Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2004, 00:02
droppiej
droppiej is offline
hai, ik moet gewoon ff dit kwijt , want ik word gek. Hopelijk kunnen me jullie ook wat tips geven . Het gaat nl. over t volgende. Mijn moeder is/was alcohol verslaaf, ze is/was pillen (laxeer+aspirintjes) verslaafd. Ze heeft een ziekte borderline. Ze is gek + heel dom en ze heeft ooit haar pols door gesneden voor me neus. Me broer is ong het zelfde. Hij had/heeft een gokprobleem +alcohol. En heeft ook borderline en heeft ook heel veel zelfmoordpogingen op zijn naam staan. Het probleem is nu dat ik bij me moeder woon. Ik kan haar gewoon neit uitstaan. Het idee dat zij mijn leven aan het verpesten is en die van mijn vader helemaal. Mijn vader reageert het sowieso alles op mij af. Damn.Net was ik pizza aan t eten. Probeert ze heel moeilijk de pizzadoos naast me weg te pakken. Zeg ik Je kan het ook gewoon normaal vragen hoor. Ik schuif die doos naar haar. Word ze boos , gooit ze dat pizza over me heen, harstikke heet. Dat mens is toch gek. En hopelijk word er geen borderline bij mij geconstateerd maar ik heb me meoder af en toe flinke tikken gegeven, dat ze super blauwe plekken had. Iemand tips en dit is toch niet normaal. Dit is nog geneens een kwart vam de gebeurtenissen. (btw, van huis lopen kan neit, ik woon op curacao)En ik zit dit jaar in het eindexamen. Ik kan me niet concentreren, steeds komt die zelfmoordpoging van me moeder weer voor me ogen. (tis al 4 jr gelee)Damn it..

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 00:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2004, 13:05
C'est moi
C'est moi is offline
zijn er bij jullie niet speciale instanties net zo als hier jeugdzorg.
of met een meester van school gan praten.
Oud 14-09-2004, 13:09
Balance
Balance is offline
hoe oud ben je?
Oud 15-09-2004, 18:25
droppiej
droppiej is offline
ik ben 15, maar k wil me niet echt laten gehlopen worden door de mensen van hier (hier lopen ze nog een beetje achter met alles)en stel ik praat er met een leraar erover , en dan??
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 18:48
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Zover ik weet zijn kwalen zoals borderline niet erfelijk (al zou er meer aanleg voor kunnen zijn). Ik denk sowieso niet dat je van jezelf zomaar kan zeggen dat je misschien borderline hebt.

Als ik je bovenstaande tekst lees, dan denk ik eerder dat je een beetje hyperactief of aggressief bent. Je ratelt aan een stuk door en denkt ook niet echt na over anderen (je komt een beetje kortzichtig over).

Als het goed is heb je op school een counselor die in zekere mate aan geheimhouding doet (dit is echter geen geheimhoudingsplicht, maar hij wordt alleen gebroken als het echt nodig is)
Met hem/haar zou je het beste kunnen overleggen hoe je jou problemen op moet lossen.
Oud 15-09-2004, 20:12
Cookie
Cookie is offline
jemig wat lijkt me dat erg voor je. kzou idd hulp zoeken, heb je geen familie in Nederland die eventuele hulp kan bieden? kwens je iig heel veel sterkte.
Oud 15-09-2004, 22:16
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Zotje schreef op 15-09-2004 @ 11:48 :
Zover ik weet zijn kwalen zoals borderline niet erfelijk (al zou er meer aanleg voor kunnen zijn). Ik denk sowieso niet dat je van jezelf zomaar kan zeggen dat je misschien borderline hebt.

Als ik je bovenstaande tekst lees, dan denk ik eerder dat je een beetje hyperactief of aggressief bent. Je ratelt aan een stuk door en denkt ook niet echt na over anderen (je komt een beetje kortzichtig over).

Als het goed is heb je op school een counselor die in zekere mate aan geheimhouding doet (dit is echter geen geheimhoudingsplicht, maar hij wordt alleen gebroken als het echt nodig is)
Met hem/haar zou je het beste kunnen overleggen hoe je jou problemen op moet lossen.
thnx voor je hulp, ik zal es kijken wat ik ga doen, en het klopt wel agresief, tjsah, als je alleen maar word gekwetst, en ze duwt je , en gooit een pizza over je heen, dan heb je echt zien om terug te duwen, En k denk wel aan anderen, maar weetje ze denken niet echt aan mij. En what the hell bedoel je er eigenlijk mee. Ik kijk heus wel naar andere maar zeker niet naar mijn broer of moeder. Zolang zij niet willen veranderen , fuck hun, ze gaan echt neit me leven vernueken hoor. En borderling is niet erfelijk, maar de aanleg ervoor is wel erfelijk en in mijn hele fam. komt zoiets voor ..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 22:35
Mo6
Mo6 is offline
zoek zowieso professionele hulp en het lijkt me ook dat je moeder en je broer professionele hulp nodig hebben.

het is duidelijk dat jij het voorval van 4 jaar geleden niet hebt verwerkt en daarbij heb je iemand nodig om je te helpen! zoek die hulp via GGZ instelling of huisarts (als dat daar allemaal kan).

probeer met je moeder en je broer te praten hierover en ook hun naar de instelling te krijgen. en waarom praat je niet met je vader hierover? hij moet het er toch ook moeilijk mee hebben?

ik hoop dat je je een beetje hieruit kunt redden, het is een vervelende situatie want je bent helaas nog te jong om het huis uit te gaan. je zult het nog even met je familie moeten volhouden! good luck!
Oud 17-09-2004, 09:27
Gebakken Lucht
Gebakken Lucht is offline
Citaat:
Zotje schreef op 15-09-2004 @ 19:48 :
Zover ik weet zijn kwalen zoals borderline niet erfelijk (al zou er meer aanleg voor kunnen zijn).
Is iig geen 'kwaal', maar een erg moeizame Emotie Regulatie Stoornis (gaan stemmen op om het ook ERS te noemen). Idd niet erfelijk, sociale factoren, traumatische ervaringen en deels een erfelijke aanleg. Gaat wel (soms) samen met een ligte vorm van psychose.
Oud 17-09-2004, 16:12
Malice
Malice is offline
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar op deze pagina kun je website van een bureau jeugdzorg bij jou in de buurt vinden:
http://jeugdzorg.pagina.nl

Ik heb hier even een gedeelte van de site gepakt van bureau jeugdzorg gelderland:

Citaat:
Behoefte aan een goed gesprek?
Het kan gebeuren dat je thuis, op school of in je vriendenkring problemen hebt die je boven het hoofd dreigen te groeien. Of misschien zit je niet goed in je vel of voel je je onveilig. Je kunt dan langskomen bij Bureau Jeugdzorg Gelderland voor een gesprek over jouw situatie. Je kunt hiervoor een afspraak maken, maar dat is niet beslist nodig.

Is er meer nodig?
Soms is een éénmalig adviesgesprek genoeg om je weer op weg te helpen, soms is er meer nodig. In dat geval verkennen we samen met je wat het probleem is en stellen we in overleg (eventueel samen met je ouders) een plan op.

Mogelijk vinden we een oplossing in of tijdens een aantal gesprekken met jou of met jou en je ouders. Of kunnen we je helpen via een cursus (zoals een sociale vaardigheidstraining). Misschien is therapie zinvol en brengen we je in contact met iemand of een instelling die dat kan verzorgen. In een enkel geval kunnen de problemen zo groot zijn dat je van een crisis kunt spreken. Dan zullen we direct een oplossing zoeken, bijvoorbeeld door opvang of uithuisplaatsing. Voor dit soort dringende gevallen zijn wij ook buiten kantooruren telefonisch bereikbaar.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, want zo kan het niet verder!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:51
metallica
metallica is offline
Citaat:
Zotje schreef op 15-09-2004 @ 19:48 :

Tja, als ik het zo lees zou ik idd zeggen dat je gelijk hebt ja...

Maarja, meid, zoek idd hulp. Proberen kan geen kwaad
sterkte
Oud 17-09-2004, 22:09
droppiej
droppiej is offline
thnx, k heb er over na zitten denken, k ga in juni/juli weer naar nl verhuizen. en k ga dan idd bij een jeugdzorg informatie te vragen. Ik denk ook dat ik dan het huis uitga. Contacten ga verbreken (hoe ik dat allemaal voor mekaar ga krijgen weet ik nog niet). Zou het ook kunnen dat k het huis uit word geplaatst doordat me ouders niet goed voor mij zorgen. Een of andere manier. Zoniet dan moet ik een andere manier zoeken , ik word in juli 16. Dan kan ik heeel veel doen volgens mij,
xxx
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 13:08
Malice
Malice is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 17-09-2004 @ 23:09 :
thnx, k heb er over na zitten denken, k ga in juni/juli weer naar nl verhuizen. en k ga dan idd bij een jeugdzorg informatie te vragen. Ik denk ook dat ik dan het huis uitga. Contacten ga verbreken (hoe ik dat allemaal voor mekaar ga krijgen weet ik nog niet). Zou het ook kunnen dat k het huis uit word geplaatst doordat me ouders niet goed voor mij zorgen. Een of andere manier. Zoniet dan moet ik een andere manier zoeken , ik word in juli 16. Dan kan ik heeel veel doen volgens mij,
xxx
Waar woon je nu dan? Want ik denk dat er in elk europees land wel een soort jeugdzorg zit. Al is het alleen maar om je verhaal kwijt te kunnen. Want juni duurt nog een hele tijd he!
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Malice schreef op 18-09-2004 @ 14:08 :
Waar woon je nu dan? Want ik denk dat er in elk europees land wel een soort jeugdzorg zit. Al is het alleen maar om je verhaal kwijt te kunnen. Want juni duurt nog een hele tijd he!
Citaat:

(btw, van huis lopen kan neit, ik woon op curacao)
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:44
droppiej
droppiej is offline
hey, ik heb een vraagje, zijn er ook mensen die hun contact hebben verbroken, hoe deden jullie dat?

En ik wou nog ff reageren op..... die zei dat het lijkt dat ik niet echt aan anderen denk. Maar het gaat over mij. Ik wou ff het verhaal kwijt. Ik kan een lulverhaal ophangen maar ik denk niet dat de meeste daarop zit te wachten. En voor de buitenwereld ben ik altijd een grote ouwehoer, heb de grootste lol (dat lijkt het). Maar sinds 2 weken , ben ik dat nie meer ->omdat ik vast zit met alles. Maar ik betrek er ook niemand bij.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 20:52
Malice
Malice is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 18-09-2004 @ 15:36 :
oeps, daar had ik even overheengelezen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 21:22
metallica
metallica is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 17-09-2004 @ 23:09 :
xxx
vanaf je 16 kan begeleid wonen ook een optie zijn, als je uit huis gaat. ga ik nou ook doen
Oud 18-09-2004, 21:37
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 15-09-2004 @ 23:16 :
thnx voor je hulp, ik zal es kijken wat ik ga doen, en het klopt wel agresief, tjsah, als je alleen maar word gekwetst, en ze duwt je , en gooit een pizza over je heen, dan heb je echt zien om terug te duwen, En k denk wel aan anderen, maar weetje ze denken niet echt aan mij. En what the hell bedoel je er eigenlijk mee. Ik kijk heus wel naar andere maar zeker niet naar mijn broer of moeder. Zolang zij niet willen veranderen , fuck hun, ze gaan echt neit me leven vernueken hoor. En borderling is niet erfelijk, maar de aanleg ervoor is wel erfelijk en in mijn hele fam. komt zoiets voor ..
Oud 18-09-2004, 23:37
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Zotje schreef op 18-09-2004 @ 14:37 :

toen had k er pas overnagedacht..
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:37
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 19-09-2004 @ 00:37 :
toen had k er pas overnagedacht..

Geefnie, ik bedoelde mijn eerste uitspraak niet als persoonlijke aanval, en het drijft idd een beetje af van jou onderwerp.
Maar serieus denk ik dat het voor jou een heel goed idee zou kunnen zijn om weg te gaan bij je moeder en broer. Ik heb nu wat meer gelezen en ik denk dat zij zich niet (zo maar/of helemaal niet) zullen aanpassen tov jou dus dan kan je ze net zo goed maar hun eigen boontjes laten doppen, dan doe jij die van jou. Zo te zien is het echt al te laat om met hun nog rekening te houden.
Houdt er wel rekening mee dat begeleidt wonen een heel andere wereld is dus bereidt je er goed op voor en succes met je plannen!
Oud 19-09-2004, 18:22
droppiej
droppiej is offline
Citaat:
Zotje schreef op 19-09-2004 @ 03:37 :

Geefnie, ik bedoelde mijn eerste uitspraak niet als persoonlijke aanval, en het drijft idd een beetje af van jou onderwerp.
Maar serieus denk ik dat het voor jou een heel goed idee zou kunnen zijn om weg te gaan bij je moeder en broer. Ik heb nu wat meer gelezen en ik denk dat zij zich niet (zo maar/of helemaal niet) zullen aanpassen tov jou dus dan kan je ze net zo goed maar hun eigen boontjes laten doppen, dan doe jij die van jou. Zo te zien is het echt al te laat om met hun nog rekening te houden.
Houdt er wel rekening mee dat begeleidt wonen een heel andere wereld is dus bereidt je er goed op voor en succes met je plannen!
hey thnx, me broer woont in nl...maar hij woont nog steeds in ons huis in nl.dus hij heeft best wel veel invloed op me ouders, k zit idd te denken aan begeleid wonen, maar k moet eerst nog wat info aanvragen, ff kijken hoe ik dat met de kosten moet doen, en k ga dan zogezegd de contact met me moeder sowieso verbreken , dus ff kijken hoe dat gaat met t geld van me pa richting mij
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:05
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
girl*korsou schreef op 19-09-2004 @ 19:22 :
[Bff kijken hoe dat gaat met t geld van me pa richting mij [/B]
Precies! ook heel belangrijk
Oud 20-09-2004, 20:24
droppiej
droppiej is offline
Met citaat reageren