Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2002, 15:58
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Ramirez - TERAPIAAAAAAAAAAAA!!!!!!! (als ik het me goed herinner van Thunderdome II ) Lache nummer was dat...
Oud 15-06-2002, 18:44
Verwijderd
eXo recommends:

Fear Factory - Transgenenic van de cd Digital Connectivity...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 19:37
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
eXo schreef:
eXo recommends:

Fear Factory - Transgenenic van de cd Digital Connectivity...
ikke recommendeer: Fear Factory - T1000 (DJ Dano mix) van Remanufacture
Oud 15-06-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Built to last schreef:
dat is dus geen gigantische onzin.
Jawel, en ik zal je uitleggen waarom.

Citaat:
HARDCORE is ontstaan in de vroege jaren 80 in amerika. het is een op zich zelf staande muziek stroming. oftewel de muziek soort heet hardcore.
'Hardcore' betekent gewoon de hardste variant ergens van. Dat is gewoon de definitie van het woord. Het feit dat toevallig één of andere muziekstroming het woord hardcore gebruikt voor haar muziek wil niet zeggen dat dat woord die betekenis dan ook krijgt. Als ik een band heb en ik maak een bepaalde stijl die vrijwel alle mensen omschrijven als pop, en ik noem het rock (even heel simpel voorbeeldje) dan maak ik dus in feite pop, aangezien er wel vaste termen zijn voor bepaalde muziekstromingen, maar die termen niet gedefiniëerd worden door de persoon die het maakt, maar door het labeltje wat het publiek eraan geeft. Als 95% van de mensen bij hardcore aan gabberhouse denkt, dan heeft het woord hardcore die betekenis. Punt. Het feit dat er dan een paar alto's zijn die toevallig eerder waren met het benoemen van hun stroming als hardcore doet daar niet aan af.

Citaat:
gabber is gewoon gabber of hardtrance of hoe je het wilt noemen maar de naam hardcore behoort toe aan maar één muziekstroming.
Zie boven. Het feit dat één stroming haar muziek een bepaalde benaming geeft, wil nog niet zeggen dat die benaming 'bezet' is en dus niet meer gebruikt mag worden voor andere stijlen. Dat is werkelijk de grootst mogelijke onzin. Daarom heet de ene stijl hardcore gitaarherrie en de andere hardcore house.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 21:01
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
nare man schreef:

Het feit dat er dan een paar alto's zijn die toevallig eerder waren met het benoemen van hun stroming als hardcore doet daar niet aan af.

Haha, doe niet zo lollig.. toen men in de jaren '80 Hardcore begon te spelen bestonden er nog niet eens "alto's" laat staan de term... en laat nou juist de term Hardcore toen al aan die muziek gegeven zijn. Het is in dit geval geen voorvoegsel voor een bepaalde stroming, maar een stroming op zich.
Bij gabber is dit juist niet het geval. Men sprak idd van hardcore-house of hardcore-gabber om aan te duiden dat het om de hardste of "trueste"(sorry, k kon het niet laten ) variant van een muzieksoort ging en dat is later verbasterd tot simpelweg "hardcore". En dat schept dus nogal wat verwarring met de eigenlijke muziekstroming hardcore.
Oud 15-06-2002, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:

blaaat

vinden jullie dit nou zélf niet een ontzettende nutteloze discussie? Kom op man ga wat beters doen met je tijd (niet alleen jij CEW..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 00:08
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
vind t helemaal nx
Met citaat reageren
Oud 16-06-2002, 00:11
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
eXo schreef:

vinden jullie dit nou zélf niet een ontzettende nutteloze discussie? Kom op man ga wat beters doen met je tijd (niet alleen jij CEW..
is het ook, maar k wil graag gelijk hebben
Oud 20-06-2002, 09:42
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Save the day!! schreef:
WOW ik haat die f*cked up hardcore gasten! tering goedkope sh!t en steeds hetzelfe herhalen............... nounou gezellig hor.

kan ik nog geen 10 zec luisteren

trouwens, 3/4 van die hardcore persoontjes zijn vette lonsdale naties, DOMBO's!
(tenminste die in mijn buurt)

Nee doe mij maar echte hardcore PUNK!!!
als je nix zinnigs te melden hebt, hou dan gewoon je bek dicht

omdat jij gabber niet mooi vindt, lijkt alles voor jou 'hetzefde' en/of 'eentonig' net als dat ik dat m.b.t. punk zal hebben...

naTies? ....ik raad je aan om ff terug naar school te gaan om het verschil te leren tussen een natie en een nazi
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 22:04
Verwijderd
Citaat:
pinhead schreef:

als je nix zinnigs te melden hebt, hou dan gewoon je bek dicht

omdat jij gabber niet mooi vindt, lijkt alles voor jou 'hetzefde' en/of 'eentonig' net als dat ik dat m.b.t. punk zal hebben...

naTies? ....ik raad je aan om ff terug naar school te gaan om het verschil te leren tussen een natie en een nazi
Waarheid.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 22:15
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:

Jawel, en ik zal je uitleggen waarom.

'Hardcore' betekent gewoon de hardste variant ergens van. Dat is gewoon de definitie van het woord. Het feit dat toevallig één of andere muziekstroming het woord hardcore gebruikt voor haar muziek wil niet zeggen dat dat woord die betekenis dan ook krijgt. Als ik een band heb en ik maak een bepaalde stijl die vrijwel alle mensen omschrijven als pop, en ik noem het rock (even heel simpel voorbeeldje) dan maak ik dus in feite pop, aangezien er wel vaste termen zijn voor bepaalde muziekstromingen, maar die termen niet gedefiniëerd worden door de persoon die het maakt, maar door het labeltje wat het publiek eraan geeft. Als 95% van de mensen bij hardcore aan gabberhouse denkt, dan heeft het woord hardcore die betekenis. Punt. Het feit dat er dan een paar alto's zijn die toevallig eerder waren met het benoemen van hun stroming als hardcore doet daar niet aan af.

Zie boven. Het feit dat één stroming haar muziek een bepaalde benaming geeft, wil nog niet zeggen dat die benaming 'bezet' is en dus niet meer gebruikt mag worden voor andere stijlen. Dat is werkelijk de grootst mogelijke onzin. Daarom heet de ene stijl hardcore gitaarherrie en de andere hardcore house.

toch heb je niet helemaal gelijk....

de "gitaar-hardcore" heeft zijn betekenis van hardcore punk al lang verloren... omdat er tegenwoordig ook in veel hardcore bands veel metal invloed hoorbaar is. maar ok
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 18:55
endymion
endymion is offline
ik ben zelf gabber dj,

en de muziek is super, op deze muziek kan je het hardst uit je dak gaan. super !

maar ik word ook kots misselijk van die neo gabbertjes.
zij die hun eigen benaming niet kunnen spellen.
zij die altijd het mikpunt waren op school.
zij die de echte gabber tijd niet eens mee hebbengemaakt.
zij die geloven in een derde rijk die dr niet is.
zij die het voorbeeld zijn van mensen met een extreem laag iq

om het even samen te vatten:

een feestbedervende groep pispalen die er vel uitzien door een kale kop en kisten, achter die kale kop schuilt een jankend mama kindje met een extreem laag iq.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 18:57
]{ing
]{ing is offline
heb jij Drunk With Revenge gemaakt?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 19:06
]{ing
]{ing is offline
als jij dj endymion bent moet je straks naar de platte zoal
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 19:23
endymion
endymion is offline
nee dat is mn nickname.
endymion is met zijn agressieve darkcore, een van mn grote favorieten.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 19:47
Six4Eight
Six4Eight is offline
Citaat:
Save the day!! schreef:
WOW ik haat die f*cked up hardcore gasten! tering goedkope sh!t en steeds hetzelfe herhalen............... nounou gezellig hor.

kan ik nog geen 10 zec luisteren

trouwens, 3/4 van die hardcore persoontjes zijn vette lonsdale naties, DOMBO's!
(tenminste die in mijn buurt)

Nee doe mij maar echte hardcore PUNK!!!
Onder het motto 'Hoe prop ik zoveel mogelijk vooroordelen in één reply' ?
Oud 21-06-2002, 19:52
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
endymion schreef:
nee dat is mn nickname.
endymion is met zijn agressieve darkcore, een van mn grote favorieten.
ow jammer, zou wel stoer zijn als je dj endymion was want die vind ik redelijk goed
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:17
drama
drama is offline
Citaat:
Built to last schreef:

Ten eerste vind ik de naam hardcore onterecht.
Niet weer die discussie...

Maaruhm, er zijn best koele deuntjes idd. Luister er wel naar.
Oud 21-06-2002, 22:35
substantial
substantial is offline
Citaat:
pinhead schreef:

ghehehe
Oud 22-06-2002, 12:43
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Built to last schreef:

dat is dus geen gigantische onzin.

HARDCORE is ontstaan in de vroege jaren 80 in amerika. het is een op zich zelf staande muziek stroming. oftewel de muziek soort heet hardcore.

bands als, Madball, sick of it all, spirit84 etc etc. maken HARDCORE en geen "hardcore gitaarmuziek"

gabber is gewoon gabber of hardtrance of hoe je het wilt noemen maar de naam hardcore behoort toe aan maar één muziekstroming.
Precies Hardcore als madball e.d verdienen ook die naam kijk alleen maar naar de pit die erbij ontstaat kun je bij gabber niet echt zeggen.
Oud 22-06-2002, 13:06
substantial
substantial is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:

Precies Hardcore als madball e.d verdienen ook die naam kijk alleen maar naar de pit die erbij ontstaat kun je bij gabber niet echt zeggen.
maar bij gabber hoor je ook niet te pitten, oet
daar hoor je bij te stampen
en das naar mijn id net zo leuwk
Oud 22-06-2002, 13:06
substantial
substantial is offline
en je kunt die 2 muziekstijlen zowiezo niet met elkaar gaan vergelijken, want dat is net zoiets als appels met peren vergelijken
Oud 28-06-2002, 16:06
dangerous lunatic
dangerous lunatic is offline
Ik ben al van mijn 12 in de gabber scene en ik vind het nogt steeds gaaf. De feesten zijn vaak erug goe(soms niet door vechtpartijen enzo)

Ik voel me gabber en dat zal altijd blijven. De gabber scene zal ook nooit verdwijnen, want het is een levensstijl die altijd mensen zal aanspreken. Dus al je vind dat iemand sneu is als die zegt HARDCORE WILL NEVER DIE dan moet je eens naar jezelf kijken hoe "goed" of "beter" je bent dan diegene.

HARDCORE WILL NEVER DIE!!!

You can believe ore not, it's the truth
Oud 28-06-2002, 18:50
Verwijderd
Vraagje:

Niet om iemand of een bevolkingsgroep af te zeiken, maar waarom maken 'gabbers'* iedereen altijd zo overduidelijk dat ze niet dood zullen gaan? Beweren niet-gabbers* dat dan? Er is toch helemaal geen reden om te zeggen dat hardcore dood zou gaan? Waarom dan zo stellig ontkennen?

Punkers* hoor je nooit zeggen 'Punk will never die' (hoogstens punk is dead magoed).. een verklaring hiervoor misschien?

*hokjes de gexte
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 19:46
John Simon
John Simon is offline
Ik moet zeggen dat ik "gabber" niet echt muziek vind (geen boodschap, leuke melodie enz.), maar wel leuk om je agressie af te reageren(of als je ongegeneerd wil rondspringen en dansen op feestjes). Verder maak ik niet echt onderscheid tussen goeie gabber en slechte gabber, als het maar beukt dan zit het wel goed... En kom nou niet met "ik vind het mooi" want als je gabber mooi vind dan vind je het gepruttel van het koffiezetapparaat ook mooi en zal het piepje van een storingsbeeld je ook laten flippen...
Oud 28-06-2002, 20:17
konflict
konflict is offline
Citaat:
John Simon schreef:
Ik moet zeggen dat ik "gabber" niet echt muziek vind (geen boodschap, leuke melodie enz.), maar wel leuk om je agressie af te reageren(of als je ongegeneerd wil rondspringen en dansen op feestjes). Verder maak ik niet echt onderscheid tussen goeie gabber en slechte gabber, als het maar beukt dan zit het wel goed... En kom nou niet met "ik vind het mooi" want als je gabber mooi vind dan vind je het gepruttel van het koffiezetapparaat ook mooi en zal het piepje van een storingsbeeld je ook laten flippen...
om maar mee te doen met de trend;

*kortzichtigheid de gexte*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 20:19
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
John Simon schreef:
En kom nou niet met "ik vind het mooi" want als je gabber mooi vind dan vind je het gepruttel van het koffiezetapparaat ook mooi en zal het piepje van een storingsbeeld je ook laten flippen...
*zie konflict*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten