Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 22:32
starryeyed
starryeyed is offline
Hallo daar!

Op mijn werk heb ik een leuke jongen ontmoet. We hebben al een beetje gepraat ik weet het een en ander van hem en anders om.
Maar vandaag vroeg hij of ik wel eens uit ging. Toen heb ik verteld dat ik wel eens naar de Powerzone ging. Ook vroeg hij naar wat voor feesten ik ging. Ik zei toen wel iets bekend maar eigenlijk ben ik er nog nooit geweest. Ook vroeg hij of ik naar Asian party wel eens ging. Ik zei dat ik daar wel 1 keer ben ik geweest. Nu ben ik daar ook nooit geweest.

Nu voel ik me best wel schuldig tegen over hem omdat ik gelogen hem. Ik vind hem echt leuk. En heb vlinders in mijn buik. Ik had ook gewoon moeten zeggen dat ik nooit uit ga. Maar ik wou intressant lijken tegen over hem Omdat hij wel uit gaat.

Wat te doen? Vast bedankt.

Liefs,
Tamara
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2004, 22:37
Verwijderd
Triest. Nou, je zou kunnen vragen of je eens met hem mee mag.

Twee vliegen in één klap, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 22:48
juno
juno is offline
Jokkebrok.

Niet mee zitten. Beetje bluffen en stoer doen hoort erbij. En waar gaat het helemaal over, over een feestje... Vertel het hem maarals jullie al hoog en breed getrouwd zijn, dan kunnen jullie nog eens lachen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 23:01
Freestyler*
Freestyler* is offline
en als ie iets vraagt was je veel te dronken geworden om je je uberhaubt nog iets te herinneren
Oud 04-08-2004, 23:14
*amalia*
*amalia* is offline
haha wat maakt het uit? Mocht hij er ooit achter komen dan zeg je gewoon; sorry, maar ik wilde graag indruk op je maken
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 23:23
Daevrem
Daevrem is offline
Je kunt het beste elke leugen(ook 'witte' leugens), roddel enz voorkomen. De onschuldige leugens zijn zelf misschien onschuldig maar dingen zoals leugens en roddels zijn erg ingesleten in onze sociale patronen. Het is erg moeilijk niet te roddelen of helemaal niet te liegen.
Oud 05-08-2004, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 05-08-2004 @ 00:23 :
Je kunt het beste elke leugen(ook 'witte' leugens), roddel enz voorkomen. De onschuldige leugens zijn zelf misschien onschuldig maar dingen zoals leugens en roddels zijn erg ingesleten in onze sociale patronen. Het is erg moeilijk niet te roddelen of helemaal niet te liegen.
Eigenlijk ben ik het daar wel mee eens ja, in het algemeen dan. Niet speciaal tegenover de TS ofzo.

Verder: ghehe hij komt er toch vanzelf wel achter dat je nooit uitgaat? Als jullie echt iets met elkaar krijgen dan. ik zou er niet zo mee zitten, probeer als hij er nog eens naar vraagt al wel een beetje te zeggen van "de laatste tijd ga ik niet meer zo vaak uit" ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 08:35
Maarten
Maarten is offline
Heeeeeeel slecht

Maja het is nou niet echt een boeiende leugen... Het is stom dat je gelogen hebt want het doet veel meer schade dan het oplevert als je nee had gezegd.

Denk je nou echt dat als jij enorm veel van uitgaan hield en je komt een meisje tegen dat je leuk vind en zij gaat niet of nauwelijks uit dat je dan haar meteen afschrijft?

Denk het niet he
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 13:39
Lilything
Lilything is offline
Hij gaat je zoeken op die feesten 'goh jij hier' 'ja' 'niet verwacht, wat leuk blabla'

ga er binnenkort toch maar xtje heen he
hij wilde gewoon weten waar je n btje te vinden bent, zodat hij je beter kan leren kennen dan alleen in de werksfeer....duidelijk lijkt me t boeit nie dat je gelogen hebt, dan ga je toch n x weg leugen
Oud 05-08-2004, 16:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je had gewoon eerlijk moeten zijn en tegelijkertijd subtiel: "Nee, ik ga nooit uit, maar als je wil kan ik wel eens een keertje met jou mee?"

Maar goed, dit soort dingen kunnen op langere termijn uitkomen. Ga gewoon binnenkort naar zo'n feest (als die worden gehouden en als je mag en als je mensen mee krijgt) of zeg hem gewoon eerlijk dat je een beetje overdreven hebt, maar zeg dan ook waarom ---> "omdat ik je leuk vind." Hopen dat-ie niet boos wordt en dan gewoon voorstellen om eens een keer samen ergens heen te gaan (hoeft niet per se een feest te zijn, kun ook een filmpje zijn of zo)...
Oud 05-08-2004, 16:27
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-08-2004 @ 17:07 :
Je had gewoon eerlijk moeten zijn en tegelijkertijd subtiel: "Nee, ik ga nooit uit, maar als je wil kan ik wel eens een keertje met jou mee?"

Maar goed, dit soort dingen kunnen op langere termijn uitkomen. Ga gewoon binnenkort naar zo'n feest (als die worden gehouden en als je mag en als je mensen mee krijgt) of zeg hem gewoon eerlijk dat je een beetje overdreven hebt, maar zeg dan ook waarom ---> "omdat ik je leuk vind." Hopen dat-ie niet boos wordt en dan gewoon voorstellen om eens een keer samen ergens heen te gaan (hoeft niet per se een feest te zijn, kun ook een filmpje zijn of zo)...

dat werkt zo averechts te vroeg toegeven dat je iemand leukvind
Oud 05-08-2004, 17:10
In_stilte
In_stilte is offline
tja soms zeg je idd in "paniek" zo wel een wat. Ik weet nog dat toen mijn huidige vriendje bij mij thuis kwam en er een borstel lag met veel haren (wat ik dus eigenlijk vies vind), Hij pakte die borstel en ging zo half kammen ik zo NEEH dies van mijn vader en die is heilig en mag niemand gebruiken blabla.... mjah nu heeft mijn vader wel zo'n borstel maar deze was m niet en ik wilde niet toegeven dat die van mij was. eigenlijk een leugen maar ach.. kheb me er toen kei lang schuldig over gevoeld, terwijl hij t wrs niet eens meer weet...

Tjah, nu achteraf hebben we t er nooit over gehad, zou gewoon in de toekomst niet meer "liegen".
Met citaat reageren
Oud 05-08-2004, 17:10
No Quiero
No Quiero is offline
Zeggen dat je loog en dat je het zei omdat je hem leuk vindt. Gewoon de waarheid zeggen!
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 01:04
Daevrem
Daevrem is offline
Sorry voor mijn preek-achtige post. Ik bedoel dat dat de enige manier is dit soort rare onprettige leugentjes te voorkomen. En of de TS de onwaarheden met terugwerkende kracht moet corrigeren, dat weet ik zo niet.
Oud 06-08-2004, 18:59
annetjuh
annetjuh is offline
zeg je de volgende keer eerlijk de waarheid.
beetje dramaqueen.
en vraag je of hij er een keertje met je heen wilt succes verzekerd
Oud 06-08-2004, 21:27
Shitonya
Shitonya is offline
Hoe dom kun je zijn?
Wees altijd eerlijk. Vooral aan het begin, want als je al begint met liegen om zo'n klein ding, dan vraag ik me af hoe het verder gaat...
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:37
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
juno schreef op 04-08-2004 @ 23:48 :
Jokkebrok.

Niet mee zitten. Beetje bluffen en stoer doen hoort erbij. En waar gaat het helemaal over, over een feestje... Vertel het hem maarals jullie al hoog en breed getrouwd zijn, dan kunnen jullie nog eens lachen.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:08
Kaps
Kaps is offline
hihi, ik vind het schattig
Oud 06-08-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 06-08-2004 @ 22:27 :
Hoe dom kun je zijn?
Wees altijd eerlijk. Vooral aan het begin, want als je al begint met liegen om zo'n klein ding, dan vraag ik me af hoe het verder gaat...
Eerlijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 22:35
Severus
Severus is offline
Mijns inziens kun je beter eerlijk zijn, dat bespaart je meteen problemen en zorgen (nu zit je je zorgen te maken om het feit dat je gelogen hebt; had je dat nu niet gedaan, had je ook dit topic niet hoeven starten). En als die jongen erachter komt, zal het ook niet meteen een positieve indruk geven als je bij de eerste kennismaking al hebt gelogen, en dan ook nog over iets onbenulligs. Maar het kan ook zijn dat hij 't niet erg vindt omdat het juist om iets onbenulligs gaat (het kan dus van beide kanten werken; beide mogelijkheden zijn mogelijk).

Je ziet maar wat je doet, maar als het door je leugen misgaat - eigen schuld, dikke bult. Trek hier een les uit (= niet liegen) en daar word je alleen maar beter van. Sommige fouten moet je nu eenmaal maken om te leren.
Oud 07-08-2004, 00:27
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-08-2004 @ 23:10 :
Eerlijkheid.
Tja, schijnt voor de meeste hersenloze figuren nogal moeilijk te zijn
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 19:25
starryeyed
starryeyed is offline
Bedankt voor alle antwoorden!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 07-08-2004 @ 01:27 :
Tja, schijnt voor de meeste hersenloze figuren nogal moeilijk te zijn
Hap hap hap.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 06-08-2004 @ 22:27 :
Hoe dom kun je zijn?
Ben ik het toch nog een keer met je eens.

Liegen is , helemaal als je jezelf er interessanter mee wil maken. Als ik er achterkwam dat iemand me dingen vertelde die niet waar zijn, hoe klein dan ook, zou ik die persoon nooit meer 100% vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:36
Anaïs
Anaïs is offline
wie zonder zonde is, werpe de eerste steen

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-08-2004, 09:11
Verwijderd
Tja, niet zo slim Maar ach, ik denk dat hij er wel om kan lachen als je ooit eens een keer vertelt dat je 't alleen maar zei om interessant te doen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:22
gizmo
gizmo is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-08-2004 @ 10:11 :
Tja, niet zo slim Maar ach, ik denk dat hij er wel om kan lachen als je ooit eens een keer vertelt dat je 't alleen maar zei om interessant te doen
Precies!! Don´t worry
Oud 13-08-2004, 09:24
ParisPlage
ParisPlage is offline
Haha, ik was ook zo in de fout gegaan, met mijn huidige vriendin. We lagen samen in bed, toen we elkaar net kenden, en ik zat in haar nek te aaien. Er kwam iets in me op, en dat kwam me vaag bekend voor, maar ik zei het toch:
"dat stukje huid vlak onder je adamsappel is zo mooi, hoe heet dat eigenlijk?" of iets van die strekking. Een jaar later lagen we samen "The English Patient" te kijken, en kon ik wel door de grond zakken. Precies dezelfde quote! Ik beweerde nog dat ik degene was die de English Patient geschreven had, maar ze trapte er niet in
Sindsdien lachen we erom, en zeg ik het nog weleens voor de grap.
Kortom, niks om je zorgen over te maken! Het hoort bij het spelletje om de waarheid een beetje in je voordeel te verdraaien (als het maar niet al te ernstig is)
Oud 13-08-2004, 10:34
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-08-2004 @ 10:11 :
Oud 13-08-2004, 15:17
Stitch
Stitch is offline
toch vind ik het maar zeer triest als je zoiets gaat verzinnen of erover gaat liegen! ik heb zowieso al een hekel aan mensen die interessant willen zijn en dan helemaal aan mensen die er zelfs voor gaan liegen om een beetje interessant te lijken! das toch triest! denk dat die jongen zwaar op je afknapt als je zegt dat het gelul was want denk niet dat die dat kan begrijpen!denk dat die het echt dom vindt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 20:43
waves
waves is offline
Citaat:
*amalia* schreef op 05-08-2004 @ 00:14 :
haha wat maakt het uit? Mocht hij er ooit achter komen dan zeg je gewoon; sorry, maar ik wilde graag indruk op je maken
precies!
Oud 17-08-2004, 17:44
rainfairy
rainfairy is offline
eerlijkheid en openheid!

BELANGRIJK...nooit leuker/beter voordoen dan je bent! de waarheid komt toch altijd naar boven!
Reageren

Regels voor berichten