Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 17:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 18:04 :
BWAHAHAHAHAHAHAHA!

Ik dacht al: "Waar blíjft-ie toch?"
ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen procentueel gezien Israel bestaansrecht gunnen
Oud 26-09-2004, 17:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:07 :
waar blijft zij toch

En ten tweede, je kunt niet ontkennen dat het niet zo is. Iedere cm move van Israel komt op het nieuws (hoe onbenullig het feitje ook is), terwijl de vreselijkste dingen (op andere plekken in de wereld) niet eens een plekje op nu.nl krijgen.
Ga fietsen stelen.
Oud 26-09-2004, 17:09
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 18:08 :
ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen procentueel gezien Israel bestaansrecht gunnen
Israel als Joodse staat zal helaas een vrij laag percentage zijn.
Oud 26-09-2004, 17:10
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 18:09 :
Ga fietsen stelen.
Bedoel je: ik kan geen zinnig antwoord geven ofwel, ze heeft gelijk .
Oud 26-09-2004, 17:11
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Temple Mount Collapse Atop Moslem Worshipers Feared
17:26 Sep 26, '04

An Israeli report, based on Egyptian findings, states that there is an immediate risk that the Temple Mount could collapse when many thousands of Moslems arrive for Ramadan prayers in three weeks.

A report by the Israel Antiquities Authority, based on the findings of an Egyptian engineering team, states that there is an immediate risk that the Solomon's Stables area of the Temple Mount could collapse when many tens of thousands of Moslem worshipers arrive for Ramadan prayers in three weeks' time. The Authority's report says that the danger is "almost certain."

Israeli security officials are taking the warnings seriously, but it appears that the Moslem officials are less concerned. Although Israel is sovereign over the area, Moslem Waqf officials have forbidden Israeli engineers from entering the area to evaluate the risk. The Waqf has also refused to limit the number of worshipers at the Temple Mount during Ramadan prayers. Even a visit by Jerusalem Police Chief Ilan Franko to Jordan in an effort to have the Jordanians exert pressure on the Waqf has apparently not succeeded.

Public Security Minister Gideon Ezra says that if there is no choice, the Israel Police will restrict the number of Moslems entering the Temple Mount for the Ramadan services. Waqf director Adnan Husseini says there is no reason for such measures, and that the whole issue is merely "Israeli propaganda."

Over the past several years, the Waqf has made major structural changes on and under the Temple Mount, in a two-pronged effort to expand the mosques there and erase any vestiges of Jewish history at the site. The Temple Mount is Judaism's holiest location in the world, where the two Holy Temples were built and destroyed and where the Third Temple will be built. Moslem worshipers are now directed to two main areas on the Mount - on the ground level and on a roof supported by pillars in which cracks have been noted. The unsupervised digging under the site, heavy tiles placed on the upper plateau, and recent earthquakes and weather conditions have all greatly increased the danger of collapse.

The annual Ramadan prayers - which take place every 12 lunar months on the Muslim calendar - attracts tens of thousands of people to the Temple Mount each Friday of the month of Ramadan. A collapse of the pillars could bury many thousands of worshipers, and the Moslem world would likely blame Israel.

Published: 10:52 September 26, 2004
Last Update: 17:26 September 26, 2004
Oud 26-09-2004, 17:12
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
1 - 2 % ?
Oud 26-09-2004, 17:14
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:11 :
Bericht
Sommige problemen lossen zichzelf op.
Oud 26-09-2004, 17:15
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Hamas Terrorist Leader Killed In Syria
17:38 Sep 26, '04

Iz-A-Din Al-Halib, a leading Hamas terrorist, was killed in Damascus, Syria this afternoon when his car mysteriously blew up.

A leading Hamas terrorist was killed in Damascus, Syria this afternoon. He was Iz-A-Din Al-Halib, a senior operations commander in the murderous organization, and was killed when his car blew up. No one else was hurt in the explosion. He was among the 400 terrorists expelled to Lebanon by then-Prime Minister Yitzchak Rabin in the 1980's, and was at one time the handler of the infamous Yichye Ayash, known as The Engineer. Official Israeli sources said they learned of Al-Halib's death via media reports, though it will be recalled that after the Be'er Sheva double-bus massacre of four weeks ago, Israel promised to strike out at terrorist leaders wherever they are, including in Syria.

Hamas has said it will avenge the death with attacks against Israelis. Many Israelis noted wryly that Hamas has not needed an excuse in the past to attack Israelis.

In a related item, a Palestinian terrorist was killed this afternoon in a "work accident" in the Shomron village of Salfit. He was engaged in preparing a bomb when it blew up.

Published: 16:37 September 26, 2004
Last Update: 17:38 September 26, 2004
Machiavelli
Machiavelli is offline
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 26-09-2004 @ 18:14 :
Sommige problemen lossen zichzelf op.
Inderdaad.
Maar ze hebben er zelf jarenlang flink onder zitten vroeten - wedden dat Israel er dalijk de schuld van krijgt?
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:11 :
(...)
The annual Ramadan prayers - which take place every 12 lunar months on the Muslim calendar - attracts tens of thousands of people to the Temple Mount each Friday of the month of Ramadan. A collapse of the pillars could bury many thousands of worshipers, and the Moslem world would likely blame Israel.

Published: 10:52 September 26, 2004
Last Update: 17:26 September 26, 2004
14 oktober of 15 oktober begint ramadan, toch?
Oud 26-09-2004, 17:17
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:15 :

Inderdaad.
Maar ze hebben er zelf jarenlang flink onder zitten vroeten - wedden dat Israel er dalijk de schuld van krijgt?
D'r was ook al een geheel stappenplan opgesteld over wat te doen als Arafat sterft (zowel vanwege een natuurlijke als onnatuurlijke dood), omdat Israel - ook al zou het natuurlijk zijn - waarschijnlijk toch de schuld zou krijgen van zijn dood
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:15 :
Inderdaad.
Uiteraard, het is toch al jaren bekend dat het altijd de schuld van de Zionisten is en nooit van de Arabieren zelf.
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:12 :
1 - 2 % ?
ik denk ietsiepietsie meer. De Oost-Europese landen zijn meer in favour van het bestaan van Israel, bv.
Oud 26-09-2004, 17:19
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 18:17 :
De Oost-Europese landen zijn meer in favour van het bestaan van Israel, bv.
dan zijn de Joden uit die landen opge... bedoel je
Oud 26-09-2004, 17:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:19 :
Oud 26-09-2004, 17:50
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 17:29 :
mm,..

laatste berichten:
musharraf (pakistan) waarschuwt Israel dat ze niet Iran moeten gaan aanvallen. Iran zal een gevaar vormen voor Israel als ze nucleair gezien aan "hun trekken" komen. De VS willen sowieso niet dat Iran een nucleaire staat wordt vanwege een vergrote instabiliteit in de regio - de VS beschuldigden in de laatste berichten ook Iran ervan zich teveel te bemoeien met de sores in Irak.

*houdt handen voor ogen*
Ja, het is een grote ******zooi daar in die regio. Irak deugde niet als land, Iran deugt niet als land, Israel deugt niet als land, de terroristische organisaties die daar floreren (dankzij de hachelijke situatie van vele daar) deugen niet. Amerika deugt niet (iig de bezettingspolitiek die ze voeren daar, Amerika heeft geen ene flikker te zoeken in het Midden Oosten en hebben daar al genoeg schade aangebracht in het verleden).

Oh... Israel heeft ook kernwapens trouwens, ook niet echt een land dat je daarmee zou vertrouwen (goed dat de Palestijnen zo dicht op de Israeli's wonen, dat ze ook zichzelf op zouden blazen met een aanval).

Citaat:
De VS willen sowieso niet dat Iran een nucleaire staat wordt vanwege een vergrote instabiliteit in de regio - de VS beschuldigden in de laatste berichten ook Iran ervan zich teveel te bemoeien met de sores in Irak.
dit is echt het lachwekkendste dat ik vandaag gelezen heb:

"De VS willen bla bla vanwegen een vergrote instabiliteit in de regio" - ALS ER 1 LAND te noemen is voor de instabiliteit in de regio daar, dan is dat wel DIRECT en INDIRECT de Verenigde Staten (en op 2. Israel).

en "de VS beschuldigden in de laatste berichtn ook Iran ervan zich teveel te bemoeien met de sores in Irak" - WAT NOU SORES? wie heeft die sores daar gemaakt? JUIST.. de VS.

hypocrieten, oprotten moeten ze uit Irak, dead or alive.

Citaat:
Nou, ik wel iig (ja stelletje nare irrealisten hou in het vervolg daar allemaal even je grote bek overdicht, you know who you are)

Maar dan alleen als Israel een land wordt dat in vrede gaat leven met de Palestijnen.

Israelische kolonisten en extremisten kunnen wat mij betreft fluiten naar "hun" Israel, just like Hamas, Al Aqsa en die andere knallende theedoeken.

Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 16:56 :
waarom krijgt Israel dan extreem veel aandacht en landen als Soedan niet (ja, na flink doorhameren eindelijk eens wat aandacht)?

Nou?

Waarom?
Omdat Israel het nummer 1. land is dat zorgt voor onrust wereldwijd. Soedan is natuurlijk net zo (indien niet erger) erg als Israel, maar het zorgt niet overal voor verdere onrust en strijd tussen verschillende groepen.
Als Amerika en de Arabische wereld zich niet zo ontzettend hadden misdragen door beide kanten terroristen te steunen dan was het net zo onbelangrijk geweest als Soedan (misschien).
Oud 26-09-2004, 17:54
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:19 :
omfg lekker confronterend figuurtje ben jij weer...

de Joden die echt vervolgd worden zullen trots zijn op zo'n mede-Jood zoals jij, die overal waar ze gaat mensen tegen zich in het harnas weet te jagen.
Als ik net zo was als jou zou ik door JOU een hekel krijgen aan Joden in het algemeen. We know how that scenario ended.

Extremistische Joden zoals JIJ, DIE moeten ze verbannen naar hun eigen slagveldje daar in het Midden Oosten.

btw: Oh,.. en NU nu de waarheid in je gezicht is gedrukt publiceer je mijn pmtje zeker niet meer achter mijn rug om, nee sterker nog: je durft niet eens reactie te geven.

ongewenste levensvorm
Oud 26-09-2004, 18:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 18:54 :
omfg lekker confronterend figuurtje ben jij weer...

het zou maar eens een kern van waarheid bevatten...

Citaat:

ongewenste levensvorm
zo praat je niet tegen medemensen
Oud 26-09-2004, 18:08
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 19:04 :
het zou maar eens een kern van waarheid bevatten...

ontken ik dat dan?

Tis alleen gewoon het DOEL van Simshalom dat van die onderdrukking van Joden, de hele onderdrukking van een volk, een soort wapen maakt tegen andere mensen. Schandalig!

Net zoals Palestijnen de dood van hun "broeders" gebruiken als propaganda om Joden te vermoorden doet zij hetzelfde maar dan andersom. Daar ben ik (en vele "echte" Joden met mij) niet van gediend... Ik vind het schending van dode en opgejaagde Joden.

En nou niet gaan lopen bleren dat zij juist voor die Joden opkomt door ze in een nooit-meer-veilig land in een nooit-eindigende oorlog te storten.

Citaat:

zo praat je niet tegen medemensen
dat bepaal ikzelf wel. Ik heb zo ongeveer nog meer respect voor haar als zij heeft voor veel medemensen. Earn what you deserve.

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 18:11.
Oud 26-09-2004, 18:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 18:50 :

dit is echt het lachwekkendste dat ik vandaag gelezen heb:

"De VS willen bla bla vanwegen een vergrote instabiliteit in de regio" - ALS ER 1 LAND te noemen is voor de instabiliteit in de regio daar, dan is dat wel DIRECT en INDIRECT de Verenigde Staten (en op 2. Israel).

waar zeg ik dat de VS niet medeschuldig zijn aan het destabiliseren of in stand houden van een instabiele situatie? Ik zeg alleen dat de VS niet wilt dat Iran ervoor gaat zorgen dat de instabiliteit vergroot wordt.

Citaat:

hypocrieten, oprotten moeten ze uit Irak, dead or alive.

Rumsfeld heeft volgens de Libanese krant Daily Star laten weten mogelijkerwijze alle troepen terug te laten trekken uit Irak.

Citaat:

Omdat Israel het nummer 1. land is dat zorgt voor onrust wereldwijd.

Is dat zo? En waardoor zou dat zijn?

Citaat:

Soedan is natuurlijk net zo (indien niet erger) erg als Israel, maar het zorgt niet overal voor verdere onrust en strijd tussen verschillende groepen.

Waarom doen de VS en China en Egypte dan zo moeilijk omtrent Soedan? En waarom zwijgt de hele fucking (om maar in jouw termen te spreken) Arabische wereld over het gezeik in Soedan?
Oud 26-09-2004, 18:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik ben een half uurtje weg en het hele topic loopt weer uit de klauwen.
Oud 26-09-2004, 18:11
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 19:08 :
dat bepaal ikzelf wel. Ik heb zo ongeveer nog meer respect voor haar als zij heeft voor veel medemensen. Earn what you deserve.
Het kan mij niet schelen hoeveel respect je voor iemand anders hebt, zolang je anderen maar met respect behandelt.
Hetgeen jij niet doet
Oud 26-09-2004, 18:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 26-09-2004 @ 18:10 :
Bedoel je: ik kan geen zinnig antwoord geven ofwel, ze heeft gelijk .
Nee, ik bedoel: op onzinnige posts ga ik niet meer in. Mij te vermoeiend.
Oud 26-09-2004, 18:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 19:08 :
ontken ik dat dan?

Tis alleen gewoon het DOEL van Simshalom dat van die onderdrukking van Joden, de hele onderdrukking van een volk, een soort wapen maakt tegen andere mensen. Schandalig!
ik las het eerder als een verklaring voor waarom Oost-Europese landen wellicht pro bestaan Israel zijn.
Het is nog niet eens zo gek gedacht.
Oud 26-09-2004, 18:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 19:09 :
Rumsfeld heeft volgens de Libanese krant Daily Star laten weten mogelijkerwijze alle troepen terug te laten trekken uit Irak.
Perfect, burgeroorlogen zijn hardstikke fijn namelijk
Oud 26-09-2004, 18:14
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Gatara schreef op 26-09-2004 @ 19:09 :
Dat is dan mooi 2 jaar te laat. Het leed is nu geschied. Het hele land ligt in puin, niemand is meer veilig, mensen hebben geen eten, geen medicijnen, geen werk, geen niks, en het internationale terrorisme floreert.

Maar blijkbaar zijn de Amerikaanse belangen weer behartigd, dus het legertje parasieten kan nu weer naar huis.

Ik hoop dat ze niet meer terugkeren naar huis, voorat ze orde weer op zaken hebben, of dat ze nu 10, 1000, of 1000000 miljoen soldaten kost. Het is te schandalig voor woorden dat ze als een stel malloten dat land hebben aangevallen en nu willen ze het (net zoals Afghanistan) in puin achterlaten om weer weg te gaan.
Belofte maakt schuld! en Eigen schuld dikke bult!

Citaat:
Waarom doen de VS en China en Egypte dan zo moeilijk omtrent Soedan? En waarom zwijgt de hele fucking (om maar in jouw termen te spreken) Arabische wereld over het gezeik in Soedan?
Geen idee, maar het heeft minder prioriteit en minder complexiteit als Israel. En minder belangen.
Oud 26-09-2004, 18:16
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-09-2004 @ 19:14 :
Perfect, burgeroorlogen zijn hardstikke fijn namelijk
"Mede mogelijk gemaakt door de V.S. olv de Bush Administration"

Oud 26-09-2004, 18:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 18:50 :
Ja, het is een grote ******zooi daar in die regio. *knip*

Hier kan ik het wel mee eens zijn. Al zou ík het natuurlijk heel anders verwoorden.
Oud 26-09-2004, 18:18
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 19:16 :
"Mede mogelijk gemaakt door de V.S. olv de Bush Administration"

Dus je bent het met me eens dat er beter amerikaanse soldaten kunnen blijven zitten?
Oud 26-09-2004, 18:43
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-09-2004 @ 19:18 :
Dus je bent het met me eens dat er beter amerikaanse soldaten kunnen blijven zitten?
Euhm, nee zo makkelijk ligt het niet.

Kijk, in de eerste plaats hadden ze nooit met die redenen met die troepenmacht een voet over de grens mogen zetten in Irak. Maargoed dat is lullen over oude koeien.

NU, mogen ze Irak niet verlaten voordat ze orde op zaken hebben, tenzij ECHT is aangetoond dat het beter is dat Amerika nu vanaf een afstandje (dus met bv VN militairen ipv Amerikaanse, en met buitenlandse steun) de boel kan helpen daar.

Echter... Amerika maalt natuurlijk uberhaupt niet om de situatie in Irak (tenzij hun belangen in het gevaar komen) en zal hun soldaten terugtrekken, ondanks dat hierdoor de situatie nog verder verslechterd. Je zou denken dat het ze erom te doen is.
Oud 26-09-2004, 19:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 19:43 :
N(dus met bv VN militairen ipv Amerikaanse, en met buitenlandse steun) de boel kan helpen daar.
wie zou die militairen leveren dan?

tja, voor 80% ofzo Amerika....

Nederland kan in ieder geval niet meedoen, want me moesten ons nutteloze leger eerst nog wegbezuinigen....
Oud 26-09-2004, 19:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Skyrise schreef op 26-09-2004 @ 19:43 :
NU, mogen ze Irak niet verlaten voordat ze orde op zaken hebben, tenzij ECHT is aangetoond dat het beter is dat Amerika nu vanaf een afstandje (dus met bv VN militairen ipv Amerikaanse, en met buitenlandse steun) de boel kan helpen daar.
Voorlopig moeten ze er dus blijven
Oud 26-09-2004, 19:35
Skyrise
Skyrise is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2004 @ 20:10 :
wie zou die militairen leveren dan?

tja, voor 80% ofzo Amerika....

Nederland kan in ieder geval niet meedoen, want me moesten ons nutteloze leger eerst nog wegbezuinigen....
ALS er dan toch Amerikaanse soldaten worden gelegerd, laat ze dan onder een ander bestuur vallen. VN mandaat ofzo, of onder een coalitie force van bijvoorbeeld Duitsland, Frankrijk en Engeland.

Maar, nee dat kan natuurlijk niet, dan zou Amerika de trots opzij moeten zetten bla bla bla.. de Westerse wereld weet het weer beter..

kijk nou is wat voor ontiegelijke kutzooi ze van dat land gemaakt hebben... mooie boel daar maar niet heus.

En ja het Nederlandse leger moet inderdaad NOG minder geld krijgen, dat geld moet namelijk naar de rijken in Nederland, die kregen toch al zo weinig.

Oh en misschien hadden ze de JSF kunnen cancellen, dan hadden alle takken van het leger wat geld erbij gekregen... je koopt toch geen Amerikaans gevechtsvliegtuig waar je gehoopte investeringen nooit uitkomen, het Amerikaanse leger zelf al niet eens meer wil hebben omdat ze een beter vliegtuig hebben (de F22) en dan krijgen we nog een gestripte versie ook.

lang leve het Nederlandse beleid en Defensie.

Daarnaast: het leger houdt zich uberhaupt niet bezig met binnenlandse veiligheid en hun aanwezigheid in Irak zorgt alleen maar voor grotere kans op aanslagen, en terecht, want we hebben daar helemaal NIETS te zoeken.
Oud 26-09-2004, 21:41
T_ID
T_ID is offline
hmm, ik zou zeggen dat de opstandelingen er een zooi van proberen te maken, maar ja, dan kun je natuurlijk niet langer een enkele partij de schuld geven van alles....
Oud 26-09-2004, 21:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2004 @ 22:41 :
hmm, ik zou zeggen dat de opstandelingen er een zooi van proberen te maken, maar ja, dan kun je natuurlijk niet langer een enkele partij de schuld geven van alles....
Hadden die opstandelingen ook maar enige kans vóórdat de VS binnenvielen?
Oud 26-09-2004, 21:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 22:42 :
Hadden die opstandelingen ook maar enige kans vóórdat de VS binnenvielen?
nee, want onder Saddam waren de geestelijken gekortwiekt en werd alles wat niet Saddam vereerde afgemaakt.

nu dat niet meer zo is, en het buitenland steun geeft aan de opstandelingen, komen ze opeens veel verder.
Oud 26-09-2004, 21:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-09-2004 @ 22:44 :
nee, want onder Saddam waren de geestelijken gekortwiekt en werd alles wat niet Saddam vereerde afgemaakt.

nu dat niet meer zo is, en het buitenland steun geeft aan de opstandelingen, komen ze opeens veel verder.
Dat zeg ik.
*Maar we dwalen van het eigenlijke onderwerp af*
Oud 26-09-2004, 21:52
T_ID
T_ID is offline
het is niet bepaalt terrorisme, maar ik las dat de tempelberg niet in al te goede staat verkeerd.

de kans dat het ding onder de toeloop van mensen tijdens de ramadan spontaan in elkaar stort schijnt erg groot te zijn.

omdat de palestijnen weigerden Israelische ingenieurs de zaak te laten repareren, en ze zelf verder niks deden heeft Israel besloten de toeloop van mensen aan banden te leggen.

tja, lekker als ze zorgen voor hun heilige plaatsen zeg, laat de zooi gewoon in elkaar storten, hoeft er over die moskee ook geen oorlog meer gevoerd te worden.

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 21:55.
Oud 26-09-2004, 21:54
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik ga een avondje werken en kijk wat er gebeurd.

K ben nu te moe. Ik reageer morgen wel .
Oud 26-09-2004, 21:59
Dannemann
Dannemann is offline
Ik heb besloten nieteens meer te reageren op zulke topics
Oud 26-09-2004, 22:05
T_ID
T_ID is offline
ow, bron vergeten.

Arutz Sheva News Service
IsraelNationalNews.com
Sunday, Sept. 26, 2004 / Tishrei 11, 5765

TEMPLE MOUNT COLLAPSE FEARED

A report by the Israel Antiquities Authority, based on the findings of an Egyptian engineering team, states that there is an immediate risk that the Solomon's Stables area of the Temple Mount could collapse when many tens of thousands of Moslem worshipers arrive for Ramadan prayers in three weeks' time. The Authority's report says that the danger is "almost certain."

Israeli security officials are taking the warnings seriously, but it appears that the Moslem officials are less concerned. Although Israel is sovereign over the area, Moslem Waqf officials have forbidden Israeli engineers from entering the area to evaluate the risk. [What a national disgrace!] The Waqf has also refused to limit the number of worshipers at the Temple Mount during Ramadan prayers. Even a visit by Jerusalem Police Chief Ilan Franko to Jordan in an effort to have the Jordanians exert pressure on the Waqf has apparently not succeeded.

Public Security Minister Gideon Ezra says that if there is no choice, the Israel Police will restrict the number of Moslems entering the Temple Mount for the Ramadan services. Waqf director Adnan Husseini says there is no reason for such measures, and that the whole issue is merely "Israeli propaganda."

Over the past several years, the Waqf has made major structural changes on and under the Temple Mount, in a two-pronged effort to expand the mosques there and erase any vestiges of Jewish history at the site. The Temple Mount is Judaism's holiest location in the world, where the two Holy Temples were built and destroyed and where the Third Temple will be built. Moslem worshipers are now directed to two main areas on the Mount - on the ground level and on a roof supported by pillars in which cracks have been noted. The unsupervised digging under the site, heavy tiles placed on the upper plateau, and recent earthquakes and weather conditions have all greatly increased the danger of collapse.

tuurlijk zou israel het hebben gedaan als die moskee ook daadwerkelijk in elkaar zou storten.
Oud 26-09-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Dannemann schreef op 26-09-2004 @ 22:59 :
En daar sluit ik me nou eens volledig bij aan.
Oud 26-09-2004, 22:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Spelbreker.
Oud 26-09-2004, 22:55
Dannemann
Dannemann is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2004 @ 23:32 :
Spelbreker.
Oud 27-09-2004, 07:46
Gatara
Gatara is offline
Penalties for Israeli settlers who won’t leave

JERUSALEM — Israeli settlers who clash with soldiers sent to evacuate them from the Gaza Strip and the northern West Bank could be jailed for up to five years under new legislation published yesterday. The 89-page bill, enshrining in law Prime Minister Ariel Sharon’s plan to pull all 8,000 settlers out of Gaza and uproot four of 120 West Bank settlements, also sets terms for compensation expected to reach $200,000 to $500,000 per family.

Sharon is counting on the payments, and promised cash advances, to coax most of the settlers to leave voluntarily, avoiding violent confrontations with soldiers. Settlers who nonetheless disobey army orders to leave or cause disturbances on evacuation day could face up to three years in prison under the bill published by the Justice Ministry ahead of its presentation to parliament on November 3. If a settler resisting evacuation is caught with a weapon, another two years could be tagged on to the sentence.

The bill would give Sharon and his cabinet the power to determine which settlement enclaves will be uprooted and when. He has said he intends to complete the four-stage pullout by the end of 2005. In another sign the plan is moving ahead, the special government agency overseeing the withdrawal sent letters to 1,700 settler families in Gaza offering to help make their move easier. “We will do our utmost to assist you in the most sensitive, fair and professional way we can,” said the letter, published in the Israeli media.
easier. “We will do our utmost to assist you in the most sensitive, fair and professi— Reuters
http://www.omanobserver.com/wnews6.htm
Oud 27-09-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
me too.
Oud 27-09-2004, 15:36
LaResistance
LaResistance is offline
Joodse kolonist schiet Palestijnse taxichauffeur dood

Uitgegeven op 27-09-2004 om 16:20 uur

Een Israëlische automobilist heeft maandag een Palestijnse taxichauffeur doodgeschoten op een afgelegen weg ten oosten van Nablus op de Westoever.

De Israëliër, een kolonist van de nabijgelegen joodse nederzetting Elo Moreh, verklaarde dat de taxichauffeur had geprobeerd hem van de weg te drukken, aldus een woordvoerder van de Israëlische politie. Volgens Palestijnse getuigen opende de Israëliër het vuur zonder enige aanleiding.

Leden Israëlische grenspolitie opgepakt voor mishandeling Palestijnen
Uitgegeven op 27-09-2004 om 15:20 uur

Vijf leden van de Israëlische grenspolitie zijn gearresteerd op verdenking van mishandeling van twee Palestijnen, heeft het ministerie van justitie maandag bekendgemaakt. Zij zouden de twee onder andere urine hebben laten oplikken en hebben gedwongen van de verdieping van een gebouw te springen.

Een woordvoerster van het ministerie zei dat de Palestijnen volgens het openbaar ministerie twee weken geleden bij een controlepost in de buurt van Jeruzalem werden opgepakt. De politieagenten namen hen daarna mee naar een leegstaand gebouw, waar ze hen sloegen en met wapens bedreigden. Op zeker moment urineerden de verdachten in een emmer en gooiden zij de inhoud in het gezicht van een van de Palestijnen, aldus het OM. Een van de twee werd gedwongen zijn Israëlische identiteitskaart met zijn mond uit de plas urine op te vissen. Op de hand van een van de slachtoffers werden sigaretten uitgedrukt en alle twee werden zij gedwongen van de eerste verdieping van het gebouw te springen voordat zij weg mochten.

De Palestijnen dienden een aanklacht in bij de politie.

De controleposten die Israël vier jaar geleden na het uitbreken van de vijandelijkheden op de Westelijke Jordaanoever heeft geïnstalleerd zijn een grote bron van spanning. Palestijnen klagen over slechte behandeling door de soldaten en grenspolitieagenten die de posten bemannen, maar er is niet vaak sprake van mishandelingen zoals die maandag werden gemeld.

Eerder deze maand werd een Israëlische soldaat tot een half jaar gevangenisstraf veroordeeld omdat hij Palestijnen bij een controlepost had geslagen. De komende weken wordt een uitspraak verwacht in een proces tegen vier leden van de grenspolitie die een Palestijn uit een rijdende jeep zouden hebben gegooid, met de dood van de man tot gevolg.

bron: nieuws.nl

Maar dit is allemaal zelfverdediging hoor
Oud 27-09-2004, 15:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 27-09-2004 @ 16:36 :

Maar dit is allemaal zelfverdediging hoor

over dat eerste verhaal is het lastig een oordeel te vellen aangezien de enige getuigen partijdig kunnen zijn.

m.b.t. het tweede is dit mishandeling/onmenselijke behandeling van de palestijnen en terecht dat deze gasten opgepakt zijn. Op z'n minst doet justitie er wat aan.

m.a.w. dus? je opmerking raakt kant noch wal imo
Oud 27-09-2004, 15:59
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Gatara schreef op 27-09-2004 @ 16:54 :

over dat eerste verhaal is het lastig een oordeel te vellen aangezien de enige getuigen partijdig kunnen zijn.

m.b.t. het tweede is dit mishandeling/onmenselijke behandeling van de palestijnen en terecht dat deze gasten opgepakt zijn. Op z'n minst doet justitie er wat aan.

m.a.w. dus? je opmerking raakt kant noch wal imo
1. Wat loopt een kolonist met een wapen op een afgelegen weg? De Palestijn is dood, waar twijfel je nog aan?

2. Was jij niet degene die zoveel vertrouwen had in die militairen. Jij maakt toch zo graag onderscheid tussen een willekeurige Palestijn die naar een wapen grijpt (terrortist) en een soldaat (brave hendrik)? Hier blijkt maar weer eens uit dat die soldaten gewoon staatsterroristen zijn en niks noodzakelijke beschermers blabla.

Dus, deze nieuwsberichten mogen wel eens onder de aandacht worden gebracht aangezien er hier nog mensen zijn die denken dat soldaten heilig zijn en het er bij die grenswachten keurig aan toe gaat.

Regels voor berichten