Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*gelukkig heb ik veel geduld vandaag* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een korte reactie hierop; Ik begrijp dat je een steeds grotere dreiging voelt voor terrorisme, maar Bush zal daar niets aan veranderen. Sterker nog, vanwege zijn 'oorlog tegen het kwaad' wordt de terroristische dreiging alleen maar groter. Bush zal dus allesbehalve een positieve invloed kunnen hebben op de situatie in België. Stel dat Kerry de troepen had teruggetrokken binnen zes maanden, dan had hij in ieder geval voor het eerst sinds jaren Amerika aan haar woord gehouden. Toch zou hij nooit Irak aan zijn lot overlaten, hij is wel goed maar niet gek. Je ziet toch wel in dat het met Irak bergafwaarts gaat? Denk niet dat daar binnen 5 jaar een westerse democratie heerst, waar vrijheid van godsdienst en vrijheid van meningsuiting geldt. Ik voorzie enkel voortduren van guerilla-acties en ontvoeringen in Irak, en grote aanslagen in Europa en Amerika. Dat haalt wel degelijk het nieuws, en om te zeggen dat de meeste Irakezen achter Bush staan is al een tijd lang niet de waarheid meer; de meeste Irakezen willen van de 'bezetters' af. Dit wordt ook grotendeels veroorzaakt door de manier waarop de Amerikanen het aanpakken. In gepanserde voertuigen burgers doodrijden, martelingen in gevangenissen als de Abu Graib; het komt niet over als een doorsnee bevrijder. Natuurlijk voelen de Amerikanen zich ook bedreigd en zal dat een oorzaak zijn van bovengenoemde voorvallen, maar het is een teken dat Irak in een neerwaartse spiraal dreigt te raken, of misschien zelfs al is. 'Als de Amerikanen enkele kwaadaardige mensen die jarenlang een volk onderdrukt hebben martelen, dan staat er binnen de kortste keren een hele persmeute om kritiek te geven. Maar als veertig jonge Irakezen gekeeld worden door diezelfde terroristen, is dat bijna normaal.' Dit is natuurlijk wel heel zwart-wit bekeken. Ik heb het idee dat je vooral uit de angst redeneert voor het terrorisme op zich, zeker nu het met de moord op Theo van Gogh in eens niet meer een 'ver van je bed show' is. In het stukje dat ik quote maak je één misvatting: de oorlog in Irak is niet een oorlog tegen het terrorisme. Afghanistan was iets voor te zeggen; Irak niet. Sterker nog, de oorlog tegen Irak heeft verschillende redenen gekend die allen achteraf niet waar bleken te zijn. Hier zit ook een goede reden in om Bush niet te herkiezen: hij heeft de hele wereld voorgelogen, heeft de VN genegeerd, en nu draait de hele wereld wel op voor de gevolgen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De dag dat de pers in nederland besluit dat het martelen van mannen met baarden en AKs geen nieuws meer is is de dag waarop ik ook de wapens ga pakken, om te vechten voor vrijheid en democratie en de mensen die het daar niet mee eens zijn, in dat geval de overheid, het land uit te flikkeren.
||
Citaat:
Er was van Irak nauwelijks dreiging voor Europa en Amerika. Saddam zal terecht worden beschuldigd van genocide, maar de situatie is allesbehalve verbeterd sinds Bush zijn licht heeft laten schijnen op het Midden-Oosten. De dreiging voor terrorisme in westerse landen is vele malen groter, er vallen meer slachtoffers in Irak dan voor de oorlog, en er is geen vreedzame toekomst in zicht voor Irak. En Duitsland is natuurlijk niet te vergelijken met de situatie in Irak tegenwoordig. De geografische ligging, culturele achtergrond, aard van de oorlog, er is weinig dat wel overeenkomt met de situatie in Irak nu, en de situatie in 1945 in Duitsland. Je kan er geen hoop uit putten dat met Irak alles wel goed zal komen in ieder geval; er zijn meer voorbeelden te vinden van landen waar de situatie niet verbeterd is sinds Amerikaanse interventie.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nu dreigt Europe ook z'n onschuldigheid te verliezen.
||
Citaat:
Er komen overigens duizenden burgers om in Irak door toedoen van de Amerikanen. Ze schuiven het dan wel allemaal onder het kopje 'afdwalende raket', 'collateral damage' etc., maar desalniettemin sterven er vele malen meer Irakezen door toedoen van de Amerikanen, dan door toedoen van Irakezen zelf. En kap nou eens met die slappe vergelijkingen met de tweede wereldoorlog! Amerika wou zich geheel afzijdig houden; kijk naar de feiten! Als Japan niet Pearl Harbor had aangevallen, hadden we misschien inderdaad wel een fascistisch Europa geweest. Het blijft gissen, maar het kan niet als argument dienen voor de herverkiezing van Bush, of de oorlog in Irak. Dat geleuter dat we Amerikanen dankbaar moeten zijn ben ik meer dan zat. Over tien tot twintig jaar leeft niemand meer die toendertijd het mee heeft gemaakt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan zat je nu wel niet achter je pc je mening te schrijven hoor, dan was je nu in een of andere fabriek aan het werken voor een dictator veel erger dan bush |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bush en Afrika: Bush wil niet dat WHO nog in Afrika voorlichting geeft over voorbehoedsmiddelen, vanwege zijn strenge christelijke opvattingen. Hij dreigt zelfs de subsidie stop te zetten aan het WHO, wat de doodsteek zou betekenen voor deze organisatie. Voorlichting over voorbehoedsmiddelen en AIDS is na medicatie (overigens ook niet mogelijk gemaakt door het Amerikaanse bedrijfsleven) het beste wapen tegen de AIDS epidemie in Afrika. In Afrika alleen al heeft AIDS zo'n 25 miljoen levens geeist, en zijn er nog eens meer dan 75 miljoen besmet. Bush zou met deze maatregel indirect miljoenen doden op zijn naam kunnen krijgen, waarmee hij de grootste massamoordenaar ooit zou worden.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En Bush is een van de grootste bedreigingen voor Afrika.
||
![]() |
Citaat:
Hulp Hulp Wij waren vroeger ook arm, maar wij hebben nooit hulp gekregen. Maar hulp moeten we wel geven aan een bende corrupte luieriken |
![]() |
||
Citaat:
Deze organisatie bewust om zeep helpen kost levens. Ik leg het toch uit? Als je het niet snapt moet je het zeggen, maar lul er niet omheen.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
geez... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik kom hier niet meer terug |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jij zegt lang leve Bush, en het vlaams blok...maar zeg je ook lang leve: - Vrouwen aan de haard? (VB) - Anti homohuwelijken & holebi's in het algemeen? (VB & Bush) - Staatsschuld van 400 miljard? (Bush) - Belastingsverlaging ten voordele van de rijke (bush) - laten we iedereen maar hetzelfde loon geven (VB) ...
||
Citaat:
Als je in schaarbeek rondwandelt met een "I love Belgium" t-shirt en je krijgt klets dan: 1) ken je al niets van de mode 2) een watje 3) en als je weet dat je een watje bent, dan ben je niet erg slim ![]() ![]() Zou Kerry het beter gedaan hebben: Dat zullen we nooit teweten komen hé, we wisten al dat Bush er niets van bakten dus we konden er alleen maar bij winnen. PS: je bent opeens wel erg stil over WW2 hé en je "groot bloedbad" in de woestijn, na het lezen van onze 2 critci en hun uitstekende reply's ![]()
Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 16:43. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abdul-Jabbar van de Ven wenst Wilders dood Verwijderd | 483 | 02-12-2004 20:18 | |
Amerikaanse Presidentsverkiezingen deel IV: the plot thickens! Verwijderd | 206 | 12-11-2004 00:08 | |
Muziek |
't luistertopic cha0s | 500 | 05-11-2004 16:44 | |
Amerikaanse Presidentsverkiezingen deel III naam onbekend | 500 | 03-11-2004 14:50 | |
Kerry ligt 7% voor op Bush Verwijderd | 500 | 25-10-2004 14:42 | |
bush tegen homo huwelijk jeroen87 | 397 | 09-03-2004 20:02 |