Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2004, 21:58
I love stars
I love stars is offline
Nou vertel het..................

Zoals de traditie zegt begint de ts

Mijn ideale school is een school waar geen tijd geld, je mag op je eigen tempo de leerstof doornemen. je hoef niet persé een proefwerk dan en dan te maken. Maak en lees de stof door en als je eraan toe bent maak je het proefwerk. Als enige geldt dat je de stof van het desbetreffende jaar wel voor het einde van het schooljaar af moet hebben en dat je minimaal 20 uur per week op school moet werken.
Oud 17-08-2004, 22:03
Mindfields
Mindfields is offline
Jouwww..
Op mijn ideale school zitten heel veel aardige mensen, maar ook nare mensen, anders heb je niks om je lekker kwaad over te maken.
Oud 17-08-2004, 22:09
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 17-08-2004 @ 23:03 :
Jouwww..
Op mijn ideale school zitten heel veel aardige mensen, maar ook nare mensen, anders heb je niks om je lekker kwaad over te maken.
Ok 80% aardig en 12% er tussen in en de rest naar.
Oud 17-08-2004, 22:30
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-08-2004 @ 22:58 :

Mijn ideale school is een school waar geen tijd geld, je mag op je eigen tempo de leerstof doornemen. je hoef niet persé een proefwerk dan en dan te maken. Maak en lees de stof door en als je eraan toe bent maak je het proefwerk. Als enige geldt dat je de stof van het desbetreffende jaar wel voor het einde van het schooljaar af moet hebben en dat je minimaal 20 uur per week op school moet werken.
Gave school, daar kom je ver mee later.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:34
Roxjuh
Roxjuh is offline
Citaat:
I love stars schreef op 17-08-2004 @ 23:09 :
Ok 80% aardig en 12% er tussen in en de rest naar.
IDD
Oud 17-08-2004, 22:50
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Ik vind mijn school aardig ideaal, alleen vind ik dat de tweede fase afgeschaft moest worden, maar das volgens mij een ander onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2004, 22:55
Roxjuh
Roxjuh is offline
ik vind dat ze op mijn ideale school het grote verschil tussen de 3de klas Havo en 4de klas Havo kleiner moeten maken..
In de 3de ging ik heel normaal over, nu in de 4de blijf ik dik zitten.. en dat moet kleiner worden dus
Oud 17-08-2004, 22:56
Squidward
Squidward is offline
een gezellige school zonder problemen
Oud 17-08-2004, 22:57
rare kwast
rare kwast is offline
mn school is prima zo alleen moeten die uit de hoogte gevallen dozen een andere school zoeken
Oud 17-08-2004, 23:53
Verwijderd
Een school zonder leerlingen.
behalve ik

OMG, ik lijk Agatha Bulstronk wel.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 00:09
Daigné
Daigné is offline
een school waar je tussen 9 en 11 moet beginnen en tussen 2 en 3 weer mag stoppen waar geen irritante leraren rondlopen of ander vaag personeel en waar je totaal op eigen tempo mag werken
Oud 18-08-2004, 06:13
Verwijderd
Citaat:
Daigné schreef op 18-08-2004 @ 01:09 :
een school waar je tussen 9 en 11 moet beginnen en tussen 2 en 3 weer mag stoppen waar geen irritante leraren rondlopen of ander vaag personeel en waar je totaal op eigen tempo mag werken
hier sluit ik me helemaal bij aan...

maar het belangrijkste nog wel dat je op je eigen tempo kan werken. De tweede fase heeft dat al enigsinds, maar leraren lopen nog te veel achter leerlingen aan te jagen als het om bijhouden van stof gaat.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 07:59
Verwijderd
Citaat:

Haha wij hadden iets soorts gelijk voor de vakken : biologie, scheikunde, natuurkunde. Gewoon aan het begin van de periode van 12 weken krijg je het boekje. En maak de toets maar als je klaar bent ermee .

Mijn ideale school is eigenlijk al mijn school . Ik wil graag in mijn eigen tempo werken en veel dingen zelfstandig doen. Eigenlijk zou mijn school iets weg moeten hebben van : 's ochtends uitleg en instructie en 's middags zelfstandig aan het werk met elkaar .
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 09:56
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 17-08-2004 @ 23:30 :
Gave school, daar kom je ver mee later.
Hoe bedoel je , ik denk dat je zo 1,5 tot 2 keer sneller klaar bent met school. Of even snel met minder uren.
Oud 18-08-2004, 09:59
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Daigné schreef op 18-08-2004 @ 01:09 :
Sluit ik me ook bij aan. Is ook een goed idee. En dan met klassen met 3 tot 8 leelingen.

ps. is de tweede fase beter qua eigen tampo werken dan de derde klas. In de derde klas ging ik af en toe maar wat lees boeken lezen tijdens de les . En sommige docenten zegen het niet eens of deden alsof ze het niet zagen.
Oud 18-08-2004, 10:47
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 10:56 :
Hoe bedoel je , ik denk dat je zo 1,5 tot 2 keer sneller klaar bent met school. Of even snel met minder uren.
Geloof me, je gaat echt niet sneller werken als je zoveel vrijheid hebt op jouw leeftijd, en daarbij bestaan er ook dingen als snel kunnen werken/redeneren wat je later moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:49
Verwijderd
Ik vind de Rijksuniversiteit Leiden wel een voorbeeld van de ideale uni eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 11:14
Verwijderd
afgebrand het beste
neej maar geen iritante leraren, niet te veel uur op een dag en zelf je vakken kiezen (niet met een minium)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 13:23
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 18-08-2004 @ 11:47 :
Geloof me, je gaat echt niet sneller werken als je zoveel vrijheid hebt op jouw leeftijd, en daarbij bestaan er ook dingen als snel kunnen werken/redeneren wat je later moet kunnen.
Ik heb in groep 5 geheel op mijn eigen tempo gewerkt en ik schoot dacht ik zo wel redelijk snel op.

Alleen daarna was het wat minder leuk.

En zoveel vrijheid was er niet, heb je de stof niet binnen een jaar af , blijf je zitten. Zo eenvoudig is het.
Oud 18-08-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 14:23 :
Ik heb in groep 5 geheel op mijn eigen tempo gewerkt en ik schoot dacht ik zo wel redelijk snel op.

Alleen daarna was het wat minder leuk.

En zoveel vrijheid was er niet, heb je de stof niet binnen een jaar af , blijf je zitten. Zo eenvoudig is het.
Eerlijk gezegd denk ik dat een grote groep mensen dat niet kan. Als ik naar mijn school kijk en naar de vakken waar dat opzich een mogelijkheid is zie je dat ze eigenlijk heel lang niets doen en daardoor heel erg achterlopen.

Hoe wil je het trouwens oplossen met de mensen die in maart al door de stof heen zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 15:08
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-08-2004 @ 15:44 :
Eerlijk gezegd denk ik dat een grote groep mensen dat niet kan. Als ik naar mijn school kijk en naar de vakken waar dat opzich een mogelijkheid is zie je dat ze eigenlijk heel lang niets doen en daardoor heel erg achterlopen.

Hoe wil je het trouwens oplossen met de mensen die in maart al door de stof heen zijn?
Die mogen door naar de volgende stof. Van de volgende klas .

En mensen die het niet aankunnen kunnen altijd nog naar de normale school .
Oud 18-08-2004, 15:50
Verwijderd
Klassen van ongeveer 20 leerlingen.
Een klein schooltje.
Een leuke mix van uit te boek werken en bijv practicum doen, of excursie oid. De leraren krijgen voldoende tijd om hun werk na te kijken/gemotiveerd te blijven/zich voor te bereiden op de lessen.
Voor de rest is alles hetzelfde als op een normale school.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 16:02
Ndimension
Ndimension is offline
Aardige leraren, het liefts jonge, vrouwelijke en aantrekkelijke
Euh...
Leraren die je goed voorlichting geven over van alles...zoals over vervolgopleidingen. Wat het HBO inhoudt, wat de universiteit inhoudt, waarom het een beter is dan de ander, hoe je na 5 havo naar 5 vwo kunt...
Dit soort simpele dingen worden niet eens verteld bij ons op school.
En...fatsoenlijke fietsparkeergelegenheden! Nooit, maar dan ook nooit kan ik mijn fiets ergens fatsoenlijk neer zetten. Je moet je fiets altijd tussen 10 andere fietsen binnen 1 vierkante meter proppen De rekeningen van de fietsenmaker lopen zo nogal hoog op...Maar ja, ik parkeer tegenwoordig mijn fiets gewoon buiten de hekken, wat stiekem niet mag, maar ach.
Er moeten natuurlijk ook leuke mensen op de school zijn, leuke meisjes het liefst GEwoon mensen waarmee je plezier kunt hebben. En de schooltijden! Ik heb het liefst les van 8.30 tot 14.05/14.50 ofzo. In plaats van 8.30 tot 16.30 met heel wat tussen uren.
Voor de rest houd ik het zoals het op mijn school is.
Oud 18-08-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 18-08-2004 @ 16:08 :
Die mogen door naar de volgende stof. Van de volgende klas .

En mensen die het niet aankunnen kunnen altijd nog naar de normale school .
hoe wil je het dan regelen met momenten van uitleg? gewoon vragen wanneer het nodig is?

ofzo ?

ik wil wel bij jouw op die school zitten
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 17:52
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-08-2004 @ 11:49 :
Ik vind de Rijksuniversiteit Leiden wel een voorbeeld van de ideale uni eigenlijk.
Tsss. Niet eens de UvA?

Hmm, ik zou niet op een andere uni willen zitten. Ben wel tevreden eigenlijk
Oud 18-08-2004, 18:24
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 18-08-2004 @ 18:52 :
Tsss. Niet eens de UvA?
Hij heeft nu eenmaal een voorliefde voor houten bankjes.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 19:58
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-08-2004 @ 19:24 :
Die heeft de UvA ook
Oud 18-08-2004, 20:43
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Qua middelbare school:

Ik vind dat je niet teveel vrijheid moet hebben en dat er een behoorlijke werkdruk moet zijn gebaseerd op onderwijs van niveau (en daar twijfel ik bij sommige docenten en bepaald onderwijsmarteriaal nog wel eens aan). Daardoor wordt je gedwongen om te presteren. Uiteraard moet het wel een beetje gezellig zijn, maar uiteindelijk gaat het om het diploma.

Op de Uni:

De Rechtenfaculteit van de VU vind ik prima functioneren en heb ik verder geen aanmerkingen op.
Oud 18-08-2004, 20:45
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Citaat:
Sovereign schreef op 18-08-2004 @ 19:24 :
Waar zou die passie voor houten bankjes nou vandaan komen?
Oud 19-08-2004, 11:05
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 18-08-2004 @ 17:11 :
hoe wil je het dan regelen met momenten van uitleg? gewoon vragen wanneer het nodig is?

ofzo ?

ik wil wel bij jouw op die school zitten
Je kan je bij een aantal lessen inschrijven, prakticums en dergelijke , zijn verplicht om te volgen op de verplichte tijden.
En je kan altijd nog emailen.
Oud 19-08-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:

Zo'n school bestaat. Ik dacht in Amersfoort, maar het is wel alleen VMBO en ik dacht dat de school dicht ging volgend jaar, maar hij is er nog!

Mijn school was ik eigenlijk heel tevreden over. Heb op het Montessori gezeten en dat beviel heel goed. Het enige wat ik wil veranderen zijn de leerlingen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:02
I love stars
I love stars is offline
Nog een ideetje , voor de basisschool

groep 3-4-5 daarover moet je 2 jaar doen, mag niet sneller, werk je toch sneller krijg je verrijkingsmateriaal. Ben je naar 2 jaar een twijfel geval van over gaan naar 6-7 dan ga je naar de groep 5-6 ,die groep duurt een jaar. Anders naar 6-7. Over 6-7 moet je minimaal een jaar doen. En dan een jaar lang groep 8 waar je als verrijkingsstof wiskunde kan doen.

Je kan dus in totaal dus 2 jaar overslaan en er zijn verschillende mogelijkheden . Hier een paar voorbeleden
1. 3-4-5 (3 jaar) 6-7 (2 jaar) 8
2. 3-4-5 (2 jaar) 5-6 (1 jaar) 6-7 (1 jaar) 8 je spaart een jaar
3.3-4-5 ( 2jaar) 6-7 ( 1 jaar) 8 Je spaart 2 jaar

De middelbare school (uitgaande van Vwo)
klas 1- 2-(3) minimaal 2 jaar over doen. Je gaat dan naar klas 3-4
de wat slimme leerlingen doen dat in een jaar en gaan dan naar klas 5. De andere doen dat dan in 2 jaar en gaan ook naar klas 5. klas 5 duurt altijd een jaar en klas 6 ook. maximale versnelling 1 jaar.

En totale maximale versnelling 3 jaar.
Oud 19-08-2004, 18:06
MissesLena
MissesLena is offline
harry potter gelezen?
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 18:07
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
MissesLena schreef op 19-08-2004 @ 19:06 :
harry potter gelezen?
huh ja. Maar waar slaat die vraag op?
Oud 20-08-2004, 13:59
Verwijderd
Een onbeperkt aantal vakken (ook niet-reguliere zoals Russisch etc.) en alle dingen die ík interessant vindt. Die kan ik dan ook allemaal kiezen en op mijn eigen tempo (binnen een gestelde tijd) doorwerken.

Maar goed, dat is niet echt mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 14:14
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-08-2004 @ 14:59 :
Een onbeperkt aantal vakken (ook niet-reguliere zoals Russisch etc.) en alle dingen die ík interessant vindt. Die kan ik dan ook allemaal kiezen en op mijn eigen tempo (binnen een gestelde tijd) doorwerken.

Nee, dat geld ook voor mij ideeën.
Oud 20-08-2004, 19:54
Shitonya
Shitonya is offline
afgebrand
Met citaat reageren
Oud 20-08-2004, 20:01
Ghost
Ghost is offline
Mn ideale school heeft lekkere zachte banken ipv houten stoelen, aardige leraren, je mag er zelf je tempo bepalen, dus als je niets doet wordt niemand kwaad (zo was 2e fase dacht ik ook bedoeld maar de leraren blijven gewoon in je nek hijgen); om de 2 uur een pauze van een half uur zodat je rustig kunt praten en genoeg tafels en stoelen in de aula! Verder zijn er veel 1e klassers die de glazen ophalen en de rommel van je ophalen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 23:10
Eva*
Eva* is offline
Citaat:
De Tweede Fase is al zoiets, het verschil is alleen dat de periodes waarin je iets af moet hebben korter zijn. En als je iets binnen een jaar af moet hebben, geldt er wel degelijk tijd.

De Iederwijsschool vind ik vrij ideaal als school.
Dit is een school waar kinderen van verschillende leeftijden met elkaar zijn. Op eigen initiatief leren de kinderen datgene wat zij op dat moment belangrijk vinden.
Er wordt ze niks opgedrongen, zoals op andere scholen wel het geval is. Het leerproces verloopt puur vanuit henzelf.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 07:29
Inferno88
Inferno88 is offline
Mijn school zou al een stuk beter zijn als ze ruim van te voren aankondigen wanneer je je boeken op moet halen.... (hoorde gisteravond pas dat ik zometeen m'n boeken op moet halen)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 08:53
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Inferno88 schreef op 26-08-2004 @ 08:29 :
Mijn school zou al een stuk beter zijn als ze ruim van te voren aankondigen wanneer je je boeken op moet halen.... (hoorde gisteravond pas dat ik zometeen m'n boeken op moet halen)
De mijne zou beter zijn als ze zeggen wanneer de vakantie afgelopen is.
Oud 26-08-2004, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 20-08-2004 @ 14:59 :

Ja! Van mij had het VWO wel 8 jaar mogen duren, als je er meer en interessantere keuzevakken had kunnen volgen. Dat is wel het nadeel van een kleine school: voor bijna elk mogelijke keuzevak waren maar 1 of 2 geinteresseerden, waardoor ze er uiteindelijk maar 2 hebben aangeboden (verder moest je dan maar wat uit een ander profiel kiezen) dus dat vind ik superjammer.
Oh ja er moeten ook genoeg docenten zijn en die moeten weten waar ze het over hebben en hoe het systeem werkt. Nu word ik steeds overal maar heen gestuurd en niemand weet hoe het zit.
En ze moeten op de pabo toelatingstesten doen want ik word knettergek van al die dozen. Ik hoop maar dat er veel zijn gestopt na vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:16
Verwijderd
http://www.iederwijs.nl/
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:36
Verwijderd
Op mijn ideale school wordt de leerlingen het verschil uitgelegd tussen het bezittelijk en het persoonlijk voornaamwoord.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-08-2004 @ 11:36 :
Op mijn ideale school wordt de leerlingen het verschil uitgelegd tussen het bezittelijk en het persoonlijk voornaamwoord.
Ik weet niet of ik dan wel op jou school wil zitten.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 11:18
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-08-2004 @ 11:36 :
Doen ze op mijn school ook, maar ieder vergeet het weer.
Oud 26-08-2004, 11:33
Verwijderd
Zelfstandig vakken volgen, maar wel met wat begeleiding en volgens een bepaald tempo als minimum (sneller mag dus ook). Aan het einde van elk semester een examenperiode en geen eind-examens. (Een gemiddelde van die semester-examens wordt je eindcijfer.)
Zoiets...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:31
Inferno88
Inferno88 is offline
Citaat:
Snees schreef op 26-08-2004 @ 11:16 :
http://www.iederwijs.nl/
nee, dat lijkt me echt een ramp voor mij om op die school te zitten (heb nl. nooit zin om te leren)....
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 15:33
swie
swie is offline
Er zou ten eerste iets moeten zijn tussen tso en bso.
ook een mogelijkheid om met zomercursussen een graad hoger te gaan bijvoorbeeld 1 ? (tussen bso en tso) naar 2 aso. Er zou ook meer duidelijk gemaakt moeten worden dat er iets is als theoretisch tso en praktische tso zo zouden er meer scholen zijn die iw en tw geven. En in de derde graad zou er meer zelfstandig gewerkt moeten worden.

! plus laat de mensen die na 2 moderne overgaan naar 2 tso die cursussen eens lezen. Want voor de mensen die 2 tso hebben gedaan is herhaling in het derde ook niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 11:55
A*
A* is offline
Roze met glow in de dark wit. En dan over blacklights.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten