Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 13:51
TefnachT
TefnachT is offline
Nou als die gast echt zware astma heeft en hij rookt veel dan kan dat zijn dood betekenen. Een oom van mij heeft zware astma en er mag dan geen sigaret opgestoken worden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2002, 13:53
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Nou, hijzelf misschien niet. Maar wel de nicotine die m verslaafd heeft gemaakt en de domme keuze om als astma patient te gaan roken!!!
Als ik m was zou ik de tabaksindustrieen aanklagen, kan ie veel geld mee verdienen
uhm... waarom aanklagen? beetje heel erg dom.
de tabaksfabrikant aanklagen, dat is net zo idioot als bijv. eh.. ik met een honkbalknuppel m'n hoofd zou bewerken en dan de fabrikant van die honkbalknuppel zou aanklagen... wist ik veel dat je daar een hersenschudding van kan oplopen.
Oud 19-06-2002, 13:54
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Nou als die gast echt zware astma heeft en hij rookt veel dan kan dat zijn dood betekenen. Een oom van mij heeft zware astma en er mag dan geen sigaret opgestoken worden
mja, dat weet 'ie.. en hij kiest er zelf voor .. is het begrip vrije keus jullie echt zo vreemd?
Oud 19-06-2002, 13:55
TefnachT
TefnachT is offline
Dan vind ik wel dat zijn medicijnen levering moet worden stop gezet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 13:56
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Dan vind ik wel dat zijn medicijnen levering moet worden stop gezet.
als ik nu een hond zou nemen, met mijn honden-allergie.. vind je dan dat ik ook geen recht meer heb op mijn medicijnen tegen die allergie?

(dan heb jij straks ook geen recht op een lever-operatie, omdat je alcohol dronk... vind ut een beetje krom, maar goed... 't is jouw mening.)
Oud 19-06-2002, 13:59
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

als ik nu een hond zou nemen, met mijn honden-allergie.. vind je dan dat ik ook geen recht meer heb op mijn medicijnen tegen die allergie?

Ja dat vind ik

(dan heb jij straks ook geen recht op een lever-operatie, omdat je alcohol dronk... vind ut een beetje krom, maar goed... 't is jouw mening.)

Ik heb toch geen lever aandoening??? Drinken kan gezond zijn dan?

Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

mja, dat weet 'ie.. en hij kiest er zelf voor .. is het begrip vrije keus jullie echt zo vreemd?
Als ie zo graag dood wilt, kan ie ook van een brug afspringen

Waarom moet ik nu weer zijn medicijnen betalen terwijl onverantwoord met zijn leven omspringt?

Totale anarchie gaat niet, omdat mensen te stom zijn om voor zichzelf op te passen (helaas)... Dat geldt niet per definitie voor rokers, maar voor iedereen die alles buiten mate doet en daarmee het leven van zichzelf en anderen soms letterlijk verzieken.

Was het juist zo dat mensen slim genoeg zijn om gezond, respectvol voor de ander, etc.. te leven, dan was anarchie een paradijs.
Zolang dat niet het geval is, pleit ik voor een overheid die dergelijk dingen in controle houdt. Daarmee moet wel zoveel mogelijk de vrijheid van mensen worden gewaarborgd, maar daar waar de vrijheid van een bepaalde groep mensen de vrijheid van de andere groep mensen beperkt en deze laatste groep mensen er MEDISCH last van ondervinden, moet die vrijheid van die bepaalde groep beperkt worden.

Iedereen (behalve jouw idiote kettingrokende astmavriend ) wil gezond en gelukkig leven, ik ook.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:02
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

Van alcoholisten is dat nog geen slecht idee.
2 glaasjes alcohol per dag moet overigens kunnen
Persoonlijk drink ik veel minder.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 14:02
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Ja dat vind ik
vind ik erg egoïstisch en zelfs dom, maar goed.

Citaat:
Ik heb toch geen lever aandoening??? Drinken kan gezond zijn dan?
*zucht* .. nee, je hoeft er nix aan over te houden, van drinken... maar het kan wel. (net als bij roken, je KAN het krijgen, hoeft niet.)
en drinken is de pest voor je lever, en daar kan je een aandoening aan overhouden.. was maar als voorbeeld bedoeld..
Oud 19-06-2002, 14:11
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Als ie zo graag dood wilt, kan ie ook van een brug afspringen
roken KAN je dood worden... het is een verhoogd risico, het is niet zo dat je ter plekke dood neer valt na het roken van een pakje sigaretten.

Citaat:
Waarom moet ik nu weer zijn medicijnen betalen terwijl onverantwoord met zijn leven omspringt?
Jij betaalt niet voor zijn medicijnen...
(en als dat wel zo is, waarom moet ik dan betalen voor jouw medicijnen? ... wil ik dat wel? (klinkt cru, maar ik zeg eigelijk exact 't zelfde als jou.))

Citaat:
Totale anarchie gaat niet, omdat mensen te stom zijn om voor zichzelf op te passen (helaas)... Dat geldt niet per definitie voor rokers, maar voor iedereen die alles buiten mate doet en daarmee het leven van zichzelf en anderen soms letterlijk verzieken.

Was het juist zo dat mensen slim genoeg zijn om gezond, respectvol voor de ander, etc.. te leven, dan was anarchie een paradijs.
Zolang dat niet het geval is, pleit ik voor een overheid die dergelijk dingen in controle houdt. Daarmee moet wel zoveel mogelijk de vrijheid van mensen worden gewaarborgd, maar daar waar de vrijheid van een bepaalde groep mensen de vrijheid van de andere groep mensen beperkt en deze laatste groep mensen er MEDISCH last van ondervinden, moet die vrijheid van die bepaalde groep beperkt worden.
In dat geval moeten alle honden en katten verbannen worden naar katten-zones en honden-zones.. aangezien ik daar MEDISCH last van heb.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin.
(vond ik wel een toepasselijke quote hiervoor.)

Citaat:
Iedereen (behalve jouw idiote kettingrokende astmavriend ) wil gezond en gelukkig leven, ik ook.
*zucht*
echt gezond leven kan je nooit, en wie zegt dat hij niet gelukkig is?
Oud 19-06-2002, 16:36
Balance
Balance is offline
oke, blijkbaar werd mijn verhaal door bepaalde mensen als egoïstisch zijnde opgevat, maar ik wilde er alleen maar mee duidelijk maken hoeveel invloed roken op een persoon kan hebben!

overigens heeft ongeveer een op de tien Nederlanders luchtwegklachten. Dat zijn 1,6 miljoen mensen. Twee op de honderd heeft daardoor ernstige beperkingen. Dat zijn 300.000 mensen. (www.astmafonds.nl) Dus ik ben niet de enige ofzo!

maar het gaat hier om roken op een popconcert. daar kan je niet aan de halve zaal vragen of die even z'n sigaretje uit kan doen, want over het algemeen is er toch behoorlijk veel geluid bij een popconcert! 't gaat hier dus helemaal niet om alle uitgaansgelegenheden en ik ben echt niet helemaal anti-roken
(kheb d'r zelf wel last van en hoop dat er op bepaalde plaatsen verboden komen, maar niet op alle plaatsen!! Een roker moet verder lekker roken waar hij wil, maar liever niet waar veel mensen er last van kunnen hebben!)

En waarom ik vind dat niet ík IN DIT GEVAL maar de roker er iets aan zou moeten doen?
Het enige wat ik er aan kán doen is wegblijven, maar ik wil toch ook wel eens een popconcert kunnen bezoeken.
En als ik nou om iets geweldig grootst vroeg van rokers.... maar een paar uurtjes niet roken, is dat nou echt zó erg?
Oud 19-06-2002, 16:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

*ahum*
ik heb: hooi-pollenallergie (hooikoorts), graspollen-allergie, honden-allergie, katten-allergie, stof allergie.

van die laatste drie vooral krijg ik (erg veel) last van m'n ogen (branderigheid, tranen, e.d.), niesbuien waarbij je op den duur geen lucht meer hebt om naar buiten te niesen, naar lucht happen (ook als ik niet nies), en me basicly een dag lang verkankerd voelen dus zeg nou niet dat ik niet weet hoe dat moet voelen.
Stel je dan voor dat je op alle plaatsen waar je nou rook vind, voortaan beesten of gras enz. zou vinden...
t klinkt heel stom, kweet het... maar als je het gevoel kent, dan kan je je misschien ook voorstellen hoe dat is!
Oud 19-06-2002, 17:08
AGH
AGH is offline
Hooikoorts en/of allergie voor honden en katten gaat vaak gepaard met benauwdheid al dan niet astma. In mijn geval in ieder geval wel en uit ervaring weet ik ook dat bijvoorbeeld roken heel vervelend kan zijn wanneer je ontzettende last hebt van je ogen of het niet te omschrijven gevoel in je neus.
Vandaar dat ik zelf ook gestopt ben met roken, want het scheelt je een heleboel medicijnen en persoonlijk houdt ik niet zo van medicijnen.

Ik ben het met je eens dat het ontzettend vervelend is.
Nog niet zo gek lang geleden had ik ook een of andere beschadiging aan m’n longen (wat het ook geweest mocht zijn) en kreeg ik een aantal medicijnen van de dokter mee, waaronder Prednisolon. Wat je vast niet onbekend is en wat ik overigens niet gebruikt heb. Twee dagen erna was Qlimax en ondanks m’n benauwdheid ben ik toch gegaan en inderdaad heb ik het geweten. Dat was inderdaad niet het meest leuke feest.

Echter in deze situatie was het mijn eigen schuld, want dan had ik niet moeten gaan.
Ik kan me daarom ook wel de woede van zware astmapatiënten ook wel voorstellen, want door de rook ontneem je iemand de kans om naar een feest te gaan.
Toch is de situatie ontzettend moeilijk.
Als ik naar een café/discotheek ga waar ontzettend veel boeren komen (richting het beruchte dronken-droppie-vak P dus) erger ik me ook kapot aan het gehos en het rondvliegende bier wat na verloop van tijd zelfs in je sokken zit.
Maar je kunt er niets tegen doen, want het is een openbare ruimte.
Hetzelfde geldt denk ik voor roken.

Laat ik het zo stellen.
Met het verbieden zou ik het oneens zijn.
Ik zou het schappelijk vinden wanneer rokers zich coulant op zouden stellen.

En spacecake????
Ik denk dat jongens vooral spacecake eten om zichzelf een houding te kunnen geven.
Het is niet lekker om te zoenen met een jongen die spacecake eet of gegeten heeft.
Spacecake?
Nee, niks voor mij!!

Heb je bij speed geen last van………
Tenzij je niet van een tempoverschil houdt
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 18:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
AGH schreef:
Toch is de situatie ontzettend moeilijk.
Als ik naar een café/discotheek ga waar ontzettend veel boeren komen (richting het beruchte dronken-droppie-vak P dus) erger ik me ook kapot aan het gehos en het rondvliegende bier wat na verloop van tijd zelfs in je sokken zit.
Maar je kunt er niets tegen doen, want het is een openbare ruimte.
Hetzelfde geldt denk ik voor roken.
Ja, dat besef ik ook wel; dat het wel heel moeilijk zou worden, omdat het een openbare ruimte is. Maar bier over je heen (zelfs tot in je sokken ) is niet slecht voor je gezondheid, das het verschil....

maar toch, als ik heel eerlijk moet zijn, denk ik dat het idd in de praktijk nooit zal werken, al zou ik verschrikkelijk blij zijn als ik het nou fout heb!
Oud 19-06-2002, 18:54
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
linda85 schreef:

Stel je dan voor dat je op alle plaatsen waar je nou rook vind, voortaan beesten of gras enz. zou vinden...
t klinkt heel stom, kweet het... maar als je het gevoel kent, dan kan je je misschien ook voorstellen hoe dat is!
ik weet hoe het is... op een verjaardag bij m'n neef bijv. die heeft 2 bordeaux doggen, 4 katten en 2 kittens. Dus dan is dat behoorlijk klote, maar goed... ik laat de gezelligheid er niet onder lijden, en maak er niet een erger drama van dan het al is op dat moment.
(oh jah: daar mag binnen niet gerookt worden .. dus sta ik af en toe ff buiten om te roken.)
Oud 20-06-2002, 09:24
twiety
twiety is offline
Goed, je mag niet roken in een winkel, warenhuis, bibliotheek, postkantoor, op je werkplek, in vliegtuigen, etc. Kan ik nog best mee leven. Zo lang ik niet als roker gedemoniseerd (modewoord he? ) wordt en 't redelijk blijft, trek ik me wat aan van
'verboden te roken'-bordjes en hou ik me redelijk tot goed aan de regeltjes en vermijd ik zulke plaatsen zoveel mogelijk. Als dit de spuigaten uit gaat lopen - wat misschien nog niet bij popconcerten is, maar toch zeker wel in een trein, cafe of restaurant het geval is - dan zit 't er dik in dat ik AL deze verbodsbordjes ga negeren (dus ook op plaatsen waar ik me nu er wel nog aan hou) en evt. boetes op de koop toe neem: roken is toch al duur, dus so what.

Dat is wat ik - naast "Borst: kankerteef"- ff kwijt wou hierover.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 09:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
twiety schreef:

Och,.. en door rokers worden de wachtlijsten toch alleen maar langer
Daarom probeert Borst preventieve maatregelen te nemen. En terecht!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 09:46
nps
nps is offline
Jullie vergeten wederom weer even dat door deze kankerstokjes te kopen een aanzienlijk deel van de prijs bij de overheid terechtkomt, dus dat wij onze behoefte aan medicijnen ruim compenseren met het geld dat wij de overheid met accijnzen leveren en besparen door allemaal kanker te krijgen en eerder dood te gaan. Rokers kosten de overheid géén geld, omdat ze veel meer opleveren dan dat ze kosten.

En nee Borst handelt helemaal niet terecht! Ze handelt op een manier die desastreus is voor popconcerten of popconcertgebouwdirecteur (kortom, mensen die te maken hebben met popconcerten en daarmee hun geld verdienen.) En je kan het ermee eens zijn of niet, maar een maatregel die goed is voor de gezondheid maar slecht voor de winst? Jammer maar helaas, money makes the world go round.....
Oud 20-06-2002, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

helemaal mee eens
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:14
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Rokers brengen meer geld aan belastingen op dan ze de overheid kosten aan zorguitgaven. Een pakje peuken levert ontzettend veel op aan belastingen, door zogenaamde ontmoedigingstoeslagen alleen maar meer. Rokers sterven jonger (staat zelfs op 't pakje) en sukkelen dus minder lang met ouderdomsproblemen. Anders zou er nog meer vergrijzing zijn of komen. Borst 'probeert' altijd vanalles, maar het helpt allemaal niets. Dit doet ze alleen maar om weer de bevolking of een deel ervan te kunnen beschuldigen van de groei van de wachtlijsten, wanneer zij weer 's op haar beleid aangevallen wordt. Geen betutteling door de overheid! Als het al werkt, dan is het averechts (zie het kwartetten met de nieuwe pakjes). Voorlichting doe je niet op zo'n belachelijke, kinderachtige (en letterlijk genomen vaak onjuiste) manier (grote letters op pakjes). En al helemaal niet van onze belastingcentjes.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:03
nps
nps is offline
Citaat:
twiety schreef:

Rokers brengen meer geld aan belastingen op dan ze de overheid kosten aan zorguitgaven. Een pakje peuken levert ontzettend veel op aan belastingen, door zogenaamde ontmoedigingstoeslagen alleen maar meer. Rokers sterven jonger (staat zelfs op 't pakje) en sukkelen dus minder lang met ouderdomsproblemen. Anders zou er nog meer vergrijzing zijn of komen. Borst 'probeert' altijd vanalles, maar het helpt allemaal niets. Dit doet ze alleen maar om weer de bevolking of een deel ervan te kunnen beschuldigen van de groei van de wachtlijsten, wanneer zij weer 's op haar beleid aangevallen wordt. Geen betutteling door de overheid! Als het al werkt, dan is het averechts (zie het kwartetten met de nieuwe pakjes). Voorlichting doe je niet op zo'n belachelijke, kinderachtige (en letterlijk genomen vaak onjuiste) manier (grote letters op pakjes). En al helemaal niet van onze belastingcentjes.
Ofwel, wat ik al zei Napapert

Ja idd die nieuwe dingen slaan nergens op. *In sigarettenrook zit benzeen, bla, bla en bla!* (met bla bedoel ik nog wat andere moeilijke woorden.) Alsof de gemiddelde Nederlander weet wat dat onhoudt?
Oud 20-06-2002, 15:13
twiety
twiety is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Ofwel, wat ik al zei
Waar had jij het over overheidsbetutteling? Waar had jij het erover dat de betutteling door belastingcentjes wordt betaald? Waar had jij het over wachtlijsten en de reden waarom Borst het doet?

Citaat:

Napapert
Wat is dat?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:23
nps
nps is offline
Citaat:
twiety schreef:

Yadiyadibla
*zucht* de volgende keer zet ik er 60 smilies achter, ok?

Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Jullie vergeten wederom weer even dat door deze kankerstokjes te kopen een aanzienlijk deel van de prijs bij de overheid terechtkomt, dus dat wij onze behoefte aan medicijnen ruim compenseren met het geld dat wij de overheid met accijnzen leveren en besparen door allemaal kanker te krijgen en eerder dood te gaan. Rokers kosten de overheid géén geld, omdat ze veel meer opleveren dan dat ze kosten.
Citaat:
twiety schreef:
Rokers brengen meer geld aan belastingen op dan ze de overheid kosten aan zorguitgaven. Een pakje peuken levert ontzettend veel op aan belastingen, door zogenaamde ontmoedigingstoeslagen alleen maar meer. Rokers sterven jonger (staat zelfs op 't pakje) en sukkelen dus minder lang met ouderdomsproblemen. Anders zou er nog meer vergrijzing zijn of komen.
Nee, dat lijkt idd totaal niet op elkaar, he?

Dat 2e gedeelte van jou stuk had ik het idd niet over gehad (het ging hier immers over een rookverbod op popconcerten, en niet over het gehele beleid dat Borst voert om mensen minder of niet te laten roken en of dat terecht is of niet.)

Relax

Laatst gewijzigd op 20-06-2002 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
twiety schreef:
Goed, je mag niet roken in een winkel, warenhuis, bibliotheek, postkantoor, op je werkplek, in vliegtuigen, etc. Kan ik nog best mee leven. Zo lang ik niet als roker gedemoniseerd (modewoord he? ) wordt en 't redelijk blijft, trek ik me wat aan van
'verboden te roken'-bordjes en hou ik me redelijk tot goed aan de regeltjes en vermijd ik zulke plaatsen zoveel mogelijk. Als dit de spuigaten uit gaat lopen - wat misschien nog niet bij popconcerten is, maar toch zeker wel in een trein, cafe of restaurant het geval is - dan zit 't er dik in dat ik AL deze verbodsbordjes ga negeren (dus ook op plaatsen waar ik me nu er wel nog aan hou) en evt. boetes op de koop toe neem: roken is toch al duur, dus so what.

het gaat hier dus ook alleen om popconcerten en vindt het wel terecht wat je verder schrijft! je kan idd ook té ver gaan en dan houdt men zich er helemaal niet meer aan nee. ik ben ook van mening dat je in café's roken niet kan verbieden en vindt de 'niet-roken ruimtes' in restaurants en treinen een prima oplossing, omdat er dan ook altijd 'wel-roken ruimtes zijn' en iedereen daarmee te vrede is!
Oud 20-06-2002, 23:56
Gatara
Gatara is offline
Bah, kom net terug van een rokerige ruimte en ja, je raadt het al: ben vervroegd naar huis gegaan omdat ik tranende (verder stadium dan brandend, dus) ogen kreeg (en nee, ik draag geen contactlenzen), moeite kreeg met ademhalen (het zit me nu nog op de longen) en een lopende neus kreeg (dat nog steeds snotterig is). Laat staan van de stank die om me heen walmt.

Godverdomme. Mijn avondje dus verpest door een stelletje kutrokers die met hun kankerstokjes hun leven vernietigen en mijn avondjes.
WAAROM MAG IK GEEN GEZELLIGE AVOND HEBBEN??????????????

EN rokertjes van me,.... ik heb gezegd tegen rokers toen die tijdens een cursus (!) wilden roken dat ik dat liever niet had, waarop ik als tegenargument kreeg: maar je gaat toch ook naar cafe's? Ja, maar dan kies ik ervoor! (en moet ik vervroegd weggaan, omdat de overlast van jullie kutrokers (en ja, nu benader ik jullie lekker allemaal als criminelen, want hoe meer ik er last van krijg des te meer ik daarin ga geloven) mijn avond verzieken). Natuurlijk werd er niet naar mij geluisterd en werd er gepaft. Ben uit protest aan een ander tafeltje gaan zitten met de mededeling: wie past zich nu aan wie aan.
Maar luisteren naar mij? Ho, maar. Mijn klachten serieus nemen? Ho, maar. Zelfs als ik ze vertel, dat ik op flauwvalllen stond (en een man mij gelukkig te hulp schoot), interesseert ze dat geen reet, want hun verslaving (wat een egoisme!) gaat voor mijn (en die van andere) gezondheid. En dat kan je ook wel egoisme noemen, maar dat doe ik niet. Iedereen wil immers een goede gezondheid hebben en niet ziek zijn.

Gadverdamme,... ik wou dat alle sigaretten samen met de kernwapens vernietigd werden.
Die boosdoeners hangen me echt de keel uit.

En het interesseert me ook geen ene reet meer wat jullie hier op gaan reageren, want jullie luisteren toch nooit naar de klachten van de ander. Dat een enkeling van jullie bereid is om wel aan mij verzoek te voldoen is alleen maar prima, maar ik kom keer op keer het tegenovergestelde tegen.
En daarnaast kan ik (zoals ik al eerder zei) niet aan een hele zaal gaan verzoeken de mensen te stoppen met roken die avond, omdat ik erlast van heb. Ze luisteren toch niet.

En het argument dat er ook stinkende auto's zijN? ja, dat kan. Maar die uitlaatgassen zijn niet aangesloten op een gesloten ruimte.
Smog? Ja, dat kan, maar dan worden er PREVENTIEVE dan wel gewone maatregelen genomen en gaan mensen maskers dragen daartegen.

Huisdierenallergie? Als ik een huisdier had en je had daar last van, dan zorg ik ervoor dat dat huisdier er niet is als je komt. Heb je last van stof? zorg ik dat mijn kamer stofvrij is.
Maar ik ga niet met een stofzak of een huisdier naar een CONCERT!!!!
Dat is toch heel wat anders?????????????

DANK JE WEL ROKERS VOOR HET VERPESTEN VAN HET ZOVEELSTE GEZELLIGE AVONDJE VAN MIJ.

Rot toch op met jullie kankerteringtyfusstokjes.

Bah.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 00:37
nps
nps is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Bah, kom net terug van een rokerige ruimte en ja, je raadt het al: ben vervroegd naar huis gegaan omdat ik tranende (verder stadium dan brandend, dus) ogen kreeg (en nee, ik draag geen contactlenzen), moeite kreeg met ademhalen (het zit me nu nog op de longen) en een lopende neus kreeg (dat nog steeds snotterig is). Laat staan van de stank die om me heen walmt.

Kut voor je (En dat meen ik serieus!)

Citaat:
Godverdomme. Mijn avondje dus verpest door een stelletje kutrokers die met hun kankerstokjes hun leven vernietigen en mijn avondjes.
WAAROM MAG IK GEEN GEZELLIGE AVOND HEBBEN??????????????

Het is echt niet zo dat rokers jou expres geen gezellige avond toewensen. Ze willen zelf alleen ook een gezellige avond hebben. En voor hen hoort een sigaretje daar nou eenmaal bij. ( ) En wat betreft dat eigen leven vernietigen - zo snel zal het niet lopen. Je leven is niet verpest als je 1 sigaretje opsteekt.

Citaat:
EN rokertjes van me,.... ik heb gezegd tegen rokers toen die tijdens een cursus (!) wilden roken dat ik dat liever niet had, waarop ik als tegenargument kreeg: maar je gaat toch ook naar cafe's? Ja, maar dan kies ik ervoor! (en moet ik vervroegd weggaan, omdat de overlast van jullie kutrokers (en ja, nu benader ik jullie lekker allemaal als criminelen, want hoe meer ik er last van krijg des te meer ik daarin ga geloven) mijn avond verzieken). Natuurlijk werd er niet naar mij geluisterd en werd er gepaft. Ben uit protest aan een ander tafeltje gaan zitten met de mededeling: wie past zich nu aan wie aan.
Maar luisteren naar mij? Ho, maar. Mijn klachten serieus nemen? Ho, maar. Zelfs als ik ze vertel, dat ik op flauwvalllen stond (en een man mij gelukkig te hulp schoot), interesseert ze dat geen reet, want hun verslaving (wat een egoisme!) gaat voor mijn (en die van andere) gezondheid. En dat kan je ook wel egoisme noemen, maar dat doe ik niet. Iedereen wil immers een goede gezondheid hebben en niet ziek zijn.

zoals eerder gezegd, staan jou vrienden/cafepeoples niet model voor alle rokers in Nederland. Kunnen de rokers het helpen dat jij met mensen omgaat die niet bereid zijn niet te roken als jij er last van hebt? Dat jij nu met die shitheads in 1 cafe bent, kunnen de rest van de rokers ook niet helpen. De mensen die ik ken zouden naar buiten gaan om te roken. En JA het is egoistisch om als enige die er last van hebt veel meer mensen hun sigaretje te ontnemen.

Citaat:
Gadverdamme,... ik wou dat alle sigaretten samen met de kernwapens vernietigd werden.
Die boosdoeners hangen me echt de keel uit.

Kernwapens kiezen mensen niet zelf voor. Die worden door de overheid ontwikkeld/gebruikt. En dit vind ik weer redelijk egoistisch - omdat JIJ er last van hebt, mag er niemand meer roken? Rokers roken echt niet om je te pesten (zoals al 300x in deze topic gezegd.)

Citaat:
En het interesseert me ook geen ene reet meer wat jullie hier op gaan reageren, want jullie luisteren toch nooit naar de klachten van de ander. Dat een enkeling van jullie bereid is om wel aan mij verzoek te voldoen is alleen maar prima, maar ik kom keer op keer het tegenovergestelde tegen.
En daarnaast kan ik (zoals ik al eerder zei) niet aan een hele zaal gaan verzoeken de mensen te stoppen met roken die avond, omdat ik erlast van heb. Ze luisteren toch niet.
Wat voor nare mensen kom jij tegen? ER ZIJN WEL MENSEN DIE LUISTEREN ALS JIJ ER LAST VAN HEBT!

Citaat:
En het argument dat er ook stinkende auto's zijN? ja, dat kan. Maar die uitlaatgassen zijn niet aangesloten op een gesloten ruimte.
Smog? Ja, dat kan, maar dan worden er PREVENTIEVE dan wel gewone maatregelen genomen en gaan mensen maskers dragen daartegen.

Nog nooit iemand met zo'n masker gezien. Auto's zullen er ook altijd blijven, en die verzieken ook nog is de atmosfeer. Maar dat is niet erg zeker? Iedereen die buiten komt inhaleert die gassen hoor.

Citaat:
Huisdierenallergie? Als ik een huisdier had en je had daar last van, dan zorg ik ervoor dat dat huisdier er niet is als je komt. Heb je last van stof? zorg ik dat mijn kamer stofvrij is.
Maar ik ga niet met een stofzak of een huisdier naar een CONCERT!!!!
Dat is toch heel wat anders?????????????

Er zijn toch echt OOK mensen die bereid zijn om hun sigaretje te doven voor jou! Of niet te roken als JIJ er bent! En het is idd wat heel anders dan een sigaret. Kut voor je, maar denk is hoe de popconcertorganisatoren eronder zullen lijden als roken afgeschaft word! Het bezoek zal iig dalen!

Citaat:
DANK JE WEL ROKERS VOOR HET VERPESTEN VAN HET ZOVEELSTE GEZELLIGE AVONDJE VAN MIJ.
Graag gedaan hoor

Citaat:
Rot toch op met jullie kankerteringtyfusstokjes.
Dat zal moeilijk gaan. Jij kan in je uppie niet een hele hoop mensen verbieden hun pleziertje te inhaleren, hoe rot dat ook is.

Rokers zijn ook mensen!

Citaat:
Bah.
Idd.

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 00:46.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 07:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
(en ja, nu benader ik jullie lekker allemaal als criminelen, want hoe meer ik er last van krijg des te meer ik daarin ga geloven)
hoe meer jullie erin geloven, hoe meer wij ons er naar gaan gedragen. (onder het mom van: je kan 't krijgen zoals je 't hebben wilt.)

rokers zijn ook gewoon mensen, en mensen houden er niet van om afgeblaft te worden en te worden geässocieerd met criminelen, asocialen, egoïsten, tuig en noem het allemaal maar op... dan is de zin om mee te werken helemaal weg. (gek hé?)

You reap what you sow...
vijandigheid kweekt vijandigheid.

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 08:14.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 09:05
twiety
twiety is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
....Relax
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 09:56
nps
nps is offline
Kee Twiety

Ik ben gisteravond ook naar een heel ruig laatste schoolfeest geweest. Aan het eind van dit feest (1 uur! ) lag er bij de uitgang iemand die over zichzelf heen had gekotst.
Ik bedacht me dat we net zo goed drank kunnen afschaffen op feesten. Drinken is ook slecht voor de gezondheid (denk aan hersencellen + lever), en ik heb van dronken mensen veel meer last dan van rook. Drank veroorzaakt naast soms irritant gedrag ook nog is auto-ongelukken, of andere ongelukken op straat.
Waarvoor verbieden ze dat dan niet?
Oud 21-06-2002, 10:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

rokers zijn ook gewoon mensen, en mensen houden er niet van om afgeblaft te worden en te worden geässocieerd met criminelen, asocialen, egoïsten, tuig en noem het allemaal maar op... dan is de zin om mee te werken helemaal weg. (gek hé?)
Maar "de zachte aanpak" blijkt keer op keer niet te werken.
Wat moet ik dan?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 10:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:

Ik ben gisteravond ook naar een heel ruig laatste schoolfeest geweest. Aan het eind van dit feest (1 uur! ) lag er bij de uitgang iemand die over zichzelf heen had gekotst.
Ik bedacht me dat we net zo goed drank kunnen afschaffen op feesten. Drinken is ook slecht voor de gezondheid (denk aan hersencellen + lever), en ik heb van dronken mensen veel meer last dan van rook. Drank veroorzaakt naast soms irritant gedrag ook nog is auto-ongelukken, of andere ongelukken op straat.
Omdat het merendeel van de bevolking geen alcoholist is misschien?

Vind overigens dat er strenger opgetreden moet worden tegen alcohol in het verkeer. Men beseft niet dat men een moordwapen in handen heeft!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:02
Verwijderd
ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over een paar rokers, ik ken toevallig twee mensen met astma (en echt een erge vorm) die door te roken er veel minder last van hebben (tip:>) . ik zou overigens al alleen op morele grond niet naar een rookvrij popconcert gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 14:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Kee Twiety

irritant gedrag -> erg vervelend, maar niet slecht voor de gezondheid van een ander, die niks kan doen aan het feit dat jij die gewoonte hebt.
alcohol in het verkeer -> is al verboden, althans, de mate waarin het zorgt voor ongelukken. ik ben overigens van mening dat je uberhaubt niet moet drinken als je deel uit maakt van het verkeer en vind dat dat ook verboden zou moeten worden...
Oud 21-06-2002, 18:30
nps
nps is offline
Citaat:
linda85 schreef:

irritant gedrag -> erg vervelend, maar niet slecht voor de gezondheid van een ander, die niks kan doen aan het feit dat jij die gewoonte hebt.
alcohol in het verkeer -> is al verboden, althans, de mate waarin het zorgt voor ongelukken. ik ben overigens van mening dat je uberhaubt niet moet drinken als je deel uit maakt van het verkeer en vind dat dat ook verboden zou moeten worden...
Wel slecht voor de gezondheid van de persoon zelf (wat ook als argument is aangedragen) en voor de gezelligheid op een avond. Bovendien slecht voor de gezondheid van anderen die de beschonken persoon blij op hun bek timmert, doodrijdt in het verkeer....
Oud 21-06-2002, 18:36
AGH
AGH is offline
Inderdaad, we kunnen in Nederland wel alles gaan verbieden maar ik denk niet dat zoiets een oplossing is.
Feit is gewoon dat we met ontzettend veel mensen in een klein landje wonen en we zullen dus ook samen moeten leven.
Roken is wellicht slecht voor de gezondheid van andere mensen, maar dat zijn uitlaatgassen ook, van straling van mobiele telefoons is ook nog niet bewezen dat het geen kwaad kan, door het bouwen van flats zie ik bijna geen zonlicht meer en door de Nederlandse marktcultuur krijg ik straks last van een burn-out.
Met alle nadelige gevolgen van dien nu het nieuwe WAO-akkoord er aan zit te komen.
Bovendien zijn sommige films slecht voor de psychische gesteldheid van de mensen (waarna de overheid gelukkig alle voetbalgeweld gerelateerde films verbied), Hardcore muziek wekt agressie op om nog maar niet te spreken van de sfeer die jongens onder elkaar kunnen creëren.

Het is inderdaad absurd dat niet-rokers de dupe moeten zijn van rokers.
Maar wellicht is dat omgekeerd net zo.
Het is absurd dat ik belastinggeld betaal om het vervolgens uitgegeven te zien worden aan een dronken lamlul die een bushokje aan diggelen weet te gooien.
Speculatief gesproken kan ik door deze impact wel gokverslaafd worden en raak ik op deze manier in contact met drugsverslaafden.
Is ook niet goed voor de gezondheid.
Dit is natuurlijk een onzinnig voorbeeld, maar geeft misschien wel aan hoe breed de discussie kan zijn.
Het is ook absurd dat mensen hard voor hun geld moeten werken en dat één randdebiel ze dit meteen afhandig maakt.
Misschien had de gedupeerde wel van dit geld een, niet gesubsidieerd, medicijn willen halen. Misschien ook wel gewoon sigaretten.

Roken is naar mijn mening een gewoonte.
Of het een slechte of goede ongewoonte is, is een tweede.
Gewoontjes/nare trekjes kun je natuurlijk niet verbieden, daar kun je hoogstens iets van zeggen. Hopend dat men in Nederland zo netjes is daar gehoor aan te geven.
Persoonlijk vind ik het zeer triest als mensen lacherig over het beklag, in dit geval van Gatara, doen en dat gedrag is inderdaad asociaal.

Gatara,

Kijk alsjeblieft uit met het iedereen uitmaken voor criminelen; dat is demonisering!
Ik heb gehoord dat Spong zit te azen op een nieuwe rechtszaak……
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 23:36
twiety
twiety is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maar "de zachte aanpak" blijkt keer op keer niet te werken. Wat moet ik dan?
Wat is "de zachte aanpak"?
Als je bedoelt dat de politiek te zacht is, dan moet je maar eens goed opletten waar je i.t.t. tot - pak 'm beet - 10 jaar geleden nu niet meer mag roken.
Als je bedoelt dat er niet geluisterd wordt wanneer jij vraagt of iemand ergens (waar het wel toegestaan is) niet wil roken, dan is dat jammer voor jou maar de roker zijn goed recht.
Als je wil dat er meer (of alleen maar) niet-rokers plekken komen, richt een politieke partij op, zou'k zeggen! En zeik niet wanneer blijkt dat je in deze democratie te weinig stemmen krijgt. Natuurlijk mag je wel zeuren, maar verwacht niet dat het dan nog enigszins zin zal hebben op het afreageren van frustaties na. Ook kun je je best doen om op dit punt een referendum te krijgen, maar als hier niet uit komt wat jij wil, leg je er dan bij neer dat je de komende jaren gewoon vette pech hebt.
Een andere manier is een vereniging opzetten van anti-rokers die alle rokersplaatsen boycot om zo druk uit te oefenen op het bedrijfsleven. Dan is het voor jou te hopen dat er eerder hiervoor wordt gezwicht dan voor de waarschijnlijke tegenactie van de rokers die niet-rokers plaatsen boycotten.
En uiteindelijk ben je natuurlijk altijd vrij om naar een land te gaan waar de regels meer naar jouw zin zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 01:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

WIE is er nu egoistisch?
De roker die vindt dat niet-rokers zeuren en per se een sigaretje willen roken tijdens een popconcert?
Of de niet-roker die daadwerkelijk last heeft van de rook en die ook graag naar popconcerten wilt gaan?

Gatara
Iemand die zichzelf als 'ik, dus de rest ook' bestempeld is i.m.o. egoistisch bezig.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 01:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:

Je weet heus wel wat ik bedoelde.

Soms moet een meerderheid toegeven aan een mening van de minderheid; domweg omdat die laatste beter is (medisch, economisch, ecologisch, etc..) voor het totaal.

Gatara

Het economische aspect wil ik ten alle tijden met je aangaan. Alleen heb ik nog steeds geen sterftecijfer onder rokers oid kunnen vinden, zodat we 't economische plaatje bevredigend kunnen afsluiten.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 01:38
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef:

Precies. Roken is gewoon asociaal. Als je moet roken, doe je dat maar op een plek waar anderen geen last van je hebben.
Nogal geen statement, wat je daar maakt. Besef wel dat 't slechts een mening is, en dat veel mensen 't met je eens zullen zijn wellicht, maar dat er misschien meer mensen zijn die 't NIET met je eens zullen zijn.

Nogmaals; beide partijen zullen water bij de wijn moeten doen. Anders komen we nergens, op hetze's tegen rokers na.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 01:40
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef:
Inderdaad, we kunnen in Nederland wel alles gaan verbieden maar ik denk niet dat zoiets een oplossing is.
Feit is gewoon dat we met ontzettend veel mensen in een klein landje wonen en we zullen dus ook samen moeten leven.
Roken is wellicht slecht voor de gezondheid van andere mensen, maar dat zijn uitlaatgassen ook, van straling van mobiele telefoons is ook nog niet bewezen dat het geen kwaad kan, door het bouwen van flats zie ik bijna geen zonlicht meer en door de Nederlandse marktcultuur krijg ik straks last van een burn-out.
Met alle nadelige gevolgen van dien nu het nieuwe WAO-akkoord er aan zit te komen.
Bovendien zijn sommige films slecht voor de psychische gesteldheid van de mensen (waarna de overheid gelukkig alle voetbalgeweld gerelateerde films verbied), Hardcore muziek wekt agressie op om nog maar niet te spreken van de sfeer die jongens onder elkaar kunnen creëren.

Het is inderdaad absurd dat niet-rokers de dupe moeten zijn van rokers.
Maar wellicht is dat omgekeerd net zo.
Het is absurd dat ik belastinggeld betaal om het vervolgens uitgegeven te zien worden aan een dronken lamlul die een bushokje aan diggelen weet te gooien.
Speculatief gesproken kan ik door deze impact wel gokverslaafd worden en raak ik op deze manier in contact met drugsverslaafden.
Is ook niet goed voor de gezondheid.
Dit is natuurlijk een onzinnig voorbeeld, maar geeft misschien wel aan hoe breed de discussie kan zijn.
Het is ook absurd dat mensen hard voor hun geld moeten werken en dat één randdebiel ze dit meteen afhandig maakt.
Misschien had de gedupeerde wel van dit geld een, niet gesubsidieerd, medicijn willen halen. Misschien ook wel gewoon sigaretten.

Roken is naar mijn mening een gewoonte.
Of het een slechte of goede ongewoonte is, is een tweede.
Gewoontjes/nare trekjes kun je natuurlijk niet verbieden, daar kun je hoogstens iets van zeggen. Hopend dat men in Nederland zo netjes is daar gehoor aan te geven.
Persoonlijk vind ik het zeer triest als mensen lacherig over het beklag, in dit geval van Gatara, doen en dat gedrag is inderdaad asociaal.

Gatara,

Kijk alsjeblieft uit met het iedereen uitmaken voor criminelen; dat is demonisering!
Ik heb gehoord dat Spong zit te azen op een nieuwe rechtszaak……
Zo, met deze post ben ik het dus roerend eens.

Overigens zitten we met veel grotere maatschappelijke problemen dan 'roken'. -- Maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 18:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
AGH schreef:
*lang verhaal*
oke, jij wint
(al die drugsverslaafden, gokkers, burn-outs, uitlaatgassen, straling van mobiele telefoons enz. waar jij mee te maken hebt...)

Oud 23-06-2002, 13:19
AGH
AGH is offline
Hehe, dank je!
Ik heb het al zwaar genoeg....

Misschien schrijf ik er over een paar jaar wel een melodramatisch boek over. De puinhopen van 8 jaar uit mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 01:19
McMotion
McMotion is offline
ik vind het belachelijk! en zwaar klote

maargoed.. ik denk dat de kleine concertjes met organisatoren die zich kunnen inleven in concertgangers toch wel gewoon roken zullen toestaan.. het zal wel net zoiets zijn als dat crowdsurfen nu "landelijk verboden" is
laten we het hopen
Oud 25-06-2002, 04:18
Naz
Naz is offline
jezus wat een vage threath

wat word hier nouw geprobeerd? de eeuwige normen en waarden te veranderen? Respect etc? Dat sommige mensen niet van rook houden (hoeven ze niet persé astma voor te hebben) is gewoon een feit.

Niet iedereen durft naar een groepje jongeren te stappen om te vragen of de sigaret uit mag, vers 2 is of ze het dan doen.

Als het voor de rokers in dit geval ook maar enigzins mogelijk is om rekening te houden met de medemnes wat met haren graspollen e.d niet het geval is, dan moeten ze dat gewoon automatisch doen.

Dat het wettelijk word is alleen een bevestiging voor die eeuwenoude normen en waarden, opzich dus een goede actie

grtz Nz-
Oud 25-06-2002, 10:20
Gatara
Gatara is offline
Kom nooit aan iemands verslaving

Nahja,..

kan slechts maar zeggen:

www.stoppenmetroken.nl

De rest heeft toch geen nut meer
(en ik vrees deze link ook al niet, hoewel je wel ziet hoeveel je eigenlijk uitspaart als je niet rookt!)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 12:59
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Kom nooit aan iemands verslaving
kom nooit aan iemands vrijheid om een verslaving aan te gaan.

Citaat:
Nahja,..

kan slechts maar zeggen:

www.stoppenmetroken.nl

De rest heeft toch geen nut meer
(en ik vrees deze link ook al niet, hoewel je wel ziet hoeveel je eigenlijk uitspaart als je niet rookt!)
http://www.rokersbelangen.nl/

(mja, als jij met url's gaat smijten
en ik vrees dat deze link voor jou ook geen nut heeft... hoewel je wel ziet hoeveel rokers zich gediscrimineerd voelen tegenwoordig.)

Laatst gewijzigd op 25-06-2002 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

kom nooit aan iemands vrijheid om een verslaving aan te gaan.

Een overheid heeft een verantwoordelijkheid ten opzichte van haar burgers.
Ok. en burger zelf heeft ook verantwoordelijkheid, maareh,.. ga je ook zo redeneren als 33% verslaafd is aan heroine in Nederland?

Overigens, "kom nooit aan iemands vrijheid om naar een popconcert te gaan"
en zo kunnen we wel eventjes doorgaan.

Citaat:

http://www.rokersbelangen.nl/

(mja, als jij met url's gaat smijten
en ik vrees dat deze link voor jou ook geen nut heeft... hoewel je wel ziet hoeveel rokers zich gediscrimineerd voelen tegenwoordig.)
Voor mij heeft de link (www.stoppenmetroken.nl) ook geen nut, omdat ik niet rook, immers. Maar ik kan wel andere erop attenderen als deze willen stoppen met roken. En ik hoor dat toch steeds meer (gelukkig). Meestal van de oudere jongere,...helaas (ik zeg helaas, want ik had liever dat ze er nooit mee begonnen waren...)

Enneh,... die rokersbelangen? Is er ook een pagina waar je heroineverslaafdenbelangen, alcoholistenbelangen e.d. kunt vinden?

Laatst gewijzigd op 25-06-2002 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 14:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Een overheid heeft een verantwoordelijkheid ten opzichte van haar burgers.
Ok. en burger zelf heeft ook verantwoordelijkheid, maareh,.. ga je ook zo redeneren als 33% verslaafd is aan heroine in Nederland?
iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid voor de dingen die hij/zij doet... en ik vind vrijheid een groot goed, waar niet in 'bezuinigd' dient te worden ten behoeve van een minderheid.

Citaat:
Overigens, "kom nooit aan iemands vrijheid om naar een popconcert te gaan"
en zo kunnen we wel eventjes doorgaan.
Wij komen ook niet aan die vrijheid... buiten het feit dat je last van de rook hebt en daardoor *zelf* niet gaat, wordt 't je niet verboden om naar concerten te gaan.
Oud 25-06-2002, 16:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

iedereen heeft z'n eigen verantwoordelijkheid voor de dingen die hij/zij doet... en ik vind vrijheid een groot goed, waar niet in 'bezuinigd' dient te worden ten behoeve van een minderheid.

Maar het verschil:
het gaat wel de meerderheid (66%) aan!

Citaat:

Wij komen ook niet aan die vrijheid... buiten het feit dat je last van de rook hebt en daardoor *zelf* niet gaat, wordt 't je niet verboden om naar concerten te gaan.
Als roken verboden wordt, worden ook rokers NIET verboden om naar concerten te gaan.

Enneh,.. over de vrijheid of je mag roken of niet,.. als we die argumenten weer gaan aanhalen, vallen we in herhaling.
En van mijn standpunt krijg je me niet af, omdat ik ervan overtuigd bent dat de overheid het goed bedoeld voor de meerderheid van de bevolking die niet verslaafd is (66%) en de minderheid van de bevolking (die ze proberen hun verslaving niet te laten opdringen aan de meerderheid; die ze proberen hun verslaving te ontmoedigen zodat ze a: stoppen of als ze nog tot de meerderheid behoren, b: nooit eraan beginnen).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 16:51
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:

Maar het verschil:
het gaat wel de meerderheid (66%) aan![/b]
nee.. niet de meerderheid.. er is een groot deel niet-rokers die het geen moer uitmaakt of er gerookt wordt of niet.

Citaat:
Als roken verboden wordt, worden ook rokers NIET verboden om naar concerten te gaan.
roken wordt op steeds meer plekken verboden, dat is de hele issue.

Citaat:
Enneh,.. over de vrijheid of je mag roken of niet,.. als we die argumenten weer gaan aanhalen, vallen we in herhaling.
En van mijn standpunt krijg je me niet af,
idem dito.

Citaat:
omdat ik ervan overtuigd bent dat de overheid het goed bedoeld voor de meerderheid van de bevolking die niet verslaafd is (66%) en de minderheid van de bevolking (die ze proberen hun verslaving niet te laten opdringen aan de meerderheid; die ze proberen hun verslaving te ontmoedigen zodat ze a: stoppen of als ze nog tot de meerderheid behoren, b: nooit eraan beginnen).
En ik ben daar dus totaal niet van overtuigd... (en welke meerderheid? 't is eigenlijk een strijd tussen 2 minderheden... nogmaals: 't overgrote deel van de niet-rokers maakt 't niet zoveel uit.)
Reageren

Regels voor berichten