Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 13:57
Verwijderd
100

ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 14:10
Tiño
Tiño is offline
ik zat voor de school van mn broertje in de auto op em te wachten toen ik gebeld werd door een vriend die t vertelde, toen ik thuis kwam ging ik naar em toe en zagen ook wij de 2e er live invliegen, we dachten ow dat is een herhaling,maar toen we beide torens zagen branden was wel duidelijk dat het een 2e en dus opzet was.We waren allebei overtuigd dat er n 3e wereldoorlog zou komen.Het heeft me heel erg aangegrepen en doet me tot op de dag van vandaag nog steeds iets,kan ook nog niet normaal naar de beelden kijken,hoewel ik geen familie in de Vs heb en nooit superfanatiek Amerika aanhanger ben geweest ofzo.Meer omdat het een aanval op het vrije westen is/was waar wij met zn allen ook hier in West-Europa voor staan ofzo.
Oud 12-09-2004, 14:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik liep in de stad om een kadootje met mijn broer te gaan kopen want die was die dag jarig.
Oud 12-09-2004, 14:20
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
ik was aan het karten,

kwam thuis en mijn moeder had cnn er op....
toen stond de 1e toren al in de fik..
Oud 12-09-2004, 14:35
Verwijderd
Eigenlijk is het wel vreemd he, heel veel mensen weten nog heel goed waar ze waren, idem ik, het heeft ons dus wel aangegrepen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 14:47
Remqo
Remqo is offline
Ik mocht iets eerder vrij op m'n werk, want er was niet zo veel.
Ik kwam net thuis en mijn broertje riep dat Amerika werd aangevallen, ik geloofde er niets van totdat ik de live beelden op TV zag. Dat was net het moment dat het 2e gebouw instortte
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 14:58
Belle
Belle is offline
Citaat:
Solero schreef op 12-09-2004 @ 15:35 :
Eigenlijk is het wel vreemd he, heel veel mensen weten nog heel goed waar ze waren, idem ik, het heeft ons dus wel aangegrepen
ja, de vader van een goede vriend van mij was brandweerman in NYC en is overleden tijdens het redden van mensen. Ik vergeet dit dus nooit meer..
Oud 12-09-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 12-09-2004 @ 15:58 :
ja, de vader van een goede vriend van mij was brandweerman in NYC en is overleden tijdens het redden van mensen. Ik vergeet dit dus nooit meer..
kut voor je , en hem .
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:10
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik was bij een klasgenoot op ziekenbezoek, samen met nog 3 mensen. Toen we daar binnenkwamen stond de tv al aan, en hebben we met z'n allen zitten kijken. Op een gegeven moment kwam de buurjongen binnen (jaar of 13): "Oh daar wil ik een poster van boven m'n bed". ( etter)
Oud 12-09-2004, 15:17
Verwijderd
Ik was aan het autolessen, toen ze het op de radio zeiden...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:26
.Pure
.Pure is offline
Ik kwam net uit school en zat achter de computer en via via hoorde ik wat geloof ik en toen ging de tv aan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:35
Warsocket
Warsocket is offline
Ik was die middag vrij en had niks te doen dus was wat aan het zappen toen op het nieuws live

ongeluk boing heeft wtc geramt
en toen kwam ineens de 2e

die zag ik er live ingaan

en ze live inzakken
Oud 12-09-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 12-09-2004 @ 16:17 :
Ik was aan het autolessen, toen ze het op de radio zeiden...
das ook zo lekker
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 15:47
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 21:31 :
als het je niet boeit reageer er dan niet op
Buiten dat het me niet boeit, irriteert me het ook mateloos dat het blijkbaar andere mensen wel boeit. Er zijn al honderden jaren terreuraanslagen, en sommige misschien wel erger dan deze. De amerikanen vragen zich toch ook niet af waar ze waren toen er die overstroming in Japan was of toen er de Bijlmerramp hier was?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Eerste reactie, en terecht, hun verdiende loon.

Tweede reactie, hmm, wel lullig voor die mensen

Derde reactie, A&N gaat een puinhoop worden
Oud 12-09-2004, 16:40
Verwijderd
Bij het eerste vliegtuig zat ik op de fiets, ik kwam van school, het tweede vliegtuig zag ik live in de tower vliegen toen ik met een sapje zat uit te puffen van een lange schooldag.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:41
PV
PV is offline
Citaat:
Solero schreef op 12-09-2004 @ 15:35 :
zo vreemd is dat toch niet? 't gebeurt niet dagelijks ofzo.. bij de moord op Pim Fortuyn weet ik 't ook nog precies, ik wilde met een vriendin naar een bijeenkomst gaan waar de leider van D66 toen ook bij zou zijn, hoorde we net 5 min. voor we wilden vertrekken dat Fortuyn was neergeschoten toen ging die bijeenkomst ook niet meer door
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:49
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik kwam thuis, hangt mijn moeder net de telefoon op. Het was mijn vader die zei dat het WTC onder aanval was en dat we de TV aan moesten zetten. Op het moment dat het beeld aanflitst zien we de herhaling van de her eerste vliegtuig en vijf minuten later zien we het tweede vliegtuig. Vervolgens gebeld met mijn vader, die ons vertelde op het moment van de aanval aan de telefoon te zijn met mensen uit het WTC. Ze hebben op mijn vaders werk altijd wel een tv met CNN staan. Toen de verbinding met de collega's uit het WTC opeens verbroken werd, zagen ze op CNN het vliegtuig inslaan...
De volgende dag had ik GVD een duits proefwerk, wat ik dus volkomen verneukt had. Leraar had ook niet ff zo aardig kunnen zijn om het een weekje uit te stellen ofzo...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:59
Daboman
Daboman is offline
bij 11/9 weet ik het nog, want ik kwam thuis van school en CNN stond aan (is normaal nooit om die tijd, het is eigenlijk sowieso nooit). En toen zag ik de beelden en toen dacht ik wat the hell krijgen we nou? Volgens mij stortte ook geloof ik net het vliegtuig neer op het pentagon, toen ik thuis kwam, of iig scheelde dat maar heel weinig qua tijd. Maarja ik weet het niet meer zeker want het is alweer zo lang geleden. Alleen was de pentagon-aanslag geloof ik tussen 15.00 en 16.00u onze tijd.

Maar bij pim fortuyn en Madrid weet ik het niet meer, omdat ik toen pas veel later van de ramp hoorde en toen was er ook geen andere gang van zaken in huis dan normaal.

Laatst gewijzigd op 12-09-2004 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 17:08
Nijn*
Nijn* is offline
Ik zat op school, en daar had niemand nog iets gehoord.. Maar toen ik thuis kwam, zaten mijn ouders en broer voor de tv, en zodra ik het hoorde werd er meteen gebelt met de halve klas..
'Weet jij het al?'
'Oooh! Heb je het al gehoord?'
Oud 12-09-2004, 17:15
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik was net thuis van school. En ik zette de TV aan, dus toen wist ik het.
Oud 12-09-2004, 17:22
Anneee
Anneee is offline
Mijn moeder werd die middag geopereerd. We waren dus de hele middag bezig met telefoontjes en kaartjes neerzetten, toen mijn broertje thuis kwam en riep dat we de tv aan moesten zetten. Op het moment dat het 2e vliegtuig erin vloog, deed ik net de buurvrouw open die een plantje kwam brengen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 17:23
Suziewafel
Suziewafel is offline
Ik lag toen ziek op de bank en mijn oma belde dat ik de tv moest aanzetten..
Oud 12-09-2004, 17:24
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik moest die dag naar school. Ik dacht dat ik rond half 3 thuis was, dat was vlak voordat het gebeurde. Ik ging direct naar boven aan mijn huiswerk, heb in de tussentijd helemaal geen TV aangezet, dus kreeg helemaal nix mee de eerste uurtjes. Half 5 ging ik ff naar beneden voor een pauze, toen zei mijn ma dat er iets aan de hand was in Amerika, vliegtuigen die gebouwen in gevlogen zijn, zei ze. Tja, en toen de hele avond een beetje zitten te kijken daar alles. Had toen 's avonds ook nog voetbal gekeken (Monaco - PSV), dat ging gewoon door.

Bij de moord op Pim Fortuyn was ik overigens op weg naar mijn werk toen het gebeurde. Toen ik daar aan kwam zei mijn baas die de radio op had staan: "Ssst, even stil, Pim Fortuyn is neer geschoten!" Dus toen hoorde ik het meteen. Van werken kwam niet zo veel die avond, maar het was ook niet zo druk.
Oud 12-09-2004, 17:51
Verwijderd
Ik was werken, en toen ik thuis kwam zaten mijn ouders te kijken. Ik zei heel nuchter: 'Wat voor rampenfilm kijken jullie nu weer?'. Maar t was dus geen rampenfilm
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:01
Ketjing
Ketjing is offline
ik was kaarten aan het bestellen voor CKV,
belde iemand op om te zeggen dat het geregeld was. Ik moest van hem tv aanzettten, waren vliegtuigen in WTC gevlogen; eerste reactie van mij: "Vet, dan sla ik huiswerk over"
Oud 12-09-2004, 18:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lotte schreef op 12-09-2004 @ 16:47 :
Buiten dat het me niet boeit, irriteert me het ook mateloos dat het blijkbaar andere mensen wel boeit. Er zijn al honderden jaren terreuraanslagen, en sommige misschien wel erger dan deze. De amerikanen vragen zich toch ook niet af waar ze waren toen er die overstroming in Japan was of toen er de Bijlmerramp hier was?
Overstromingen in Japan en de Bijlmerramp zijn inderdaad typische terreurdaden...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:03
Luna
Luna is offline
weetikveel, thuis? Op school? Zal wel zoiets geweest zijn..
Oud 12-09-2004, 18:31
LostAngel58
LostAngel58 is offline
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 21:03 :
jah idd, maar ik was wel behoorlijk misselijk van al die springende mensen...
ik was toen thuis,zat wat te lezen totdat ik alles zag op tv.
echt verschrikkelijk.
misselijk is wel overdreven.het leek onwerkelijk allemaal
Oud 12-09-2004, 18:40
Karma is offline
Ik was bij een vriendin, en haar moeder zat voor de tv. Later die dag, op de sportschool waar de tv aan stond, drong het eigenlijk pas tot me door.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 18:45
Noddy
Noddy is offline
Ik was net thuis uit school. We werden gebeld door mn tante die zei dat we gelijk de tv aanmoesten doen en toen vloog net het tweede vliegtuig erin.
Die dag erna ging ik op brugklaskamp en toen hadden we dat nog herdacht.
Later hoorde ik btw dat mn pa, die de week erna naar amerika zou gaan, hetzelfde vluchtnummer had als een van de vliegtuigen die in wtc waren gevlogen. Hij is uiteraard niet gegaan die week erna.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:07
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Ik was net uit van school (economie) en zat vervolgens een gebakken eitje op de bank op te eten toen ik op nos tekst tv het eerste bericht zag.
Oud 12-09-2004, 19:14
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zat op school. Laatste uur. Toen ik thuis kwam werd ik gebeld door een vriendin van me: Jij zet NU de tv aan.

M'n moeder zat op dat moment in een vliegtuig. M'n opa kan vliegen en ze waren naar Texel gevlogen. Daar hadden ze wel wat vage berichten gehoord maar niet echt duidelijk en ze wisten totaal niet dat het zo erg was. Ze hebben op de terugweg nog grapjes gemaakt a la: zullen we niet even een omweg nemen? Maar toen ze thuis kwamen en zagen wat er precies gebeurd was en hoe erg het was, dachten ze er wel anders over.
Oud 12-09-2004, 19:33
Verwijderd
Thuis, ik had vrij vanwege ehm, een lerarenvergadering ofzo. Ik zat achter de computer toen iemand op msn zei dat ik cnn eens aan moest zetten; het tweede vliegtuig heb ik er live in zien gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:42
Verwijderd
bij een vriendin van me, waren radio aant luisteren en toen ging de tv aan enzo en t was best vreemd...
2e vliegtuig had ik ook nog gezien..
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:53
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik was op schoolkamp, zat in de brugklas, en dat duurde van dinsdag tot vrijdag. Niemand wist er wat van, totdat vrijdag in de bus werd gezegd: Ja er zijn torens in Amerika ingestort, daarom hangen de vlaggen halfstok. Vrijdag toen ik thuiskwam wist ik er pas van!
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:56
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
ik zat in de pizzaria
Oud 12-09-2004, 19:56
moon
moon is offline
Ik liep met mijn hond te wandellen. Toen ik langs het huis van een vriendin liep vertelde ze het me. Het drong toen eigenlijk helemaal niet tot me door dat er iets ergs aan de hand was ofzo. Pas toen ik de tv aanzette thuis, toen schrok ik!
Oud 12-09-2004, 20:19
blacky
blacky is offline
Citaat:
Big M schreef op 11-09-2004 @ 20:44 :

zelf had ik de 2e er live in zien vliegen...
ik zat thuis te zappen voor de tv
Oud 12-09-2004, 20:20
El Kim
El Kim is offline
Ik kwam net uit school en toen had mijn stiefvader de tv aan... en toen zag ik ook dat 2e vliegtuig er live inknallen.

Overigens was 12/09/2001 wel de énige dag ooit dat tv kijken een geldig excuus was om je huiswerk niet gemaakt te hebben.
Oud 12-09-2004, 20:21
Verwijderd
Ik weet niet wat ik aan het doen was, het zal wel school geweest zijn. Daar wat roddels gehoord, tv aan gezet en me verbaast over de mensen die de gebouwen uitsprongen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:44
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik was tv aan het kijken toen ineens het programma stopte en er nieuws voor in de plaats kwam.
Heb ook het 2e vliegtuig erin zien vliegen.

Niet iets dat je snel vergeet.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:11
Tofke_H
Tofke_H is offline
In zat in mijn kamer, op dit forum...
Oud 12-09-2004, 21:13
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Ik was in de trein vanuit d-haag richting schiedam, vlakbij schiedam wanneer de trein weer eens vertraagd was. Er was een nieuwsbericht over een vliegtuigenramp geweest en toen hoorde ik dat dat een 2de keer gebeurde. Ik dacht zelf dat het weer zo'n bijdehante DJ grap was die ze weleens uithalen, maar toen ik eenmaal thuiskwam bleek dat anders.
Oud 12-09-2004, 21:13
Brutus
Brutus is offline
k kwam überstoned thuis en mn vader zei kijk dit !
toen liep ik er heen en zag ik de beide torens in de fik staan en allemaal herhalingen.
k lachte me dood, en toen werd mn vader boos.
later kwam er ik erachter hoeveel mensen er waren gestorven, jammer voor al die mensen, goed voor amerika
Oud 12-09-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Brutus schreef op 12-09-2004 @ 22:13 :
k kwam überstoned thuis en mn vader zei kijk dit !
toen liep ik er heen en zag ik de beide torens in de fik staan en allemaal herhalingen.
k lachte me dood, en toen werd mn vader boos.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:20
wup
wup is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-09-2004 @ 19:02 :
Overstromingen in Japan en de Bijlmerramp zijn inderdaad typische terreurdaden...

haha inderdaad
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:29
Verwijderd
den haag
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:29
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
wup schreef op 12-09-2004 @ 22:20 :
haha inderdaad
Die verdomde Jappen ook altijd...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:33
Roxjuh
Roxjuh is offline
Howly mowly..

Ik kwam net uit school, ging in de kamer zitten, zette de tv aan, en ging zitten..
Ging zow..

Roxjuh gaat zitten terwijl TV aan gaat..
Roxjuh wachtte vrolijk op die slome TV, want Roxjuh was verlieft..
TV gaat aan op een van de weinige zenders die we hebben en die toevallig die morgen er oowk op stond, CNN..
Roxjuh schrikt zich helemaal lam, haar vrolijkheid daalt tot laag onder het minpunt en kijkt met open ogen naar het beeldscherm..

Zo hebbik anderhalf uur gezeten.. Kon niej eens meer opstaan.. bleef alleen maar strak voor me naar het beeldscherm kijken..:
Toen hebt ik me moeder opgebeld, en die schrok zich helemaal lam op haar werk, want ze deed de radio iets TE hard aan, en daar was net een interview aan de gang met zo'n reporter die recht onder het WTC stond en in de microfoon praatte terwijl het 2de vliegtuig naar binnen vloog..

4 maanden later of zow, hoorde dat in dat WTC een paar kennissen van mij zaten.. Net 3 uur voordat ze op vliegtuig terugginge naar NL
Alleen haar trouwring is teruggevonden, verder helemaal nix..
Reageren

Regels voor berichten