Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2004, 12:50
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2004 @ 10:17 :
manipulatie van de waarheid bestaat al eeuwen en kan handig zijn als je hiermee de wereld naar je hand kunt draaien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2004, 14:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
manipulatie van de waarheid bestaat al eeuwen en kan handig zijn als je hiermee de wereld naar je hand kunt draaien.
Met "goed" bedoel ik hier moreel goed.
Oud 16-08-2004, 14:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 16-08-2004 @ 10:02 :
@ alle Moore-haters: BEWIJS maar eens dat wat hij zegt NIET WAAR is!
Ik heb dat zojuist gedaan volgens mij?

Ik ben geen Moore-hater trouwens, integendeel. Ik heb alleen niet de illusie dat hij objectieve documentaires maakt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 15:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
"Handig" in welke zin? Onder het mom van kwaad met kwaad bestrijden? Omdat Moore anti-bush is, is hij meteen maar gerechtigd onzin te verkopen?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 15:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 16-08-2004 @ 16:06 :
"Handig" in welke zin? Onder het mom van kwaad met kwaad bestrijden? Omdat Moore anti-bush is, is hij meteen maar gerechtigd onzin te verkopen?
handig in welke zin? Wat bedoel je met die vraag?
Maar goed, McCain bedoelde moreel goed en niet goed als in "een effectieve manier".
Oud 16-08-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 16-08-2004 @ 16:06 :
Lees je niet goed? Ze zegt handig om de wereld naar je hand te zetten. Of dat moreel goed of kwaad is, voor politieke doeleinden gebruikt wordt of om koekjes mee te kopen doet niet ter zake. Manipulatie is gewoon een middel.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-08-2004 @ 17:49 :
Lees je niet goed?
Nee
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 17:28
Gatara
Gatara is offline
oh

Oud 16-08-2004, 23:00
Mariebel
Mariebel is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 16-08-2004 @ 10:02 :
@ alle Moore-haters: BEWIJS maar eens dat wat hij zegt NIET WAAR is!

@ alle Moore-lovers: BEWIJS maar eens dat wat hij zegt WEL WAAR is!

Over het eerste hebben we al een paar links gezien.....

Voor het tweede... dit is de verdediging van Moore zelf...
http://www.michaelmoore.com/warroom/f911notes/

Persoonlijk mag ik het wel dat iemand zn bek es een keer opentrekt in America. In mijn ogen maken zo wel de regering Bush als Moore gebruik van misselijke trucjes....
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:07
plishing
plishing is offline
Citaat:
McCaine schreef op 16-08-2004 @ 10:07 :
Sinds wanneer zijn leugens en bedrog een goede manier om kritiek uit te oefenen? Want die is er genoeg hoor.
Sinds eeuwen. Elke partij overdrijft om met hun standpunten publiek te kunnen lokken. En ja Moore doet dat zeker en de Bush regering ook. Denk maar eens aan de inval in Irak.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 23:08
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
plishing schreef op 17-08-2004 @ 00:07 :
Sinds eeuwen. Elke partij overdrijft om met hun standpunten publiek te kunnen lokken. En ja Moore doet dat zeker en de Bush regering ook. Denk maar eens aan de inval in Irak.
read>comprehend>post
Oud 16-08-2004, 23:11
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 09:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2004 @ 18:28 :
oh

Niet slaan!
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 09:48
Skyrise
Skyrise is offline
WEAPONS OF MASSDESTRUCTION!!!

(oil)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 09:56
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 17-08-2004 @ 10:48 :
(oil)
Hahaha. Heb jij je even voor de gek laten houden. Het gaat om het zand. Dat snapt zelfs een kind.
Oud 17-08-2004, 11:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-08-2004 @ 14:55 :
Moore is een goed cineast. Die man kan met simpel knip- en plakwerk van bestaand materiaal iedereen alles doen geloven.
Jep, ik kan het overigens wel begrijpen. Want hij is absoluut niet de enige die het op die manier doet

Kan het hier en daar wel met hem eens zijn, maar hij draaft wel aardig door...
Oud 23-08-2004, 19:57
RubberBiscuit
RubberBiscuit is offline
Ligt het nou aan mij, of is het de laatste tijd wel heel hip om Moore een liegende eikel te vinden? Is dat nou objectief???
Oud 24-08-2004, 18:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
RubberBiscuit schreef op 23-08-2004 @ 20:57 :
Ligt het nou aan mij, of is het de laatste tijd wel heel hip om Moore een liegende eikel te vinden? Is dat nou objectief???
Hij liegt niet, hij overdrijft, rukt dingen uit hun verband en beargumenteerd en onderbouwt te weinig.

Maar hij probeert ook geen waarheid te vertellen... Hij probeert wakker te schudden.

En hij maakt gebruik van de kippen zonder kop die alles zonder hun hoofd te gebruiken klakkeloos overnemen. Net zoals zoveel politici dat doen. Nu praten veel mensen hem na en dat kan ook schelen.
Oud 24-08-2004, 18:27
NN
NN is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 24-08-2004 @ 19:07 :
Hij liegt niet, hij overdrijft, rukt dingen uit hun verband en beargumenteerd en onderbouwt te weinig.

Maar hij probeert ook geen waarheid te vertellen... Hij probeert wakker te schudden.

En hij maakt gebruik van de kippen zonder kop die alles zonder hun hoofd te gebruiken klakkeloos overnemen. Net zoals zoveel politici dat doen. Nu praten veel mensen hem na en dat kan ook schelen.
Hij overdrijft en rukt dingen uit hun verband, maar daardoor worden dingen die niet zo zijn opgedist alsof het wel zo is.

Moore vind ik grappig het is knap hoe hij probeert Bush onderuit te halen, maar ik neem hem niet serieus.

(Ik ben net weer terug van een maand vakantie in de VS. Daar is hij ook bij veel anti-Bush aanhang niet echt populair vanwege zijn suggestieve 'documentaires', etc..)
Reageren

Regels voor berichten