Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 15:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2004 @ 15:37 :
Gast, voor je eigen bestwil, laat je hiervoor behandelen. Meen ik serieus.
Ben ik het wéér met je eens!!!
Oud 22-09-2004, 16:59
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 15:27 :
Erg zwak om mij maar meteen randdebiel te noemen.

Het goedpraten van het liquideren van terroristen is wat anders dan het goedpraten en goedkeuren van bomaanslagen plegen op gewone burgers..Maar ik verwacht niet van jou dat je dat verschil ziet.
maar ik vind je verder wel ik deel alleen bijna altijd de precies omgekeerde mening.

euh, daar waar slachtoffers vallen en terreur wordt gepleegd is het altijd slecht, ik praat nog de terreur van de Palestijnse terroristen nog dat van de Israelische terroristen goed. Beide zijn net zo slecht. Tis alleen jammer dat de Israelische staat de ene partij openlijk steunt (terwijl de Palestijnse partij dat *misschien* in het geheim doet).

@ nare man: pluk een roos en zet em op je hoed
Oud 22-09-2004, 17:56
T_ID
T_ID is offline
even ter jouw informatie: bij mijn weten zijn er geen ondergriondse joodse groeperingen die gezworen hebben alle palestijnen te vermoorden.

de palestijnen blazen spullen op, het leger van Israel reageert daarop.

de tegen/wraakacties passen voor geen millimeter binnen de definitie 'terrorisme' dus noem het aub dan ook niet zo.
Oud 22-09-2004, 19:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 15:27 :
Het goedpraten van het liquideren van terroristen is wat anders dan het goedpraten en goedkeuren van bomaanslagen plegen op gewone burgers..Maar ik verwacht niet van jou dat je dat verschil ziet.
Het liquideren van terroristen is staatsterrprisme. Je verlagen tot hun niveau. Dus ís er geen verschil. Maar ik verwacht niet van jou dat je dat snapt.
Oud 22-09-2004, 19:06
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 20:04 :
Het liquideren van terroristen is staatsterrprisme. Je verlagen tot hun niveau. Dus ís er geen verschil. Maar ik verwacht niet van jou dat je dat snapt.
Helemaal mee eens, van een staat mag je wat verwachten, en van terroristen kun je niet veel verwachten.
Oud 22-09-2004, 19:09
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 20:04 :
Jij ziet het verschil tussen terroristen en burgers niet?
Oud 22-09-2004, 19:11
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 20:09 :
Terroristen zijn ook burgers, alleen sporen die niet, en een staat moet daar boven staan en alle burgers eerlijk volgens de wet behandelen en zich niet laten verleiden tot moorddadige staatsterreur, want dan maakt de staat zich ongeloofwaardig en is geen haar beter.
Oud 22-09-2004, 20:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 20:09 :
Wat Danneman, die me voor was, zei.
Oud 22-09-2004, 20:27
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 22-09-2004 @ 20:11 :
Terroristen zijn ook burgers.
Terroristen zijn vijandelijke strijders en geen burgers. Ze kunnen volgens het oorlogsrecht dus gewoon gedood worden.
Oud 22-09-2004, 20:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 22-09-2004 @ 21:27 :
Terroristen zijn vijandelijke strijders en geen burgers. Ze kunnen volgens het oorlogsrecht dus gewoon gedood worden.
Schrijf jij ook de speeches van George W.?
Oud 22-09-2004, 20:39
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 21:34 :
Schrijf jij ook de speeches van George W.?
Hij heeft wel gelijk. Verder een behoorlijk zwakke reply van je.
Oud 22-09-2004, 20:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 21:39 :
Israël heeft zich aan het Internationaal Recht te houden. Dat staat voor mij bóven het 'oorlogsrecht'.
Oud 22-09-2004, 20:44
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 21:39 :
Heeft hij niet, over dit vraagstuk liggen de meningen namelijk verdeeld en er is geen absolute waarheid over deze zaak. Dus laat hem lekker verder kletsen

En ik had net nog besloten hier nooit weer te komen
Oud 22-09-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
DEChengst schreef op 22-09-2004 @ 21:27 :
Wel, zolang je ze dan maar als strijders blijft erkennen en ze als zodanig ook brengt onder de werking van de Geneefse Conventie. Dan mogen ze wel gedood worden maar hebben ze tenminste nog bepaalde rechten mbt. gevangenschap en procesvoering.

Ik ben er wel tegen terroristen als burgers te bestempelen. Nog los van het feit dat er niet zoiets is als 'universeel' oorlogsrecht (de Geneefse Conventie is ook maar door een beperkt aantal landen geratificeerd) kiezen terroristen er zelf voor de gewapende strijd te bedrijven en zich dus bloot te stellen aan geweld. Dat kun je van burgers niet zeggen.
Oud 22-09-2004, 20:50
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2004 @ 21:47 :
Wel, zolang je ze dan maar als strijders blijft erkennen en ze als zodanig ook brengt onder de werking van de Geneefse Conventie. Dan mogen ze wel gedood worden maar hebben ze tenminste nog bepaalde rechten mbt. gevangenschap en procesvoering.

Ik ben er wel tegen terroristen als burgers te bestempelen. Nog los van het feit dat er niet zoiets is als 'universeel' oorlogsrecht (de Geneefse Conventie is ook maar door een beperkt aantal landen geratificeerd) kiezen terroristen er zelf voor de gewapende strijd te bedrijven en zich dus bloot te stellen aan geweld. Dat kun je van burgers niet zeggen.
En wanneer is iemand dan terrorist en wanneer niet? Je kunt een groep wel de naam gewapende strijders toekennen, maar er bestaat niets dat algemeen terrorisme is.
Oud 22-09-2004, 20:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dannemann schreef op 22-09-2004 @ 21:50 :
En wanneer is iemand dan terrorist en wanneer niet? Je kunt een groep wel de naam gewapende strijders toekennen, maar er bestaat niets dat algemeen terrorisme is.
Wel waar. Vraag maar aan George W.
Oud 22-09-2004, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 22-09-2004 @ 21:50 :
Deelnemen aan gewapende strijd maakt iemand tot strijder, dat lijkt me vrij logisch. Ik ben nog wel zo eerlijk om geen onderscheid te maken tussen de Godvrezende en patriottistische Amerikaanse militair en de fanatieke moslimradicaal met bomgordel. Beiden hebben dezelfde rechten. Dát het allebei gewapende strijders zijn lijkt me duidelijk.
Oud 22-09-2004, 21:11
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2004 @ 21:54 :
Deelnemen aan gewapende strijd maakt iemand tot strijder, dat lijkt me vrij logisch. Ik ben nog wel zo eerlijk om geen onderscheid te maken tussen de Godvrezende en patriottistische Amerikaanse militair en de fanatieke moslimradicaal met bomgordel. Beiden hebben dezelfde rechten. Dát het allebei gewapende strijders zijn lijkt me duidelijk.
Dat lijkt mij ook duidelijk maar wie gebruikt er nou het woord strijder. Plak de ene groep strijders het label terrorist op en de andere groep soldaten en je krijgt een heel ander beeld van de situatie. En dat zorgt voor de oneerlijke beoordelen van vele mensen over deze strijd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ongelijkheid in wapens.
Oud 22-09-2004, 21:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Drie doden bij zelfmoordaanslag in Jeruzalem
Bron: Nieuws.nl

Icoon Israel / PalestinaBij een zelfmoordaanslag in Jeruzalem zijn vandaag drie doden gevallen. Ook raakten er zestien mensen bij de aanslag gewond. De aanslag is inmiddels door de Al Aqsa Martelarenbrigades opgeëist.

De aanslag vond dichtbij een bushalte plaats. Hier blies een 19-jarige Palestijnse zelfmoordactiviste zichzelf op. Dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen is te danken aan twee leden van de grenspolitie. Ze hielden de vrouw tegen toen de vrouw richting de bushalte wilde lopen, waar op dat moment veel mensen stonden te wachten. Het tweetal heeft de explosie, net als de dader, niet overleefd.

Hoe de vrouw, afkomstig uit het vluchtelingenkamp Askar bij Nablus op de Westoever, met drie tot vijf kilo explosieven Jeruzalem in kon komen is volgens de Jeruzalemse politiechef een raadsel. Omdat er een aantal Joodse feestdagen voor de deur staan, zijn er extra veiligheidsmaatregelen van kracht. Hierdoor is het voor Palestijnen niet toegestaan richting Jeruzalem te reizen. Een grondig onderzoek zal meer duidelijk moeten schaffen over hoe de vrouw deze maatregelen heeft weten te omzeilen, aldus de politiechef.
----------------------------------------------------
Dapper hoor. Tuig.
Oud 22-09-2004, 21:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 22:17 :
----------------------------------------------------
Dapper hoor. Tuig.
Ja, waar zou al die haat van de Palestijnen nou vandaan komen?
Oud 22-09-2004, 21:23
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 22:22 :
Ja, waar zou al die haat van de Palestijnen nou vandaan komen?
Je denkt toch zeker niet dat we verder gaan kijken dan onze neus door de plaat voor onze kop afgestompt is he
Oud 22-09-2004, 21:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-09-2004 @ 22:17 :

Hoe de vrouw, afkomstig uit het vluchtelingenkamp Askar bij Nablus op de Westoever, met drie tot vijf kilo explosieven Jeruzalem in kon komen is volgens de Jeruzalemse politiechef een raadsel.
Tunnel wellicht?
Oud 22-09-2004, 21:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:23 :
Je denkt toch zeker niet dat we verder gaan kijken dan onze neus door de plaat voor onze kop afgestompt is he
Oud 22-09-2004, 21:28
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:23 :

't is ernstig, ik weet et

Dacht je dat iemand zich zo maar op zou blazen? Voor de lol.. Natuurlijk zit er meer achter.
Palestijnen die in vluchtelingskampen wonen, hebben geen normaal leven, mede door Israeliers (Sharon-aanhangers), dan kun je zoiets verwachten ja..
Oud 22-09-2004, 21:31
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 22-09-2004 @ 22:28 :

't is ernstig, ik weet et

Dacht je dat iemand zich zo maar op zou blazen? Voor de lol.. Natuurlijk zit er meer achter.

ja, er zit meer achter: achterlijkheid.
Oud 22-09-2004, 21:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:31 :

ja, er zit meer achter: achterlijkheid. [/B]
Maar Gatara kiest geen partij, hoor. Nee hoor, Gatara probeert beide partijen te begrijpen...
Oud 22-09-2004, 21:33
Zaina
Zaina is offline
Ik zou ook onschuldige mensen opblazen als andere mensen mij onrecht aandoen.

Toch zou ik wel liever dood zijn, dan omsingeld worden door een stel idioten.
Oud 22-09-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:

inderdaad!
Het Israelisch beleid is doorgeslagen...
Oud 22-09-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 22-09-2004 @ 22:33 :
Ik zou ook onschuldige mensen opblazen als andere mensen mij onrecht aandoen.

Toch zou ik wel liever dood zijn, dan omsingeld worden door een stel idioten.
als die 'onschuldige mensen' mijn leven onmogelijk maken, wens ik ze niets anders..
Oud 22-09-2004, 21:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 22:32 :
Maar Gatara kiest geen partij, hoor. Nee hoor, Gatara probeert beide partijen te begrijpen...
zelfmoordaanslagen zal ik nooooooooit begrijpen.
Oud 22-09-2004, 21:36
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:

Dat begin ik van jou ook te vermoeden eerlijk gezegd

Mensen die hier het leven niet meer zien zitten omdat ze ontevreden zijn over hun haakneus of omdat hun ouders gaan scheiden boehoe en zich voor de trein gooien, zijn helden omdat ze het zo gewild hebben en de knoop door hebben gehakt en nee ze waren niet gek maar ongelukkig blablabla. Je kent het wel.
Maar owee als jouw leven zuur gemaakt wordt door de politieke toestand in jouw land waardoor je afgerasterd wordt achter een hoge muur die je letterlijk het uitzicht op het leven afneemt en je afsnijdt van familieleden en werkgelegenheden en je vrienden, familie en kennisen hebt die afgeknald worden door soldaten die ze voor terroristen aanzagen en dan je leven niet meer ziet en een wanhopige daad als deze pleegt. DAN BEN JE ACHTERLIJK.

Oud 22-09-2004, 21:37
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
S. schreef op 22-09-2004 @ 22:35 :
als die 'onschuldige mensen' mijn leven onmogelijk maken, wens ik ze niets anders..
Dus als je aangevallen wordt door een leger/land, blaas je jezelf op in een drukke winkelstraat? Logisch ja.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:36 :

Mensen die hier het leven niet meer zien zitten omdat ze ontevreden zijn over hun haakneus of omdat hun ouders gaan scheiden boehoe en zich voor de trein gooien, zijn helden omdat ze het zo gewild hebben en de knoop door hebben gehakt en nee ze waren niet gek maar ongelukkig blablabla. Je kent het wel.
Maar owee als jouw leven zuur gemaakt wordt door de politieke toestand in jouw land waardoor je afgerasterd wordt achter een hoge muur die je letterlijk het uitzicht op het leven afneemt en je afsnijdt van familieleden en werkgelegenheden en je vrienden, familie en kennisen hebt die afgeknald worden door soldaten die ze voor terroristen aanzagen en dan je leven niet meer ziet en een wanhopige daad als deze pleegt. DAN BEN JE ACHTERLIJK.

precies
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:36 :
Dat kunnen wij ook waarschijnlijk niet begrijpen. Maar als je zelfmoord begrijpt en je begrijpt woede, uitzichtloosheid, wrok en andere dingen die tot moord leiden en je combineert die twee, dan is het zo gek nog niet.
Oud 22-09-2004, 21:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Zaina schreef op 22-09-2004 @ 22:37 :
Dus als je aangevallen wordt door een leger/land, blaas je jezelf op in een drukke winkelstraat? Logisch ja.
Oud 22-09-2004, 21:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:36 :

Mooi gezegd.
Oud 22-09-2004, 21:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:37 :
precies
Vroeger, toen je nog onpartijdig probeerde te zijn en genuanceerd postte, nam ik je nog serieus.
Oud 22-09-2004, 21:40
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:37 :
precies
Ik gun het niemand wat de Palestijnen (of bestaat die term ook al niet meer? ) meemaken maar mensen die hier zo over praten zouden toch eens een tijdje van plaats moeten ruilen met zo'n Palestijn.
Oud 22-09-2004, 21:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:37 :
Dat kunnen wij ook waarschijnlijk niet begrijpen. Maar als je zelfmoord begrijpt en je begrijpt woede, uitzichtloosheid, wrok en andere dingen die tot moord leiden en je combineert die twee, dan is het zo gek nog niet.
en dan stap je dus maar een restaurant binnen in Haifa met je bommenriem om je middel; bestelt met je partner een etentje. Die partner gaat weg en jij gaat in het midden van het restaurant staan - zegt nog sorry tegen de kinderen die naast je staan en blaast jezelf op?

Oud 22-09-2004, 21:41
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:38 :
Je doet ook zo je best om het te begrijpen he dat je zelfs deze conclusie beglimlacht
Oud 22-09-2004, 21:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:40 :
en dan stap je dus maar een restaurant binnen in Haifa met je bommenriem om je middel; bestelt met je partner een etentje. Die partner gaat weg en jij gaat in het midden van het restaurant staan - zegt nog sorry tegen de kinderen die naast je staan en blaast jezelf op?

Ow, gaan we het nou weer op kinderen gooien omdat dat het sentimenteler maakt? Daar was je toch zo tegen?
Oud 22-09-2004, 21:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 22:39 :
Vroeger, toen je nog onpartijdig probeerde te zijn en genuanceerd postte, nam ik je nog serieus.
moet je nu vooral doen eigenlijk
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 22-09-2004 @ 22:41 :
Ow, gaan we het nou weer op kinderen gooien omdat dat het sentimenteler maakt? Daar was je toch zo tegen?
nee, ik haal een waar gebeurd verhaal aan.
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 22-09-2004 @ 22:37 :
Als ik een onmenselijk leven zou leiden.....
Als mijn familieleden/vrienden/kennisen zijn vermoord.
Door een staat, een gekozen president..
Gesteund door het Westen..

Dan zou ik er wel begrip voor hebben ja..
Oud 22-09-2004, 21:43
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:40 :

Probeer mij niet aan te praten dat ik die aanslagen goedkeur ofzo. Alles behalve dat. Maar om je zo op te stellen dat je niet verder komt dan het als achterlijkheid te omschrijven, dat vind ik dat je inlevingsvermogen en je beoordelingsvermogen wel erg armzalig zijn. Alsof al die mensen simpelweg achterlijk zijn, hoe hebben ze die achterlijkheid dan opgelopen? Natuurlijk doe je zoiets niet als je bij je volle verstand bent maar deze mensen zijn als beesten behandeld dus dan hoef geen redelijkheid meer te verwachten.
Oud 22-09-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:36 :
Er is een verschil tussen begrip hebben voor, begrijpen en kunnen verklaren. Bij zelfmoordaanslagen kan ik alleen het laatste. Ik kan mezelf niet indenken in een situatie waarin ik dat zou doen.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:40 :
Ik gun het niemand wat de Palestijnen (of bestaat die term ook al niet meer? ) meemaken maar mensen die hier zo over praten zouden toch eens een tijdje van plaats moeten ruilen met zo'n Palestijn.
liever niet.
wil niet in mijn benen geschoten worden (of erger) omdat de Hamas me verdenken te coopereren met die vijandige zionistische staat "Israel",
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-09-2004 @ 22:42 :
nee, ik haal een waar gebeurd verhaal aan.
En jij weet net zogoed dat er verhalen zat zijn van afgeknalde palestijnse kinderen maar ik hoor nooit eens dat die soldaten achterlijke terroristen zijn of iets dergelijks.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-09-2004 @ 22:44 :
Er is een verschil tussen begrip hebben voor, begrijpen en kunnen verklaren. Bij zelfmoordaanslagen kan ik alleen het laatste. Ik kan mezelf niet indenken in een situatie waarin ik dat zou doen.
ja, hier ga ik in mee.
Oud 22-09-2004, 21:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 22-09-2004 @ 22:44 :
En jij weet net zogoed dat er verhalen zat zijn van afgeknalde palestijnse kinderen maar ik hoor nooit eens dat die soldaten achterlijke terroristen zijn of iets dergelijks.
dan lees je niet goed.

Regels voor berichten