig, omdat ik zelf weer normaal ben gaan eten. Wel liep ik van dokter naar dokter om maar uit te vinden wat er met mij aan de hand was. Ik had geen energie, had altijd hoofdpijn. Ik ging maar 4 uurtjes naar school en lag de rest van de dag op bed of op de bank. Ik was niet meer ongesteld. Maar op een gegeven moment zag ik het licht en ben ik weer normaal gaan eten...

Weet je dat zelfs als je 6 boterhammen eet, 's avonds patat met mayo eet dat je dan nog steeds onder de 2100 zit qua calorieen?
Oud 08-08-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 06-08-2004 @ 11:42 :
Ja het is inderdaad wel een kwestie van het veranderen van je eet- (en beweeg-) patroon. Levenslang.
Als je dan bij elk etentje je vlees in een servet gaat uitknijpen. ik zie het nu pas voor me. Ja dan heb je echt geen fatsoen (vind ik dan).
Inderdaad, dat is gewoon belachelijk. Neem dan geen toetje ofzo.
Oud 08-08-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 08-08-2004 @ 20:05 :
Inderdaad, dat is gewoon belachelijk. Neem dan geen toetje ofzo.
Of eet gewoon gezond.
Oud 08-08-2004, 21:21
Verwijderd
Citaat:
Replica schreef op 08-08-2004 @ 22:14 :
Ik heb overigens vandaag wel een superlekker ijsjes alternatief ontdekt, die nieuwe solero zonder vet. Die is écht erg lekker, smaakt heel romig, is net zo groot als een gewone solero en heeft 'maar' 77 calorieën per ijsje. Altijd beter dan een gewone solero of een magnum ofzo!
Die is idd . En er bestaan ook Magnums Light, maar die schijnen niet zo heel geweldig te zijn. De Jamin heeft nog een aantal suikervrije ijsjes, die soms ook minder calorieën bevatten. Maar een gewoon waterijsje (als bv een raket) vind ik ook altijd erg lekker en die bevatten ook minder calorieën dan bv. een (normale) Solero of een Magnum.
Oud 08-08-2004, 21:30
Miracle
Miracle is offline
Thuis eet ik altijd waterijsjes ja.

Laatst had ik een suikervrije raket, van m'n werk, die was erg lekker... Maar hij was wel gezoet met iets anders, dus ik vraag me af of die wel minder calorien bevatten.... Staat dat op de verpakking altijd?
Oud 08-08-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 08-08-2004 @ 22:30 :
Staat dat op de verpakking altijd?
Iets dat gezoet is met zoetstoffen bevat meestal wel minder calorieën dan hetzelfde iets dat gezoet is met suiker, suiker zelf bevat gewoon enorm veel calorieën.

Hoeveel calorieën iets bevat staat vrijwel altijd wel op de verpakking. Maar bij losse dingen kan het bv. ook op de partijverpakking (bv.) staan.
Topic gesloten

Regels voor berichten