Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2004, 20:23
Stefanie
Stefanie is offline
Jah, bijna twee jaar lang Ben blij dat ik er vanaf ben.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:27
dwight88
dwight88 is offline
heb ruim 3 jaar beugels gehad.... van een anti-duim bitje tot een hele smoel vol slotjes.

maar t resultaat mag er absoluut zijn
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 00:40
WolterB
WolterB is offline
nee, ws was het niet beter te krijgen dan t nu is
Oud 15-08-2004, 09:47
Quantes
Quantes is offline
ja, ik heb drie jaar plaatjes gahd
Oud 15-08-2004, 10:31
Verwijderd
Nee, ik zou er vroeger wel misschien een krijgen maar de wachtrij was te lang (ik had geen zin om 2 jaar te wachten). Ze zijn gelukkig uit zichzelf mooi recht gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 12:56
kick.it
kick.it is offline
ik heb eerst een plaatje gehad ofzo. iig het zat boven bij mn gehemelte en het zat vast bij mn kiezen. jaja. een half jaar-jaar ofz.
en toen een jaar anderhalf jaar een plakkertjesbeugel.
en nu zo een geweldig spalkke.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:00
verwijderddeze
verwijderddeze is offline
in november heb ik m een jaar
mn tanden staan nu wel gewoon recht maar mn kaken nog niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 15-08-2004, 13:51
DvoorA
DvoorA is offline
mn tanden stonden altijd mooi recht, totdat een snijtand over een voortand heen ging groeien. Dus ik wilde een beugel. Ik heb hem nu 3 maanden, moet nog tot begin december. Het staat nu alweer mooi recht allemaal, dus ik vind het geen probleem. Moet alleen wel de rest van mn leven een spalkje bij onder- en boventanden
Oud 16-08-2004, 11:14
Onbekend
Onbekend is offline
Ik moet mijn spalkje houden totdat die los zit.. Zon 7 jaar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 11:19
Roxjuh
Roxjuh is offline
ik moet nog een beugel
Oud 16-08-2004, 11:22
Verwijderd
ja een slotjesbeugel

heb hem maar 16 maanden gehad en nou staan mn tanden mooi recht
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 12:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb geen beugel gehad maar ik wou het toen wel heel graag
Oud 16-08-2004, 13:14
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Ik heb 3 jaar slotjes gehad en 1 jaar een losse beugel voor mn kiezen boven. Er stonden 2 kleine tandjes gedraaid, en ik had te weinig ruimte, daarom moest ik een beugel. Nu staat alles heel netjes recht en heb ik spalkjes achter mn tanden (die al een jaar los zitten.. moet nodig naar de ortho )
Oud 16-08-2004, 13:29
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
Selien schreef op 13-08-2004 @ 20:29 :
Beter, ik moet woensdag weer; hoop dan ook ongeveer te horen wanneer ik beugelloos word. (Hij heeft het al vanaf Mei beloofd, maarja, iedere keer is er wel weer wat. :/)
Dat flikt die van mij ook steeds. Tegen een vriendin had ie gezegd dat ie er in september uit mocht, uiteindelijk was ie er pas in januari uit
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 16:00
dutch_chick
dutch_chick is offline
ja 2 jaar maar daarna heb ik een hele uitdaging ondergaan ken je het programma make me beautyfull dan gaan ze op een gegeven moment naar een tandarts in duitsland kleinsman en kleinsman nou daar ben ik ook geweest en heb nu de mooiste mond van de wereld (zeg ik omdat ik zo trots ben natuurlijk)
Oud 16-08-2004, 16:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb nu 2 jaar een slotjesbeugel. Over 3 maanden mag hij eruit!
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Yvat schreef op 16-08-2004 @ 14:29 :
Dat flikt die van mij ook steeds. Tegen een vriendin had ie gezegd dat ie er in september uit mocht, uiteindelijk was ie er pas in januari uit
Indeed, echt een kloteactie, maar als je er dan wat van zegt is het van "Zeg, wie heeft er hier nou verstand van?", maar ik eis gewoon woensdag van 'm dat ie me een definitieve datum stelt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 15-08-2004 @ 14:51 :
mn tanden stonden altijd mooi recht, totdat een snijtand over een voortand heen ging groeien. Dus ik wilde een beugel. Ik heb hem nu 3 maanden, moet nog tot begin december. Het staat nu alweer mooi recht allemaal, dus ik vind het geen probleem. Moet alleen wel de rest van mn leven een spalkje bij onder- en boventanden
De rest van je leven?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:47
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
heb eerst in vier jaar (vanaf groep zeven) een plaatje een blokbeugel en buitenboord en slotjes gehad. Toen kreeg ik een nachtbeugel maar stond alles binne een paar maanden weer schever. toen weer een half jaar slotjes gehad en nou heb ik sindsdien spalkjes onder en boven. en nou staat alles nog netjes
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 19:51
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, het was ietsiepietsie nodig maar ik wilde het niet en nu is het best goedgekomen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 16:52
Fainne
Fainne is offline
Ik had van mijn 14 tot mijn 15 een vaste beugel, nu staan mijn tanden nog altijd recht (geloof ik ) , ik moet nog wel ene nachtbeugel dragen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 17:12
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 16-08-2004 @ 13:56 :
Ik heb geen beugel gehad maar ik wou het toen wel heel graag
Hihi, dat had ik dus ook! Perfect gebit, maar iedereen had een beugel in groep 8, dus toen wilde ik er ook eentje. Het werd zelfs zo vreemd, dat ik met een vriendin paperclips ging uitvouwen, om die in je mond te stoppen..
Oud 17-08-2004, 18:34
Breg
Breg is offline
heb er meerdere gehad. Eerst een om m'n onderkaak naar voren te brengen, toen een gewone beugel om m'n tanden recht te zetten en daarna nog 1 die ik nooit inhad. En de orthodontist elke keer maar weer beweren dat hij vooruitgang zag
Oud 17-08-2004, 20:18
Noddy
Noddy is offline
Nee geen beugel gehad. Het moest eigenlijk wel, want mijn bovenkaak is te smal ofzo, maar als ik dan een beugel zou krijgen zou het toch niet helpen, want als die beugel er dan uit is zou het na een maand weer hetzelfde staan. Eigenlijk moest ik hierom mijn kaken laten breken ofzo. maar dat heb ik niet gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:12
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
nee het enige mooie van mn tanden is dat ze altijd recht zijn blijven staan
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 21:16
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb eerst een jaar een speciale beugel moeten dragen die je in en uit kon doen.. (een soort blokken-beugel.. zodat ik mn tanden niet meer op elkaar kon zetten maar over elkaar, had last van een overbeet)

Nu heb ik al 2 jaar en 8 maand een beugel (blokjes), normaal mochten ze er vandaag af, maar omdat er enkele weken geleden iets los was gekomen zijn mn tanden terug beginnen schuiven, nog een maandje geduld dus

Mn tanden stonden trouwes niet zO scheef, maar ze heeft mn beet enzo allemaal verbeterd, heb daarbovenop wel wat pech gehad. (ijzerdraadje dat loskwam, waardoor tanden zijn beginnen verschuiven die dingen..)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:33
Verwijderd
Ik heb geen beugel gehad, het hoefde niet vanwege medische redenen dus ik wilde niet. Ik heb alleen een spleetje tussen mijn voortanden en dat is alles. Ik ben er blij mee!
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 22:12
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 14-08-2004 @ 10:30 :
bij mij is er boven ook geen draadje geplaatst en nu zijn ze ook aan het schuiven. Verdorie!

Ik vind het eigenlijk niet meer zo mooi, maar om nou weer aan de beugel te gaan? Ik weet het nog niet.
Ik weet t wel.. ik heb er totaal geen zin in, maar ze staan echt heel erg scheef nu. Dus ik heb zoiets van: wat is nou een half jaartje slotjes als ik dan daarna voor de rest van m'n leven weer mooie rechte tanden heb.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 00:26
freakinaround
freakinaround is offline
juh. ongeveer een jaar lang. een slotjesbeugel.
mn tanden staan duidelijk rechter.
alleen de 2 gaten tussen mn kiezen (kiezen getrokken omdat er anders geen ruimte was) zijn nog niet helemaal dicht, maar dat is amper te zien
Oud 20-08-2004, 00:31
Flærynn
Flærynn is offline
Ja, drie jaar lang. Begon met een blokbeugel en een buitenboord-beugel, gevolgd door de combinatie blokbeugel/petje. Daarna nog 1,5 jaar plaatjes gehad...

Wat ben ik blij dat dat voorbij is
Oud 20-08-2004, 11:07
muisje1986
muisje1986 is offline
1,5 jaar een vaste, nu nog een nachtbeugeltje en een draadje onder.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 12:12
~Third Day~
~Third Day~ is offline
In groep 8 zo'n buitenboordbeugel, toen 1,5 jr slotjes en draag nu (geleidelijk aan minder vaak) nog een nachtbeugel. Ook heb ik nog spalkjes onder en boven.
Oud 20-08-2004, 13:21
Dith
Dith is offline
Anderhalve maand blokbeugel
2 jaar plaatjes + 's nachts buitenboord
Nu spalkjes en ben nu 3 jaar van mijn beugel af en alles staat nog perfect recht.
Oud 20-08-2004, 14:14
M@rco
M@rco is offline
Nee, godzijdank niet.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 16:04
.Pure
.Pure is offline
Ja. Heel kort. En onder staat het weer schots en scheef. Spalk kwijt.

Maar heb geen zin om weer een beugel te nemen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 16:06
Verwijderd
ik heb ongeveer elf maanden blokjes gehad, in het derde middelbaar, en mijn tanden staan nog steeds zoals ze stonden toen die blokjes eruit gingen.

noot: ik draag al vier jaar (sindsdien dus) regelmatig een nachtbeugel (eerste twee à 2.5 jaar "fulltime", sindsdien 'regelmatig', tegenwoordig 'af en toe') omdat ik ze anders weer scheef duw met m'n tong als ik slaap... ik duw 's nachts blijkbaar met m'n tong tegen m'n voorste tanden, waardoor die twee naar voor komen... echt géén zicht...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 18:18
Envy
Envy is offline
nee, en ik hoef er ook geen .
Oud 20-08-2004, 18:35
forthemoon
forthemoon is offline
ik heb een slotjes beugel gehad voor 1,5 jaar en die is er 2 jaar geleden uitgegaan. Toen had ik nachthoesjes voor m'n tanden zodat ze recht bleven en daarna stangetjes achter mn tanden. Die zijn er uitgevallen en toen ben ik nooit meer naar de ortho geweest,nu staat het weer scheef.
Dus nu krijg ik weer een beugel. Ik zou liever geen beugel meer hebben, maarja anders loop ik de rest van m'n leven met scheve tanden, dan heb ik liever een jaar lang een beugel..
Oud 21-08-2004, 15:25
maryah
maryah is offline
ja, ik had zo'n gigantisch blok, wat niet echt handig is als je verkouden bent. die moest ik na schooltijd al in, maar ik droeg 'm alleen 's nachts, maar toch het staat nu allemaal weer recht
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 10:46
marrel
marrel is offline
mja, eerst een jaar buitenboord geval met plaatjes boven, daarna ook plaatjes onder en mocht dat buitenboord ding uit. Uiteindelijk 2 jaar mee rond gelopen in totaal geloof ik.. van halverwegen de eerste t/m ergens in de 3de
Oud 22-08-2004, 12:11
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
ik heb een spinbeugel gehad
das omdat mn bovenkaak te smal was
mn moeder moest hem 2x per dag aandraaien (phatte koppijn!)
op den duur had ik een spleet van een halve cm tussen mn voortanden (groeide vanzelf weer goed gelukkig!)
ik heb nog steeds een snee in mn tong omdat dat ding zo scherp was.. en ik kon niet tegen die metaalsoort dus heb ik al vanaf groep 7 opgezwollen limpfenklieren in mn keel
rotbeugels!
Oud 22-08-2004, 13:47
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ruim 5 jaar een beugel gehad: eerst bijna 2 jaar een buitenbeugel, en daarna een plaatjesbeugel. Daarna heb ik zo'n spalkje achter mijn tanden gekregen, en die zit er nog steeds (na bijna 4 jaar). Mijn tanden zijn weer ietsje minder recht gaan staan, maar nu staan ze gewoon 'natuurlijk recht' en niet dat 'orthodontistisch recht', zeg maar.
Intussen zijn afgelopen jaar mijn verstandskiezen nog wel weggesneden, omdat die anders mijn andere kiezen weer uit de rij zouden duwen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 13:57
MissesLena
MissesLena is offline
MEDEDELING:

Hierbij wil ik u allen hartelijk bedanken voor de geweldige medewerking en de onvoorwaardelijke sponsoring van mijn nieuwe jacht!!

Aldus,
de Orthodontist

als ik er eentje in mijn klauwen kreeg...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 19:55
filia dei
filia dei is offline
Ik heb een beugel vanaf me achtste en ik ben nu 17. Dus ik heb langer wel een beugel dan niet. Maar goed. een paar weken geleden is de bovenkant eruit gehaalt. Ik vind 't lijken alsof één van me snijtanden weer schuin naar voren gaat staan. Maar ik durf 't niet te zeggen. Ik heb er nu wel genoeg van en wil er zo snel mogelijk vanaf.
Oud 23-08-2004, 10:37
Symphony
Symphony is offline
Ik heb een ruim jaar een vaste beugel gehad, boven en onder, en het staat nu, een jaar later, nog steeds recht. Ik heb een draadje achter mn tanden, ook boven en onder, en geen losse beugel gehad om de boel recht te houden. Mn vriendin had dat wel en bij haar staat het alweer een beetje scheef, dus volgens mij is zo'n ding onzin. Dat draadje is in het begin wel een beetje irritant, maar je went er snel aan. Het moet er wel immens lang in blijven zitten...
Oud 23-08-2004, 14:14
Flowerless
Flowerless is offline
Ik heb nu een beugel weet niet hoelang dat ie er in staat. Nog geen jaar denk ik. Ik mis ong 6 kiezen en me boventanden (voorkant) stonden eindje uit elkaar. Dat staat nu al tegen elkaar. Maar als ik klaar ben met beugel moet ik soort implantaten (die dan komen op de plek waar eigenlijk die missende tanden zouden moeten staan) en daar zie ik heel erg tegen op.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:39
jet
jet is offline
ik heb wel een tijdje een beugel gehad.

eerst is mijn gehemelte uit elkaar gespleten (een behoorlijk eind). elke dag moest mn moeder die 'spin' aandraaien, en dan spleet het weer wat verder. wat deed dat pijn zeg

daarna kreeg ik een blok voor mn ondertanden. met dat ding in kon ik niet praten en eten, echt stom. ik hoefe hem van mijn ouders gelukkig niet naar school in. dat ding was walgelijk. en daarna heb ik een onder en boven blokjes beugel gehad. de een is er eerder uitgegaan dan de ander, dat weet ik niet meer precies. ik heb 2 draadjes achter mn tanden (boven en onder)

maar alle staat al weer scheef. het midden van mijn boventanden staat boven een-links-van-het-midden van mijn ondertanden
Oud 23-08-2004, 15:52
hockey_girl
hockey_girl is offline
Ik heb ruim een jaar een slotjesbeugel gehad (nu ongeveer 3,5 jaar geleden dat hij er uit is gegaan) Ik heb wel boven en onder een soort draadje achter mijn tanden om te voorkomen dat het weer scheef gaat staan. Ik had eerst boven geen draadje en toen ging het wel weer scheef staan, ondanks dat ik ongeveer een jaar een plaatje had gedragen om dat te voorkomen, daarom hebben ze er maar een draadje in gezet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 16:48
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ja, ongeveer 3 jaar ofzo
eerst zo'n buitenboord geval
toen brackets
en daarna een plaatje boven in mijn mond.
heb nu nog steeds boven en onder een ijzerdraadje achter mijn tanden (heel irritant)

maar mijn tanden staan nog steeds mooi recht.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten