Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 14:22
aaronmirck
aaronmirck is offline
Rage vind ik gewoon een goede band, het is jammer dat er weinig bands zijn die ong. de zelfde muziek maken en toch kwalitatief op het zelfde nivo zitten, het is ook jammer dat er weinig nieuwe bands zijn die zich bezighouden met de combo van rock/rap, enige wat ik kan bedenken is pod......

Rage is gewoon rage, een felle band met een fel geluid, nooit te beschijden om vette texten te schrijven bij een mooi leidje, het is erg jammer dat Zach weg ging(kan iemand mij vertelen waarom?, hij zij iets over creatief stilstaan ofzo). Als je er niet van houd hou je er niet van als je er van houd ben je fan, zo simpel ligt dat.

ik zou niet zo snel het beste album kunnen aanwijzen, ben al blij dat ze er meer dan 3 hebben gemaakt, en dat ze allemaal toch eenigzins op elkaar lijken, maar zou zelf gaan voor de the battle of los angeles, weet eerlijk gezegd niet waarom. Zal wel aan sleep now in the fire en aan guerrilla radio liggen.

Zijn er hier meer mensen die rage goed vinden, of mensen die weten waarom die bassist zo lame was bij the mtv awards??

Aaron
Oud 22-09-2004, 14:27
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Rage is gewoon vet DA EDGE man!
Oud 22-09-2004, 14:28
little nemo
little nemo is offline
ze zijn idd erg vet en ze hebben ook wel veel invloed gehad op de muziek. alleen wat je zelf al zegt, de albums lijken nogal op elkaar. ze zijn wel allemaal erg goed alleen de laatste is echt totaal niet meer vernieuwend geweest. dat zag zach kennelijk ook in en daarom ging ie weg. verder vond hij de rest van de band een te commerciele instelling krijgen.

en een bandje die rap en rock combineert? ...ach, ik weet er nog wel 1tje
Oud 22-09-2004, 14:32
aaronmirck
aaronmirck is offline
welke(en dan liefst niet al te commerciel)

En hoe kan hij RATM nou commercieel vinden??
Oud 22-09-2004, 14:32
FaZ
FaZ is offline
is wel vet ja en ja ze zijn beschijden
Oud 22-09-2004, 14:33
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 22-09-2004 @ 15:32 :
welke(en dan liefst niet al te commerciel)

En hoe kan hij RATM nou commercieel vinden??
Misschien omdat ze dat zijn?

Hij wil muziek maken om de muziek, niet om de hordes fans en het geld.
Oud 22-09-2004, 14:34
aaronmirck
aaronmirck is offline
ik vraag niet OF ze commercieel zijn maar waarom hij ze commercieel vindt........
Oud 22-09-2004, 14:35
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 22-09-2004 @ 15:34 :
ik vraag niet OF ze commercieel zijn maar waarom hij ze commercieel vindt........
Je had het net over MTV awards...dat maakt een band nou eenmaal commercieel, of je het nou leuk vindt of niet.
Oud 22-09-2004, 14:35
Verwijderd
Wangstahs
Oud 22-09-2004, 14:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
omdat de boodschap die ratm wilde uitdragen nogal anarchistisch was (of op zn minst erg links) en door mee te doen met mtv en grote platenmaatschappijen en alles vond hij het hypocriet worden. wat ik trouwens wel terecht vind.
Oud 22-09-2004, 14:44
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-09-2004 @ 15:36 :
omdat de boodschap die ratm wilde uitdragen nogal anarchistisch was (of op zn minst erg links) en door mee te doen met mtv en grote platenmaatschappijen en alles vond hij het hypocriet worden. wat ik trouwens wel terecht vind.
Ja idd, niet dan restecp voor die dude
Oud 22-09-2004, 14:52
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-09-2004 @ 15:36 :
Zach de la Rocha was zelf de grootste hypocriet.
Oud 22-09-2004, 14:56
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
zag er meer uit als een retorische vraag, met als bedoeling "ze zijn helemaal niet commercieel".
Oud 22-09-2004, 15:00
TimoBasso
TimoBasso is offline
op een dag denkje zelf terug.. van damn,heb ik die crap leuk gevonden

maarja.. je was jong..
Oud 22-09-2004, 15:01
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
De S/T en Evil Empire blijven gewoon vette CD's.

De rest vind ik maar cleaute.
Oud 22-09-2004, 15:03
martijn1905
martijn1905 is offline
Commercieel. Op zich heb ik er niets tegen (zolang geld niet de hoofdrol speelt in alles). Maar in combinatie met de boodschap van RATM was het natuurlijk not-done. Zach de la Rocha was misschien hypocriet ja, maar op zichzelf is dat een wat loze uitspraak: als je (Drezzz) nu eens een onderbouwing zou geven?
Oud 22-09-2004, 15:06
Carn
Carn is offline
wat is een niet commerciële band? bands die zelf betalen om hun cds te persen en te verspreiden, ze als volgt gratis weggeven, en geld geven om op te treden?
Oud 22-09-2004, 15:08
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Carn schreef op 22-09-2004 @ 16:06 :
wat is een niet commerciële band? bands die zelf betalen om hun cds te persen en te verspreiden, ze als volgt gratis weggeven, en geld geven om op te treden?
Goeie omschrijving
Oud 22-09-2004, 15:11
Verwijderd
Erg goeie band vind ik.
The Battles of Los Angelos en hun eerste album (titelloos) vind ik eigenlijk hun beste werk.

Nog een bandje dat rock en rap combineert? Kazzer bijvoorbeeld, maar dat bandje is vermakelijk, meer ook niet.
Oud 22-09-2004, 15:36
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
gratis cds?? tss...sellouts

verder kan je ook wel wat commercieel zijn (t is onzin om bands op te delen in wel/niet commercieel, de mate waarin een band commercialiteit belangrijjk vindt kan varieren maar alle bands die zooi verkopen zijn in meer of mindere mate commercieel), alleen ratm ging gewoon verder dan dat zach wilde

verder ben ik ook wel benieuwd naar de uitleg van zach
Oud 22-09-2004, 16:28
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik vond hun eerste cd ontzettend vet. nu zijn ze ongelofelijk hypocriet.
Oud 22-09-2004, 16:42
funest
funest is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 22-09-2004 @ 15:22 :
het is ook jammer dat er weinig nieuwe bands zijn die zich bezighouden met de combo van rock/rap, enige wat ik kan bedenken is pod......
haha
Oud 22-09-2004, 16:45
Verwijderd
vette band, wtf had die bassist gedaan?? of heb ik onder een steen geleefd?
Oud 22-09-2004, 16:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
koekjes schreef op 22-09-2004 @ 17:45 :
of heb ik onder een steen geleefd?
daar leef je altijd. en wat vind jij NIET vet als het over altobandjes gaat?
Oud 22-09-2004, 17:10
Sir_Cramlek
Sir_Cramlek is offline
Goede band.
Oud 22-09-2004, 17:10
aaronmirck
aaronmirck is offline
wat is er dan commercieel aan ratm??? Ze zijn mss wel de meest anarchistische band ooit, maar hun sound kickt en hun texten ook!
Oud 22-09-2004, 17:13
Verwijderd
geef mij maar inside out
Oud 22-09-2004, 17:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 22-09-2004 @ 18:10 :
wat is er dan commercieel aan ratm??? Ze zijn mss wel de meest anarchistische band ooit, maar hun sound kickt en hun texten ook!
als je eerst zit te verkondigen als band tegen de commercie te zijn en uiteindelijk op de mtv awards bent zie ik die link niet echt
Oud 22-09-2004, 17:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 22-09-2004 @ 18:10 :
anarchisme
Oud 22-09-2004, 17:18
Malfunction
Malfunction is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 22-09-2004 @ 18:13 :
geef mij maar inside out
GAAAVE band.
Oud 22-09-2004, 17:24
Righto
Righto is offline
Goede band. Ik vind The Battle of Los Angeles hun beste cd. Vooral Mic Check is een vet nummer.
Oud 22-09-2004, 17:27
Gary X
Gary X is offline
Citaat:

bands die mensen betalen om hun optredens te bezoeken. Dan zijn de rollen omgedraaid, commercieel bezoek, niet-commerciele band.
Oud 22-09-2004, 17:27
Fjall
Fjall is offline
rukband.

Achja als je toch van die muziek houdt, waarom dan niet meteen Urban Dance Squad checken?
Oud 22-09-2004, 17:30
Malfunction
Malfunction is offline
Trouwens Rage Against The Machine mag er ook wezen.
Oud 22-09-2004, 18:00
Verwijderd
en geen bands met rap/rock?

nu-metal?
Oud 22-09-2004, 18:01
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 22-09-2004 @ 19:00 :
en geen bands met rap/rock?

nu-metal?
limp bizkit?
neuk?
Oud 22-09-2004, 18:58
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
geert-hennie en de kankermongeauwlen.....

inside out is idd beter.....

en ratm is ook een beetje overhyped vind ik, en de meest anarchistische band is natuurlijk gewoon paranoid devils, vergeleken met de pd, is ratm gewoon de boyzone onder de kanker-core.

amen,

maar stiekem heeft ratm wel wat leuke liedjes......
Oud 22-09-2004, 19:58
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 22-09-2004 @ 19:01 :

neuk?
Oud 22-09-2004, 20:17
rikje-tikje
rikje-tikje is offline
ratm schopt gewoon kont
en altijd dat gezeik over commercieel is onzin
ze zijn echt niet commercieel, ik vind sowieso dat iedereen gewoon eens moet kappen met dat "commercieel gezeik"
HEEUJH, DIE BAND STAAT IN DE TOP40 "COMMERCIEEL!! COMMERCIEEL"

Laatst gewijzigd op 22-09-2004 om 20:57.
Oud 22-09-2004, 20:28
aaronmirck
aaronmirck is offline
mee eens is ratm nou commercieel omdat ze naar een award show komen, ik denk dat ze dat alleen deden voor hun fans ofzo.
Oud 22-09-2004, 20:48
Gary X
Gary X is offline
Citaat:
little nemo schreef op 22-09-2004 @ 20:58 :
ik vind het alleen niet leuk. maar het bestaat wel. dat was men punt.
Oud 22-09-2004, 23:45
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 22-09-2004 @ 21:28 :
mee eens is ratm nou commercieel omdat ze naar een award show komen, ik denk dat ze dat alleen deden voor hun fans ofzo.
Ze hebben het erover hoe geweldig het communisme is, maar ze baden zelf wel in het geld, hmmm....
Oud 22-09-2004, 23:46
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Gary Craptalk schreef op 22-09-2004 @ 21:48 :
ik vind het alleen niet leuk. maar het bestaat wel. dat was men punt.
je moeder
Oud 23-09-2004, 07:02
aaronmirck
aaronmirck is offline
ze zijn wel voor vrijeid van meningsuiting etc, iets wat niet snel in een communistisch systeem zal voorkomen.
Oud 23-09-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
aaronmirck schreef op 23-09-2004 @ 08:02 :
ze zijn wel voor vrijeid van meningsuiting etc, iets wat niet snel in een communistisch systeem zal voorkomen.
waarom niet?
Oud 23-09-2004, 18:17
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Wat me irriteert is dat veel van die kinderen met een Che shirt zijn gaan lopen door Rage Against the Machine zonder dat ze een fuckin clue hebben van de goede en foute dingen die hij heeft gedaan. Het is ook heel typisch een communistisch icoon die nu door de branche als kapitalistisch icoon wordt gebruikt.
Oud 23-09-2004, 18:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
aaronmirck schreef op 23-09-2004 @ 08:02 :
let je wel op bij geschiedenis? Bij communisme leg jij gelijk de link oost-berlijn. Niet elk communistisch systeem is hetzelfde.
Oud 23-09-2004, 18:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 23-09-2004 @ 19:17 :
Wat me irriteert is dat veel van die kinderen met een Che shirt zijn gaan lopen door Rage Against the Machine zonder dat ze een fuckin clue hebben van de goede en foute dingen die hij heeft gedaan. Het is ook heel typisch een communistisch icoon die nu door de branche als kapitalistisch icoon wordt gebruikt.
fuck, dat wilde ik net posten. Zulke mensen heb ik ook in mijn klas, nieuwe school enzo, loopt iedereen ook echt met een Che shirt. Moest mijn docent tekenen aan iemand gaan uitleggen die dat t-shirt droeg wie dat was enzo. echt dom.
Oud 23-09-2004, 18:20
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-09-2004 @ 19:17 :
let je wel op bij geschiedenis? Bij communisme leg jij gelijk de link oost-berlijn. Niet elk communistisch systeem is hetzelfde.
Hij krijgt dat pas later bij geschiedenis of hij begint er pas net mee. Alleen is het verwerpelijk en onhandig om het over iets te hebben waar je nauwelijks iets van af weet. Ik hoop voor hem dat ie geen Che shirt in zijn kast heeft hangen.
Oud 23-09-2004, 18:22
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 23-09-2004 @ 19:18 :
fuck, dat wilde ik net posten. Zulke mensen heb ik ook in mijn klas, nieuwe school enzo, loopt iedereen ook echt met een Che shirt. Moest mijn docent tekenen aan iemand gaan uitleggen die dat t-shirt droeg wie dat was enzo. echt dom.
Dan vraag je je toch af waarom Rage Against the Machine niet beter uitlegt wie hij is. Maar waarschijnlijk zijn ze toch niet zo met de ideologie begaan.

Regels voor berichten