Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 16:02
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ik ga als het goed is volgend jaar studeren, en nou ben ik me al aan het orienteren voor woonruimte/kamer enz. Toch heb ik best wel twijfels over waar ik wil gaan studeren. Ik kan namelijk niet kiezen tussen Groningen en Leiden. Ook is de keuze voor de studentenvereniging lastig. In Groningen lijkt me het Vindicat wel leuk, maar welke zouden jullie aanraden in Leiden?

Misschien dat jullie me wat kunnen vertellen over deze steden, ik ben van plan om rechten en spaans te gaan studeren als dat te combineren valt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2004, 16:37
Charlottetje
Charlottetje is offline
Rechten is toch het beste in Leiden?
Maar spaans... tsja.

Ik ken Groningen alleen van verhalen.
In Leiden ken ik alleen minerva (corps) maar ik vind het wel een leuke stad!
Oud 24-08-2004, 16:52
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-08-2004 @ 17:37 :
Rechten is toch het beste in Leiden?
Maar spaans... tsja.

Ik ken Groningen alleen van verhalen.
rechten is juist het slechtste in Leiden en het beste in groningen. voor verenigingen moet je op een normale dag is gaan kijken en niet al er open huis is ofzo, dan krijg je een veel beter beeld van hoe het " echt " is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:40
NN
NN is offline
Citaat:
Dawn15 schreef op 24-08-2004 @ 17:02 :
Ik ga als het goed is volgend jaar studeren, en nou ben ik me al aan het orienteren voor woonruimte/kamer enz. Toch heb ik best wel twijfels over waar ik wil gaan studeren. Ik kan namelijk niet kiezen tussen Groningen en Leiden. Ook is de keuze voor de studentenvereniging lastig. In Groningen lijkt me het Vindicat wel leuk, maar welke zouden jullie aanraden in Leiden?

Misschien dat jullie me wat kunnen vertellen over deze steden, ik ben van plan om rechten en spaans te gaan studeren als dat te combineren valt.
Studeren in Groningen is leuk.
Rechten studeren in Groningen is ook leuk.
Spaans studeren kan vast wel gecombineerd worden met Rechten aangezien het beide studies zijn met niet te veel colleges. Ook delen de Rechten- en de Letterenfaculteit in Groningen een gebouw, dus het lekker in de buurt.
Vindicat is niet leuk.
Oud 24-08-2004, 17:41
NN
NN is offline
Citaat:
VAP schreef op 24-08-2004 @ 17:52 :
rechten is juist het slechtste in Leiden en het beste in groningen.
Inderdaad, wij (Grunn) zijn lekker het beste.
Oud 24-08-2004, 17:47
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Dawn15 schreef op 24-08-2004 @ 17:02 :
In Groningen lijkt me het Vindicat wel leuk
Ga jij maar naar leiden schat
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:51
NN
NN is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 24-08-2004 @ 18:47 :
Ga jij maar naar leiden schat
Leiden is wel de corpsstad inderdaad.
Oud 24-08-2004, 18:36
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 24-08-2004 @ 17:37 :
.......

minerva
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:46
NN
NN is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 24-08-2004 @ 19:36 :
minerva
corps
Oud 24-08-2004, 18:50
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
NN schreef op 24-08-2004 @ 19:46 :
corps
Ik kwam zaterdag een keiloper tegen die het plan had opgevat om vindicat met verfbommen te bekogelen, omdat hij nu al een hekel aan die gasten had
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 24-08-2004 @ 19:50 :
Ik kwam zaterdag een keiloper tegen die het plan had opgevat om vindicat met verfbommen te bekogelen, omdat hij nu al een hekel aan die gasten had
Als je nog een leefbaar studenten- en uitgaansleven in Groningen wilt hebben zou ik dat niet doen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 19:00
NN
NN is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 24-08-2004 @ 19:50 :
Ik vind de plannen van B&W om Mutua Fides te willen platgooien voor een cultuurcentrum toch een stuk doeltreffender.
Oud 24-08-2004, 19:31
Balance
Balance is offline
Leiden heeft heel veel verenigingen.
De grootste vijf zijn Minerva (corps), Quintus (ook nog enigszins kak), Augustinus (al een heel stuk losser. Beetje algemeen), SSR (nog veel makkelijker. weinig verplichtingen enzo) en Catena (alternatief, helemaal geen verplichtingen).

Verder zijn er ook nog allemaal kleine verenigingen.

Maar waar jij van houdt kan ik natuurlijk niet zeggen. In ieder geval is er voor iedereen wel wat en ishet echt niet alleen maar corps. Dat is puur Minerva.
Oud 24-08-2004, 20:27
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
NN schreef op 24-08-2004 @ 20:00 :
Ik vind de plannen van B&W om Mutua Fides te willen platgooien voor een cultuurcentrum toch een stuk doeltreffender.
Alleen heeft groningen niet bepaald een cultuurcentrum nodig, en krijgen de betrokken partijen ook nog eens een schadevergoeding
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 24-08-2004 @ 20:00 :
Gelukkig hebben wij een degelijke Onteigeningswet en wordt het leerstuk van de rechtmatige overheidsdaad in combinatie met de égalité devant les charges publiques steeds verder uitgekristalliseerd.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 23:07
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Ik ga waarschijnlijk naar Groningen dus dan is het beter dat ik me daar meer op fixeer waarschijnlijk.. Ik heb al het een en ander gelezen over de studentenverenigingen daar, ook over Albertus? Weet iemand toevallig wat meer over deze vereniging, is die te vergelijken met Vindicat of niet?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 23:27
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ga eerst es langs voordat je oordeelt bij welke vereniging je wilt. De sufste verhalen vind ik altijd:" Tja, ik ga bij Minerva, want daar zat m'n pa ook bij". Wat een stierenstront zeg. Zorg dat je een eigen mening hebt door te zien wat een verening inhoud en loop niet naar promopraatjes te vissen. Iedereen zal zijn clubje de hemel in prijzen en negatieve verhalen weten over andere verenigingen.
Oud 25-08-2004, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Dawn15 schreef op 25-08-2004 @ 00:07 :
Ik ga waarschijnlijk naar Groningen dus dan is het beter dat ik me daar meer op fixeer waarschijnlijk.. Ik heb al het een en ander gelezen over de studentenverenigingen daar, ook over Albertus? Weet iemand toevallig wat meer over deze vereniging, is die te vergelijken met Vindicat of niet?
Als je je dat al afvraagt ben je geen corpsmateriaal. Sorry.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 00:41
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-08-2004 @ 01:05 :
Als je je dat al afvraagt ben je geen corpsmateriaal. Sorry.
zeer gevat
Oud 25-08-2004, 08:18
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Hier vind je een lijst met de studentgezelligheidsverenigingen van groningen. De belangrijkste van die lijst zijn Albertus, Dizkartes, Unitas SG, Hendrik, Vindicat, Bernlef en Cleopatra (in willekeurige volgorde). Maar als je in Groningen gaat studeren kun je het beste volgend jaar met de KEIweek meelopen. Dan leer je de stad, en ook de verenigingen wel kennen.
Oud 25-08-2004, 08:53
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-08-2004 @ 21:34 :
Gelukkig hebben wij een degelijke Onteigeningswet en wordt het leerstuk van de rechtmatige overheidsdaad in combinatie met de égalité devant les charges publiques steeds verder uitgekristalliseerd.
Wat moet jij tegenwoordig met het Bestuursrecht?

Maar je hebt gelijk, die bierbrallo's willen natuurlijk heel veel geld om weg te gaan.
(Terwijl ze 50 jaar geleden toen het Scholtenhuis werd gebombadeerd de grond zo ongeveer gratis kregen omdat niemand iets wilde bouwen op het stadskantoor van de bezetter.)
Oud 25-08-2004, 08:55
NN
NN is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 24-08-2004 @ 21:27 :
Alleen heeft groningen niet bepaald een cultuurcentrum nodig, en krijgen de betrokken partijen ook nog eens een schadevergoeding
Dan maar een nieuwe bieb, kan de oude bieb een dependance van de overvolle UB worden.
Oud 25-08-2004, 08:57
NN
NN is offline
Citaat:
Albertus is de 'wannabee-Vindi-club'.

Ook bierbrallers met krokodillepolo's en puma's.
Oud 25-08-2004, 10:12
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
NN schreef op 25-08-2004 @ 09:57 :
Albertus is de 'wannabee-Vindi-club'.

Ook bierbrallers met krokodillepolo's en puma's.
Niks over Puma's .

Maar je weet toch wel of je corpsbal bent of niet? Dan kan je sowieso al een paar verenigingen uitsluiten.. En als je twijfelt moet je eens langskomen, met dat brallende UVSV/USC publiek in de binnenstad heb ik er wel oog voor gekregen.
Oud 25-08-2004, 10:16
Verwijderd
Zoals Balance zegt zijn er veel verenigingen. Op het studiefestival in Leiden in de Pieterskerk (weet niet precies wanneer dat is) staan ze folders uit te delen met een korte beschrijving van de verenigingen. Wat Balance aangeeft klopt wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2004, 17:47
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
NN schreef op 25-08-2004 @ 09:55 :
Dan maar een nieuwe bieb, kan de oude bieb een dependance van de overvolle UB worden.
Dat zou inderdaad wel zinvol zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten