Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 15:16
Briseïs
Briseïs is offline
Zou je je erbij neerleggen? Zou je een kind adopteren? Zou je dingen als KI, IVF, draagmoederschap etc proberen? Waar ligt bij jou de grens?
Oud 26-09-2004, 15:45
Verwijderd
Neuken
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 15:53
LaResistance
LaResistance is offline
Ik zou me er bij neerleggen en een weeshuis openen ofzo. Maar dat wil ik zowiezo ooit doen.
Oud 26-09-2004, 15:59
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Solero schreef op 26-09-2004 @ 16:45 :
Neuken
schiet je dan lekker mee op.

Geen idee eigelijk, adopteren denk ik.
Oud 26-09-2004, 16:30
Machiavelli
Machiavelli is offline
Als mijn partner echt een kind zou willen hebben dan adopteren. Maakt het haar weinig uit dan me erbij neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 18:53
KocabebeQ
KocabebeQ is offline
adOptie___
Oud 26-09-2004, 19:11
Tiño
Tiño is offline
^^^
Ad0pti3

ofzo

maarja ach, gewoon geen kinderen,kan ook best lekker rustig zijn opzich.
Oud 26-09-2004, 19:30
Verwijderd
Ik zou blij verrast zijn, want ik wil helemaal geen kinderen.

Misschien dat ik het later wel jammer zou vinden, maar daar kan ik niets over zeggen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:06
willypirate
willypirate is offline
Een andere hobby nemen
Oud 26-09-2004, 20:19
Fortuynist
Fortuynist is offline
Wat ik zo belachelijk vind is dat wanneer men geen kinderen kan krijgen, geld van de regering vraagt om ze toch te kunnen bezitten.
Als ik graag een nieuwe telefoon, een zak koekjes, een kamerplant wil hebben stap ik toch ook niet naar de regering!
Oud 26-09-2004, 20:19
JantjePietje
JantjePietje is offline
Dan zou het leven voor mij geen zin meer hebben. Waarschijnlijk zou ik me terugtrekken van het moderne leven en me als kluizenaar in een ongerept oerwoud of in de bergen gaan vestigen, levend van de jacht/visvangst.
Oud 26-09-2004, 20:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik zou wel andere manieren zoals IVF proberen, want dan is het gewoon een kind van mij. Als dat ook niet kan zou ik het accepteren. Ik zou geen kind adopteren ofzo.

Laatst gewijzigd op 26-09-2004 om 20:34.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:28
esmi
esmi is offline
Ik zou me eerst een periode heel erg kut voelen denk ik. Maar uiteindelijk zou ik toch kinderen willen, op wat voor manier dan ook. Maar ik zou niet zo snel voor een draagmoeder kiezen, dat vind ik een heel raar idee.
Oud 26-09-2004, 20:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 26-09-2004 @ 21:19 :
Wat ik zo belachelijk vind is dat wanneer men geen kinderen kan krijgen, geld van de regering vraagt om ze toch te kunnen bezitten.
Als ik graag een nieuwe telefoon, een zak koekjes, een kamerplant wil hebben stap ik toch ook niet naar de regering!
waar heb je het over?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 26-09-2004 @ 21:37 :
waar heb je het over?
Hij heeft het waarschijnlijk over IVF. Hij ziet echter het economisch nut van kinderen over het hoofd - waardoor het in financieel oogpunt alleen al gerechtvaardigd is.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:06
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Dat ligt er aan uit welke behoefte ik een kind neem. Elk mens neemt toch vanuit een of andere behoefte (ongelukjes nagalten) uit een bepaalde behoefte een kind. Vaak wordt het als middel gebruikt om een relatie te redden. Om zo te proberen er nieuw leven in te blazen. Ook dient een kind vaak als iets om zelf troost uit te putten, je hebt iemand waaraan je gek genoeg troost uit kan verlenen. Maar ook nemen mensen een kind om hun leven zin te geven. Ze denken op een punt is dit nou alles wat er is.

Uitgaant van een van deze of andere redenen om een kind te nemen, denk ik dat je dan pas moet kijken of een van de andere opties ook past. Ik zou sowieso niet zo snel beslissen, want als ik een kind neem, moet ik het ook echt willen. Niet om mijn relatie te redden of iets dergelijks. Maar hoe je het wendt of keert, je neemt een kind toch uit een egoïstische behoefte.
Oud 26-09-2004, 21:32
Vice
Vice is offline
Ik kan sowieso niet zwanger raken door een vrouw, dus als ik kinderen wil, wordt het sowieso 1 van die opties.
Oud 26-09-2004, 21:36
Rhinus
Rhinus is offline
Gewoon door gaan met m'n leven die zoiezo al kinderloos zou worden .
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:40
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Juichen
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 09:45
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-09-2004 @ 22:40 :
Juichen
My thoughts exactly
Oud 27-09-2004, 10:29
Briseïs
Briseïs is offline
Ik zou dingen als ivf niet proberen, maar 'gewoon' een kind adopteren.
Oud 27-09-2004, 10:35
DvoorA
DvoorA is offline
kind adopteren. Doe ik denk ik ook als ik wel kinderen kan krijgen.
Oud 28-09-2004, 14:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
me erbij neerleggen of adopteren. maar adopteren lijkt me zo'n raar idee..
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:49
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Wat ik zou doen als ik geen kinderen kon krijgen? Ik zou het nogal raar vinden als ik opeens wakker werd en ik opeens zwanger was hmmz dan zou er toch een genetische fout moeten zijn...
Oud 29-09-2004, 21:45
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
N4Poleon schreef op 29-09-2004 @ 21:49 :
Wat ik zou doen als ik geen kinderen kon krijgen? Ik zou het nogal raar vinden als ik opeens wakker werd en ik opeens zwanger was hmmz dan zou er toch een genetische fout moeten zijn...
Ik had het ook niet over zwanger worden. Mannen krijgen ook kinderen
Oud 29-09-2004, 22:54
Verwijderd
Als ik geen kinderen zou kunnen verwekken dan zou ik weinig hebben aan in-vitrofertilisatie. Het probleem ligt dan immers niet bij de onvruchtbaarheid van mijn vrouw. Ik zou zelf niet direct de behoefte hebben om een kind te adopteren, daar zou ik echt lang over moeten nadenken.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 01:00
McCaine
McCaine is offline
Niets anders dan anders?
Oud 30-09-2004, 08:59
Verwijderd
adoptie
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 10:00
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Bidden tot G-d of hij ons alsjeblieft kinderen wil schenken.. en wachten... wachten... als het echt niet gaat, dan adopteren.
Oud 30-09-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-09-2004 @ 20:30 :
Ik zou blij verrast zijn, want ik wil helemaal geen kinderen.

Misschien dat ik het later wel jammer zou vinden, maar daar kan ik niets over zeggen.
Zoiets. Ik krijg trouwens de prikpil en de dokter vond dat onverstandig als ik kinderen zou willen hebben. Maar het ging niet eens over onvruchtbaarheid, je lichaam kan gewoon flink in de war raken zodat het zelfs een jaar kan duren voor het weer in orde genoeg is om zwanger te kunnen worden. Maar het interesseert me vrij weinig. Ik heb eigenlijk nooit het plan gehad om zelf kinderen te baren, alleen heb ik dat wel eens aan de kant willen zetten uit liefde voor iemand . Ik adopteer liever een puber als ik toch een kind zou willen ooit.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 12:51
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2004 @ 23:54 :
Als ik geen kinderen zou kunnen verwekken dan zou ik weinig hebben aan in-vitrofertilisatie. Het probleem ligt dan immers niet bij de onvruchtbaarheid van mijn vrouw. Ik zou zelf niet direct de behoefte hebben om een kind te adopteren, daar zou ik echt lang over moeten nadenken.
Ik bedoelde het alleen als voorbeeld.
Oud 30-09-2004, 13:53
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 29-09-2004 @ 22:45 :
Ik had het ook niet over zwanger worden. Mannen krijgen ook kinderen

Die zin van jou interpreteert anders wat IK zou doen als ik geen kinderen zou kunnen krijgen.. maar laat maar, aangezien het toch geen zin heeft dat te vertellen omdat iedereen toch zijn gelijk moet hebben....

Tegen de tijd dat ik ooit kinderen wil (want daar denk ik geeneens aan) zal er vast wel een medische mogelijkheid zijn gevonden. En anders kies ik een andere mogelijkheid,,,, boeien....dat je t er al over gaat hebben, wanneer je nog geeneens de zin hebt om eraan te beginnen, vind ik al dom.
Oud 01-10-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 26-09-2004 @ 16:16 :
Zou je je erbij neerleggen? Zou je een kind adopteren? Zou je dingen als KI, IVF, draagmoederschap etc proberen? Waar ligt bij jou de grens?
als ik zou een kind willen adopteren, een weeskindje uit afrika bv. bij voorkeur een baby.

draagmoederschap lijkt me echt niks.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:21
purplerose
purplerose is offline
zoals ik er nu tegenover sta zou ik me er bij neerleggen, want op dit moment denk ik niet dat ik ooit kinderen wil. Als ik daar later anders over denk zou ik denk ik een kind adopteren.. ik zou geen medische ingrepen en IVF behandelingen ondergaan denk ik.
Oud 11-10-2004, 14:08
LittleLucille
LittleLucille is offline
Moeilijk.. Als ik geen kinderen zou kunnen krijgen.. zou ik niet gaan voor een draagmoeder.. misschien wel voor adoptie..
Oud 12-10-2004, 15:39
Gordijn
Gordijn is offline
Geen draag moeder idd, zo'n mens hecht zich daar dan weer aan, allemaal gedoe...

Als ik er persé één zou willen, zou ik gaan adopteren. Dan doe je nog es iets goeds ook.

Maar ik weet niet of ik wel kinderen wil. Ik denk het niet eigenlijk.
Oud 12-10-2004, 16:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik wil later heel veel kinderen, minimaal 3, en geen maximum, als het kan. Als het niet kan, ga ik wel apen nemen ofzo, maar geen adoptie.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:11
rare kwast
rare kwast is offline
ik zou dr een ontvoeren bij de c1000 of uit de ballenbak bij de mac
Oud 12-10-2004, 16:14
yuck fou
yuck fou is offline
geen kinderen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:04
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Solero schreef op 26-09-2004 @ 16:45 :
Neuken
Oud 19-10-2004, 15:00
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 12-10-2004 @ 17:11 :
ik zou dr een ontvoeren bij de c1000 of uit de ballenbak bij de mac

zie ik persoonlijk niet als aanrader, omdat je dan geheid een kutkind krijgt

ikzelf zou me eerst zeer depressief en nutteloos vboelen, lops eervan of ik wel kinderen zou wiullen, wat op dit moment niet bepaald het geval is.
maar ik zou me aangetast voelen in mijn vrouwelijkheid, omdat het meesty vrouwelijke van me af is gemomen.

op de lange termijn; veel geld uitgeven en blij zijn dat ze me bespaard zijn gebleven
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 18:37
metallica
metallica is offline
Adoptie lijkt me dan de beste oplossing. Als is de adoptie procedure ook niet iets waar je op zit te wachten. Lastig.
Oud 19-10-2004, 19:28
aardappeleter
aardappeleter is offline
adopteren.. Chineze kindjes zijn wel lief.. Ik zou ze direct aardappels te eten geven.
Oud 20-10-2004, 17:07
Rensketje
Rensketje is offline
Ik zou denk ik ook een kind adopteren. Maar dat is zo moeilijk te zeggen. Sowieso wil ik later het ontwikkelingswerk in en iets met kinderen doen, dat lijkt me echt mooi werk. heeej la résistance jij ook lees ik )

Lastige vraag zeg Ik zou niet kiezen voor allemaal moeilijke technieken die tegenwoordig bestaan. (KOn je nou nu al kiezen of je een jongetje of een meisje wilde daar hoorde ik laatst iets over )??
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 17:08
Rensketje
Rensketje is offline
Citaat:
Bidden tot G-d of hij ons alsjeblieft kinderen wil schenken.
daar ben ik het ook mee eens
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 20:16
metallica
metallica is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-09-2004 @ 11:00 :
Bidden tot G-d of hij ons alsjeblieft kinderen wil schenken.. en wachten... wachten... als het echt niet gaat, dan adopteren.
Ehm, dan kan je waarschijnlijk wachten tot sint juttemis. Als "God" het zo goed met je voorheeft, zal je waarcshijnlijk wel kinderen krijgen zonder dat je ervoor hoeft te bidden, of denk je dat je door veel bidden opeens weer vruchtbaar zal zijn? Maarja, ik heb het niet zo op God
Oud 20-10-2004, 20:21
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
vroegen ze 20 jaar geleden ook aan michael jackson

Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:14
Verwijderd
Adopteren denk ik.. maar dat wil ik sowieso wel gaan doen. (denk aan alle kinderen die 'over' zijn.. en wij maar fokken )
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 16:08
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Fortuynist schreef op 26-09-2004 @ 21:19 :
Beste meneer Balkenende,

Nadat mijn ega en ik het verscheidene keren hebben geprobeerd, zijn we naar de dokter gestapt. Uit het medisch onderzoek is gebleken dat wij geen kamerplant kunnen krijgen. Wij hoopten echter dat we middels subsidie via een tuinmanbehandeling toch een kamerplant zouden kunnen krijgen. Zo niet voldoet een zak koekjes natuurlijk ook.

Met vriendelijke groet,

Fortuynist
Oud 21-10-2004, 19:20
metallica
metallica is offline
Hehe
Reageren

Regels voor berichten