Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2004, 18:20
R-J-N
R-J-N is offline
De 22e, morgen dus, komt de trilogie DVD Box uit van Star Wars, episodes 4, 5 en 6...nu vraag ik me af, weet er iemand of er ook nog een complete box met alle 6 de films komt, of dat er nog een box komt met episodes 1, 2 en 3 dat je dus 2 boxen moet kopen....iemand?
Oud 21-09-2004, 18:44
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
We hebben het hier over George Lucas, natuurlijk komen die ook. Alleen pas over een tijdje lijkt me.
Oud 21-09-2004, 19:03
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 21-09-2004 @ 19:20 :
De 22e, morgen dus, komt de trilogie DVD Box uit van Star Wars, episodes 4, 5 en 6...nu vraag ik me af, weet er iemand of er ook nog een complete box met alle 6 de films komt, of dat er nog een box komt met episodes 1, 2 en 3 dat je dus 2 boxen moet kopen....iemand?
Nu hebben we de OT - SE box

Dan krijgen we nog de PT - box, gevolgd door (waarschijnlijk) een PT - SE box, CT - box, CT - SE box en dan hopen op een OT - box.

En al de boxen moeten natuurlijk ook nog onder verdeeld worden tussen een FS en een WS box.

En deze zullen de waarschijnlijk ook nog onderdeeld worden tussen met of zonder THX.

Als laatst zullen er ook nog wel UE uitkomen.

Laatst gewijzigd op 21-09-2004 om 19:06.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 21:54
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 21-09-2004 @ 20:03 :

Dan krijgen we nog de PT - box, gevolgd door (waarschijnlijk) een PT - SE box, CT - box, CT - SE box en dan hopen op een OT - box.

En al de boxen moeten natuurlijk ook nog onder verdeeld worden tussen een FS en een WS box.

En deze zullen de waarschijnlijk ook nog onderdeeld worden tussen met of zonder THX.

Je overdrijft.... je overdrijft zwaaaaaaaaaaaaaaaaar....

Oud 21-09-2004, 22:14
Nebula
Nebula is offline
De sukkels
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 00:17
Verwijderd
Gelukkig heb ik al een mooie box met videobanden staan, voor het oldskool gevoel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 01:01
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
als het maar niet die vernieuwde versies zijn met betere sfx en extra scenes. die zuigen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 01:42
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
OT - Original Trilogy (??)
PT eeeh?
CT eeehh?
FS ?
WS - widescreen (??_
UE ?

Citaat:
Ja, dat is natuurlijk kul. THX is een standaard voor het geluid in bioscoopzalen. Sommige thuisapparatuur heeft ook zo'n merkteken, maar dat betekent alleen dat het voldoet aan bepaalde normen die opgesteld zijn door meneer Lucas. Ik weet niet meer precies welke eisen, maar het zal te maken hebben met het aantal kanalen en de hoeveelheid vervorming. (net zoals die DIN norm voor HiFi apparatuur) Op die schijf staat het gewoon in Dolby Digital 5.1 (of iets dergelijks) en Stereo.
Oud 22-09-2004, 09:29
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-09-2004 @ 02:42 :
OT - Original Trilogy (??)
PT eeeh?
CT eeehh?
FS ?
WS - widescreen (??_
UE ?

Original Trilogy
Prequel Trilogy
CT was een foutje had CS moeten zijn. Complete Saga
Wide Screen
Full Screen
Ultimate Editions

Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-09-2004 @ 02:42 :

Ja, dat is natuurlijk kul. THX is een standaard voor het geluid in bioscoopzalen. Sommige thuisapparatuur heeft ook zo'n merkteken, maar dat betekent alleen dat het voldoet aan bepaalde normen die opgesteld zijn door meneer Lucas. Ik weet niet meer precies welke eisen, maar het zal te maken hebben met het aantal kanalen en de hoeveelheid vervorming. (net zoals die DIN norm voor HiFi apparatuur) Op die schijf staat het gewoon in Dolby Digital 5.1 (of iets dergelijks) en Stereo.
Dit is natuurlijk te verwijten aan het feit dat er in 1995 of 1996, ook speciale "THX" versies op video verschenen zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 14:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 22-09-2004 @ 10:29 :
Original Trilogy
Prequel Trilogy
CT was een foutje had CS moeten zijn. Complete Saga
Wide Screen
Full Screen
Ultimate Editions
Zijn die dingen niet sowieso opgenomen op wide screen?

Doe mij maar een setje dvd's met hoe het opgenomen is qua formaat (4:3 of 16:9) zonder extra's, dus dat de film niet zo gecomprimeerd hoeft te worden.

Maar oh wacht, dat kan ik toch niet kopen, ik koop toch eerder muziek dvd's en cd's.
Oud 22-09-2004, 14:55
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Hij is wel in widescreen opgenomen, maar hij is hoe dan ook in fullscreen te koop. Dit is een gouden box in plaats van de silveren die je hier kan kopen.
Oud 22-09-2004, 15:11
Machiavelli
Machiavelli is offline
Must have...ganz geil...natte droom
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:47
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
I am your father.....
Oud 22-09-2004, 22:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
R2, where are you going!?

verder:

Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 16:11 :
Must have...ganz geil...natte droom
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 01:15
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 22-09-2004 @ 23:47 :
I am your father.....
verkeerde film, sukkel
Oud 23-09-2004, 09:23
Levitating Nun
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-09-2004 @ 02:15 :
verkeerde film, sukkel

"I am your father, Luke"

toch uit Return of the Jedi?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 11:04
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Rot op man!

uit The Empire Strikes back
Oud 23-09-2004, 11:24
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-09-2004 @ 02:15 :
verkeerde film, sukkel
?????? We hebben het toch over Star Wars, de beste films ooit gemaakt?
Nou, daar zit een vent in met een zwarte helm, en deze zegt tegen de hoofdpersoon: 'I am your father'
(En dus niet: 'Luke, I am your father')

Bovendien ben ik geen sukkel, loser!
Oud 23-09-2004, 11:44
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Niet iedereen is "gifted with the force"

Tuurlijk is dat wel Star Wars.....
Oud 23-09-2004, 12:23
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 23-09-2004 @ 12:24 :
?????? We hebben het toch over Star Wars, de beste films ooit gemaakt?
Nou, daar zit een vent in met een zwarte helm, en deze zegt tegen de hoofdpersoon: 'I am your father'
Duh, maar waarom heet jij dan Eye of Sauron? In heel starwars komt geen Eye of Sauron voor, zeker geen Eye of Sauron die "I am your father....." zegt.

En StarWars is niet de beste film die ooit gemaakt is, maar wel een miljard keer beter dan lord of the rings.
Oud 23-09-2004, 12:38
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-09-2004 @ 13:23 :
In heel starwars komt geen Eye of Sauron voor, zeker geen Eye of Sauron die "I am your father....." zegt.
Oh nee???

Wacht maar op Return Of The King, the Extended Edition. The Mouth Of Sauron zal "schokkend" nieuws vertellen tegen Aragorn.

Met citaat reageren
Oud 23-09-2004, 12:52
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Duh, maar waarom heet jij dan Eye of Sauron? In heel starwars komt geen Eye of Sauron voor, zeker geen Eye of Sauron die "I am your father....." zegt.
Ongelovelijk hoe bekrompen, laat hem lekker posten wat ie wilt?
Oud 23-09-2004, 13:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 23-09-2004 @ 13:38 :
Oh nee???
Wacht maar op Return Of The King, the Extended Edition. The Mouth Of Sauron zal "schokkend" nieuws vertellen tegen Aragorn.
Ja, maar.. dan is het nog steeds geen starwars. Incest tussen broer en zus maakt een film nog geen starwars film.
Oud 23-09-2004, 21:31
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:

En StarWars is niet de beste film die ooit gemaakt is, maar wel een miljard keer beter dan lord of the rings.
LOTR zijn ook geweldige films hoor...
Oud 23-09-2004, 21:33
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 23-09-2004 @ 13:38 :
Oh nee???

I have a token I was bidded to show thee.

Good, the Halfling was dear to you.....

Know that he suffered greatly under the hands of my master!

Ook behoorlijk coole zinnen. Echte shock effects
Oud 23-09-2004, 21:37
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 23-09-2004 @ 13:52 :
Ongelovelijk hoe bekrompen, laat hem lekker posten wat ie wilt?
Dank u.

May the Force be with you.
Oud 23-09-2004, 23:07
Jolt
Jolt is offline
Star Trek beat Star Wars

vooral met ruimte gevechten, star wars ships hebben geen phasers en shields

En de Force, daan kunnen Data en Dianna wat tegen doen.

Alleen close combat niet

Naja, miss koop ik me die dvd wel
Oud 23-09-2004, 23:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-09-2004 @ 00:07 :
Star Trek beat Star Wars

Dan moet je toch vaker X-wing en Tie Fighter spelen, ze hebben wel shields namelijk. Alleen de standaard Tie Fighter niet. En die Tie Interceptor misschien ook niet, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd.
Oud 24-09-2004, 09:18
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 24-09-2004 @ 00:56 :
Dan moet je toch vaker X-wing en Tie Fighter spelen, ze hebben wel shields namelijk. Alleen de standaard Tie Fighter niet. En die Tie Interceptor misschien ook niet, maar dat weet ik niet uit m'n hoofd.
Alle schepen hebben shields. De enige uitzonderingen zijn de Tie-fighter, Tie-bomber en Tie-interceptor.
De Tie advanced (Darth Vader's Tie) en de Tie defender wel.

En ik weet zeker dat de Executor de Enterprise in no time heeft neergehaald. Niet in de laatste plaats omdat de Enterprise geen fighters aan boord heeft, alleen een paar shuttles.
En Data en Dianna kunnen we ook wel aan. Wij hebben immers C-3PO en Princess Leia..
Oud 24-09-2004, 09:38
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-09-2004 @ 00:07 :
Star Trek beat Star Wars

Ik ben op een serieuze website geweest, waar iemand de vuurkracht, snelheid enz. van verschillende schepen heeft vergeleken. Zelfs het Acclamator troepentransport en Jango Fett's Slave-1 winnen het van de Enterprise. Ik heb het nog niet eens over de Stardestroyers.
Conclusie: even without the numerical advantage, the Empire will squash the Federation like a bug.
Bewijs: hierzo.
Oud 24-09-2004, 11:17
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
True, SW schepen hebben geen phasers, die hebben lasers. En shields hebben ze wel zeker, je hoort Han anders duidelijk zeggen dat ze een deflectorshield kwijt (kapot) zijn in A New Hope.

Verder in A New Hope, tijdens de Death Star Trench scene, zegt Rogue Leader dat ze: Stabilize your rear deflector.

Met andere woorden, zorgen dat ze sterkere shields hebben aan de achterkant van hun schip.

Plus, een Star Destroyer heeft twee bollen boven het brug gedeelte, dat zijn shield generator towers. Als je de games wel eens speelt, dan weet je dat die eerst kapot moeten voordat je de Star Destroyer te lijf kan gaan.
Oud 24-09-2004, 17:12
Levitating Nun
Nou, ik heb de box net gekocht. Wat een juweel, wat een parel. Veel verschil met de vieze versie: alles is veel helderder en schoner. Het geluid is geoptimaliseerd.
Het feit dat je wel nog steeds kan zien dat deze films van vroeger waren, maakt de hele happening compleet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 18:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 24-09-2004 @ 10:18 :
Alle schepen hebben shields. De enige uitzonderingen zijn de Tie-fighter, Tie-bomber en Tie-interceptor.
De Tie advanced (Darth Vader's Tie) en de Tie defender wel.
Ah, ik dacht dat de Tie Bomber ook shields had. Maar dat maakt niet uit, want dat is toch een lelijk traag kloteschip met een dikke reet. Die Tie Advanced vliegt dan wel weer heerlijk.
Oud 24-09-2004, 18:19
Verwijderd
Tie Advanced 4 life

Tie Bombers zijn totaal ongeschikt in fighter 2 fighter combat, het enige voordeel is dat ze lekker veel raketten en plasmacrap kunnen afknallen. Net zoals de B Wing vooral geschikt tegen starships.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 23:33
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Om de tekortkomingen van zowel de Tie-fighter als de Tie-bomber te compenseren is er natuurlijk de Tie-Interceptor. Deze is (ondanks zijn gebrek aan schilden) een pain-in-the-ass van de Xwings, het gebrek aan schilden compenseerd de Tie's sowieso in wendbaarheid boven de schepen van de rebellen.

Als contra tegen de Tie-interceptor, is de Awing ontwikkeld. Deze is de enige echte dogfighter van de Alliance.
Oud 25-09-2004, 11:30
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
eXo schreef op 24-09-2004 @ 19:19 :
Tie Advanced 4 life

Tie Bombers zijn totaal ongeschikt in fighter 2 fighter combat, het enige voordeel is dat ze lekker veel raketten en plasmacrap kunnen afknallen. Net zoals de B Wing vooral geschikt tegen starships.
En gronddoelen natuurlijk. De Tie-bomber is ook de enige TIE met een lifesupport-system (schietstoel), omdat hij vaak binnen de atmosfeer opereerd. (dit is ook weer met uitzondering van de TIE Advanced en TIE Defender, deze hebben nul-g schietstoelen.)

Laatst gewijzigd op 25-09-2004 om 11:33.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 11:58
Jolt
Jolt is offline
Als er ooit een ala Homeworld spel uitkomt van Star Wars VS Star Trek, dan kunnen we gaan ownen

Mijn home made build Millenium Enterprise Mark VII ownt iedereen dik

Naja hoe zou dat zijn, Rebellen en Federation Vs Dominion, borg, dark side
Oud 25-09-2004, 20:15
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-09-2004 @ 12:58 :
Als er ooit een ala Homeworld spel uitkomt van Star Wars VS Star Trek, dan kunnen we gaan ownen

Mijn home made build Millenium Enterprise Mark VII ownt iedereen dik

Naja hoe zou dat zijn, Rebellen en Federation Vs Dominion, borg, dark side
Ik denk dat the Empire niet graag samenwerkt met evil Star Trek rassen. Ze accepteren alleen mensen in hun rangen. Misschien als kanonnenvoer, maar niet als gelijkwaardige partners. The borg zullen de anderen proberen te assimileren, dus daar valt ook niet samen mee te werken. Zal er wel cool uitzien, borg-stormtroopers.
Oud 25-09-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 25-09-2004 @ 21:15 :
Ze accepteren alleen mensen in hun rangen.
Onwaar
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 21:46
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 25-09-2004 @ 21:15 :
Ze accepteren alleen mensen in hun rangen.
Evil = evil

Face it Dath Vader
Oud 25-09-2004, 22:29
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Ik zal en moet die 45 euro voor de DVD box bemachtigen >_>
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:25
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
eXo schreef op 25-09-2004 @ 21:26 :
Onwaar
U doelt op Admiral Thrawn?
Oud 26-09-2004, 13:06
A Narrator
A Narrator is offline
Ik heb hem gisteren gekocht.
Fantastisch, vooral de Docu op de Bonus DVD: 'The Return of Darth Vader'
Men zegt dat in 'Revenge of the Sith' de betekenis van Vader's zijn naam word uitgelegd.

En over die Tie-Fighters, die worden allemaal ingemaakt door Fett's Slave I.
Darth Vader's Tie Advanced heeft wel een Shield de Tie Bomber hebben geen Shield maar wel een Hyperspeed Unit.
Oud 26-09-2004, 13:20
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 26-09-2004 @ 14:06 :
de Tie Bomber hebben geen Shield maar wel een Hyperspeed Unit.
Egnie..
Oud 26-09-2004, 15:36
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Gremlin schreef op 26-09-2004 @ 14:06 :
Men zegt dat in 'Revenge of the Sith' de betekenis van Vader's zijn naam word uitgelegd.
Tsss, dat weten wij Nederlanders toch al lang...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 16:04
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Hyperspeed schreef op 26-09-2004 @ 13:25 :
U doelt op Admiral Thrawn?
Ok, ok, Thrawn is natuurlijk een uitzondering. Maar hij werdt naar de onbetreden gebieden gestuurd toen de Keizer aan de macht was. Kon de keizer goed gebruik maken van zijn diensten zonder zich in verlegenheid te brengen bij de hogere officieren en moffs.
Oud 26-09-2004, 16:05
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Nebula schreef op 26-09-2004 @ 16:36 :
Tsss, dat weten wij Nederlanders toch al lang...
Darth papa.
Oud 26-09-2004, 16:37
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 26-09-2004 @ 17:05 :
Darth papa.
Ik zie niet snel Darth Sidious in de nieuwe film zeggen; "en jou noemen we Darth Vader vanwege dat Vader, pappa betekend in het Nederlands"

Oud 26-09-2004, 16:43
JantjePietje
JantjePietje is offline
Eergisteren Phantom Menace gezien. En Starwars valt me toch een beetje tegen.
Als die Jedi's zoukrachtig zijn dat ze pschokinetische krachten die robots weg kunnen vagen, waarom dan al die heisa met die laserstokken? Lijkt me dan vrij overbodig.
Nee, ik blijf liever een Trekkie-kijker.
Oud 26-09-2004, 16:49
Hyperspeed
Hyperspeed is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 26-09-2004 @ 17:43 :
Eergisteren Phantom Menace gezien. En Starwars valt me toch een beetje tegen.
Als die Jedi's zoukrachtig zijn dat ze pschokinetische krachten die robots weg kunnen vagen, waarom dan al die heisa met die laserstokken? Lijkt me dan vrij overbodig.
Nee, ik blijf liever een Trekkie-kijker.

Ga dan ook A New Hope of The Empire Strikes Back of Return Of The Jedi kijken..
Reageren

Regels voor berichten