Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2004, 15:10
Verwijderd
dat vind ik wel een hele hypothetische vraag

ik denk echter dat ik niet goed kan leven met mensen die dik zijn en er niets aan willen doen, die geen wil hebben om slank(er) te worden. als die persoon er niets aan kan doen dat ze opeens zooo dik is, dan ist alweer een heel ander verhaal natuurlijk

in een rolstoel komen, dat zou zeker wennen zijn, dat je veel minder dingen kan doen met die persoon etcetera. maar daar sla ik me wel doorheen, vind dat je het niet kan maken om die persoon daarvoor in de steek te laten.

dat van wratten..kan ik geen antwoord op geven...hoewel ik wel moet zeggen dat in mijn familie een ernstige ziekte zit, die inhoudt dat je vanaf je 30e steeds meer onder de bulten komt (mijn opa zat echt overal onder), en daardoor had ik juist meer waardering voor hem, hij trok zich al niets meer aan van alle mensen op straat die hem uitlachten --> en dat waren er een hoop. ik kan er echter geen antwoord op geven, omdat ik zoiets nog niet heb meegemaakt. overigens heb ik die bultenziekte zelf niet, en ik ga het ook nooit krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2004, 15:30
nepstier
nepstier is offline
nee
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:32
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
nepstier schreef op 19-09-2004 @ 16:30 :
nee
En zo kort kan het dus ook .
Oud 19-09-2004, 15:35
Verwijderd
Ja, die indruk kreeg ik ook. Daar hebben heel veel mensen last van: omdat zij toevallig een mongool, of een gehandicapte, of weetikveelwat in hun omgeving kennen die heel tof of schattig of whatever is, zijn ze allemaal zo. Dat lijkt me verschrikkelijk.

Een vriendin van mijn moeder zit in een rolstoel en die kan er ook zo heerlijk op kankeren: 'altijd die stomme mensen die denken dat je een hulpeloos, naïef iemand bent' of dat je wel aardig zult zijn ('een mooi innerlijk zult hebben') omdat je in een rolstoel zit. Wat een lulkoek zeg.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:51.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 15:39
nepstier
nepstier is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 19-09-2004 @ 16:32 :
En zo kort kan het dus ook .
het is een samenvatting van jouw betoog
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:06
DvoorA
DvoorA is offline
al zou hij zn beide benen en armen verliezen, en opeens kaal worden, het zou me niets uitmaken zolang zijn karakter zo warm en lief is
Oud 19-09-2004, 16:33
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-09-2004 @ 16:35 :
Een vriendin van mijn moeder zit in een rolstoel en die kan er ook zo heerlijk op kankeren: 'altijd die stomme mensen die denken dat je een hulpeloos, naïef iemand bent' of dat je wel aardig zult zijn ('een mooi innerlijk zult hebben') omdat je in een rolstoel zit. Wat een lulkoek zeg.
Aan de maatschappij merk je toch ook zo goed waar de norm ligt van omgang met mensen met een handicap, en voor de mensen met een handicap om 'een' norm aan te geven, in plaats van te kankeren zoals iedereen wanneer er niet met hun om worden gegaan zoals zij dat graag willen.

We kunnen niet allemaal als princesjes behandeld worden.

Verder ben ik het eens met de stelling dat als jij uiterlijk zo kan veranderen, je innerlijk ook mee verandert. En de persoon op wie ik verliefd werd mag best in positieve zin veranderen, maar wanneer veranderingen ten kostte gaan van wat wij hebben, dan moet er nodig gepraat worden.

Even direct op de stelling, 60 kg, vol wratten en puisten en in een rolstoel? Dat is mijn vriendin niet.
Oud 19-09-2004, 19:03
Soullar
Soullar is offline
Dát leek me wel duidelijk. Het gaat in die zin om iedereen.

edit code

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:52
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Wat een leuke (naja leuke, interessante) vraag!

Daar heb ik namelijk ook over nagedacht. Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik dan wel bij hem blijf als hij 60 kg aankomt ofzo. Hij is zo belangrijk voor me. Ik moest laatst denken aan een vrouw in Amerika waarvan haar man voor iets van 90% verbrand was. Die zag er echt heeeeel eng uit, maar ze bleef toch bij hem want ze hield evengoed van hem. Dat vond ik zo knap. Net zoals die mensen van Volendam, stel dan maak je zo iets mee en dan maakt je vriendin het uit

Maar het lijkt me wel moeilijk idd, net zoiets als je vriendin/vriend heel erg ziek wordt ofzo.

Ik weet alleen niet of hij wel bij mij zou blijven als ik 60 kg aan zou komen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 21:47
abandon17
abandon17 is offline
Dit kan je toch nooit NU met zekerheid zeggen, zoiets moet je meemaken denk ik.
Oud 24-09-2004, 15:38
Futurist
Futurist is offline
In een rolstoel cker niet, als je dan op iemand afknapt... .

Mrja ..

Onder de wratten zoent niet echt lekker denk ik, en 60 kilo aankomen...? Dat kan echt niet maar stel ALS het zo zou zijn zou ik het denk ik wel uitmaken...
Oud 24-09-2004, 16:53
Apaaaj
Apaaaj is offline
Daar zat ik van de week ook aan te denken, En ik weet het antwoord gewoon niet hoe erg dat ook klinkt.. maarjah opzich zou ik hem niet laten gaan omdat ik weet hoe hij van binnen is.. maar toch........... Zou t echt niet weten
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 17:39
fractuur
fractuur is offline
Daar zijn wel verschillen in denk ik.. Littekens zou ik bijvooorbeeld niet erg vinden, maar opeens veel aankomen doet me al iets meer (slecht voor zn gezondheid, maar ik zal van hem blijven houden), en een rolstoel of opeens een andere handicap; ik zou het echt niet weten..
Oud 26-09-2004, 17:47
American*Dream
American*Dream is offline
jaah idd littekens als gevolg van een valpartij/ hondenbeet(heeft mn vriend opgelopen)/ etc zijn niet zo'n probleem (met uitzondering van brandwonden, daar heb ik iets meer moeite als t heel ernstig is... niet dat ik dan niet meer van hem zou houden als persoon, maar t lijkt me ook zo lullig voor hem als ik continu als ik m zie van m schrik....eigenlijk niet zo aardig van mij hmmm )

plotselinge handicap...lijkt me flink wennen, maar ik zou wel bij m blijven denk ik...
hij als persoon is dan niets veranderd...

ik ben wel lekker tegenstrijdig bezig vandaag maar goed
Oud 26-09-2004, 20:46
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Lena_jenaja schreef op 18-09-2004 @ 14:48 :
Wat als je vriend/in 60kg aan zou komen, onder de wratten kwam te zitten, in een rolstoel kwam te zitten (noem maar een verandering als dit).

Zouden jou gevoelens ook veranderen?
Ik denk dat het er puur aan zou liggen in welke mate ze wratten krijgt en dik wordt. En uiteraard komt er ook bij kijken in welke mate ik wat voor haar voel. Is het nog niet zo lang en ik was puur verliefd op haar uiterlijk zou ik het misschien uitmaken. Ken ik haar al heel lang, of ben ik meer op haar innerlijk gevallen, dan is de kans daarop misschien kleiner

but then again, ik heb het nog nooit meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:49
Shitonya
Shitonya is offline
Hangt er vanaf hoeveel wratten en hoe zwaar hij eerst woog. Ik kan hier eigenlijk alleen op antwoorden als ik in zo'n situatie terechtkom, maar die kans is te klein om over na te denken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten