Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2004, 13:01
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Elke keer als ik in de stad ben (meestal om te winkelen, maar ook als ik alleen even snel ga), koop ik wel iets te eten. Een broodje, hamburger, friet, ijs, zak snoep, chocoladereep en ga zo maar door. Vaak koop ik verder helemaal niks, maar heb ik toch weer 5 euro uitgegeven aan eten, het is eigenlijk allemaal ook hartstikke duur. Maarja, zoo verleidelijk... je ziet en ruikt overal eten. Hebben jullie dit ook? En hebben jullie tips om eens wat minder geld hieraan uit te geven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2004, 14:39
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
dat heb ik idd ook... maar doorlopen enzo.. helpt tog best wel
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 14:39
Briseïs
Briseïs is offline
Altijd als ik ga shoppen eet ik bij de V&D.

En tips... Tja gewoon niet doen he. En een boterham meenemen als je bang bent dat je honger krijgt.
Oud 16-09-2004, 15:13
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Nou de MC en Burger King zijn niet duur hoor en €5 voor een maaltijdje is ook niet duur toch?!
Oud 16-09-2004, 15:20
Nijn*
Nijn* is offline
Tja, ik ken dit wel erg! Maar ik loop meestal gewoon door, of ik haal iets goedkoops (een stroopwafel) van de markt..

Laatst gewijzigd op 16-09-2004 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:36
alguien
alguien is offline
Ik doe dit helaas ook veel te veel, maar dan meer op school. Ik neem wel brood mee enzo, maar dat is gewoon een doodnormaal sneetje met hagelslag. Meestal gooi ik dat dan weg en haal weer een croissantje met iets erop. En als ik uit school kom, haal ik meestal ook een blikje Dr. Pepper ofzo bij de supermarkt, terwijl ik normaal gesproken echt nooit iets anders dan water drink.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 15:56
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Satekroketten zijn de bom.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 16:09
Miracle
Miracle is offline
Gewoon niet doen idd. Of spreek van te voren af wat je mag kopen. Bijv. één keer wel iets van max. 2 euro en de volgende keer mag je niks kopen, enz.
Zorg dat je goed eet voordat je gaat.

Discipline. Dat is iets wat je jezelf aan moet leren.
Oud 16-09-2004, 16:11
YPrue
YPrue is offline
Ik deed dat vroeger best wel vaak, maar nu ik begonnen ben met fitness wil ik daar wat beter op gaan letten en neem ik altijd genoeg gezonde dingen mee zodat ik niet in de verleiding kom om iets van fast food te eten in de stad.
Oud 16-09-2004, 17:15
Quiana
Quiana is offline
Ik heb aan een flesje cola (light) meestal wel voldoende.

Maar ik hou er ook niet zo van om lopend te eten ed (en ergens
zitten kan/wil ook niet altijd), dus ja.
Oud 16-09-2004, 17:24
xineof
xineof is offline
Als ik een hele dag ga shoppen vind ik het heerlijk om ergens lekker een broodje te eten, bij de V&D of een leuk uitziende lunchroom oid.

Ik koop ook meestal wel iets als ik even naar de stad ga, als ik na school met een vriend(in) ga bijvoorbeeld, in dat geval is het vaak een bolletje chocoladeijs (vraag me niet waarom).
Oud 16-09-2004, 17:31
murwari
murwari is offline
Ik ken het, maar ik geef niet altijd toe aan de verleiding en ik denk dat dat gewoon de manier is. Ik kom vaak in de stad als ik bijvoorbeeld een paar uur vrij heb op school. Dan heb ik meestal gewoon mijn lunch mee en eet ik die ook ergens op. Als ik gewoon naar de stad ga neem ik wel graag schepsnoep van de Kruidvat. Die verleiding is mij het grootst.

Tip? Neem een appel of wat drinken mee. Of eet voordat je naar de stad gaat.
Oud 16-09-2004, 17:54
Verwijderd
Neem zelf brood mee.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga naar de stad met een volle maag, dan is de verleiding veel minder groot.
Oud 17-09-2004, 02:26
waaromniet?
waaromniet? is offline
Daar is jaren lang mijn halve begroting aan op gegaan
Oud 17-09-2004, 20:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, meestal niet, alleen als ik écht honger heb, maar in 90% van de gevallen niet. Soms met het uitgaan trek ik iets uit de muur, maar echt veel eten niet...
Op stations koop ik wel soms broodjes of zo.
Oud 17-09-2004, 20:49
Verwijderd
als ik de stad in ga, meestal utrecht, koop ik nog wel eens zo'n grote stroofwafel of stroopkruimels als de markt erstaat. Verder altijd een ijsje bij de mac. maar meestal neem ik toch iets van sultana's mee.
in amsterdam ben ik verslaafd aan het ijs bij een bepaalde ijscoman. hij zit op de nieuwe dijk bij de c&a. als ik daar ben moet ik gewoon een heel groot ijsje kopen
maar verder nooit echt last ervan gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 21:05
Apomes
Apomes is offline
OMG 5 hele euro's voor eten

Wat koop je tegenwoordig nog voor 5 euro? Je gaat er niet van dood hoor om 5 euro uit te geven aan eten, integendeel je leeft langer want je eet .
Oud 17-09-2004, 22:21
PV
PV is offline
Ik doe dat zelden. Ik smeer elke ochtend trouw broodjes/boterhammen, stuk goedkoper en wel zo makkelijk. Een softijsje of een broodje bij die stations-broodzaakjes als ik echt honger heb, daar houdt 't wel mee op.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2004, 22:35
Verwijderd
Ik eet nauwelijks iets in de stad, niet omdat het duur is, maar omdat ik liever wat zekerder ben over wát ik eet. Als ik het in de supermarkt koop, heb ik het gevoel er zekerder van te zijn. Zo af en toe haal ik wat te drinken of eet ik een ijsje, maar verder niet of nauwelijks.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 07:24
Mrs Mojo Risin
Mrs Mojo Risin is offline
ik eet bijna nooit wat als ik weg ben.. ik mag het meeste niet, heb een dieet vanwege spastische darm -_-
Oud 18-09-2004, 08:42
Verwijderd
Ik heb er zelf ook wel last van. Bij mij is het hopeloos geworden dus ik kom gewoon niet zo vaak in de stad. Ik heb gelukkig ook nog een kleiner winkelcentrum in de buurt en als ik alleen ben kan ik daar de verleiding nog wel weerstaan. Samen met anderen is het hopeloos dus daarvoor heb ik het al opgegeven.

Als je geld wil besparen kan je iets uit de supermarkt kopen, dat is veel goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 17:02
Verwijderd
Die neiging heb ik wel. Ik neem dus meestal zelf een boterham (met lekker beleg!) en/of wat lekker fruit mee, dan is er niets aan de hand; als ik trek in iets lekkers&vullends heb, dan heb ik dat gewoon bij me.
De reden dat ik dat doe trouwens is dat als ik iets koop in de stad, dat meestal weer iets met ei of boter of melk is en dat is dan dus niet biologisch, en dat het een beetje een overbodige uitgave is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2004, 22:08
Dreams
Dreams is offline
Ik kan me beheersen, en neem al genoegen met de lekkere lucht
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 17-09-2004 @ 23:35 :
Als ik het in de supermarkt koop, heb ik het gevoel er zekerder van te zijn.
Je hebt ook supermarkten in de stad.

Als ik in de stad ben haal ik wel eens een broodje, een ijsje of wat te drinken, meestal doe ik dat dan bij een supermarkt of bij de natuurvoedingswinkel, heel soms bij de Mac (McFlurry ) ofzo.

Om het niet te doen, idd zorgen dat je al een volle maag hebt en/of zelf wat te eten/drinken meenemen en met jezelf afspreken dat je één dingentje of niks of wat dan ook mag kopen (en of je je daar aan houdt, tja, dat is je eigen verantwoordelijkheid).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 08:29
Iduna
Iduna is offline
Als je heel vaak naar de stad gaat, tikt die 5 euro per keer wel aan ja.

- neem eten en drinken van thuis mee
- eet/drink thuis zoveel dat je niks meer hoeft
- koop dingen in de supermarkt in de stad (als die er is)
- ga niet zo vaak naar de stad, ook niet even alleen
- ga niet naar/door de stad als je niks moet hebben
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 10:36
Amore
Amore is offline
Ik vind het vaak verleidelijk om wat te pakken als ik in de stad ben. Overal zie je wel eten. Of mensen die eten. Maar meestal loop ik gewoon door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten