Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 19:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 19-09-2004 @ 19:18 :
Eh... spierhypertrofie = spier volume?
spiertonus = spier spanning?

Dus jij (md) zegt dat ik (als vrouw zijnde) gewoon zoveel mogelijk gewicht zou moeten verzetten in zo weinig mogelijk reps?
Het hangt af van het soort belasting en het soort training. De belasting bij +12 reps is niet zwaar genoeg om alle spiervezels aan te spreken en zal derhalve maar oppervlakkige beschadigingen aanrichten. Die worden weer hersteld enz enz zo krijg je dat fitness idee. Spieren behouden hun vorm ( en massa, als je genoeg eet ) en blijven in conditie.

Train je nog harder, worden er meer motorunits in de spiercellen in werking gezet en worden er ook diepere beschadigingen aangericht. Dat betekend dus dat je traint met gewicht waarmee je 6-10 reps kunt doen.

In dat geval zal het lichaam ( weer : vooral als je genoeg eet )
daarop reageren met herstel + spiergroei ( hypertrofie ).

De snelheid waarmee die spiermassa word opgebouwd ( de snelheid van de proteinesynthese, opbouw van nieuw spierweefsel ) hangt naast je dieet vooral af van de mate van anabole staat van het lichaam. En die is, buiten de metabole invloeden, afhankelijk van het testosteron gehalte.

Dat is dus wat ik al zei de reden dat een man vele malen sneller massa bouwt dan een vrouw, een vrouw die op die manier traint zal op den duur wat meer vorm krijgen omdat ze iets massa opbouwt, maar de grote hoeveelheid spiermassa van een man zal een vrouw naturel nooit krijgen.

En al zeker niet binnen een jaar.

Een vrouw moet zo mogelijk nog meer moeite doen dan een man voor veel minder resultaat, daarom vind ik dat vrouwen gewoon net zo hard moeten trainen, ze boeken toch al zo lastig progressie in zulke sporten, dus train dan iig hard zodat je nog íets bereikt.

Maar voor we hier weer een "hoop uitleg die niet van toepassing is thread" van maken --> PM maar fftjes als je nog meer vragen hebt.

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 19:42.
Oud 19-09-2004, 20:34
kliwie
kliwie is offline
ja ik heb misschien te weinig gegeten, in het weekend vind ik dat ook altijd lastiger dan door de weeks, door de weeks heb je gewoon vast schema, je fietst naar school bent bezig krijgt trek hebt pauze weetjewel. vandaag bijvoorbeeld heb ik eigenlijk niets gedaan dan vind ik het lastiger om te bekijken hoeveel ik moet eten, maar heb vandaag gelukkig geen trek gehad dus dat scheelt. en oja was vergeten sinaasappel neer te zetten
Oud 19-09-2004, 20:41
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 19-09-2004 @ 20:12 :
Volgens mij vrij veel vet voor zo weinig calorieën.
De kaas, is dat magere? Chocopaste is echt heel slecht, vervang dat voor bijv. kipfilet. En neem er dan een extra boterham bij.
Jaa.. ik mag eigenlijk maar 45 calorieën, komt door die stomme shoarma Kaas, is helemaal vol, maar dat eet ik all1 zondag.
Chocopasta was een uitschieter

Morgen 2 uur kranten lopen, telt dat ook? Nouja, iig beweging.
half 12 pas met de bus, behoorlijk vrije ochtend dus, kans op veel eten bij mij altijd, miss neem ik wat meer calorieën bij het ontbijt
Oud 19-09-2004, 20:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 19-09-2004 @ 21:41 :
Jaa.. ik mag eigenlijk maar 45 calorieën, komt door die stomme shoarma Kaas, is helemaal vol, maar dat eet ik all1 zondag.
Chocopasta was een uitschieter

Morgen 2 uur kranten lopen, telt dat ook? Nouja, iig beweging.
half 12 pas met de bus, behoorlijk vrije ochtend dus, kans op veel eten bij mij altijd, miss neem ik wat meer calorieën bij het ontbijt
Ik neem aan dat je 45 gram bedoelt
Die kaas, probeer toch minder vette te nemen. Scheelt, en ik vind 't zelf lekkerder (30+ dan, 20+ vind ik net plastic )

2 uur kranten lopen telt wel, het is immers beweging
Oud 19-09-2004, 21:50
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-09-2004 @ 19:11 :
Zo heel slecht is de rest toch ook niet...? Misschien maar goed ook dat je het niet wist, anders had jij waarschijnlijk ook (te?) weinig gegeten vandaag.
Ja, eigenlijk heb je ook gelijk. Ik zit nu mooi aan de 1500 calorieën en ben wel tevreden Bovendien moet een keertje pizza eten wel kunnen naar mijn mening.

O ja, dinsdagavond heb ik een verjaardag.. Is het dan verstandig om van tevoren wat minder caloriëen binnen te krijgen zodat ik daar wel lekkers kan nemen of moet ik gewoon doen als anders?
Oud 19-09-2004, 22:03
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 19-09-2004 @ 22:50 :
Ja, eigenlijk heb je ook gelijk. Ik zit nu mooi aan de 1500 calorieën en ben wel tevreden Bovendien moet een keertje pizza eten wel kunnen naar mijn mening.

O ja, dinsdagavond heb ik een verjaardag.. Is het dan verstandig om van tevoren wat minder caloriëen binnen te krijgen zodat ik daar wel lekkers kan nemen of moet ik gewoon doen als anders?
Kun je ná die verjaardag niet wat cardio doen ?

Anders is dit een redelijk alternatief, maar zorg dan iig wel dat je frequent eet van te voren en het niet overdrijft savonds.
Oud 19-09-2004, 22:26
Verwijderd
ontbijt
spaanse cracker - glas melk

koffie + snack a jack

lunch
2 bolletjes 1 met kaas ander met suiker - melk

thee met 2 chocolatjes maja het is zondag

avondeten
rijst, saus, bonen, vlees

koffie - snack a jack

tussendoor nog druiven

redelijk dus.. ongeveer 1400 cal.. is dus wel goed.
Oud 19-09-2004, 22:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 19-09-2004 @ 23:26 :
ontbijt
spaanse cracker - glas melk

koffie + snack a jack

lunch

thee met 2 chocolatjes maja het is zondag

avondeten
rijst, saus, bonen, vlees

koffie - snack a jack

tussendoor nog druiven

redelijk dus.. ongeveer 1400 cal.. is dus wel goed.
1400 verdeeld over 3 maaltijden met amper volume, doe je goed, zoveel lege kcal.

Wat spaanse crackers zijn weet ik niet maar het klinkt waardeloos.

Weg met de kaas, weg met de suiker. En als ik me niet vergis is snack a jack een of andere chips soort waarvan ze claimen dat ie heel gezond is... daar zijn andere dingen voor die o.a. beter vullen.

Weg met de chocola, weg met de jus bij het eten. Die druiven, ook weg. En frequenter eten. Bovendien lijkt dik 60% van het totaal uit koolhydraten te bestaan, zeker 30% uit vet en amper eiwit.

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 22:35.
Oud 19-09-2004, 22:59
Verwijderd
Waarom moet die kaas weg?
(wat is een spaanse cracker)
Oud 19-09-2004, 23:08
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 19-09-2004 @ 23:59 :
Waarom moet die kaas weg?
(wat is een spaanse cracker)
Omdat kaas baggervet is, met name verzadigd vet ook nog. Waardeloos dus, maar wel lekker ja dat weet ik ook
Oud 19-09-2004, 23:18
Verwijderd
Jammer, ze zouden vetvrije gesimuleerde kaas uit moeten vinden ze kunnen immers tegwoordig alles neppen
Oud 19-09-2004, 23:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 20-09-2004 @ 00:18 :
Jammer, ze zouden vetvrije gesimuleerde kaas uit moeten vinden ze kunnen immers tegwoordig alles neppen
Vet árme kaas bestaat wel al. You've got PM btw
Oud 19-09-2004, 23:24
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 19-09-2004 @ 23:33 :
1400 verdeeld over 3 maaltijden met amper volume, doe je goed, zoveel lege kcal.

Wat spaanse crackers zijn weet ik niet maar het klinkt waardeloos.

Weg met de kaas, weg met de suiker. En als ik me niet vergis is snack a jack een of andere chips soort waarvan ze claimen dat ie heel gezond is... daar zijn andere dingen voor die o.a. beter vullen.

Weg met de chocola, weg met de jus bij het eten. Die druiven, ook weg. En frequenter eten. Bovendien lijkt dik 60% van het totaal uit koolhydraten te bestaan, zeker 30% uit vet en amper eiwit.
beetje rigoreus.. wat moet ik anders op mn brood eten?
jus eet ik niet is gewone saus van rijst..
chocola was 1x...

beetje gezeur hoor, ik moet iets eten en echt afvallen hoef ik niet, en waarom geen druiven? is toch fruit..
Oud 19-09-2004, 23:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 20-09-2004 @ 00:24 :
beetje rigoreus.. wat moet ik anders op mn brood eten?
jus eet ik niet is gewone saus van rijst..
chocola was 1x...

beetje gezeur hoor, ik moet iets eten en echt afvallen hoef ik niet, en waarom geen druiven? is toch fruit..
Ja zeg dat dan als je alleen op gewicht hoeft te blijven is dit zelfs vrij weinig.

Druiven ivm dextrose & fructose.
Oud 19-09-2004, 23:38
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 20-09-2004 @ 00:31 :
Ja zeg dat dan als je alleen op gewicht hoeft te blijven is dit zelfs vrij weinig.

Druiven ivm dextrose & fructose.
ok... maar druiven zijn zo lekker

en voor lijnen is dit toch goed? mss wat eentonig ja maar qua cal..
Oud 19-09-2004, 23:41
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 20-09-2004 @ 00:38 :
ok... maar druiven zijn zo lekker

en voor lijnen is dit toch goed? mss wat eentonig ja maar qua cal..
Qua kcal is het goed ja, qua inhoud en verhouding niet. Maar je wou toch niet afvallen ?
Oud 20-09-2004, 15:46
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Wat ik vandaag gegeten heb:
1 beschuit met jam
2 sinasappels
1 kiwie
2 broodjes
tomatensoep
1 gevulde koek

strax ga ik nog eten:
yogurt, andijvie en aardappels
druiven

best wel vandaag
Oud 20-09-2004, 16:51
Verwijderd
Ik vind dat ik vandaag echt veel heb gegeten!
Maar ik had telkens honger.. Ben wel de hele dag op school geweest en heb 2 x 1/2 uur gefietst (van en naar school)..
Maar toch.. vind het wel een beetje veel.. wat vinden jullie?

Ontbijt
1 + 1/2 boterham jam
2 beschuiten jam

Tussendoor
1 boterham 20+ smeerkaas

Lunch
2 boterhammen met daarop 1 gekookt ei
1 kop groentesoep

Tussendoor
1 mueslibroodje

Avondeten
Rijst met kip, kerriesaus en doperwten.

Vanavond
Nectarine
Oud 20-09-2004, 17:00
kliwie
kliwie is offline
dat valt toch hardstikke mee?

ik had vandaag trouwens ook trek zo vervelend heel erge trek om half 4, heb toen ook 2 boterhammen met zelfgemaakte tomatensoep gegeten.
Oud 20-09-2004, 17:24
-Melody-
-Melody- is offline
Vandaag totaal geen regelmaat en structuur, qua calorieën en vet zit ik goed, maar de inhoud is bagger

7 uur
2 bruine boterhammen jam
1 beker halfvolle melk
1 plak ontbijtkoek

10 uur
2 plakken ontbijtkoek

11 uur
1 hele komkommer ( )
5 blokjes 40+ kaas ()

12 uur
1 rol drop mentos

4 uur
cup a soup groente (dat zouden meer mensen moeten doen )
1 bruine boterham jam

6 uur
3 gekookte aardappels + jus ()
3 scheppen salade (met rouwe andijvi, ranch, ei, croutons en geraspte kaas..)
1 schaaltje yoghurt +bramensap+suiker

ruime 1300 calorieën vandaag + 40 gram vet

Zoals te zien, bagger eten vandaag.
Ontbijt gaat nog wel.. (al is het vreselijk eentonig, maar goed vol te houden voor mij) De rest slaat nergens op, geen fatsoenlijke lunch gehad ivm tijd enzo. Kaas, jus, slasaus en suiker moeten weg. Ik weet het. Bij het avondeten gelukkig nog de kip weten te weerstaan Wél een uur kranten rondgebracht + uur actief meegedaan met schoolgym.. morgen weer naar de sportschool

xx

Ik overweeg bij het ontbijt een extra boterham te nemen, ik voel dat ik niet écht gevuld ben na 2 boterhammetjes, mensen nog andere voorstellen.. en is dat wel goed, 3 boterhammen?

Laatst gewijzigd op 20-09-2004 om 17:30.
Oud 20-09-2004, 17:43
Verwijderd
vetvrije kaas maar goed kaas is een zwak voor me, en ik ben dol op lekker eten *zucht* gelukkig heb ik dat niet met snoep, maar ik ben dol op nieuwe dingen e.d. uit proberen en vooral lekker eten... nieuwe restaurants uit proberen... blah

Anyway, twee week geleden gemeten en gewogen, en vandaag weer... twee kilo kwijt (2.2 ) en met meten was ik het meeste kwijt van mn buik en borst.

M'n buikspieren doen vandaag pijn
Oud 20-09-2004, 18:31
thunder110
thunder110 is offline
Hmmm, ik ga denk ik ook maar zorgen dat mijn zomerkilootjes er weer afgaan. Ik merkte btw de vorige keer wel dat ik na vier, vijf maanden echt een ontzettende trek kreeg in zoete dingen (en dan vooral snelle koolhydraten).

Ik eet volgens mij ook te weinig vet.
Oud 20-09-2004, 18:42
Verwijderd
Dankje

Ik heb ff met mijn moeder meegekeken toen ze yoghurt maakte.
Ze gebruikt voor 4 liter yoghurt 2 1-liter pakken triple-milk (soort van hele dikke melk, niet zo vol als koffiemelk though)
Ze gebruikt verder een halve kop yoghurt, en dan 1 kopje kokend water, 1 kopje warm water en daarna nog 5 a 6 kopjes warm/lauw water uit de kraan. Dat laat ze dan twaalf uur in de oven op het onderste rack van de oven staan, met het ovenlampje aan... 'bacterien kweken' noemt ze het. is het ook maar dat klinkt zo vies...
Ik neem dus aan dat het gewoon volle yoghurt is.
Oud 20-09-2004, 19:51
Verwijderd
hmm vandaag lekker 1.5 uur gesport, altijd zo lekker om alles te trainen en alle kilootjes eraf te zweten
mezelf eigenlijk al dagen niet meer gewogen, morgenochtend maar. ik zal wel wat lichter zijn door ongesteldheid, maar dat komt er weer bij.
Oud 20-09-2004, 20:29
-Melody-
-Melody- is offline
Ik weet niet of jullie dit kennen, maar ik stuit hier heel vaak op tijdens een dieetpoging. Dan ben ik heel erg bezig met het gezonde eten en bewegen, en dan gebeurt er bijvoorbeeld zoiets als vandaag, vriendin van mij, haar vriend was vreemd gegaan, zij helemaal kapot, en dan denk ik dus : wat boeit het ook om je aan een dieet te houden? En dan ben ik dus weer in staat om gewoon verder te gaan met mijn oude patroon. Soms ben ik dan sterk en ga ik verder met gezond doen, maar dit gevoel komt zó vaak terug.

Herkent iemand dit, en weet iemand een oplossing hier voor ?

Alvast bedankt..
Oud 20-09-2004, 21:08
D-sire
D-sire is offline
@bloemenpoes

Je eetpatroon zou niet mogen/moeten afhangen van je emoties. Dan ben je namelijk een emotionele eter en grijp je snel(ler) naar ongezond en 'troostend' voedsel.
Ik weet dat het lastig is en ik neig er ook weleens naar, maar probeer toch om die twee dingen gescheiden te houden. Je moet er een patroon in zien te krijgen en dan gaat het daarna redelijk 'vanzelf'.

Ik heb me weer mooi aan mijn afspraak gehouden:
Ontbijt: 2 sneeen brood met vlokken

Lunch: 3 sneeen brood, 1 met kokosbrood, 2 met slankie

Tussendoor: bekertje bouillon en pakje sultana

Avondeten: gebakken aardappels, mais, kabeljauw en toetje:van die boer'n yoghurt bosvruchten

Tussendoor: plakje ontbijtkoek, boterham met kokosbrood

Totaal: 1480 caloriëen
Oud 20-09-2004, 21:17
Verwijderd
Ik kan van de week nog gratis sporten bij de erasmus maar stel het iedere keer uit. Wie schopt mij even?
Oud 20-09-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 20-09-2004 @ 22:17 :
Ik kan van de week nog gratis sporten bij de erasmus maar stel het iedere keer uit. Wie schopt mij even?
*schopt*

vraagje: hoeveel cal moet je eten om af te vallen en hoeveel als je op gewicht wilt blijven?
Oud 20-09-2004, 22:13
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 20-09-2004 @ 23:10 :
*schopt*

vraagje: hoeveel cal moet je eten om af te vallen en hoeveel als je op gewicht wilt blijven?
http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Voor de zoveelste keer
Oud 20-09-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 20-09-2004 @ 23:13 :
http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Voor de zoveelste keer
heel erg bedankt.. ff rekenen
Oud 21-09-2004, 07:48
D-sire
D-sire is offline
@ mightyduck: bestaat er ook een manier om zelf je vetpercentage te kunnen meten? Ik ben namelijk niet lid van een sportschool oid..

Ik stond net op de weegschaal en die gaf aan---> 70,5! Dat is dus al 1,5 kilo lichter

Ben er tot nu toe heel tevreden mee, alleen de avonden zijn zo moeilijk. Ik krijg dan snel trek in lekkers...
Oud 21-09-2004, 08:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 21-09-2004 @ 08:48 :
@ mightyduck: bestaat er ook een manier om zelf je vetpercentage te kunnen meten? Ik ben namelijk niet lid van een sportschool oid..

Ik stond net op de weegschaal en die gaf aan---> 70,5! Dat is dus al 1,5 kilo lichter

Ben er tot nu toe heel tevreden mee, alleen de avonden zijn zo moeilijk. Ik krijg dan snel trek in lekkers...
Tja die is op basis van gemiddelden, je hebt weegschalen en gewichtsberekeningen etc etc maar praktisch iedereen wijkt daar vanaf. Wanneer je een extra grove of juist extra lichte lichaamsbouw heb kan dat wel oplopen tot een verschil groter dan 5%

Zulke dingen zijn een indicatie maar bij lange na niet concreet. Huidplooi meting en/of electroshock meting is het meest efficient en heeft dus ook de voorkeur. Vraag het anders gewoon bij een gym ?
Oud 21-09-2004, 08:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-09-2004 @ 09:33 :
Tja die is op basis van gemiddelden, je hebt weegschalen en gewichtsberekeningen etc etc maar praktisch iedereen wijkt daar vanaf. Wanneer je een extra grove of juist extra lichte lichaamsbouw heb kan dat wel oplopen tot een verschil groter dan 5%

Zulke dingen zijn een indicatie maar bij lange na niet concreet. Huidplooi meting en/of electroshock meting is het meest efficient en heeft dus ook de voorkeur. Vraag het anders gewoon bij een gym ?
Mbt die avond trek, ik weet niet hoe je dagindeling is maar savonds ben je beter af met iets proteine rijks zonder koolhydraten. Daarmee kun je je honger in de avond redelijk stillen.
Oud 21-09-2004, 08:39
Verwijderd
mooi, ben net op de weegschaal geweest, er is 2 kilo af in iets meer dan een week gaat dus lekker (al weet ik dat het alleen maar vocht is)
Oud 21-09-2004, 09:03
PrimRose
PrimRose is offline
ben sinds gisteren maar weer eens begonnen. Ik heb niet extreem overgewicht, maar voel me prettiger als ik er 2 kilo afheb, en een betere conditie krijg.

Gisteren gegeten:

ontbijt: 2 geroosterde boterhammen met pate
lunch: 2 geroosterde boterhammen met pate
16.00: cup-a-soup champignon
avondeten: 1 vol bord tagiatelle met pastasaus

ik weet dat ik eigenlijk nog wel wat tussendoortjes toe kan voegen (fruit enzo). Maar moest vandaag een flink stuk reizen met de trein en de bus, en ik was vergeten om wat mee te nemen.
Oud 21-09-2004, 09:07
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-09-2004 @ 09:34 :
Mbt die avond trek, ik weet niet hoe je dagindeling is maar savonds ben je beter af met iets proteine rijks zonder koolhydraten. Daarmee kun je je honger in de avond redelijk stillen.
Zou ik op basis van mijn lengte+gewicht geen vetpercentage kunnen uitrekenen? Ik hoef het niet zo heel precies te weten dus...
Kan je een voorbeeld geven van iets proteïnerijks zonder koolhydraten?
Oud 21-09-2004, 13:51
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Wat ik tot nu toe heb gegeten vandaag:

2 sinasappels
1 beschuit met jam

tomatensoep
stokbrood

chocolade muffin

Wat ik verder nog ga eten vandaag:

druifen

aardappels, spruitjes, hamburger en yogurt

Ik ga vanavond voor het eerst in 4 jaar weer sporten!!!!
(Het is een soort fitnis in het water, een uur lang.... )
Oud 21-09-2004, 14:25
MieX
MieX is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 21-09-2004 @ 10:07 :
Zou ik op basis van mijn lengte+gewicht geen vetpercentage kunnen uitrekenen? Ik hoef het niet zo heel precies te weten dus...
Kan je een voorbeeld geven van iets proteïnerijks zonder koolhydraten?
Berekeningen op basis van lengte en gewicht zijn zowiezo heel onbetrouwbaar omdat je met veel spieren net zoveel kan wegen als met veel vet, de afwijking kan dan behoorlijk groot zijn

Bij eiwitrijke dingen zonder koolhydraten moet je denken aan eieren (logisch), vis enz
Oud 21-09-2004, 14:54
Nebel
Nebel is offline
Vandaag twee vreetbuien gehad

Als je al een jaar elke dag 1000-1500 kcal binnenkrijgt, elke dag naar school gaat en minstens 3 kwartier beweegt, zou je dan aankomen als je meer (maar niet meer dan 2200) kcal gaat eten?
Oud 21-09-2004, 15:01
Verwijderd
Chamred_marloes Succes met sporten !

Ik snap die file nog niet echt (over grondstof wisseling enz)
Kzal het vanavond nog es proberen te snappen, ben net uit bed en kben halfziek dus m'n hoofd is n beetje wazig.

Kheb gisteren zalm gahd voor het avondeten, en kreeg ong. een half uur daarna gigantische buikkramp.. mischien de combinatie van het eten ofzo maar het viel niet echt goed, voel me nou nog steeds niet heemaal lekker.

mijn dag zover en verder vandaag:

Ontbijt 10:30 Bord yoghurt met zemelen cornflakes (bran) en gedroogde banane stukjes, kop thee
Lunch 13:30 2 Broodjes tonijn, glas water
Tussendoor 15:30 200 g. stukjes wortel, selderij en rode paprika, kop thee met melk
Avondeten 17:30 rijst (geen saus) stirfry bestaande uit courgette, wortels, boontjes, mini-mais, champignon en waterchestnut. glas appelsap.
Tussendoor 20:00 150 g appel-kaneel havermeel (wat klinkt dat goor in nl)

Nouja dat is zo ongeveer het plan voor vandaag, heb een beetje dingen gekozen die ik wel lekker vind en waarvan ik verwacht dat ze makkelijk naar binnen gaan omdat ik me nou niet echt geweldig voel... dus we zien nog wel.
Moet van 2 tot 10 werken, en ga straks denk ik nog ff naar de sportschool (voor de lunch dus)
Oud 21-09-2004, 15:05
MieX
MieX is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 21-09-2004 @ 15:54 :
Vandaag twee vreetbuien gehad

Als je al een jaar elke dag 1000-1500 kcal binnenkrijgt, elke dag naar school gaat en minstens 3 kwartier beweegt, zou je dan aankomen als je meer (maar niet meer dan 2200) kcal gaat eten?
Wat denk je zelf? Je lichaam is gewend aan weinig eten dus zal het bij meer kcal ook meer energie opslaan, je kunt dus beter je hoeveelheid kcal langzaam opbouwen
Oud 21-09-2004, 16:00
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 21-09-2004 @ 15:25 :
Berekeningen op basis van lengte en gewicht zijn zowiezo heel onbetrouwbaar omdat je met veel spieren net zoveel kan wegen als met veel vet, de afwijking kan dan behoorlijk groot zijn

Bij eiwitrijke dingen zonder koolhydraten moet je denken aan eieren (logisch), vis enz
Yep idd, eieren en bepaalde vissoorten bevatten wel veel onverzadigd vet, als dat binnen je kcal inname past kan het wel
anders nog kwark, zit maar weinig melksuiker in, of vetvrije vis, koolvis/tonijn etc.
Oud 21-09-2004, 17:41
-Melody-
-Melody- is offline
Ik zit zwáár te overwegen of ik wel door moet gaan.. =\ Maar ik wil er persé wat af, dus ik zal wel moeten..
Vandaag ging het helemaal fout !!

Ontbijt
2 bruine boterhammen met bramenjam
1 beker halfvolle melk

Lunch
bospaddenstoelensoep
8 chocobiscuitjes
6 winegums

Avondeten
4 scheppen ovenschotel (gehakt, aardappel, bloemkool)

Tussendoor
Mc Flurry
2 chocolaatjes
1 banaan

Ja, zeer slecht. Ik was m'n lunch vergeten, dus toen kocht ik in de grote pauze een soepje, maar vrienden waren naar de super geweest en hadden pakken koekjes en zakken winegums meegenomen, ik had m'n soep op, en toen d8 ik : 1 winegummetje.. dat werden er 6, en toen had ik tussenuur en bleven er koekjes over.. en ik at ze op Weekheid

Blaahg
Oud 21-09-2004, 18:58
D-sire
D-sire is offline
@ bloemenpoes: het is natuurlijk heel vervelend als je aan al dat lekkere (maar ongezonde) voedsel blootgesteld wordt. Maar probeer toch streng voor jezelf te zijn en als je weet dat je er niet tegen kan gewoon niks nemen ook niet eentje want dat worden er vaak toch meer...
Zo was ik vandaag met een vriendin op het station en zij kocht een frietje met mayo en ik mooi niets Wel eentje geproefd maar daar bleef het gelukkig bij!

Als ik dan 's avonds nog kwark neem kan ik daar dan iets van fruit/vruchten indoen om het wat lekkerder te maken of is dat ook weer slecht?
Oud 21-09-2004, 19:06
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 21-09-2004 @ 19:58 :
@ bloemenpoes: het is natuurlijk heel vervelend als je aan al dat lekkere (maar ongezonde) voedsel blootgesteld wordt. Maar probeer toch streng voor jezelf te zijn en als je weet dat je er niet tegen kan gewoon niks nemen ook niet eentje want dat worden er vaak toch meer...
Zo was ik vandaag met een vriendin op het station en zij kocht een frietje met mayo en ik mooi niets Wel eentje geproefd maar daar bleef het gelukkig bij!

Als ik dan 's avonds nog kwark neem kan ik daar dan iets van fruit/vruchten indoen om het wat lekkerder te maken of is dat ook weer slecht?
Ja, ik weet het En toen ik die ene winegum nam, wist ik stiekem dat er nog een zou volgen.. Soms kan ik mezelf tot de orde roepen, en soms dus niet.. Wow he! Friet weerstaan, dat is geweldig

Miss. is het niet volledig dietisch gezien verantwoord, ik vind dat goed. Dat je ipv je savonds vol te proppen met allerlei stuff, gewoon wat lekker kwark mét fruit neemt.. Ik vinnet goed
Oud 21-09-2004, 19:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 21-09-2004 @ 20:06 :
Ja, ik weet het En toen ik die ene winegum nam, wist ik stiekem dat er nog een zou volgen.. Soms kan ik mezelf tot de orde roepen, en soms dus niet.. Wow he! Friet weerstaan, dat is geweldig

Miss. is het niet volledig dietisch gezien verantwoord, ik vind dat goed. Dat je ipv je savonds vol te proppen met allerlei stuff, gewoon wat lekker kwark mét fruit neemt.. Ik vinnet goed
Ah, de gezonde eetgewoonten worden meer en meer toegepast, mooi zo

Ik at dus vrijdag ook een patatje en dat heb ik geweten ook, geweldige maagpijn, hoofdpijn, gewoon kotsmisselijk van die prut.
Oud 21-09-2004, 22:32
Verwijderd
vandaag gegeten:

ontbijt
cracker + glas melk

11 uur
blikje energie drank + 2 liga's

lunch
4 shoarma broodjes waarvan 2 met kaas en 2 met boter

avondeten
spinazie, aardappelen, slavink en yoghurt

tussendoor 's avonds
droog pakje toastjes, snack a jack

opzich redelijk ok, alleen energie drank eruit en minder eten met de lunch. en fruit!
Oud 22-09-2004, 08:40
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 21-09-2004 @ 23:32 :

opzich redelijk ok, alleen energie drank eruit en minder eten met de lunch. en fruit!
En wat meer met je ontbijt, lijkt me...

En als je al die dingen die beter anders zouden kunnen bij elkaar optelt...is het dan nog steeds best oké?
Oud 22-09-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 21-09-2004 @ 18:41 :
Ja, zeer slecht. Ik was m'n lunch vergeten, dus toen kocht ik in de grote pauze een soepje, maar vrienden waren naar de super geweest en hadden pakken koekjes en zakken winegums meegenomen, ik had m'n soep op, en toen d8 ik : 1 winegummetje.. dat werden er 6, en toen had ik tussenuur en bleven er koekjes over.. en ik at ze op Weekheid
Je zegt zelf al waarom het zo belangrijk is om je lunch (en elke andere maaltijd) NIET te vergeten. Dus probeer dat dan ook niet te doen en eet ook voldoende, dus bv. behalve soep ook nog een boterham ofzo. Haal ook geen snoep als het even kan, dat maakt de verleiding alleen maar groter. En als anderen er mee komen: zeg tegen vrienden dat je aan de lijn bent en dat je niet wilt snoepen, vraag ze je ook niks aan te bieden, ook weer minder verleiding.
Oud 22-09-2004, 10:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben de laatste tijd het water een beetje zat en ik kan er ook niet goed tegen als ik de hele dag water drink dus tegenwoordig drink ik veel limonadesiroop. Is dat nou erg slecht? En is van die gifgroene Reine Claude siroop bijvoorbeeld slechter dan bijvoorbeeld frambozensiroop?

Regels voor berichten