Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2004, 16:44
D-sire
D-sire is offline
Vandaag weer goed opgelet maar wel erge trek gehad (vooral toen ik uit school thuis was).

Ik merk ook dat als ik heel vroeg moet ontbijten (zoals nu om 7uur) ik dan veel eerder honger krijg en ook eerder ga lunchen waardoor ik 's avonds ook weer sneller honger heb. Dat is eigenlijk best vervelend... Magoed, morgen weer tennistraining en ik heb er zin in!

O ja, nog een vraagje over weegschalen. Ik heb zo'n digitale op 100 gr. nauwkeurig en sinds ik er nieuwe batterijen (hele goedkope weliswaar) in heb gedaan, doet hij raar. Als ik er dan 1 keer op ga staan geeft ie een X aantal kilo's aan en wanneer ik er dan weer op sta even later geeft ie opeens 3 kilo meer of minder aan. Dat lijkt me niet helemaal normaal Is het dan tijd voor een nieuwe weegschaal of moet ik gewoon betere batterijen kopen?
Oud 23-09-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 23-09-2004 @ 17:44 :
Vandaag weer goed opgelet maar wel erge trek gehad (vooral toen ik uit school thuis was).

Ik merk ook dat als ik heel vroeg moet ontbijten (zoals nu om 7uur) ik dan veel eerder honger krijg en ook eerder ga lunchen waardoor ik 's avonds ook weer sneller honger heb. Dat is eigenlijk best vervelend... Magoed, morgen weer tennistraining en ik heb er zin in!

O ja, nog een vraagje over weegschalen. Ik heb zo'n digitale op 100 gr. nauwkeurig en sinds ik er nieuwe batterijen (hele goedkope weliswaar) in heb gedaan, doet hij raar. Als ik er dan 1 keer op ga staan geeft ie een X aantal kilo's aan en wanneer ik er dan weer op sta even later geeft ie opeens 3 kilo meer of minder aan. Dat lijkt me niet helemaal normaal Is het dan tijd voor een nieuwe weegschaal of moet ik gewoon betere batterijen kopen?
over je hongergevoel: ik ken dat ook, als ik vroeg eet ontbijt heb ik eerder honger tijdens de lessen dan als ik bijv. een half uur later eet. Maar het kan ook komen doordat je te weinig eet.

over de weegschaal: probeer anders nieuwe batterijen, maar het kan ook heel goed aan de weegschaal zelf liggen. dan is het tijd voor een nieuwe.
Oud 23-09-2004, 17:51
Verwijderd
weegschalen of je gewicht zeggen eigenlijk geen fuck, om het maar zo te zeggen...

je hebt ook nog zoiets als zware botten, spieren enz...kan je beter je vetpercentage meten, maja daar zijn ook weer theorien over enzovoorts

zo blijf je aan de gang, ik heb laatst trouwens gelezen dat het beter is om s'ochtends goed te eten, s'middags iets minder en s'avonds moet de kleinste maaltijd van de dag zijn eigenlijk.

en waar ik slanker van wordt, is om s'ochtends gerooster brood met kaas te eten of eerst een banaan en dan een half uur later ofzo echt te ontbijten...dan komt je spijsvertering eerst op gang...

geen idee of dit allemaal al een keer is gezegd of niet, zoek het niet om alle 25 delen te lezen !!!!!!
Oud 23-09-2004, 17:53
Verwijderd
van het calorieen tellen wordt ik echt misselijk

eet gewoon gezond, heb je honger eet fruit ofzo boeien hoeveel calorieen, je wil toch gezond zijn niet zo'n dunne engerd???
Oud 23-09-2004, 17:54
-Melody-
-Melody- is offline
Oud 23-09-2004, 18:43
Verwijderd
Je hebt op zich niet zoiets als zware botten. Het skelet van een volwassene weegt gemiddeld twee kilo. Je moet wel heel raar doen wil je door je skelet een stuk zwaarder zijn.
Oud 23-09-2004, 18:57
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Ik was eerst verslaaft aan eten, maar doordat ik nu aan de lijn ben, heb ik een nieuwe verslaving: de koopziekte..... Anders kocht ik wel vaak snoep ofzo en nu zeg ik steeds tegen mezelf, je koop nu geen snoep meer en eet niet zo veel meer, dan mag je nu (weer!!!) iets leuks voor jezelf kopen Nu heb ik deze week al vanalles gekocht: sieraden, haarstrikken, kleding, allemaal ding voor op mijn kamer. Nu weet ik niet welke verslaving nou beter is....

Zelf vind ik eigelijk de shop verslaving wel iets beter, maar mijn beurs wordt er niet voller door.....
Oud 23-09-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 23-09-2004 @ 19:57 :
Ik was eerst verslaaft aan eten, maar doordat ik nu aan de lijn ben, heb ik een nieuwe verslaving: de koopziekte..... Anders kocht ik wel vaak snoep ofzo en nu zeg ik steeds tegen mezelf, je koop nu geen snoep meer en eet niet zo veel meer, dan mag je nu (weer!!!) iets leuks voor jezelf kopen Nu heb ik deze week al vanalles gekocht: sieraden, haarstrikken, kleding, allemaal ding voor op mijn kamer. Nu weet ik niet welke verslaving nou beter is....

Zelf vind ik eigelijk de shop verslaving wel iets beter, maar mijn beurs wordt er niet voller door.....
Proberen om zonder verslaving te leven...? Of je zelf eerst bv. voor elke twee dagen goed eten iets kleins (dus niet en en en) 'beloven', later voor elke vier dagen iets kleins, daarna voor elke week, enz. En tenslotte gewoon niet meer. Waarom zou je je moeten belonen voor het goed eten? Dat zou een beloning op zich moeten zijn.
Oud 23-09-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-09-2004 @ 20:02 :
Het lukt me niet meer om gezond te eten
komt ook wel doordat ik niet echt een motivatie heb. Hoeveel of hoe weinig ik ook eet, de weegschaal blijft rond de 53 aangeven, wat opzich ook wel een gezond gewicht voor mij is. Maar ik wil dat buikje weghebben (ja, wie niet ).
Daarvoor dacht ik sowieso light te gaan drinken ipv gewone frisdrank. Nou op een hele dag (4 glazen) scheelt dat toch al een hoop calorieen. In plaats van 5 mini's (minimaal ) op een dag nog maar 1 en voor de rest gewoon iets meer lightproducten nuttigen. Mjin motto was vroeger: light, daar doe ik niet aan. Dus kan je na gaan. Daarnaast nog wat buikspieroefeningen.
Maar nee hoor. IK zie geen resultaat. Of inmiddels zag, want sinds drie weken eet ik weer gewoon op volle tour.
Vandaag:
1 witte boterham met appelstroop
200 ml halfvolle chocolademelk
200 ml vruchtendrank
1 broodje hamburger
7 mini brosjes
3 dropjes
1/2 lila pause
2 speculaasjes
1 glas frisdrank met minder suiker
Portie witte rijst
Rundvlees (100 gram?)
Sperziebonen (50 gram)?
Optimel 0% vet yoghurt, heel klein beetje

en dat is dus al een hele lange foute lijst, terwijl er nog ongeveer 4 uur te gaan is vandaag.
Volgende week begin ik opnieuw
Misschien zou je wat minder snoepen als je meer zou eten. Afgezien van 1 boterham en avondeten (met trouwens wel een héél klein beetje groente), zie ik helemaal geen 'echt eten' in je lijstje...
Oud 23-09-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 23-09-2004 @ 20:07 :
Misschien zou je wat minder snoepen als je meer zou eten. Afgezien van 1 boterham en avondeten (met trouwens wel een héél klein beetje groente), zie ik helemaal geen 'echt eten' in je lijstje...
Sluit ik me helemaal bij aan.

'k zou idd beginnen met gewoon normaal te eten, kijk eens op de site van het voedingscentrum om een beetje een idee te krijgen van wat 'normaal' is.
Oud 23-09-2004, 19:42
Verwijderd
Ik vind dat BMI gedoe op www.voedingscentrum.nl maar suf.

Ik ben 1.70m en zou 72 kilo mogen wegen en nog een gezond gewicht hebben volgens die site
Ze maken ook niet eens onderscheid tussen mannen en vrouwen, dus er klopt niets van
Oud 23-09-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 23-09-2004 @ 20:42 :
Ik vind dat BMI gedoe op www.voedingscentrum.nl maar suf.

Ik ben 1.70m en zou 72 kilo mogen wegen en nog een gezond gewicht hebben volgens die site
Ze maken ook niet eens onderscheid tussen mannen en vrouwen, dus er klopt niets van
Volgens mij is dat ook wel zo...met 72 zit je volgens mij idd nog wel op een gezond gewicht. Een bmi is een bmi, dat kan maar op één manier uitgerekend worden.
Oud 23-09-2004, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-09-2004 @ 20:20 :
Dat ontken ik niet. Je hebt helemaal gelijk.
Maar ik ben een erg lastige eter. Lust bijna geen groenten en fruit. Ook geen zuivelproducten als melk en kaas. Geen pasta. Geen vleeswaren. Die voedingstabel enzo, de schijf van 5, dat werkt niet voor mij.
Ik neem wel boterhammen mee naar school, maar eet ze vaak niet op. Wel honger, geen trek, geen zin.
Nou als ik de chocolade weer grotendeels kan uitbannen, zal het stukken beter zijn. Een broodje hamburger als lunch eet ik ook maar 3x per jaar ofzo .
Dan moet je streng zijn voor jezelf en dus iig je boterhammen wel opeten en/of op zoek naar dingen die je wel lust (qua groente, enz.). Ik ben ook een lastige eter, niet qua lusten, maar qua mogen en toch kan ook ik, als ik dat wil en zo nu en dan iets 'zondig' (voor mijn doen, ivm wat ik niet mag), wel redelijk gezond eten. Je moet er ook iets voor over hebben als je af wil vallen.
Oud 23-09-2004, 20:36
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik wil graag afvallen, wat wil zeggen, ik wil mijn buik(je) kwijt waar vet op zit, dus alleen buikspieroefeningen helpen niet.
Hoe kan ik het beste het vet op mijn buik kwijtraken zónder ergens anders af te vallen (wat wil zeggen, niet veel af te vallen).
Is dit uberhaupt wel mogelijk?

Ik ben 1.66 en weeg 53/54, niet teveel dus, maar toch een buikje
Oud 23-09-2004, 20:41
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 23-09-2004 @ 21:36 :
Ik wil graag afvallen, wat wil zeggen, ik wil mijn buik(je) kwijt waar vet op zit, dus alleen buikspieroefeningen helpen niet.
Hoe kan ik het beste het vet op mijn buik kwijtraken zónder ergens anders af te vallen (wat wil zeggen, niet veel af te vallen).
Niet echt... duursporten. Je kunt niet echt op 1 plek afvallen... als iemand wist hoe die buikjes weggekregen konden worden, zouden niet zoveel mensen erover 'zeuren'...
Oud 23-09-2004, 20:48
-Melody-
-Melody- is offline
Zo, mensen, wat zie ik opeens veel personen die een volstrek normaal/goed gewicht hebben en hun buikje wegwillen Onbegrijpelijk voor zo'n tientonner als ik
Geef mij dat buikje maar heur

Net gesport, heerlijk overigens,...

7 uur
1 plakje ontbijtkoek

8 uur
banaan

9 uur
krentenbrood met muesli en noten met kaas

Totaal vandaag : 1355 calorieën..en 35 gram vet

Heel fijne dag vandaag. Morgen de grote test-dag. Heb vanaf 5 uur een feest met 6 vriendinnen, en er is heel veel eten en drinken. Ga ik dit redden... ? ()

=X=
Oud 23-09-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2004 @ 20:48 :
Volgens mij is dat ook wel zo...met 72 zit je volgens mij idd nog wel op een gezond gewicht. Een bmi is een bmi, dat kan maar op één manier uitgerekend worden.
Maar dat is toch niet logisch? Als man zijnde 'mag' je toch meer wegen dan als vrouw zijnde?
Oud 23-09-2004, 21:06
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 23-09-2004 @ 22:02 :
Maar dat is toch niet logisch? Als man zijnde 'mag' je toch meer wegen dan als vrouw zijnde?
Ja.

www.overgewicht.nl
daar kun je wel invoeren of je man of vrouw bent etc.
ook handig eetdagboek..
Oud 23-09-2004, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 23-09-2004 @ 21:09 :
word ik gelijk weer aangevallen dus zal ik even verdedigen
ik zeg toch niet dat ik mijn best niet doe, ik heb een tijdje wel gezonder gegeten. Sommige dingen kun je natuurlijk wel leren eten, maar van veel ga ik echt over mijn nek. Dan eet ik liever niet. Waarvan je natuurlijk weer meer trek krijgt in zoetigheid, dus heb je meer discipline nodig. Overigens zou ik denk ik wel meer moeten eten hoor, na het eten zit ik nooit vol ofzo.
Dat zie je verkeerd, je wordt niet aangevallen. En je hoeft je ook niet te verdedigen. Ik gaf alleen mijn mening, wat je daar mee doet moet je geheel zelf weten. Je hoeft niet alles te leren eten, maar sommige dingen kun je wel leren eten of vallen wellicht wel erg mee. Er zijn zoveel soorten brood en andere dingen waarmee je kunt ontbijten, zoveel soorten groenten, zoveel soorten fruit, je kunt mij niet wijs maken dat je echt alles zo vies vindt dat je er van over je nek gaat. Kies de dingen uit die je wel lust, eet die en zorg dat je geen honger hebt, scheelt een hoop 'snacken'.
Oud 23-09-2004, 21:10
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-09-2004 @ 14:11 :
12x is hier 54 euro ofzo. Stomme randstad

Oud 23-09-2004, 21:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 23-09-2004 @ 21:36 :

Nee natuurlijk is dat niet mogelijk de verdeling van je vet depots is genetisch bepaald. Alleen drugs als sth en pgf-2 vernietigen ( plaatselijk ) vetcellen.

Dus nu nooit meer geloven in reclames die zulke bull propageren
Oud 23-09-2004, 21:40
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 23-09-2004 @ 22:21 :
Nee natuurlijk is dat niet mogelijk de verdeling van je vet depots is genetisch bepaald. Alleen drugs als sth en pgf-2 vernietigen ( plaatselijk ) vetcellen.

Dus nu nooit meer geloven in reclames die zulke bull propageren
Die reclames geloofde ik toch al niet, en wat je verder zegt, daar was ik al bang voor.

Balen..duursporten dan maar en over m'n hele lichaam afvallen..pff, ik weet het niet, ben al zo iel gebouwd..
Oud 23-09-2004, 23:54
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-09-2004 @ 14:11 :
12x is hier 54 euro ofzo. Stomme randstad
Hier is het 27 euro. (in de randstad)
Oud 24-09-2004, 01:59
Verwijderd
Vandaag:
Ontbijt 7:00 : 3 Bruin broodjes met light jam
Thee met melk
Tussendoor 9:30: Appel, Kiwi, Muesli reep
Thee met melk
Lunch 12:00: 3 broodjes tonijn, chocolade koekje
glas water
Tussendoor 16:00 : Bruin broodje met smeerkaas
water
Diner 18:30 : Groot bord spaghetti bolognese
kleine beker chocolademelk
Tussendoor 20:00 : handje cheeze puffs
water

'n behoorlijk aantal zonden mijn bmi is trouwens 23.1,
Kcal vandaag: 1591, Vet:38.5
Ben tussen 17:00 en 18:00, 35 min wezen lopen/joggen bij de sportschool, elke keer presteer ik beter en loop ik sneller gemiddeld en een langere afstand.
Oud 24-09-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-09-2004 @ 02:59 :
Vandaag:
Ontbijt 7:00 : 3 Bruin broodjes met light jam
Thee met melk
Tussendoor 9:30: Appel, Kiwi, Muesli reep
Thee met melk
Lunch 12:00: 3 broodjes tonijn, chocolade koekje
glas water
Tussendoor 16:00 : Bruin broodje met smeerkaas
water
Diner 18:30 : Groot bord spaghetti bolognese
kleine beker chocolademelk
Tussendoor 20:00 : handje cheeze puffs
water

'n behoorlijk aantal zonden mijn bmi is trouwens 23.1,
Kcal vandaag: 1591, Vet:38.5
Ben tussen 17:00 en 18:00, 35 min wezen lopen/joggen bij de sportschool, elke keer presteer ik beter en loop ik sneller
gemiddeld en een langere afstand.
nou ik vind je menu opzich meevallen, als je dat chocoladekoekje en dat handje cheeze puffs weghaalt is het prima.
en gewoon lekker doorgaan met sporten
Oud 24-09-2004, 09:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
pff.. je kan hier ook nooit gewoon wat zeggen zonder veroordeeld te worden
Oud 24-09-2004, 09:40
PrimRose
PrimRose is offline
Donderdag 23 september

Ontbijt
2 plakken ontbijtkoek (met kandijsuiker)

Tussendoor
1 mueslireep

Lunch
Witte pitloze druiven
2 maanzaadbolletjes met vruchtenhagel en jam
1 cup-a-soup champignon

Avondeten
1 portie gebakken aardappeltjes
1 portie erwtjes en worteltjes
1 stukje kipschnitzel

Tussendoor
2 biertjes
3 handjes paprikachips

Ik ga 's avonds na 20.00 de mist in, we hebben niets gezonds in huis (ik woon op kamers, en tis het einde van de week) dus dan neem ik iets ongezonds. De 2 biertjes waren omdat ik vierde dat ik een sollicitatiegesprek heb bij een bedrijf waar ik heel graag wil werken. Dat is dus niet dagelijks. Meestal drink ik heel de dag thee en spa marie henriette.
Oud 24-09-2004, 09:59
MieX
MieX is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 24-09-2004 @ 10:20 :
Als je iets meer in het topic had gelezen had je gezien dat je van iedereen gewoon tips krijgt om je eetstijl aan te passen zodat het beter gaat, maar blijkbaar zie jij het alleen maar als negatieve kritiek
Oud 24-09-2004, 11:01
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-09-2004 @ 09:53 :
nou ik vind je menu opzich meevallen, als je dat chocoladekoekje en dat handje cheeze puffs weghaalt is het prima.
en gewoon lekker doorgaan met sporten
uhuh, maar voelde me na die chocolade melk ook schuldig
we hebben geen brood in huis en ik moet zo werken, ik hoop dat ik vroeg vrij ben dan kan ik bij de winkel langs... anders wordt het yoghurt voor 't middageten
Oud 24-09-2004, 12:21
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
MieX schreef op 24-09-2004 @ 10:59 :
Als je iets meer in het topic had gelezen had je gezien dat je van iedereen gewoon tips krijgt om je eetstijl aan te passen zodat het beter gaat, maar blijkbaar zie jij het alleen maar als negatieve kritiek

(= Leonoor)

Idd...en dat is zonde, want het is niet nodig. Mensen proberen elkaar idd te helpen om een gezonde eetstijl te 'creëren'... En dat lijkt me alleen maar de bedoeling van iets posten in dit topic of niet?
Oud 24-09-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-09-2004 @ 12:01 :
uhuh, maar voelde me na die chocolade melk ook schuldig
we hebben geen brood in huis en ik moet zo werken, ik hoop dat ik vroeg vrij ben dan kan ik bij de winkel langs... anders wordt het yoghurt voor 't middageten
waarom koop je geen brood en doe je dat in de vriezer? dan heb je iig altijd brood in huis als je het af en toe bijvult.
Oud 24-09-2004, 14:41
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 24-09-2004 @ 14:02 :
waarom koop je geen brood en doe je dat in de vriezer? dan heb je iig altijd brood in huis als je het af en toe bijvult.
Ja precies man. Excuse me maar dit is klonk idd echt waardeloos van sweetsterretje.

Je wil toch zeker afvallen of niet, is het dan nog teveel moeite om op voorhand te zorgen dat je je vreten in orde hebt !
Oud 24-09-2004, 15:11
steefos
steefos is offline
ik heb neit zo'n heel goede week voor mezelf achter de rug wan t ik heb veel choco gegeten (emotie voedsel ) en dan ook nog op een slecht tijstip, echt net voor het slapen gaan, een weekje kan neit zo heel veel kwaad maar volgende week moet ik dat niet weer anders kan ik mn gewicht niet vashouden.
Oud 24-09-2004, 16:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
iamcj schreef op 24-09-2004 @ 13:21 :

(= Leonoor)

Idd...en dat is zonde, want het is niet nodig. Mensen proberen elkaar idd te helpen om een gezonde eetstijl te 'creëren'... En dat lijkt me alleen maar de bedoeling van iets posten in dit topic of niet?
Nou aan de ene kant wel, maar soms wil je gewoon even iets kwijt. Denkt men dan dat ik zelf niet weet dat groente gezond is.
En dan gelijk weer zon reactie krijgen die impliceert dat je het/de topic maar eens beter moet doorlezen. Nee, dankjewel.
Oud 24-09-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 24-09-2004 @ 10:20 :
mis ik iets?
Oud 24-09-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 24-09-2004 @ 17:56 :
Nou aan de ene kant wel, maar soms wil je gewoon even iets kwijt. Denkt men dan dat ik zelf niet weet dat groente gezond is.
En dan gelijk weer zon reactie krijgen die impliceert dat je het/de topic maar eens beter moet doorlezen. Nee, dankjewel.
Daar is het LJH-topic op psych voor.

Nee, maar serieus, de meeste mensen die hier posten weten vaak toch wel behoorlijk wat van gezond eten ed af en toch doen ze het niet. En anderen weten het idd niet of zijn zich er iig niet van bewust. Vrijwel iedereen die hier post wat hij of zij eet wil weten of dat goed is. Hoe moeten wij weten dat dat bij jou nou toevallig niet het geval is?

Je interpreteert een aantal reply's nogal verkeerd, "zo'n reactie" impliceert niks, sterker nog, die reacties zijn er niet eens, niet met de bedoeling die jij er achter zoekt iig. Ik snap niet waarom je je zo aangevallen voelt.
Oud 24-09-2004, 17:08
Verwijderd
Ontbijt
2 boterhammen met jam
bakje yoghurt

Tussendoor
sinaasappel

Lunch
2 boterhammen 20+ smeerkaas
bakje tomaat + komkommer - stukjes

Tussendoor
2 speculaasjes

Diner
spruitjes
aardappels
bieflapje

Vanavond
bakje yoghurt
kiwi

Afgezien van die twee speculaasjes vrij goed vind ik
Misschien een beetje weinig, maar ben erg laat opgestaan en heb vrijwel niets gedaan vandaag. Dus erg veel had ik ook niet nodig.
Oud 24-09-2004, 17:39
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Watermerk schreef op 24-09-2004 @ 18:08 :

Afgezien van die twee speculaasjes vrij goed vind ik
Misschien een beetje weinig, maar ben erg laat opgestaan en heb vrijwel niets gedaan vandaag. Dus erg veel had ik ook niet nodig.
Redelijk. Wat meer werk maken van tussendoortjes
Oud 24-09-2004, 17:52
Gothic
Gothic is offline
ik ben redelijk goed bezig met gezonde dingen eten... handig als je op jezelf woont, gewoon niets lekkers kopen, alleen yogurt en druiven, maar het schiet niet op zo.
Verder eet ik eigenlijk 6 boterhammen met chocopasta per dag, weet niet of dat heel slecht is. Kaas is veel vetter, pasta is suiker.
Thuis eet ik dan wel soms lekkere dingen, maar alleen in het weekend...

Wil nog steeds terug naar hoe ik voor de vakantie was. Taille van 69 cm, heupen van 94 cm. Afvallen hoeft van mij niet, zit nu op 58 kilo, alleen denk ik dat de 2 kilo extra wel te maken heeft met de 'omvang'. Hopelijk is geduld hebben genoeg...

Hoe slecht zijn zoute pinda's? Kun je dan net zo goed chips eten? Chips lijkt namelijk stuk vetter, zout is opzich 'goed', het houdt alleen vocht vast...
Oud 24-09-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-09-2004 @ 18:52 :
ik ben redelijk goed bezig met gezonde dingen eten... handig als je op jezelf woont, gewoon niets lekkers kopen, alleen yogurt en druiven, maar het schiet niet op zo.
Verder eet ik eigenlijk 6 boterhammen met chocopasta per dag, weet niet of dat heel slecht is. Kaas is veel vetter, pasta is suiker.
Thuis eet ik dan wel soms lekkere dingen, maar alleen in het weekend...

Wil nog steeds terug naar hoe ik voor de vakantie was. Taille van 69 cm, heupen van 94 cm. Afvallen hoeft van mij niet, zit nu op 58 kilo, alleen denk ik dat de 2 kilo extra wel te maken heeft met de 'omvang'. Hopelijk is geduld hebben genoeg...

Hoe slecht zijn zoute pinda's? Kun je dan net zo goed chips eten? Chips lijkt namelijk stuk vetter, zout is opzich 'goed', het houdt alleen vocht vast...
Pinda's zijn veel vetter dan chips.
Oud 24-09-2004, 17:57
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-09-2004 @ 18:04 :
Daar is het LJH-topic op psych voor.

Nee, maar serieus, de meeste mensen die hier posten weten vaak toch wel behoorlijk wat van gezond eten ed af en toch doen ze het niet. En anderen weten het idd niet of zijn zich er iig niet van bewust. Vrijwel iedereen die hier post wat hij of zij eet wil weten of dat goed is. Hoe moeten wij weten dat dat bij jou nou toevallig niet het geval is?

Je interpreteert een aantal reply's nogal verkeerd, "zo'n reactie" impliceert niks, sterker nog, die reacties zijn er niet eens, niet met de bedoeling die jij er achter zoekt iig. Ik snap niet waarom je je zo aangevallen voelt.
haha dat wilde ik ook oorspronkelijk zeggen: ik post het voortaan wel op LJH, als ik uberhaubt nog post
Als iemand zegt: ''Als je iets meer in het topic had gelezen.." dan kan ik dat niet positief opvatten hoor.
nouja wat mij betreft dicussie gesloten, ik geef de rest wereld gelijk. ik heb al genoeg conflicten
Oud 24-09-2004, 17:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
zuster schreef op 24-09-2004 @ 18:55 :
Pinda's zijn veel vetter dan chips.
Ja maar omdat pinda's voor een groot deel onverzadigd zijn en chips barsten van de koolhydraten en transvetzuren geef ik toch de voorkeur aan pinda's
Oud 24-09-2004, 18:07
Miracle
Miracle is offline
Bleegh, vandaag frituur gegeten. Het ging helemaal goed, ik had mijn ouders overtuigd dat chicken tonight toch echt beter was: kreeg ik ruzie en gingen we alsnog frituur eten. Ik vervloek bij deze alle mannen die niet normaal met eten om kunnen gaan.

Nou ja, vanochtend gewogen en ik heb nu tussen de -1 en -1,5. Hopelijk heb ik vandaag daarmee niet alles stuk gemaakt...
Hopelijk lukt het me nog om af en toe te gaan zwemmen. Deze week was ik ziek en volgende week heb ik het te druk. Dan maar fietsen...
Oud 24-09-2004, 18:25
MieX
MieX is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 24-09-2004 @ 18:57 :
haha dat wilde ik ook oorspronkelijk zeggen: ik post het voortaan wel op LJH, als ik uberhaubt nog post
Als iemand zegt: ''Als je iets meer in het topic had gelezen.." dan kan ik dat niet positief opvatten hoor.
nouja wat mij betreft dicussie gesloten, ik geef de rest wereld gelijk. ik heb al genoeg conflicten
Ik bedoelde dat al eerder tegen je gezegd is dat je je niet aangevallen hoeft te vallen als mensen je alleen maar advies proberen te geven en dat andere mensen op dezelfde manier aangesproken worden en er juist blij mee zijn ipv dat ze zich aangevallen voelen, ik zou dat zelf toch echt positief op kunnen vatten

Belangrijkste wat ik in ieder geval wou zeggen dat we het echt niet bedoelen om je te kwetsen maar om je te helpen, iedereen die wel eens een afvalpoging heeft gedaan weet hoe moeilijk het is en hoe fijn wat steun kan zijn

Laatst gewijzigd op 24-09-2004 om 19:35.
Oud 24-09-2004, 20:29
Charmed_Marloes
Charmed_Marloes is offline
Wat ik vandaag heb gegeten en gedronken:

De hele dag door heb ik thee en water gedronken

Beschuit met jam

2 sinasappels

1 kiwie

1 bakje druifen

een klein beetje noedless (ongeveer 1/3 van zo' n klein zakje)

bruine bonen met zelf gemaakt appelmoes (in die zelfgemaakte appelmoes zit veeeeel minder suiker dan in zo' n pot)

een paar van de kaneel koekjes (waren lekker, maar niet echt gezond, maar ook weer niet heel vet ofzo)

Dit waren ongeveer 1000 kcal voor vandaag (niet echt veel, maar ik vond het wel genoeg voor vandaag)
Oud 24-09-2004, 21:08
steefos
steefos is offline
Citaat:
Charmed_Marloes schreef op 24-09-2004 @ 21:29 :
Wat ik vandaag heb gegeten en gedronken:

De hele dag door heb ik thee en water gedronken

Beschuit met jam

2 sinasappels

1 kiwie

1 bakje druifen

een klein beetje noedless (ongeveer 1/3 van zo' n klein zakje)

bruine bonen met zelf gemaakt appelmoes (in die zelfgemaakte appelmoes zit veeeeel minder suiker dan in zo' n pot)

een paar van de kaneel koekjes (waren lekker, maar niet echt gezond, maar ook weer niet heel vet ofzo)

Dit waren ongeveer 1000 kcal voor vandaag (niet echt veel, maar ik vond het wel genoeg voor vandaag)
1000 calorien is echt weinig, je moet uitkijken als je te weinig eet dat je geen jojo efffect krijgt door de ene dag veel de andere dag weinig enz.
Oud 24-09-2004, 21:21
Mara
Mara is offline
Het gaat kut met mij. Ben in een dip terecht gekomen, heb ik wel vaker geahd, en 't is zó moeilijk om 'r dan weer uit te komen.

Als ik eenmaal gezond bezig ben gaat 't makkelijk, maar als ik eenmaal ongezond bezig ben gaat dát weer makkelijk, wat dus niet de bedoeling is. Probeer me nu al 3 dagen te vermannen (of vervrouwen ) en weer de draad op te pakken, maar 's middags na school neem ik toch weer allerlei rotzooi en denk ik "morgen dan maar" terwijl ik weet dat ik dat niet moet doen.

Voor een buitenstaander (iemand die dit niet heeft gehad of herkent, of zich er niet kan inleven in dit soort situaties) klinkt dit misschien raar. Ik weet dat ik 't niet moet doen, dat ik 't wel kan, en toch gaat 't helemaal verkeerd.

Morgen moet ik de hele dag werken (van 8:30 tot 18:00) en dan eet ik als 't goed is wel gezond.
M'n ontbijt wordt 2 boterhammen en een stuk fruit. M'n lunch neem ik mee, 2 boterhammen met kipfilet.
Op het werk (supermarkt) koop ik nog 2 stuks fruit voor de 2 kleine pauzes, een pak drinken (soja-melk, magere yoghurtdrink, sapje, ik zie wel )
Als ik daar niet genoeg aan heb neem ik ook nog wel een bak kwark.

Avondeten van morgen is bruine bonen. Bruine bonen zijn niet slecht, maar het wordt geserveerd met augurk, zilveruitjes en spek. En de spek is zo ongelooflijk slecht, maar als ik 't weiger krijgen we zeker ruzie thuis. Even kijken hoe ik dat oplos.

Een ander probleem is dat we de laatste week ongelooflijk veel slechte tussendoortjes in huis hebben die ik érg lekker vind.

Ik denk dat ik met m'n schranspartijen zoals vandaag zo aan de 3500kcal zit per dag. Precies uitrekenen kan ik 't niet, want door de enorme hoeveelheden en de verscheidenheid aan producten weet ik niet meer hoeveel ik van wat heb gegeten

Anyway, ik ga nu naar bed. Ik kijk eerst of m'n sportkleren droog zijn, en zo ja, dan ga ik morgen joggen verdorie! Al 2 weken niet gedaan, en ik moet gewoon weer bezig gaan anders gaat 't helemaal fout.
Oud 24-09-2004, 21:26
MieX
MieX is offline
@ Meelfriek: ik herkend het probleem, dan pak je 1 ongezond ding en dan wil je meer, maar als je wil gaan pakken bedenk je je dat het niet goed voor je is maar even later pak je het toch (en dat kan idd dagen zo achter elkaar doorgaan). Ik probeerde altijd te blijven denken dat het echt niet goed voor me is en dat ik niet ga afvallen als ik constant ongezonde dingen ga eten, kan soms een paar dagen duren voor die gedachte overheerst maar bij mij hielp t wel altijd
Oud 24-09-2004, 21:51
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MieX schreef op 24-09-2004 @ 22:26 :
@ Meelfriek: ik herkend het probleem, dan pak je 1 ongezond ding en dan wil je meer, maar als je wil gaan pakken bedenk je je dat het niet goed voor je is maar even later pak je het toch (en dat kan idd dagen zo achter elkaar doorgaan). Ik probeerde altijd te blijven denken dat het echt niet goed voor me is en dat ik niet ga afvallen als ik constant ongezonde dingen ga eten, kan soms een paar dagen duren voor die gedachte overheerst maar bij mij hielp t wel altijd
Tja als het verder geen andere oorzaak heeft en enkel oppervlakkige snoepzin is moet je gewoon streng wezen. Dan stel je maar een beter schema op waar je minder honger van krijgt en krijg je toch trek dan hou je je maar gewoon in. Visualiseer je doelstellingen.
Oud 24-09-2004, 22:01
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 24-09-2004 @ 22:51 :
Tja als het verder geen andere oorzaak heeft en enkel oppervlakkige snoepzin is moet je gewoon streng wezen. Dan stel je maar een beter schema op waar je minder honger van krijgt en krijg je toch trek dan hou je je maar gewoon in. Visualiseer je doelstellingen.
das makkelijk om te zeggen. maar af en toe gaat het gewoon kut zonder dat daar reden toe is. Natuurlijk moet je streng wezen, maar af en toe is wilskracht niet genoeg.

@meelfreak, ik snap precies wat je bedoelt (ikzit nu zelf aan een bord rijst met een smaakje). Gewoon morgen er weer goed tegen aan, en zorgen dat je als je de neiging krijgt iets "slechts" te pakken, iets "goeds" pakt. Loop ipv naar de snopekast naar de koelkast.

Ik begin morgen ook weer vol goede moed.

Regels voor berichten