Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De Dierenbescherming zou de dieren moeten beschermen voor mensen die op dieren rijden, die dieren gebruiken voor hun eigen plezier, die dieren in hokken houden!
||
Citaat:
Dit verhaal past ook niet in het plaatje van mishandeling, maar het is gewoon een beroerde verzorging. Paarden hebben voldoende beweging nodig, een schone stal en passende attributen.
||
Citaat:
|
Doorrijden met een stokkreupel paard, valt dat niet onder mishandeling? Het paard boog helemaal door zijn schouder heen. Ze was aan één van de voorbenen kreupel.
En idd, als je doorrijdt met een verkeerd zadel, dan krijg je eigenlijk hetzelfde als een te krappe schoen. Alleen zitten dan belangrijke zenuwen beklemd. Paarden kunnen stokkreupel raken, omdat het zadel zenuwen afkneld. Het paard dat ik verzorg word 3/4 keer per jaar opgemeten en het zadel wordt dan aangepast. Al ligt bij hem het zadel maar ietsje verkeerd, dan krijgt ie er al last van. De pony die daar ook staat heeft echt eem megabrede schoft, als je die met hetzelfde zadel zal laten lopen, dan vraag je om problemen. Die pony kan trouwens geen zadel op, omdat de schoft te breed is ![]() ![]()
|
![]() |
http://www.dierenbescherming.nl/meldnummer/
Op die site staat veel info wanneer je kan bellen en hoe het in zijn werk gaat bij die Meldkamer Dat zou je toch moeten weten Eend, dat je daar ook verwaarlozing kan melden...En je verdere verhaal daar kan doen. Als ik jou was zou ik zeker bellen, gewoon ter informatie. Al zeggen ze dat ze er niks aan kunnen/willen doen dan gaat het over. Misschien zeggen ze wel dat de inspectiedienst langskomt daar om te kijken hoe erg het is... En rijden op een stok-kreupel paard, is wel mishandeling... Maar weet wel dat er tientallen paarden in Nederland gewoon in een wei staan, jaar in jaar uit...waar bijna niks tot niks mee wordt gedaan... Zowiezo moet er aan al het dierenleed wat meer aandacht worden gegeven. Dieren hebben ook rechten!!! Laatst gewijzigd op 21-09-2004 om 22:11. |
![]() |
||
Citaat:
Met de rest waarschijnlijk al helemaal niet behalve misschien wat adviezen geven. Maar bel gewoon joh, wie weet...
||
Citaat:
|
Ze kunnen niks doen, maar ik moet wel de paarden in de gaten houden.
Ze moeten er echt verwaarloosd uitzien en geen water en voer krijgen en zo. Nou over het voer weet ik niet, ik weet alleen maar een aantal mensen die bevestigd heeft dat er vreemde dingen zijn in die stal. Mijn lesgeefster kende die stal wel, maar die vertrouwde het ook niet. Samen met een vriendin van mij ga ik nu die stal in de gaten houden. Ik kan de paarden zien staan als ik naar mijn eigen verzorgpaarden ga.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #673 Dark Phoenix | 500 | 19-08-2009 09:01 | |
Flora & Fauna |
buren verwaarlozen kat. aapje | 11 | 30-11-2005 07:48 | |
Flora & Fauna |
acties voor dierenrechten VoRaZ | 107 | 11-09-2004 20:13 | |
Flora & Fauna |