Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2004, 20:27
Poppycock
Poppycock is offline
Ik moet het jaarverslag van Ahold hebben, deze van 2004.

Ik ben hier misschien erg dom ofzo in, maar is deze al wel uit? Aangezien het jaar nog niet voorbij is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2004, 20:55
Tandpasta
Tandpasta is offline
http://www.ahold.nl/investorrelations/reports/

Op 5 mei 2004 heeft Ahold haar jaarverslag 2003 gepubliceerd. Het huidige boekjaar is, zoals jij zegt, nog niet afgesloten waardoor het rapport van 2003 het meest recent is.
Oud 08-09-2004, 16:15
USPalermo
USPalermo is offline
Klopt, die van 2004 komt volgend jaar pas uit...
Oud 20-09-2004, 20:43
LMP
LMP is offline
klere Ahold 20% verloren alweer

Vraag:
in de jaarcijfers zeggen ze aldoor maar hoe het de betere kant opgaat met Ahold en hoe de schulden worden afgelost. En de cijfers zien er ook wel redelijk uit. Hoe kan het dan dat het aandeel aan het zakken is?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 20-09-2004 @ 21:43 :

Vraag:
in de jaarcijfers zeggen ze aldoor maar hoe het de betere kant opgaat met Ahold en hoe de schulden worden afgelost. En de cijfers zien er ook wel redelijk uit. Hoe kan het dan dat het aandeel aan het zakken is?
De prijs van het aandeel is een kwestie van vraag en aanbod op de markt. Ahold kan nog zo hard roepen dat het beter gaat, als "de markt" dat niet gelooft zal de prijs niet stijgen.

Trouwens, schulden aflossen is helemaal niet interessant voor een belegger. Zonde van het geld, in principe.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 22:46
LMP
LMP is offline
Waarom is er dan weinig vraag voor ahold aandelen?

edit: En als de schulden worden afgelost hoeven ze over de schuld minder rente betalen, dus dat lijkt me wel positief voor de winstcijfertjes. Ofniet?

Laatst gewijzigd op 21-09-2004 om 06:25.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 20-09-2004 @ 23:46 :
Waarom is er dan weinig vraag voor ahold aandelen?

edit: En als de schulden worden afgelost hoeven ze over de schuld minder rente betalen, dus dat lijkt me wel positief voor de winstcijfertjes. Ofniet?
Waarom er weinig vraag naar is? Ik kan niet in de hoofden van beleggers kijken. Maar normaal gezien omdat de beleggers denken dat de koers van het aandeel niet snel zal stijgen hè.

Dat klopt, maar je kunt het ook anders zien: met het geld waarmee ze schulden aflossen hadden ze ook nieuwe projecten kunnen opstarten die de winstgevendheid vergroten. Of huidige projecten door laten gaan. Nu kan het zo zijn dat Ahold in Spanje bedrijfsonderdelen verkoopt om schulden af te lossen. Stel dat die bedrijfsonderdelen erg winstgevend zijn of zouden kunnen worden, dan is dat natuurlijk ronduit zonde.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 20-09-2004 @ 21:43 :

Vraag:
Omdat het vetrouwen van de belegger in Ahold is geschaad door de affaire met het boekhoudschandaal.

In feite is het dus een uitstekend moment om Ahold-aandelen te kopen, immers, ze zijn ondergewaardeerd en op den duur zal het vertrouwen weer herstellen, als je als voorwaarde neemt dat Ahold niet failliet gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 12:41
Verwijderd
Ik sla mezelf nog steeds elke dag omdat ik niet al mijn geld in aandelen Ahold heb gestoken toen ze op dat historische dieptepunt stonden, een dag nadat de fraude bij USFS bekend was geworden. Dan was ik nu rijk geweest, althans had ik een winst gemaakt op die aandelen waar ik flink van had kunnen zuipen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 12:47
LMP
LMP is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-09-2004 @ 13:09 :
Omdat het vetrouwen van de belegger in Ahold is geschaad door de affaire met het boekhoudschandaal.

In feite is het dus een uitstekend moment om Ahold-aandelen te kopen, immers, ze zijn ondergewaardeerd en op den duur zal het vertrouwen weer herstellen, als je als voorwaarde neemt dat Ahold niet failliet gaat.
Inderdaad, dat is waarom ik die kocht. Ik vertrouw er best op dat ze op een gegeven moment omhoog gaan maar, nou vraag ik me af of ik ondertussen niet al meer geld heb kunnen verdienen aan andere aandelen. Dat vind ik wel jammer.

Ik sla mezelf trouwens elke dag voor me kop omdat ik niet 2 jaar geleden aandelen Getronics had gekocht voor €0,10 per stuk! Ik had de telefoon in me hand! maar ik vertrouwde het zaakje toch maar niet. Moet je kijken wat die dingen nu waard zijn!
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 12:05
LMP
LMP is offline
Is er iemand hier, iemand hier die een verklaring weet voor de stijging van de beurs laatste tijd? Op het nieuws en de kranten zeggen ze allemaal, onverklaarbaar.

Ze hadden wel een verhaal van de verkiezing in Amerika. Maar dat vind ik niet echt aannemelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten