Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Als je zou mogen gaan stemmen in Amerika, (voor wie) zou je stemmen?
John Kerry 213 68.71%
George Bush 43 13.87%
iemand anders (Ralph Nader, ...) 31 10.00%
geen mening/ik zou gewoon niet gaan stemmen 23 7.42%
Aantal stemmers: 310. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 07:14
Gatara
Gatara is offline
heh..

Republicans back Bush's platform on Israel

By Nathan Guttman, Haaretz Correspondent

WASHINGTON - The Republican Party's draft platform on Israel reiterates President George W. Bush's commitment that under any final-status agreement with the Palestinians, Palestinian refugees will not be resettled in Israel and Israel will not be compelled to return to the 1949 armistice lines.
(...)
http://www.haaretz.com/hasen/spages/470039.html

Opmerkelijk dat de Republikeinen spreken over de 1949 verdragsgrenzen. Dat kan betekenen dat er geen terugtrekking uit de Golanhoogte zal plaatsvinden en de verdragsgrenzen nog steeds discutable zijn. De Republikeinen proberen hier wellicht hun eigen conservatieve (vaak christelijke) vast te houden en stemmen te winnen onder de joodse kiezers (die normaal gesproken eerder op de democraten stemmen).

En verder nogal vaag als je spreekt over "commitment that under any final-status agreement (...)" Palestijnen niet mogen hervestigen in Israel.. Waarom is dat vaag? Omdat als er een "1 staat oplossing" komt dit in deze woorden betekent dat Palestijnen uit Gaza en Westelijke Jordaanoever zich nog niet vrij kunnen bewegen. Ik mag hopen voor de Republikeinen dat ze dat niet bedoelen en doelen op de vluchtelingen (nouja, en generaties later dan ooit) in vluchtelingenkampen in Libanon e.d.

Ajb, ga niet te ver door op het "Israel" aspect, maar eerder op "de republikeinen" als je hierop antwoord, want anders gaat het veel te ver off-topic
Oud 27-08-2004, 07:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 27-08-2004 @ 08:04 :

je begrijpt toch waarom ik Nader, ondanks het feit dat ik daarvoor zou stemmen, toch afraad he
Ja, hoor, dat begrijp ik heel goed. Maar ik vind het gewoon heel flauw als democraten gaan zeuren dat mensen op Nader hebben gestemd. Dat is gewoon hun eigen schuld.
Oud 27-08-2004, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-08-2004 @ 08:16 :
Ja, hoor, dat begrijp ik heel goed.
dan ben je lief
Oud 31-08-2004, 19:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
KLIK
Oud 01-09-2004, 10:20
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
www.true-americans.org

Dwarsdoorsnede van wat de man in de straat (aargh afschuwelijk begrip) ervan denkt, wel leuk maar meer ook niet.
Oud 04-09-2004, 21:29
Help Valentijn
WASHINGTON - Volgens een peiling van het Amerikaanse weekblad Time zou de uittredende Republikeinse president George W. Bush met een voorsprong van 11% winnen van zijn Democratische tegenhanger John Kerry indien de presidentsverkiezingen vandaag zouden plaatsvinden, na het afsluiten van de Republikeinse Conventie in New York.

Volgens de peiling krijgt Bush 52% van de stemmen, Kerry 41% en de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader 3%.

Time benadrukt dat het de eerste keer is dat het verschil tussen beide kandidaten zo groot is in een peiling.

Volledig artikel

Bron: De Standaard
Oud 04-09-2004, 21:41
Odin
Odin is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 04-09-2004 @ 22:29 :
WASHINGTON - Volgens een peiling van het Amerikaanse weekblad Time zou de uittredende Republikeinse president George W. Bush met een voorsprong van 11% winnen van zijn Democratische tegenhanger John Kerry indien de presidentsverkiezingen vandaag zouden plaatsvinden, na het afsluiten van de Republikeinse Conventie in New York.

Volgens de peiling krijgt Bush 52% van de stemmen, Kerry 41% en de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader 3%.

Time benadrukt dat het de eerste keer is dat het verschil tussen beide kandidaten zo groot is in een peiling.

Volledig artikel

Bron: De Standaard
Dat is een behoorlijk verschil. Hopelijk blijft het ook zo.
Oud 05-09-2004, 00:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 04-09-2004 @ 22:29 :

Die Amerikanen leren het ook nooit he...
Oud 05-09-2004, 00:16
T_ID
T_ID is offline
ach, simpele geldredenatie:

wie heeft het meeste geld te besteden? bush

bush wint.

tja, mediacratie he?

ik zou trouwens bush en kerry wel eens in een debat willen zien zoals hier vaak tussen de lijsttrekkers gebeurd.

maar ja, dan zou ongetwijfeldbush zwaar in de pan gehakt worden door zijn gebrek aan improvisatievermogen, dus daar doet ie nooit aan mee.
Oud 05-09-2004, 09:42
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-09-2004 @ 01:16 :
tja, mediacratie he?
Nee, plutocratie.
Oud 05-09-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 05-09-2004 @ 01:16 :
maar ja, dan zou ongetwijfeldbush zwaar in de pan gehakt worden door zijn gebrek aan improvisatievermogen, dus daar doet ie nooit aan mee.
Jawel. Kerry zei (om logische redenen) dat hij wel iedere week een TV-debat wou voeren met Bush, maar Bush liet weten dat hij dat hoogstens 1 of 2 keer wou doen.

Het gaat hem natuurlijk wel stemmen kosten, maar ja. Laten we maar hopen dat de gemiddelde Amerikaan debiel is in plaats van hersenloos.
Oud 05-09-2004, 11:25
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Weet iemand wanneer er zo'n debat komt tussen Kerry en Bush?
Oud 05-09-2004, 15:10
Verwijderd
Dat kan nog wel een maand gaan duren.
Oud 05-09-2004, 18:22
naam onbekend
naam onbekend is offline
Als buitenlands beleid inzet van de verkiezingen wordt wint Bush (vrij ruim), als binnenlands beleid inzet wordt wint Kerry (ook vrij ruim).
Oud 06-09-2004, 11:08
Verwijderd
Misschien nog een leuke weblog over de verkiezingen:

http://www.potus2004.blogspot.com
Oud 06-09-2004, 15:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 05-09-2004 @ 19:22 :
Als buitenlands beleid inzet van de verkiezingen wordt wint Bush (vrij ruim), als binnenlands beleid inzet wordt wint Kerry (ook vrij ruim).
juist niet, een van Kerry's punten is juist dat Bush er een potje van heeft gemaakt in de wereld.

je moet dit bovendien niet verwarren met de haatcampagne die sommige republikeinen tegen kerry voeren.
Oud 06-09-2004, 18:54
Help Valentijn
Citaat:
T_ID schreef op 06-09-2004 @ 16:09 :
juist niet, een van Kerry's punten is juist dat Bush er een potje van heeft gemaakt in de wereld.

je moet dit bovendien niet verwarren met de haatcampagne die sommige republikeinen tegen kerry voeren.
ik denk toch dat naam onbekend hier wel tamelijk duidelijk gelijk in heeft (het absolute gelijk bestaat natuurlijk niet maar goed...)

als de verkiezingen draaien rond binnenlandse thema's, even veralgemenen, zoals werkgelegenheid, armoede, welvaart etc. dan lijkt het me toch vrij duidelijk dat de gemiddelde Amerikaan niet gaat opteren voor een president die op dit vlak weinig soelaas heeft kunnen bieden. (Bush heeft hier ook een potje van gemaakt)

Gaan de Amerikanen als één man achter hun zittend president in oorlogstijd staan opteren ze uiteraard voor Bush. Hun trots leider en roerganger in de War on Terror en bevrijder van de ontelbare dictaturen in deze wereld.

Dat Bush er maar er zooitje van heeft gemaakt op mondiaal vlak is slechts een deel van Kerry's campagne, evengoed schuift hij de binnenlandse thema's naar voor, en mijn inziens kan hij met deze binnenlandse thema's nog beter scoren ook.
Oud 06-09-2004, 19:04
DEChengst
DEChengst is offline
Kerry is levensgevaarlijk:

Oud 06-09-2004, 20:47
Manus J. van Alles
Bush is gevaarlijker
Oud 06-09-2004, 20:54
rubenrtv
rubenrtv is offline
Bush is lomp, hij valt zelfs als hij met zn mountainbike over zn ranch fietst
Oud 06-09-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 06-09-2004 @ 21:54 :
Holy shit!

Dát mogen wereldleiders natuurlijk niet.
Oud 07-09-2004, 13:05
Bluesman
Bluesman is offline
Haha. Bush ligt inmiddels voor op Kerry. Hij gaat winnen en jullie weten het.
Oud 07-09-2004, 13:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 07-09-2004 @ 14:05 :
We vrezen het. *emoticons werken niet. hier moet het gezichtje met de kromme glimlach staan*
Oud 07-09-2004, 13:21
Bluesman
Bluesman is offline
Ik ben er blij om.
Oud 07-09-2004, 14:50
Verwijderd
Citaat:
rubenrtv schreef op 06-09-2004 @ 21:54 :
Jezus, jij moet debater worden!

Overigens liggen de twee kemphaantjes nu weer ongeveer gelijk in de polls. Bush heeft iirc nog een kleine voorsprong.
Oud 07-09-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Bluesman schreef op 07-09-2004 @ 14:05 :
Ja, daarom heb ik me er ook al bij neergelegd. Ik heb besloten mijn tijd nu te gaan wijden aan het uitroeien van dom tuig hier te lande.
Oud 07-09-2004, 14:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Tja, ik heb nooit de indruk gehad dat Kerry een grote kans had om te winnen. Hij mist uitstraling, om een een of andere reden komen z'n standpunten niet bijster goed over op de kiezers, de campagnes van Bush en zijn supporters zijn effectief en Bush heeft relatief weinig schade opgelopen door de diverse schandalen. Als Kerry wint, dan zal het met een zeer klein verschil zijn, tenzij Bush grote fouten zal maken, maar dat lijkt me niet erg waarschijnlijk.

Overigens zie ik het nut niet van landelijke peilingen. Dankzij het malle Amerikaanse kiessysteem zal het van een paar swing states afhangen wie wint.
Oud 07-09-2004, 16:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk nu ook wel dat Bush wint, en Kerry heeft het grotendeels aan zichzelf te danken hij geeft verschillende verhalen af.
Oud 07-09-2004, 19:05
Odin
Odin is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-09-2004 @ 15:50 :
Overigens liggen de twee kemphaantjes nu weer ongeveer gelijk in de polls. Bush heeft iirc nog een kleine voorsprong.
http://www.electoral-vote.com/

Kerry 237 Bush 275

Bush heeft een beste voorsprong opgebouwd.
Oud 07-09-2004, 20:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik voorzie een Florida 2000-part II
Oud 07-09-2004, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Foegel schreef op 07-09-2004 @ 20:05 :

Kerry 237 Bush 275

Dan ben ik helaas verkeerd geinformeerd.
Oud 07-09-2004, 22:39
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Kerry 237 Bush 275

Kijk, dat bedoel ik dus. Door de minieme voorsprong van Bush in bijv. Florida en Pennsylvania valt het aantal kiesmannen ruim in zijn voordeel uit. Als een paar duizend zwevende kiezers in die staten toch voor Kerry kiezen slaat de balans ineens de andere kant uit.
Oud 08-09-2004, 08:14
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 07-09-2004 @ 23:39 :
Kijk, dat bedoel ik dus. Door de minieme voorsprong van Bush in bijv. Florida en Pennsylvania valt het aantal kiesmannen ruim in zijn voordeel uit. Als een paar duizend zwevende kiezers in die staten toch voor Kerry kiezen slaat de balans ineens de andere kant uit.
ach, van mij mogen ze allebei verliezen. Maar ja, ik ben dan ook geen Amerikaans burger.
Oud 08-09-2004, 10:34
Manus J. van Alles
De ironie als Bush meer stemmen krijgt maar Kerry meer kiesmannen...
Oud 08-09-2004, 11:29
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik kan niet wachten tot de debatten. Daarin zal Bush waarschijnlijk wel het onderspit delven. Maar uiteindelijk wint Bush de verkiezingen.
Oud 08-09-2004, 12:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 08-09-2004 @ 12:29 :
Ik kan niet wachten tot de debatten. Daarin zal Bush waarschijnlijk wel het onderspit delven. Maar uiteindelijk wint Bush de verkiezingen.
Amerikanen geven helemaal niets om een inhoudelijk debat. Ze gaan achter degene staan die het hardst kan schreeuwen, het sterkste taalgebruik hanteert, het meest inwerkt op hun nationali... eh... ik bedoel.. patriotistische gevoel en degene met de grootste bek tegen de rest van de wereld. Bush dus.
Oud 08-09-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:

Kerry 237 Bush 275

Electoral Vote Predictor 2004: Kerry 264 Bush 222

mij lijkt 't een vrij vage site...
Oud 08-09-2004, 13:27
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-09-2004 @ 13:20 :
Amerikanen geven helemaal niets om een inhoudelijk debat. Ze gaan achter degene staan die het hardst kan schreeuwen, het sterkste taalgebruik hanteert, het meest inwerkt op hun nationali... eh... ik bedoel.. patriotistische gevoel en degene met de grootste bek tegen de rest van de wereld. Bush dus.
Is het in de rest van de wereld veel anders?

Citaat:
Therapy? schreef op 08-09-2004 @ 13:41 :
Electoral Vote Predictor 2004: Kerry 264 Bush 222

mij lijkt 't een vrij vage site...
Tja, je weet niet hoe betrouwbaar al die peilingen zijn, uiteraard. Maar het verschil met gisteren laat wel zien hoe een handvol stemmen het verschil kunnen maken in sommige staten.
Oud 08-09-2004, 18:29
Verwijderd
Als je dat kaartje bekijkt heeft Kerry minder staten achter z'n naam dan Bush, maar in 'zijn staten' hebben ze meer 'zetels'.

Wel zie ik staan dat men 270 stemmen nodig heeft om te winnen...
Wat als dat niet zo is? (wat ik eigenlijk verwacht...)
Oud 08-09-2004, 21:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 08-09-2004 @ 14:27 :
Is het in de rest van de wereld veel anders?
In minder grote/erge mate dan in de VS, denk ik. Volgens mij zijn er weinig mensen op de wereld die nationalistischer zijn dan de Amerikanen en ze stemmen dan ook op de kandidaat die daar handig op inspeelt. Scheelt ook dat ze daar maar uit twee partijen kunnen kiezen (oké, je kúnt Nader stemmen, maar wie neemt dat nou serieus?)..
Oud 08-09-2004, 21:54
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-09-2004 @ 22:50 :
In minder grote/erge mate dan in de VS, denk ik. Volgens mij zijn er weinig mensen op de wereld die nationalistischer zijn dan de Amerikanen
Ik denk dat er vreselijk veel volkeren nationalistischer zijn dan de Amerikanen. De Derde Wereld is over het algemeen buitengewoon nationalistisch, in verhouding.
Oud 08-09-2004, 21:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
McCaine schreef op 08-09-2004 @ 22:54 :
Ik denk dat er vreselijk veel volkeren nationalistischer zijn dan de Amerikanen. De Derde Wereld is over het algemeen buitengewoon nationalistisch, in verhouding.
Mwah, ik moet de eerste Amerikaan op tv nog zien die niet altijd de Amerikaanse vlag meezeult en roept dat de USA 'God's own country' is.
Oud 09-09-2004, 08:22
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 08-09-2004 @ 19:29 :
Als je dat kaartje bekijkt heeft Kerry minder staten achter z'n naam dan Bush, maar in 'zijn staten' hebben ze meer 'zetels'.

Wel zie ik staan dat men 270 stemmen nodig heeft om te winnen...
Wat als dat niet zo is? (wat ik eigenlijk verwacht...)
Dan beslissen de rechters ofzo. En die zijn aangesteld in Bush zijn tijd dus zijn ze allemaal republikein. Hopelijk zitten er ook nog genoeg van voor Bush, die zijn democratisch.

Ik dacht dat die rechters de Primary Court heten, maar dat weet ik niet zeker.
Oud 10-09-2004, 11:02
Verwijderd
Electoral Vote Predictor 2004: Kerry 252 Bush 254

juj...
Oud 10-09-2004, 14:21
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Lotte schreef op 09-09-2004 @ 09:22 :

Supreme Court of the United States (SCOTUS)
Oud 10-09-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 09-09-2004 @ 09:22 :
Dan beslissen de rechters ofzo. En die zijn aangesteld in Bush zijn tijd dus zijn ze allemaal republikein. Hopelijk zitten er ook nog genoeg van voor Bush, die zijn democratisch.

Haha, dat zou mooi zijn, het hele Supreme Court dat onder één president zou worden benoemd. Iets te veel Michael Moore gekeken. De huidige rechters zijn onder Ford (Rep.), Reagan (Rep.), Bush (Rep.) en Clinton (Dem.) benoemd.
Oud 10-09-2004, 16:12
LaResistance
LaResistance is offline
Wereld verkiest Kerry boven Bush

Als burgers in de hele wereld zouden mogen meestemmen bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen, zou de Democratische kandidaat John Kerry het op zijn sloffen winnen. Dat wees een opiniepeiling uit die de Universiteit van Maryland en onderzoeksbureau Globescan hebben gehouden in 35 landen. In slechts vier landen bleef Bush zijn uitdager voor: Polen, de Filippijnen, Nigeria en Thailand.

Vooral bij traditionele bondgenoten van de VS, Canada en de West-Europese landen, is de voorkeur voor Kerry boven de zittende president George Bush overweldigend -zelfs in Groot-Brittannie, de voornaamste bondgenoot in Bush' 'Oorlog tegen Terreur', ligt hij ruim dertig procent achter. In Nederland is het verschil 57. Maar ook in alle Latijns-Amerikaanse landen legde Bush het af.

De resultaten van het onderzoek sluiten aan op dat van een andere peiling, uitgevoerd door het Amerikaanse German Marshall Fund. Die wees uit dat meer dan driekwart van de Europeanen het internationale beleid van Bush afkeuren. Dat is twintig procent hoger dan twee jaar geleden. Bijna zestig procent van de Europeanen wil een onafhankelijker koers varen van de VS, terwijl juist zestig procent van de Amerikanen een hechtere band wil.

bron: Trouw 10-09
Oud 10-09-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 10-09-2004 @ 17:12 :
Wereld verkiest Kerry boven Bush

Als burgers in de hele wereld zouden mogen meestemmen bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen, zou de Democratische kandidaat John Kerry het op zijn sloffen winnen. Dat wees een opiniepeiling uit die de Universiteit van Maryland en onderzoeksbureau Globescan hebben gehouden in 35 landen. In slechts vier landen bleef Bush zijn uitdager voor: Polen, de Filippijnen, Nigeria en Thailand.

Vooral bij traditionele bondgenoten van de VS, Canada en de West-Europese landen, is de voorkeur voor Kerry boven de zittende president George Bush overweldigend -zelfs in Groot-Brittannie, de voornaamste bondgenoot in Bush' 'Oorlog tegen Terreur', ligt hij ruim dertig procent achter. In Nederland is het verschil 57. Maar ook in alle Latijns-Amerikaanse landen legde Bush het af.

De resultaten van het onderzoek sluiten aan op dat van een andere peiling, uitgevoerd door het Amerikaanse German Marshall Fund. Die wees uit dat meer dan driekwart van de Europeanen het internationale beleid van Bush afkeuren. Dat is twintig procent hoger dan twee jaar geleden. Bijna zestig procent van de Europeanen wil een onafhankelijker koers varen van de VS, terwijl juist zestig procent van de Amerikanen een hechtere band wil.

bron: Trouw 10-09
verdomd jammer dat ie mensen niet in amerika wonen
Oud 10-09-2004, 18:29
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 10-09-2004 @ 18:19 :
verdomd jammer dat ie mensen niet in amerika wonen
Ja, want met Kerry is alles beter.
Oud 10-09-2004, 18:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat: