Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2004, 09:53
Hydrogen
Hydrogen is offline
Hallo allemaal,

Nou, het was ongeveer half 12 s'nachts. Ik lag gewoon op mijn bed. En opeens hoor ik geloop op de zolder (gekraak van iemand die op een houten ondergrond loopt). Ik weet zeker dat er geen mens daar kon zijn, want we hebben de zolder helemaal voor ons zelf. En ik zat ook te wachten tot iemand naar beneden zou komen. Maar er kwam niemand?? Heel erg weird.

Iemand ook ooit zoiets meegemaakt?
Advertentie
Oud 26-07-2004, 09:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Trouwens, ik hoor het vaak. Zelfs overdag.
Oud 26-07-2004, 11:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wie zijn wij?
ben je de enige met deze ervaring onder 'ons' (degene die op de zolder slapen?)
Oud 26-07-2004, 11:26
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 26-07-2004 @ 10:55 :
Trouwens, ik hoor het vaak. Zelfs overdag.
ik hoor ook wel eens gekraak op de zolder. zelfs als er niemand is. bij ons boven op zolder is nml een stuk vloer wat altijd schijnt te moeten kraken. en met houten vloeren... nu loopt mijn moeder boven, krak krak. en als er niemand is kraakt het ook vaak. voor mij part door de wind ofzo .
volgens mij hoef je je hier geen geest bij voor te stellen hoor.

zo is mijn mening.
Oud 26-07-2004, 11:36
Gunvald
Gunvald is offline
in ons oude huis kraakte het ook het ook vaak genoeg
Oud 26-07-2004, 13:44
Verwijderd
Huizen kraken. Dieren brengen huizen aan het kraken in een ritme. Dus als je echt geloop hebt gehoord, denk ik eerder aan een dier, rat, muis dan aan een geest. Ik heb nog geen geest meegemaakt die gaat rondlopen om te kraken zonder verder iets te laten merken.

Maar misschien kun je eens wat meel op de zolder uitstrooien. Als de geest planken doet kraken, laat ie ook sporen na. Staan er echter kattesporen ofzo, is het ook opgelost.
Oud 26-07-2004, 20:29
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-07-2004 @ 14:44 :
Huizen kraken. Dieren brengen huizen aan het kraken in een ritme. Dus als je echt geloop hebt gehoord, denk ik eerder aan een dier, rat, muis dan aan een geest. Ik heb nog geen geest meegemaakt die gaat rondlopen om te kraken zonder verder iets te laten merken.

Maar misschien kun je eens wat meel op de zolder uitstrooien. Als de geest planken doet kraken, laat ie ook sporen na. Staan er echter kattesporen ofzo, is het ook opgelost.
laat een geest sporen achter? dat hoeft toch niet? niet elke geest loopt toch gewoon als een mens?
volgens mij weet je het dan nog niet zeker . en het kan ook nog altijd een geest zijn in de gedaante van...
Oud 26-07-2004, 22:37
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 26-07-2004 @ 21:29 :
laat een geest sporen achter? dat hoeft toch niet? niet elke geest loopt toch gewoon als een mens?
volgens mij weet je het dan nog niet zeker . en het kan ook nog altijd een geest zijn in de gedaante van...
Tuurlijk niet, maar het sluit wel een aantal dingen uit.

Maar ik zou het belachelijk vinden als een geest geluid maakt bij het rondlopen, maar geen sporen achterlaat, hoe kan ie dan het geluid maken... Ok, geesten zijn aparte gevallen, maar als ie al gaat zitten rondlopen en kraken en dus duidelijk zijn invloed merkbaar is op vaste materialen, dan moet dat ook op een andere manier aan te tonen zijn.
Als hij niet als een mens loopt, moet ie ook niet te horen zijn me dunkt.

En geesten in de gedaante van... gaat een geest in een gedaante van een kat kruipen om op zolder te gaan kraken? Als ik een kat zie of merk dat er een kat is die duidelijk tastbaar is, dan zal mijn 1e veronderstelling toch zijn dat het is wat ik zie. pas als er aanleiding toe gegeven wordt zal ik eventueel verder denken dat wat ik zie niet de ware gedaante is.
Oud 27-07-2004, 01:31
Shitonya
Shitonya is offline
nee ratten
Oud 27-07-2004, 10:42
AngelLena
AngelLena is offline
is je zolder van steen of van hout? Namelijk als het een beetje warm is dat gaat hout uitzetten of krimpen, whatever en dat maakt flink geluid.
Oud 27-07-2004, 19:32
Daevrem
Daevrem is offline
Geesten maken geen geluid als ze 'lopen' want ze hebben geen massa en wegen dus niets.
Oud 27-07-2004, 19:53
Ayoshe
Ayoshe is offline
Ik heb wel eens iets raars gelezen dat geesten of wezens vaak weer terug komen naar bepaalde plaatsen waar ze vroeger leefden. Dat je ze misschien daarom kunt horen (niet zien) omdat ze daar vroeger liepen.
De geestelijk werelden die verder van de aarde afstaan hebben geen weet van tijd. Alles loopt door elkaar heen, het verleden, toekomt en heden. Dus misschien is het mogelijk dat je een geest, wezen, of de energie van een wezen (niet het wezen zelf) nog kan horen die vroeger daar liep en een vaste indruk heeft gemaakt.
Je hoort hem dan niet echt lopen alsof die daar NU loopt, maar misschien hoor je wel wat vroeger was... snappie?
Kweenie hoe ik het helemaal moet uitleggen.... maar misschien snap je het al.
Oud 28-07-2004, 00:25
Verwijderd
Maar dat is weer iets anders. Sommige plaatsen en dingen slaan het verleden op. Tenminste...

maar dan is er nu dus niets.
Oud 28-07-2004, 16:19
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 26-07-2004 @ 10:53 :
Hallo allemaal,

Nou, het was ongeveer half 12 s'nachts. Ik lag gewoon op mijn bed. En opeens hoor ik geloop op de zolder (gekraak van iemand die op een houten ondergrond loopt). Ik weet zeker dat er geen mens daar kon zijn, want we hebben de zolder helemaal voor ons zelf. En ik zat ook te wachten tot iemand naar beneden zou komen. Maar er kwam niemand?? Heel erg weird.

Stel nou dat het een geest was, geloof jij dat dan als dat tegen je wordt gezegd?
Je beweert in een ander topic dat er geen mensen bestaan die paranormaal begaafd zijn. Daarmee impliceer je eigenlijk ook dat het paranormale niet bestaat en geesten hebben volgens mij van alles met het paranormale te maken.
Oud 29-07-2004, 08:58
Hydrogen
Hydrogen is offline
"Paranormale begaafden" zouden met behulp van kaarten, foto's, etc. dingen kunnen zeggen, voorspellen, etc. Dit is onmogelijk.
Tuurlijk zijn er "paranormale begaafde" die zogenaamd met behulp van geesten dingen kunnen doen. Maar wie zei nou dat ze dat echt kunnen? Geesten bestaan altijd. Maar kunnen zulke mensen hun aanroepen of met hun praten? Dat is nou iets wat ze niet echt kunnen of nooit zullen kunnen doen. In die zin vertrouw ik hun niet.
Oud 29-07-2004, 10:03
A Narrator
A Narrator is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-07-2004 @ 20:32 :
Geesten maken geen geluid als ze 'lopen' want ze hebben geen massa en wegen dus niets.
en Klopgeesten dan?!
Oud 29-07-2004, 14:22
Daevrem
Daevrem is offline
Een klopgeest is een paradox.
Oud 30-07-2004, 20:23
Squalll
Squalll is offline
ik zou zeggen neem is een kijkje op de zolder dan zie je meteen of er iemand is of niet.
Oud 05-08-2004, 13:36
Banshee
Banshee is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 29-07-2004 @ 15:22 :
Een klopgeest is een paradox.
interessante stelling, maar ik heb ze niet helemaal.leg eens uit
Oud 09-08-2004, 17:05
Xabzof
Xabzof is offline
Hout leeft weet je, het krimpt en zet uit
Oud 09-08-2004, 19:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:

deel 1 van je zin: fout, deel 2 van je zin: goed. En zolang jij niet met onderbouwingen voor je stelling komt doe ik dat ook niet, heeft toch geen zin.
Oud 09-08-2004, 22:37
Daevrem
Daevrem is offline
Kijk eens in het woordenboek. Een geest heeft helemaal geen fysiek lichaam.
Oud 09-08-2004, 22:44
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 09-08-2004 @ 23:37 :
Kijk eens in het woordenboek. Een geest heeft helemaal geen fysiek lichaam.
dat zeg ik. Dat heb jij correct. De rest echter niet.
Oud 10-08-2004, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Kan energie geen geluid maken dan?
Oud 10-08-2004, 13:27
Verwijderd
Heej Allemaal,

Squall
Jij zegt ga eens kijken of je een geest ziet....
Niet iedereen kan geesten zien, dus kan ze wel gaan kijken maar als zij niet de bevoegdheid heeft om ze te zien zal ze ook niets zien!!!

Het zou een geest kunnen zijn, maar wat anderen ook al zeggen het zou ook hout zijn... Ik kan het niet verklaren omdat ik er niet bij was

liefs een eenzaam meisje
Advertentie
Oud 10-08-2004, 16:43
*Selena-Devin*
*Selena-Devin* is offline
Citaat:
appie2003 schreef op 26-07-2004 @ 10:53 :
Hallo allemaal,

Hallo,
Ik heb hier ook last van, maar dan alleen als ik alleen thuis ben 's avonds.
Hoor ik boven iemand of iets lopen en komt dus ook niet naar beneden.
Ik vind dit heel vervelend maar ik heb het vaker en vind het niet meer zo eng.
Het is natuurlijk wel altijd ff schrikken maar ik besteed er geen tijd meer aan...

Kim
Oud 10-08-2004, 23:06
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Bootsman123 schreef op 10-08-2004 @ 01:02 :
Kan energie geen geluid maken dan?

Verkeerde redenatie.

Als jij boven loopgeluiden hoort en je denkt dat het een geest is dan klopt er iets niet.

Een of andere exotische onontdekte energievorm zit niet zomaar op zolder en maakt al helemaal geen loopgeluiden.

Als jij een raar geluid hoort, en het is 12 uur 's nachts en het is op zolder dan kunnen dat enorm veel verschillende dingen zijn.

Maar een natuurkundig verschijnsel dat nog nooit iemand gezien heeft, totaal uniek is en bestaat uit een of andere vreemde energievorm die alleen aanwezig is op jouw zolder is dan wel de meest onwaarschijnlijke oorzaak.

Je redeneert verkeerd, we zoeken geen bewijs voor geesten, we zoeken een verklaring voor wat de TS verstelde, toch?
Oud 11-08-2004, 12:59
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Ayoshe schreef op 27-07-2004 @ 20:53 :
Ik heb wel eens iets raars gelezen dat geesten of wezens vaak weer terug komen naar bepaalde plaatsen waar ze vroeger leefden. Dat je ze misschien daarom kunt horen (niet zien) omdat ze daar vroeger liepen.
De geestelijk werelden die verder van de aarde afstaan hebben geen weet van tijd. Alles loopt door elkaar heen, het verleden, toekomt en heden. Dus misschien is het mogelijk dat je een geest, wezen, of de energie van een wezen (niet het wezen zelf) nog kan horen die vroeger daar liep en een vaste indruk heeft gemaakt.
Je hoort hem dan niet echt lopen alsof die daar NU loopt, maar misschien hoor je wel wat vroeger was... snappie?
Kweenie hoe ik het helemaal moet uitleggen.... maar misschien snap je het al.
Ik denk dat ik begrijp wat jij bedoelt. Men zegt dat wanneer mensen ergens hele sterke emoties hebben door een gebeurtenis dat dan de energie van die emoties achter kan blijven. Soms word die energie dan weer op de een of andere manier getriggerd en speelt een deel van die gebeurtenis zich weer opnieuw af. Dit zal dan dus ook de spook verschijningen verklaren waar zich iedere keer weer het zelfde verhaal af speelt en de "geesten" geen interactie met de rest van de omgeving hebben.
Oud 11-08-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 11-08-2004 @ 00:06 :
Verkeerde redenatie.

Als jij boven loopgeluiden hoort en je denkt dat het een geest is dan klopt er iets niet.

Een of andere exotische onontdekte energievorm zit niet zomaar op zolder en maakt al helemaal geen loopgeluiden.

Als jij een raar geluid hoort, en het is 12 uur 's nachts en het is op zolder dan kunnen dat enorm veel verschillende dingen zijn.

Maar een natuurkundig verschijnsel dat nog nooit iemand gezien heeft, totaal uniek is en bestaat uit een of andere vreemde energievorm die alleen aanwezig is op jouw zolder is dan wel de meest onwaarschijnlijke oorzaak.

Je redeneert verkeerd, we zoeken geen bewijs voor geesten, we zoeken een verklaring voor wat de TS verstelde, toch?
Heb ik ook gezegd dat ik geesten geloof? Het ging om het feit dat jij dacht dat energie (met of zonder een soort van omzetter) geen geluid kan maken, althans dat maakte ik op uit je post.
Oud 18-08-2004, 14:31
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Mutant schreef op 26-07-2004 @ 14:44 :
Ik heb nog geen geest meegemaakt die gaat rondlopen om te kraken zonder verder iets te laten merken.
ik weet niet of je er veel vanaf weet (ik iniedergeval niet) maar ik weet wel dat er ook een soort klopgeest bestaat/verzonnen is.

En meegemaakt?
Oud 18-08-2004, 15:59
Radium
Radium is offline
Je kunt beter eerst je zolder goed onderzoeken en zoeken naar een rationele verklaring. Vrij onzinnig imo om meteen te gaan denken dat het een "geest" o.i.d. is.
Advertentie

Regels voor berichten