Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2004, 15:04
Verwijderd
Bijna elke week lees je wel weer in de krant of ergens anders, dat er weer een aantal mensen (journalisten/vrachtwagenchauffeurs/enz..) zijn ontvoerd in Irak. De ontvoerders stellen dan eisen aan een bepaald land en als hier niet aan wordt voldaan, dan worden de gegijzelden vermoord. Nu zijn er bijvoorbeeld weer twee Fransen ontvoerd. Deze worden vermoord, als Frankrijk het hoofddoekjesverbod op openbare scholen niet opheft.

Dit mag/kan natuurlijk niet gewoon maar doorgaan. Het is in principe een 'vuile', maar soms wel effectieve manier van invloed uitoefenen op regeringsbeleid. Het is voor een regering immers niet eenvoudig om niet aan de wensen van de gijzelnemers te voldoen, omdat in dat geval twee mensen worden vermoord.

Hoe denken jullie dat dit probleem opgelost kan worden?

Nooit ingaan op de eisen van de gegijzelden lijkt me moeilijk voor regeringen, omdat er dan telkens mensen zullen worden vermoord, terwijl ze weten dat ze er wel wat aan hadden kunnen doen. En als regeringen met geweld terug gaan dreigen, dan kan de situatie wel eens helemaal uit de hand gaan lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2004, 15:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Niks doen.
Het is hetzelfde als bij kleine kinderen, als je ze hun zin geeft willen ze steeds meer. Zo werkt het ook bij die terroristen. Nu is het soldaten uit Irak halen, verbod op hoofddoekjes afschaffen. Wat is het volgende? Wie weet.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:14
meisje
meisje is offline
Het vervelende met zulk soort dingen is dat er een etische kwestie ontstaat die feitelijk iedereen voor zichzelf moet oplossen. Die kwestie houdt in dat óf het belang van de meerderheid voorgaat óf het belang van die twee gegijzelden in dit geval.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:16
Verwijderd
Dit probleem valt niet op te lossen. Journalisten in oorlogsgebied lopen altijd een zeker risico, dat valt niet uit te bannen. Ze kunnen betrokken raken bij gevechten maar ook zoals hier ontvoerd en gedood worden.

Als regering kun je daar niets aan doen. Je kunt de veiligheid van je eigen militairen ook niet garanderen en die staan nota bene onder je eigen directe bevel. Journalisten bewegen zich los van het leger en moeten dus grotendeels hun eigen veiligheidsrisico inschatten. Soms gaat dat fout.

Toegeven aan eisen is niet een optie. Ten eerste is het natuurlijk zo dat hoemeer je toegeeft, hoemeer je die ontvoerders in de kaart speelt. Maar ten tweede, nog belangrijker, is de eigenlijke afweging. Je gaat niet een leger van duizenden troepen en voertuigen terugtrekken omdat er twee journalisten zijn ontvoerd en gedood zullen worden. Het klinkt hard, maar die afweging valt gewoon in het nadeel van de journalisten uit.

Wel rottig is dat die ontvoerders zich nu ook gaan bemoeien met buitenlandse aangelegenheden. Er zijn nu twee Fransen ontvoerd in Irak, wier ontvoerders eisen dat de Franse regering de anti-hoofddoekjeswet afschaft. Stelletje arrogante kutmos...nouja, laat maar.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2004 @ 16:16 :
Stelletje arrogante kutmos...nouja, laat maar.
Blabla...generalisatie..blablabla....niet iedereen blabla is zo.blabla niet elke moslim is zo....blablabla

kom online
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-08-2004 @ 16:18 :
Blabla...generalisatie..blablabla....niet iedereen blabla is zo.blabla niet elke moslim is zo....blablabla

kom online
Ik had het over dat stelletje moslims en ze zijn arrogant omdat ze vanuit Irak menen dat ze legitiem tot stand gekomen Franse wetgeving kunnen aantasten.

Ik zat met alleen een handdoek, heb net gedocht, was gister beetje laat
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 19:51
Verwijderd
arme jongens...die zijn er zo goed als geweest .......

@nare man....dat moslims had je wel weg kunnen laten
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 19:55
Verwijderd
Als buitenlander in Irak weet je, tenzij je een randdebiel bent, dat je mogelijk gevaar loopt. Daar heb je dan dus zelf voor gekozen. Oftewel, eigen schuld, dikke bult.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-08-2004 @ 20:55 :
Als buitenlander in Irak weet je, tenzij je een randdebiel bent, dat je mogelijk gevaar loopt. Daar heb je dan dus zelf voor gekozen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 07:54
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 29-08-2004 @ 16:06 :
Niks doen.
Het is hetzelfde als bij kleine kinderen, als je ze hun zin geeft willen ze steeds meer. Zo werkt het ook bij die terroristen. Nu is het soldaten uit Irak halen, verbod op hoofddoekjes afschaffen. Wat is het volgende? Wie weet.
Het afschaffen van de Jamba-reclames!!!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:13
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-08-2004 @ 20:55 :
Als buitenlander in Irak weet je, tenzij je een randdebiel bent, dat je mogelijk gevaar loopt. Daar heb je dan dus zelf voor gekozen. Oftewel, eigen schuld, dikke bult.
Precies, en als je gaat toegeven aan de eisen van de gijzenemers is het einde helemaal zoek.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:20
Skyrise
Skyrise is offline
MOSLIMS

je wordt bedankt nare man, door die moedige moslims uit Parijs die de straat op gingen om te demonstreren voor de geizelaars
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 08:46
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 09:20 :
MOSLIMS

je wordt bedankt nare man, door die moedige moslims uit Parijs die de straat op gingen om te demonstreren voor de gijzelaars
Wat verandert dat eraan?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:05
Verwijderd
Wat loopt die gast nou weer te mekkeren?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:20
Skyrise
Skyrise is offline
ach laat ook maar...

moslimhaters
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:22
Verwijderd
Ja, liet je het maar ja!
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 09:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 10:20 :
ach laat ook maar...

moslimhaters
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:14
naam onbekend
naam onbekend is offline
Niet toegeven aan hun eisen. Sterker nog, ik ben ervoor om bij elke gedode gijzelaar een extra contingent soldaten die kant op te sturen Dat zal ze dit soort geintjes wel afleren.

Ondankbare hufters zijn het daar ook. Je helpt ze van een wrede dictator af, je probeert mee te helpen met de wederopbouw van het land, en dan is dit je dank
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:18
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 31-08-2004 @ 11:14 :
Niet toegeven aan hun eisen. Sterker nog, ik ben ervoor om bij elke gedode gijzelaar een extra contingent soldaten die kant op te sturen Dat zal ze dit soort geintjes wel afleren.

Ondankbare hufters zijn het daar ook. Je helpt ze van een wrede dictator af, je probeert mee te helpen met de wederopbouw van het land, en dan is dit je dank
'Asfalteren die hap. Een grote parkeergarage van maken!'

Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:37
Skyrise
Skyrise is offline
ze zijn niet meer te tellen.....

de hersenloze boeren die de Iraakse man in de straat niet meer weet te onderscheiden van de import-terroristen uit Iran, Pakistan, Afghanistan ETC...

sterker nog,.. ze kunnen het zelfs niet laten deze import-terroristen onder de noemer moslim (Resultaten voor moslim: circa 1,482,596,925) te gooien.

jullie zijn echt te kansloos voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:44
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 11:37 :

de hersenloze boeren die de Iraakse man in de straat niet meer weet te onderscheiden van de import-terroristen uit Iran, Pakistan, Afghanistan ETC...

sterker nog,.. ze kunnen het zelfs niet laten deze import-terroristen onder de noemer moslim (Resultaten voor moslim: circa 1,482,596,925) te gooien.

jullie zijn echt te kansloos voor woorden.
Dank je, maar het is IMHO niet zo heel raar om mensen die zichzelf moslim noemen, de koran met regelmaat citeren en steun krijgen van moslims, moslim te noemen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 10:54
pointless
pointless is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-08-2004 @ 16:37 :
Ik had het over dat stelletje moslims en ze zijn arrogant omdat ze vanuit Irak menen dat ze legitiem tot stand gekomen Franse wetgeving kunnen aantasten.

Ik denk dat dit ook niet vooraf zo gepland is. Ik denk dat de terroristen, toen ze erachterkwamen dat ze twee Fransen hadden ontvoerd, nogal teleurgesteld waren. Er zijn immers geen Franse troepen in Irak. Na een aantal dagen kwamen ze dan maar met deze eis...
Niet dat dit het ook maar enigszins goedpraat natuurlijk.
Gelukkig zijn er genoeg liberale moslims in Frankrijk die een tegengeluid laten horen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 11:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 09:20 :
je wordt bedankt nare man, door die moedige moslims uit Parijs die de straat op gingen om te demonstreren voor de geizelaars
wow, er waren er immers wel een stuk of 50......

wat je weigert in te zien is dat niemand hier de islam haat, maar dat veel islamieten er alles aan doen om gehaat te worden.
Oud 31-08-2004, 12:01
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-08-2004 @ 12:57 :
wow, er waren er immers wel een stuk of 50......

wat je weigert in te zien is dat niemand hier de islam haat, maar dat veel islamieten er alles aan doen om gehaat te worden.
veel is hoeveel?

50.000 op de 1.500.000.000 ???

donder toch op man. echt ik vind mezelf bijna zielig dat ik hier voor de 100e keer de moslims probeer te verdedigen, maar als ik dan jullie domme uitspraken lees en de algeheel geaccepteerde generalisaties weer tegenkom, dan ben IK niet degene die zielig is maar jullie.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 12:07
NN
NN is offline
In ieder geval moet niet worden toegegeven aan de eisen.

Ik vind het bijzonder kwalijk dat ze op deze manier de regeling willen laten afschaffen omdat er ook andere wegen zijn omdat te proberen. Dit lokt weer veel agressie uit.
Oud 31-08-2004, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 13:01 :
(...)

donder toch op man. echt ik vind mezelf bijna zielig dat ik hier voor de 100e keer de moslims probeer te verdedigen, maar als ik dan jullie domme uitspraken lees en de algeheel geaccepteerde generalisaties weer tegenkom, dan ben IK niet degene die zielig is maar jullie.
Flikker dan een eind op! Heb je dan nog niet door dat niemand behoefte heeft aan jouw hersenloze gewauwel? Je vindt jezelf waarschijnlijk ongelooflijk ruimdenkend maar hebt niet in de gaten dat jij hier degene bent die een slap eind in de ruimte lult.

Is er niet ergens een interaction die je moet gaan designen ofzo? Zijn wij tenminste van je af. Met autistische kleuters als jij valt niet normaal te praten.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 13:09
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-08-2004 @ 13:18 :
Flikker dan een eind op! Heb je dan nog niet door dat niemand behoefte heeft aan jouw hersenloze gewauwel? Je vindt jezelf waarschijnlijk ongelooflijk ruimdenkend maar hebt niet in de gaten dat jij hier degene bent die een slap eind in de ruimte lult.

Is er niet ergens een interaction die je moet gaan designen ofzo? Zijn wij tenminste van je af. Met autistische kleuters als jij valt niet normaal te praten.
*uche* bovenstaande reply zegt wederom meer over jou dan over mij.

en nee, ik ben niet geintimideerd door je slappe aantijgingen
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 13:22
Vice
Vice is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 13:01 :
veel is hoeveel?

50.000 op de 1.500.000.000 ???

Waarom zou je moslims verdedigen? Die mensen kunnen heus wel voor zichzelf opkomen.
Oud 31-08-2004, 13:24
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Vice schreef op 31-08-2004 @ 14:22 :
Waarom zou je moslims verdedegen? Die mensen kunnen heus wel voor zichzelf opkomen.
ik verdedig niet perse moslims, maar heb gewoon een schijthekel aan die kutnazi's..

en die hebben et op de moslims gemunt hier

ohja.. en ik wil laten zien dat niet heel Nederland racistisch is.

Laatst gewijzigd op 31-08-2004 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 17:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 14:09 :
*uche* bovenstaande reply zegt wederom meer over jou dan over mij.

en nee, ik ben niet geintimideerd door je slappe aantijgingen

nee, jij bent de koning van de redelijkheid die nooit overgaat tot persoonlijke aanvallen...

(hint: bij teveel frustratie helpen die schuimrubber anti-stress knuffeldiren soms. )
Oud 31-08-2004, 18:58
RanC
RanC is offline
Volgens mij weet Skyrise niet wat racisme nou precies is... En weet je? Al die mekkerende moslims hebben hetzelfde probleem.

Donder toch een eind op met die ondoordachte bullshit posts. Iedereen hier weet wel dat niet alle moslims zo zijn, maar alle zeikende moslims wél. Natuurlijk zijn er wel normale moslims, alleen hoor je er nooit wat van omdat die respect EISENDE kutislamietjes er doorheen zitten te schreeuwen.

Zo... dat moest er uit.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 19:34
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 11:37 :

Ze lijken ook allemaal op elkaar.
Oud 31-08-2004, 21:16
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
RanC schreef op 31-08-2004 @ 19:58 :
Iedereen hier weet wel dat niet alle moslims zo zijn, maar alle zeikende moslims wél.
waarom is er dan NIEMAND van IEDEREEN die even lekker correct precies zegt wat hij bedoeld?

weet jij wat er gebeurt als iedereen zegt dat alle moslims slecht zijn en iedereen eigenlijk wel weet dat niet alle moslims slecht zijn?

we zullen wel zien.

Citaat:
Jaegermeister schreef op 31-08-2004 @ 20:34 :
geweeeeeeldig! wil jij please het stereotype discriminerende nederlander spelen in een reclame tegen racisme?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 07:24
Gatara
Gatara is offline
Menigte steekt Nepalese moskee in brand

Uitgegeven: 1 september 2004 07:56
KATHMANDU - Een woedende menigte heeft woensdag de grootste moskee van de Nepalese hoofdstad Kathmandu in brand gestoken. De aanval is een reactie op het vermoorden van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak.

De demonstranten sleepten ook meubilair en elektrische apparatuur uit de Jama Masjid-moskee en staken die op straat in brand, aldus ooggetuigen. De oproerpolitie probeerde de menigte met stokken in bedwang te houden. In Nepal zijn hindoes in de meerderheid. Moslims vormen een kleine minderheid.
http://nu.nl/news.jsp?n=390809&c=24

ja, dat hebben die ontvoerders goed voor elkaar
Oud 01-09-2004, 07:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RanC schreef op 31-08-2004 @ 19:58 :
Volgens mij weet Skyrise niet wat racisme nou precies is... En weet je? Al die mekkerende moslims hebben hetzelfde probleem.

Donder toch een eind op met die ondoordachte bullshit posts. Iedereen hier weet wel dat niet alle moslims zo zijn, maar alle zeikende moslims wél. Natuurlijk zijn er wel normale moslims, alleen hoor je er nooit wat van omdat die respect EISENDE kutislamietjes er doorheen zitten te schreeuwen.

Zo... dat moest er uit.
ik hoor beide kanten, maar de ene kant is inderdaad luider, helaas.
niet alleen met de mond, maar ook met hun daden
Oud 01-09-2004, 08:28
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-09-2004 @ 08:24 :
Menigte steekt Nepalese moskee in brand

Uitgegeven: 1 september 2004 07:56
KATHMANDU - Een woedende menigte heeft woensdag de grootste moskee van de Nepalese hoofdstad Kathmandu in brand gestoken. De aanval is een reactie op het vermoorden van twaalf ontvoerde Nepalese gijzelaars door moslimextremisten in Irak.

De demonstranten sleepten ook meubilair en elektrische apparatuur uit de Jama Masjid-moskee en staken die op straat in brand, aldus ooggetuigen. De oproerpolitie probeerde de menigte met stokken in bedwang te houden. In Nepal zijn hindoes in de meerderheid. Moslims vormen een kleine minderheid.
http://nu.nl/news.jsp?n=390809&c=24

ja, dat hebben die ontvoerders goed voor elkaar
Wat hebben die Nepalese moslims in godsnaam te maken met die ontvoerders denk ik dan??
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 08:41
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 01-09-2004 @ 09:28 :
Wat hebben die Nepalese moslims in godsnaam te maken met die ontvoerders denk ik dan??
geen fuck
Oud 01-09-2004, 09:31
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 31-08-2004 @ 22:16 :

geweeeeeeldig! wil jij please het stereotype discriminerende nederlander spelen in een reclame tegen racisme?
Jezus christus als die moslims van jou daar al niet meer over kunnen.(tsjonge jonge je weet ook overal wel een probleem van te maken).
Oud 01-09-2004, 09:35
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 10:31 :
Jezus christus als die moslims van jou daar al niet meer over kunnen.(tsjonge jonge je weet ook overal wel een probleem van te maken).
oh... het is NIET erg dat jij de ene moslim niet van de andere kunt (nee: wilt) onderscheiden

maar zometeen is het WEL erg als ik jou niet van "echte" racist weet te onderscheiden

pas op
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:36
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 01-09-2004 @ 10:35 :
maar zometeen is het WEL erg als ik jou niet van "echte" racist weet te onderscheiden
Grappenmaker.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:39
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 01-09-2004 @ 10:35 :
oh... het is NIET erg dat jij de ene moslim niet van de andere kunt (nee: wilt) onderscheiden

pas op
Pas op wat? Wil je je zelf bij bij in de buurt opblazen?
Oud 01-09-2004, 09:39
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 01-09-2004 @ 10:36 :
Grappenmaker.
hey... hou is onmiddelijk op met mij uitlachen! onruststoker!!!
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:40
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 10:39 :
Pas op wat? Wil je je zelf bij bij in de buurt opblazen?
*BOEM* maar je snapt mijn punt dus wel?

aan de ene kant is het niet erg, maar als het ergens anders over gaat kan het ineens wel? meten met twee maten, nee bedankt.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 09:45
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 01-09-2004 @ 10:40 :
*BOEM* maar je snapt mijn punt dus wel?

aan de ene kant is het niet erg, maar als het ergens anders over gaat kan het ineens wel? meten met twee maten, nee bedankt.
Maar als een moslim het zelfde zegt over ons(weet ik wat? dat we ook op elkaar lijken)) Sta jij dan ook gelijk op de achterste poten?
Oud 01-09-2004, 09:52
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 01-09-2004 @ 10:45 :
Maar als een moslim het zelfde zegt over ons(weet ik wat? dat we ook op elkaar lijken)) Sta jij dan ook gelijk op de achterste poten?
sure

als hier een moslim komt binnenwandelen (in deze discussie) en zegt dat BIJVOORBEELD de ontvoeringen logisch zijn omdat alle westerlingen tegen hun zijn (doel van de ontvoeringen) omdat de westerlingen (Amerikanen) in de Abu Ghraib-gevangenis en elders in Irak misdaden begaan tegen de Irakezen... dan zal ik em ook wijzen op zijn (racistische?) generalisatie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:07
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 01-09-2004 @ 10:52 :
sure

als hier een moslim komt binnenwandelen (in deze discussie) en zegt dat BIJVOORBEELD de ontvoeringen logisch zijn omdat alle westerlingen tegen hun zijn (doel van de ontvoeringen) omdat de westerlingen (Amerikanen) in de Abu Ghraib-gevangenis en elders in Irak misdaden begaan tegen de Irakezen... dan zal ik em ook wijzen op zijn (racistische?) generalisatie.
Ok weten we dat ook weer.
Oud 01-09-2004, 10:31
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 31-08-2004 @ 20:34 :
Ja natuurlijk en al die westerlingen lijken ook zo allemaal op elkaar.....menigeen heeft in plaats van een amerikaanse soldaat per ongeluk een of andere europaan ontvoerd
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:55
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-09-2004 @ 11:31 :
Ja natuurlijk en al die westerlingen lijken ook zo allemaal op elkaar.....menigeen heeft in plaats van een amerikaanse soldaat per ongeluk een of andere europaan ontvoerd
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 11:51
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
wat een gezeik hier

mijn antwoord op de hoofdvraag:
Niet op de eisen ingaan. Pech voor de gijzelaars.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 11:54
meisje
meisje is offline
@ Skyrise: generalisatie is gerechtigd, omdat je niet elke moslim onder de loep kunt nemen. Zeker ben ik ervan overtuigd dat er ook 'goede' moslims zijn, dus je hoeft mij en andere forummers niet meer van te door dringen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten