Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: op kamers of thuis blijven??
thuis 63 42.57%
op kamers 85 57.43%
Aantal stemmers: 148. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 09:48
Lena_jenaja
Lena_jenaja is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 19-09-2004 @ 10:41 :
Want iedereen wil natuurlijk elk weekend in de kroeg hangen en zich lam zuipen met zijn corpsgenoten.
Ja dat wil iedereen jah...

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 12:11
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Want iedereen wil natuurlijk elk weekend in de kroeg hangen en zich lam zuipen met zijn corpsgenoten.
Juist, en dat is ook het enige waaruit het studentenleven bestaat
Oud 19-09-2004, 19:57
Jarahh
Jarahh is offline
Op kamers, geen zin om 5 uur in de trein te zitten (zonder vertraging).
Oud 19-09-2004, 20:03
Luna
Luna is offline
uit huis, en hopelijk heb ik binnenkort een huis voor mezelf.
Oud 19-09-2004, 20:13
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Daarvoor hoef je niet op kamers, ik denk dat ze vooral op de zelfstandigheid die je dan krijgt doelt.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:43
Bo
Bo is offline
Thuis.

Ik vind het fijn dat als ik thuis kom het eten al gekookt is en mn moeder vraagt hoe mn dag geweest is. Er staat een auto voor de deur die ik altijd kan gebruiken. Mn boyfriend en mn vriendinnentjes wonen in de buurt. Ik vind thuis wonen is goedkoper en practischer.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 20:54
Dannemann
Dannemann is offline
Ik woon ook thuis en ik vind het een ramp ondanks alle voordelen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 22:01
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
als ik niet met vriend samenwoonde had ik zeker voor thuis gekozen.. goedkoper en fijner.. thuis heb ik een slaapkamer van bijna 40 m2 (nog steeds) zie dat maar te krijgen en het is voor mij nog gratis ook..

ik bespaar liever het geld waarvoor ik werk voor als ik mijn eigen huisje heb.. en zelfstandig ben ik wel dus daar hoef ik het ook niet voor te doen..

nee ik heb geen zin om in een (grote) kast te zitten van 8 tot 20 m2.. want vaak zijn ze niet groter..

als ik de bedragen zie.. 250 euro minimaal.. zonde hoor..

kijk al woon je uren reizen van je school af is het anders.. kan je binnen 1,5 uur op school zijn vanaf huis vind ik het ronduit zonde..

daarbij hou ik van netheid en niet van het delen van o.a een keuken wc en douche met andere studenten..
gewoon het idee. nee sorry..

ieder keuze voor zich en respecteer het zeker als mensen op kamers willen maar er zijn voor mij totaal geen voordelen tegenover thuis wonen..

nu heb ik me thuis nog en woon ik lekker samen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 23:16
Vice
Vice is offline
Ik heb soms het idee dat ik thuis op kamers woon. Vooral omdat toch iedereen wel voor zichzelf zorgt.

Laatst gewijzigd op 19-09-2004 om 23:20.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 00:28
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
heerlijk die vrijheid op kamers.

op jezelf wonen is in het begin even wennen (koken, wassen etc.) en de sociale controle ontbreekt grotendeels (kan slecht zijn voor studie) maar je krijgt wel de kans om jezelf te ontplooien.

je leert zelfstandig te zijn, je leert verantwoordelijkheid en je krijgt ontzettend veel nieuwe sociale contacten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 17:19
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Thuis, is gewoon fijn en beter.
Oud 20-09-2004, 17:41
Verwijderd
Ik woon met twee huisgenoten in een flatje en dat bevalt me prima. Thuis had ik het niet slecht, maar op mezelf is toch fijner.

(Ik woon, voor de volledigheid, ook min of meer samen. Eén van de huisgenoten is mijn vriend, namelijk )
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:41
blacky
blacky is offline
Ik blijf voorlopig lekker thuis wonen. Woon 5 minuten fietsen van school en nog 3 jaar en dan ben ik afgestudeerd als het goed is en dan ga ik wel zoeken naar een eigen huisje. Voorlopig woon ik nog best thuis. Las ik amar even laat weten of ik thuis eet en slaap vinden ze het wel best.
Oud 21-09-2004, 10:03
Nonaj
Nonaj is offline
Ik woon nog thuis, en ik vind de kamers in Utrecht ook veel te duur, dus ik heb geen zin om er 1 te gaan zoeken.

Ik woon wel op 1,5 uur reizen van de uni vandaan, maar daar heb ik niet zo'n last van, aangezien ik toch altijd wel een boek of m'n discman bij me heb. Als je de hele tijd uit het raampje van de trein moet staren, kan ik me voorstellen dat het wel saai wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:05
Ambrosia
Ambrosia is offline
op kamers, geen zin om iedere dag 3 uur te reizen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 15:21
annetjuh
annetjuh is offline
thuis was mijn eerste ingeving
maar nu ik op kamers zit omdat dat moest ivm de opleiding 4 uur reizen met de trein tjah niet echt een van de leukste bezigheden.
maar ja ben er nu blij mee
Oud 21-09-2004, 15:34
Verwijderd
op kot.
maar liever nog samen met m'n vriend op appartement.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 16:32
de Koe!
de Koe! is offline
Aangezien ik bij mijn vader op een kwartiertje stappen van de hogeschool woon, zou het maar al te belachelijk zijn om op kot te gaan. Bovendien heb ik er het geld niet voor.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 17:11
Verwijderd
Op kamers.

Al die onzin argumenten hier ! Ik bedoel of je dichtbij woont of niet, het is toch echt wel anders om op kamers te wonen, dan bij je ouders, al woon je 5 min van de uni/ school af. Woon je op kamers dan bepaal je je eigen leven, doe je je eigen dingen, moet je voor jezelf zorgen, moet je je af en toe bezig houden met stomme dingen (zoals verzekeren). Maar dat is toch heel anders dan wanneer je bij je ouders woont. Dus tijd is een onzin rede

Daarnaast, geld, ik weet niet hoor, maar hoeveel denk je dat je voor je ouders kost als je bij ze woont. Weet je hoeveel drinken, eten, kleren, school, boeken etc kost? Ik weet bijna zeker dat dat meer is dan wanneer je op kamers zou wonen en je een vast bedrag per maand krijgt. Dus geld is ook geen goede rede.

Of van die stomme mensen van 21 die voor het eerste jaar gaan studeren en zeggen van ja het eerste jaartje blijf ik nog thuis wonen... Bleh! Dan kan/ durf je het gewoon niet. Dat kunnen mensen van 17 zeggen die gaan studeren, maar als je 21 bent moet je toch wel zo volwassen zijn om op jezelf te kunnen wonen...

Op kamers is goed voor je, daar leer je veel van, en heb je veel plezier van... Al die thuiswonende losers ... mijn vriend woont ook nog thuis hoor, dus zo'n losers vind ik mensen die thuis wonen niet
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-09-2004 @ 18:11 :

Al die onzin argumenten hier
[/SIZE]
helemaal niet. Je maakt gewoon een afweging tussen de voor en nadelen. En als je het thuis prima naar de zin hebt, dichtbij woont, en jij of je ouders niet veel geld hebben, dan zijn dat voor mij argumenten om te zeggen: ik blijf thuis wonen. Daarbij hebben ook niet alle ouders de mogelijkheid om mee te betalen aan je kamer etc.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:32
Verwijderd
ikzelf blijf 't liefst nog even thuis wonen 't is ff wennen dat ik 'groot' wordt Maar mocht ik voor een studie/uni kiezen die verder weg ligt, dan ga ik gewoon op kamers want een leuke studie+uni komt toch op de eerste plaats
Met citaat reageren
Oud 21-09-2004, 19:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op kamers: het gaat al jaren niet lekker thuis en ik woon al 18 jaar lang thuis dus ik ben nu wel weer toe aan iets anders en om op mezelf te gaan wonen. Bovendien is het twee en een half uur reizen naar de uni dus niet echt te doen vanaf huis.
Oud 21-09-2004, 20:45
Vice
Vice is offline
Citaat:
Op kamers.
verhaal
Dat is wel heel leuk, maar ik vertik het gewoon om veel geld te betalen voor zo'n klein kut kamertje. Ik heb me ingeschreven bij de gemeente en met een beetje geluk heb ik over een paar jaar een leuk flatje.
Oud 21-09-2004, 22:27
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik zit op kamers dus ja...
Oud 22-09-2004, 11:54
Verwijderd
kamers. Elke dag vijf uur reizen ga ik niet doen, daarbij vind ik het wel fijn om voor mezelf te zorgen, daarbij bemoeien mijn ouders zich zo met me als ik thuis ben.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:02
the tourist
the tourist is offline
Thuis. Ik ben een klein uur onderweg en ik vind het reizen (nog) niet erg. En thuis bevalt het me nog wel.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 18:06
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Eigenlijk heeft het allebei wel wat.
Oud 22-09-2004, 19:49
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik zou liever op kamers wonen, maar woon nu nog thuis aangezien ik het me financieel niet kan veroorloven nu om het huis uit te gaan.
Oud 22-09-2004, 19:52
Verwijderd
thuis, ik heb hele fijne ouders en zit qua lokatie beter dan dat ik zou zitten als ik op kamers zou zitten en t is nog goedkoper ook
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 19:55
Ghost
Ghost is offline
Thuis, maar ik woon wel ver van de uni... ik weet nog niet wat ik wil..
En al dat gezeur wat beter is, wees blij dat je ergens woont
Je hebt ook nog zoiets als zwervers..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:02
Omi0
Omi0 is offline
'op kamers' net alsof je meer dan 1 kamertje kunt huren en dat je er dan ook nog óp gaat zitten

Ik ga in september ook het huis uit, ik vind het zonde van m'n tijd om elke dag heen en weer te reizen en dat het veel geld kost kan me niet zoveel schelen, het kost misschien wat meer maar je studietijd wordt wel 10 keer zo leuk! (hoop ik... )
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 22-09-2004 @ 21:02 :
'op kamers' net alsof je meer dan 1 kamertje kunt huren en dat je er dan ook nog óp gaat zitten
Daarom heet het in Belgie ook op kot gaan
Oud 22-09-2004, 21:42
Omi0
Omi0 is offline
{offtopic}
Citaat:
Daarom heet het in Belgie ook op kot gaan
hahaha yeah maar dat klinkt meer alsof je een tuinschuurtje gaat huren.. (vind ik dan) {/offtopic}
Met citaat reageren
Oud 22-09-2004, 22:01
Verwijderd
Ik woon op een uur van mijn universiteit, een uur echt van huisdeur tot collegezaal. Ik heb een paar keer op een kamer gezeten maar het wilde niet echt vlotten, ik had het niet naar mijn zin en kon niet aarden in de stad.

Ik studeer ook in een stad waar ik verder helemaal geen binding mee of interesse voor heb, dus ik wil echt zo snel mogelijk weg. Gelukkig is dat moment nu aanstaande (vijf maanden hooguit, dan studeer ik af).

Ik heb ook niet echt goede vrienden in de stad zelf - de mensen met wie ik tijdens mijn studie bevriend ben geraakt, wonen allemaal thuis of op zichzelf buiten de stad. Uitgaan doe ik veel liever in steden als Rotterdam of Utrecht. Vrijwel al mijn vrienden wonen ook door het hele land, dat is veel leuker dan zo vast te plakken op één plek. Nijmegen is voor mij echt een vreemde
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 19:54
de Koe!
de Koe! is offline
Citaat:

Daarnaast, geld, ik weet niet hoor, maar hoeveel denk je dat je voor je ouders kost als je bij ze woont. Weet je hoeveel drinken, eten, kleren, school, boeken etc kost? Ik weet bijna zeker dat dat meer is dan wanneer je op kamers zou wonen en je een vast bedrag per maand krijgt. Dus geld is ook geen goede rede.
Als je op kamers zit, dan moet je nog steeds drinken, eten, kleren en boeken kopen hoor! Thuis en kamers is dus precies hetzelfde, met het enige verschil dat er bij kamers ook nog eens een extra huur bijkomt. Dus het is wel degelijk duurder! Of dacht je dat eten, drank, kleren, school en boeken plots goedkoper worden als je op kamers zit?

Mijn ouders hebben het al niet zo makkelijk om rond te komen. Als daar dan nog een extra huur zou bijkomen, hoe klein die ook is, dan krijgen ze het nog moeilijker. Zou dat niet een beetje belachelijk zijn, aangezien ik even goed rustig te voet naar de hogeschool kan gaan?

Soms erger ik mij er wel eens aan als mensen denken dat geld voor iedereen gewoon uit de lucht komt vallen...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 23:19
Lionheart
Het liefst thuis, hoef ik tenminste niet zo op de centjes te letten.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 13:22
inherfootsteps
inherfootsteps is offline
Ik ga (als ik slaag) op kamers in Utrecht.
Mijn vader betaald de kamer maar het eten,
mijn kleding etc moet ik dan zelf gaan betalen.

Ik wil gewoon wat meer op mijn eigen benen staan
en wat meer vrijheid hebben. Ook woon ik nu in
een gat van een dorp waar niets te beleven valt.
(bij den bosch..)
Met citaat reageren
Oud 25-09-2004, 15:42
Susanne
Susanne is offline
Op kamers (Groningen/Leiden), ik weet van beide steden dat het heel leuk kan zijn..
Oud 25-09-2004, 15:46
martijn1905
martijn1905 is offline
Is een huisje ook goed?

Daar woon ik in, een huisje. Helemaal voor mij alleen. Inclusief een kleine, maar goede studio. Twee slaapkamers. Badkamer. Woonkamer. Keuken. Toilet. Heerlijk, en nog buitenaf ook.
Oud 25-09-2004, 17:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zit nu op kamers en het is relaxed. Lekker onafhankelijk van andere mensen, al moet ik de keuken, badkamer en WC wel delen met 3 mensen, maar het is een stuk relaxeder. Maar als ik vrijdagavond weer thuis kom bij pa en ma is dat ook wel weer leuk hoor.
Oud 25-09-2004, 17:59
dark princess
dark princess is offline
Ik woon nog thuis.
Ik moet trouwens wel veel reizen, ander half uur (als ik de aansluting niet mis). Het is wel veel, maar ik woon liever thuis en reis wat verder dan dat ik (meer dan) 250 euro per maand moet betalen (wat ik niet heb) en tussen de troep en zuipende mensen leven is niet mijn idee van gezelligheid en lol.
Oud 25-09-2004, 20:06
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
dark princess schreef op 25-09-2004 @ 18:59 :
Ik woon nog thuis.
Ik moet trouwens wel veel reizen, ander half uur (als ik de aansluting niet mis). Het is wel veel, maar ik woon liever thuis en reis wat verder dan dat ik (meer dan) 250 euro per maand moet betalen (wat ik niet heb) en tussen de troep en zuipende mensen leven is niet mijn idee van gezelligheid en lol.
Het idee dat alle op kamers wonende mensen tussen de troep leven en zich kapot zuipen, is naar mijn idee behoorlijk overdreven en kortzichtig.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:32
Smartie
Smartie is offline
kamers
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Gaea schreef op 25-09-2004 @ 21:06 :
Het idee dat alle op kamers wonende mensen tussen de troep leven en zich kapot zuipen, is naar mijn idee behoorlijk overdreven en kortzichtig.
Maar wel het leukste.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:02
Gaea
Gaea is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2004 @ 13:34 :
Maar wel het leukste.
Dat is een tweede
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 13:49
Vice
Vice is offline
Voor de mensen die al op zich zelf wonen. Hoe betalen jullie de huur, eten en kleding? Ik heb ooit uitgerekend hoeveel ik dan in de maand kwijt was, maar dat ik nooit kunnen betalen. Tenzij ik elke avond ga werken, maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
Oud 26-09-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 26-09-2004 @ 14:49 :
Voor de mensen die al op zich zelf wonen. Hoe betalen jullie de huur, eten en kleding? Ik heb ooit uitgerekend hoeveel ik dan in de maand kwijt was, maar dat ik nooit kunnen betalen. Tenzij ik elke avond ga werken, maar daar heb ik eigenlijk ook geen zin in.
Ik ben in totaal zo'n €350,- kwijt (aan huur + boodschappen en nog iets extra's af en toe) ik werk soms bij, maar nooit veel, want daar heb ik gewoon geen tijd voor. Ik heb een goedgevulde spaarrekening, en ja... m'n stufi en ik leen wat.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 14:17
Balance
Balance is offline
Citaat:

Of van die stomme mensen van 21 die voor het eerste jaar gaan studeren en zeggen van ja het eerste jaartje blijf ik nog thuis wonen... Bleh! Dan kan/ durf je het gewoon niet. Dat kunnen mensen van 17 zeggen die gaan studeren, maar als je 21 bent moet je toch wel zo volwassen zijn om op jezelf te kunnen wonen...
Ik zou jou nu eerder onzin praten.

Geld is zeker wel een goede reden. Het mag dan beiden evenveel kosten, maar bij de meesten geldt: ga je op kamers, dan zijn al die kosten voor jou. Blijf je thuis wonen, dan zijn de kosten voor je ouders.
Dus als ik geen geld heb om op kamers te gaan dan betekent dat niet dat ik dan ook geen geld heb om thuis te wonen. Thuis betalen m'n ouders de huur, het eten en drinken, schoolboeken en studiekosten.

En mensen die zeggen: ik blijf eerst nog een jaartje thuis wonen. Ja, misschien zijn ze inderdaad nog bang om alles achter te laten en in een vreemde stad te beginnen. Waarom is dat een onzinargument dan? Mag je soms niet toegeven aan je angstgevoelens of gewoon de comfort en omgeving die je thuis hebt?
Oud 26-09-2004, 14:23
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
En hoeveel tijd denk je wel niet dat je kwijtbent aan het schoonmaken van de wc, keuken, boodschappen doen, eten klaarmaken. Dat duurt meestal net zolang dan wanneer je thuis blijft wonen en met de trein moet reizen.

p.s srry voor de kromme zinnen.
Oud 26-09-2004, 15:16
Roonstip
Roonstip is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 26-09-2004 @ 15:23 :
En hoeveel tijd denk je wel niet dat je kwijtbent aan het schoonmaken van de wc, keuken, boodschappen doen, eten klaarmaken. Dat duurt meestal net zolang dan wanneer je thuis blijft wonen en met de trein moet reizen.

p.s srry voor de kromme zinnen.
Klopt!!Sinds ik op kamers woon heb ik eerder minder dan meer vrije tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten