Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2004, 16:33
DG
DG is offline
Wat denken jullie? ,ik werk zelf in een restaurant en veel mensen bestellen of colalight ,fantalight,icetealight etc etc maar denken jullie dat dit egt helpt?
volgens mij maakt het egt geen ene ruk uit
of drinken deze mensen het gewoon omdat ze t lekker vinden,want dat is dan hun eigen smaak,dat is ok, maar als je zo grag wilt afvallen drink dan spa blauw of bar le duc ipv die light frisdanken

maar wat denken jullie? helpt het of niet?
Oud 24-08-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 24-08-2004 @ 17:33 :
Wat denken jullie? ,ik werk zelf in een restaurant en veel mensen bestellen of colalight ,fantalight,icetealight etc etc maar denken jullie dat dit egt helpt?
of drinken deze mensen het gewoon omdat ze t lekker vinden,want dat is dan hun eigen smaak,dat is ok, maar als je zo grag wilt afvallen drink dan spa blauw of bar le duc ipv die light frisdanken

Als mensen uit eten gaan eten ze toch al ongezonder dan thuis en uit eten gaan doe je niet elke dag, waarom dan water drinken bij je lekkere eten als je cola oid lekkerder vindt?

Ik drink altijd light, omdat ik geen suiker mag, kan ook nog een reden zijn.

Volgens mij heeft het zeker wel zin om light frisdranken te drinken ipv gewone, het scheelt enorm in de suiker. Zoetstoffen zijn ook niet goed, als je drie liter per dag drinkt is het ongezond, maar als je bij het uit eten gaan een paar glaasjes drinkt, dan is dat volgens mij qua lijnen zeker beter dan gewone frisdrank.

Om te vergelijken in cal. in water zitten er 0 (duh), in light frisdranken 0 tot 5 oid en in gewone frisdrank zitten er véél meer.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:52
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat 'light' op zich wel helpt. Alleen een denkwijze als 'laat ik een light-frisdrank drinken want dan kan ik een extra koekje nemen' is denk ik niet goed, per saldo heb je dan geen winst en neem je onbedoeld misschien wel meer calorieen in dan zo'n glas frisdrank met suiker.

Ik drink light omdat ik het lekkerder vind.
Oud 24-08-2004, 17:02
MC Bobie
MC Bobie is offline
het is lichter in de maag daar al aan ged8?
Oud 24-08-2004, 17:12
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik vind light om te kotsen, yuk. Voor de duidelijkheid: Suiker is niet schadelijk, te veel eten wel.

En als je wilt afvallen kun je volgens mij beter gewoon bepaalde dingen niet eten of drinken, want door light producten te gebruiken verander je niets aan je dieet. Wat dus inhoud dat je die light producten moet blijven gebruiken, anders kom je weer aan. Het is gewoon geen struturele oplossing voor je probleem dat te veel eten heet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 17:33
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 24-08-2004 @ 18:12 :
Voor de duidelijkheid: Suiker is niet schadelijk, te veel eten wel.
Niemand hier die zegt dat een normale hoeveelheid suiker wel schadelijk is, toch?

Citaat:
want door light producten te gebruiken verander je niets aan je dieet.
Je veranderd er wel wat aan, je neemt minder suiker en minder cal. tot je. En in combinatie met andere dingen kan dat best nut hebben. Als je bepaalde dingen niet eet en drinkt, dan houdt dat ook in dat je die dingen niet meer moet eten/drinken, anders kom je weer aan. Niet iedereen die lijnt eet ook meteen te veel. Er zijn genoeg mensen die verkeerd eten en/of waarbij het dik zijn (en het daarom lijnen) heel andere oorzaak heef. Alleen light frisdranken is geen oplossing bij lijnen, maar in combinatie met andere dingen is het zeker wel zinnig, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:25
YPrue
YPrue is offline
Ik heb gisteren iets over light-producten op tv gezien. Daar zeiden ze dat de suikervervangers die in de light-producten zitten, eerder honger produceren dan dat het werkelijk helpt bij het afvallen.
Oud 24-08-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 24-08-2004 @ 19:25 :
Ik heb gisteren iets over light-producten op tv gezien. Daar zeiden ze dat de suikervervangers die in de light-producten zitten, eerder honger produceren dan dat het werkelijk helpt bij het afvallen.
Ik ben wel benieuwd naar de bron.

Ik vraag me sowieso af wat je nu wel en niet moet geloven, je hoort zo vreselijk veel tegenstrijdige dingen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 18:31
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2004 @ 19:28 :

Ik vraag me sowieso af wat je nu wel en niet moet geloven, je hoort zo vreselijk veel tegenstrijdige dingen.
De bron was een dietiste/voedingsexpert.
Oud 24-08-2004, 18:40
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-08-2004 @ 19:28 :

Ik heb het ook ooit eens gehoord.

Weet niet precies hoe het werkt, heeft ermee te maken dat je lichaam denkt energie te krijgen, maar dat krijg het dus niet.
Oud 24-08-2004, 18:42
Boogie
Boogie is offline
Natuurlijk, hoe minder suiker hoe beter voor de lijn en de gezondheid. Echter zijn de zoetstoffen in de lightfrisdranken kankerverwekkend, maar dat moeten we helaas op de koop toe nemen. Maar als je er inderdaad honger van krijgt, is dat wel weer erg tegenstrijdig.
Oud 24-08-2004, 19:19
Apomes
Apomes is offline
Cola: 43 Cal - Cola light: 0,18
Gini: 50 Cal - Gini Light: 3
Agrum: 45 Cal - Agrum light: 2
FRUITSAP: 55 cal

Light producten bevatten aspartaam.
Even iets uitleggen:
Je drinkt cola, en wilt hierna een snoepje - Je maag zal rapper nee zeggen.
Je drinkt Cola Light, en wilt hierna een snoepje - De aspartaam zorgt ervoor dat je maag extra zoetstoffen wilt, dus neem je 2 snoepjes.

Maar een verschil van circa 40 à 47 Calroien per dl vind ik veel, een gewoon glas telt dan al rap 60 Cal minder! Als je wat getraind bent in dieeten zal je die 2 snoepjes ook wel weigeren hoor .

dus light is beter (als je wilskracht hebt, en nee kan zeggen tegen zoetigheid).
Oud 24-08-2004, 23:38
stampertjuh
stampertjuh is offline
Ja, bijna alle light dranken bevatten aspartaam, het is nog nooit bewezen dat dat een veilige stof is. lees dit maar, dan drink je nooit meer light producten

http://www.aspartaam.nl/artikelen/nsda.html

Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 02:27
Verwijderd
Je wordt er juist dikker van
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 07:56
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 24-08-2004 @ 19:31 :
De bron was een dietiste/voedingsexpert.
Daar ken ik er meer van.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 07:57
Verwijderd
Citaat:
GodSaveTheQueen schreef op 25-08-2004 @ 03:27 :
Je wordt er juist dikker van
Op deze manier ben ik nog benieuwder naar de onderbouwing en/of bron.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 08:08
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Dat ligt eraan wat je ermee vervangt.

Als we het even over cola light hebben, is dat natuurlijk een drank met veel minder suiker dan "gewone" cola. In een gewoon blikje cola zitten iets van twaalf blokjes suiker, in cola light geen. Als je er dus veel van drinkt, zul je dus van gewone cola eerder suikergerelateerde aangelegenheden oplopen. (Suikerziekte, misschien ook wel ADHD en enorme drukte, ik wil dat best geloven).

Cola light bevat echter aspartaam, dat een lijst van mogelijke aandoeningen daardoor kent van ongeveer 40 tot 50 dingen, variërend van staar tot hart- en vaatziekten. In kleine hoeveelheden is het niet schadelijk, maar in grote wellicht even zeer als suiker.

Als je wilt afvallen is cola light ook geen bewezen weldoener, want er wordt inderdaad wel beweerd dat aspartaam een tegengesteld effect heeft.

Bovendien denk ik persoonlijk niet dat je, als je gezond bezig wilt zijn, je uberhaupt moet wagen aan frisdranken, zeker niet die waarvan de ingredienten niet precies bekend zijn. Cola lijkt mij een behoorlijk schadelijke frisdrank en ik kan voor mezelf zeggen dat ik me veel beter voel sinds ik alleen nog maar water en af en toe wat vruchtensappen drink.

In vruchtensappen zitten trouwens ook veel calorieën, maar dat betekent niet dat die slecht zijn. We hebben het daar over vruchtensuikers, een heel anedre soort suiker dan de industriesuikers die in cola zitten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:02
Verwijderd
Alles wat je in (over)grote mate gebruikt is schadelijk, vruchtensuikers voor zo ver ik weet dus ook. (En niet in alle vruchtendranken zit alleen vruchtensuikers, daar moet je dan ook wel opletten (maar dat zal je ook wel doen ).)
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 10:59
Balance
Balance is offline
Ik bestel ook altijd cola light, omdat ik het lekkerder vind.

Of het ook beter voor me is zal me een zorg wezen. Als ik iets wilde drinken dat gezond was dronk ik uberhaupt geen cola.
Oud 25-08-2004, 12:01
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Ik drink sowieso bijna geen cola, maar als ik het neem wel cola light. Gezond is dat inderdaad ook niet door de aspartaam.

Hoeveel aspartaam mag je eigenlijk hebben per dag?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 12:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2004 @ 11:02 :
Alles wat je in (over)grote mate gebruikt is schadelijk, vruchtensuikers voor zo ver ik weet dus ook. (En niet in alle vruchtendranken zit alleen vruchtensuikers, daar moet je dan ook wel opletten (maar dat zal je ook wel doen ).)
Maar het een sneller dan het ander
En het gaat er maar ook om welke uitgangspositie je hebt (dus; wat is goed en wat is slecht?). Als jij per se wilt afvallen, dan moet je dus niet los gaan aan de suikers en vetten. Mar als je dat niet wilt is suiker en vet veel minder slecht dan in de eerste situatie.
En het is ook nog een kwestie van combineren én je eigen lichaam kennen (aspertaam en andere zoetstoffen zijn dus niet zulke vriendjes met mijn lijf )

Zo.
Oud 25-08-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 25-08-2004 @ 13:29 :
Maar het een sneller dan het ander
En het gaat er maar ook om welke uitgangspositie je hebt (dus; wat is goed en wat is slecht?). Als jij per se wilt afvallen, dan moet je dus niet los gaan aan de suikers en vetten. Mar als je dat niet wilt is suiker en vet veel minder slecht dan in de eerste situatie.
Ik volg je even niet?

En de topic ging toch over lightproducten ipv andere producten bij afvallen en niet over lightproducten ipv andere producten in andere situaties?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 13:34
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-08-2004 @ 14:25 :
Ik volg je even niet?
Het ging om die vruchtensuikers die niet altijd even goed zijn. Voor mij (niet afvallend, niet aankomend en niet allergisch) zijn vruchtensuikers niet "slecht". Als je wilt afvallen en je giet jezelf vol met vruchtensappen dan is dat wel "slecht".

Dat bedoelde ik En aspertaam is wellicht sneller "slecht" dan vruchtensuikers (of andere, wel natuurlijke producten die niet altijd even goed zijn).

Hmmja, nu snap ik het ook niet helemaal meer wat ik nou wél wilde zeggen...
Oud 25-08-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 25-08-2004 @ 14:34 :

Dat bedoelde ik
Ik snap dat het zo zit, maar de topic ging toch over mensen die wel willen afvallen?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:11
Nijn*
Nijn* is offline
Ik weet niet of het werkt, maar er is mij eens vertelt dat er in light varianten 1 of meer suikerklontjes minder in zitten dan in de gewone varianten. Kan je zeggen wat maakt 1 suikerklontje nou uit, maar op de lange termijn maakt dat heel veel uit. Maar goed, ik drink ook meestal light varianten, en ik hoop toch wel dat ze werken, want anders drink ik het voor niets
Oud 25-08-2004, 15:36
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 25-08-2004 @ 16:11 :
Ik weet niet of het werkt, maar er is mij eens vertelt dat er in light varianten 1 of meer suikerklontjes minder in zitten dan in de gewone varianten. Kan je zeggen wat maakt 1 suikerklontje nou uit, maar op de lange termijn maakt dat heel veel uit. Maar goed, ik drink ook meestal light varianten, en ik hoop toch wel dat ze werken, want anders drink ik het voor niets
1 of meer? In de meeste light varienten zitten 0 suikerklontjes
Oud 25-08-2004, 16:12
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Apomes schreef op 25-08-2004 @ 16:36 :
1 of meer? In de meeste light varienten zitten 0 suikerklontjes
1 of meer MINDER dan in nonlight frisdranken, dus als een gewone fles cola bijv. 3 suikerklontjes bevat in totaal, dan is dat bij colalight bijv. 2 suikerklontjes of miss wel 1..Snaps?
Wel beetje erbij blijven he
Oud 25-08-2004, 16:57
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 25-08-2004 @ 17:12 :
1 of meer MINDER dan in nonlight frisdranken, dus als een gewone fles cola bijv. 3 suikerklontjes bevat in totaal, dan is dat bij colalight bijv. 2 suikerklontjes of miss wel 1..Snaps?
Wel beetje erbij blijven he
(= Leonoor)

De meeste lightdranken zijn suikervrij (en zoals Apomes dus al zei, zitten daar dan dus 0 suikerklontjes is)...?
Oud 25-08-2004, 16:59
Nijn*
Nijn* is offline
Nou, toch is mij dat vertelt..en ik blijf het lekker geloven

Nijn* -
Oud 25-08-2004, 18:15
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 25-08-2004 @ 17:59 :
Nou, toch is mij dat vertelt..en ik blijf het lekker geloven
(= Leonoor)

Lees dan eerst eens de ingrediënten op het etiket van bv. cola of pepsi light, ik ben erg benieuwd of jij daar iets als 'suiker' of 'sacharose' tussen kunt ontdekken.

Had er werkelijk suiker in lightfrisdranken gezeten, dan was ik een stuk zieker en moeier dan dat ik nu ben wanneer ik lightfrisdrank drink/gedronken heb.
Oud 25-08-2004, 19:20
Verwijderd
gezien diabetes drink ik bij frisdrank zo goed als altijd light! tis zowieso wel makkelijk zo;n light versie, omdat er echt totaal helemaal niks aan calorien en koolhydraten zit waardoor ik niet extra zou hoeven te spuiten als ik wat drink!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 13:22
Roos
Roos is offline
Een vrouw die elke dag 1 blikje zoete frisdrank neemt (dus geen light), komt per jaar 3 kilo meer aan, dan eenzelfde vrouw die geen zoete frisdrank neemt (dus of niks, of light).

Dus ja het heeft wel zin. Daarnaast is veel suiker helemaal niet gezond, denk aan diabetes e.d.
Oud 28-08-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 28-08-2004 @ 14:22 :
Een vrouw die elke dag 1 blikje zoete frisdrank neemt (dus geen light), komt per jaar 3 kilo meer aan, dan eenzelfde vrouw die geen zoete frisdrank neemt (dus of niks, of light).

Dus ja het heeft wel zin. Daarnaast is veel suiker helemaal niet gezond, denk aan diabetes e.d.

suiker is niet totaal ongezond! je lichaam heeft het wel nodig voor energie en zonder suiker kan je lichaam ook moeilijker vet verbranden! qua eten is bijna niks slecht als je het gewoon maar met mate eet!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 14:54
$omeone
$omeone is offline
Citaat:

waarop is dat gebaseerd hebben die vrouwen precies dezelfde bouw, achtergrond, eetpatroon, sportpatroon etc? of je aan komt ligt echt wel aan meer dingen dan aan een blikje frisdrank.

ontopic; ik vind light frisdrank vies en drink het dus zelden tot nooit.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 18:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 28-08-2004 @ 15:19 :
suiker is niet totaal ongezond! je lichaam heeft het wel nodig voor energie en zonder suiker kan je lichaam ook moeilijker vet verbranden! qua eten is bijna niks slecht als je het gewoon maar met mate eet!
Lezen dan, ik zei "VEEL suiker is ongezond".

Citaat:
$omeone schreef op 28-08-2004 @ 15:54 :
waarop is dat gebaseerd hebben die vrouwen precies dezelfde bouw, achtergrond, eetpatroon, sportpatroon etc? of je aan komt ligt echt wel aan meer dingen dan aan een blikje frisdrank.
Natuurlijk ligt het aan veel meer dingen. Ik beweer ook nergens het tegenovergestelde. Het onderzoek stond vermeld in Volkskrant Magazine (geloof ik) en ik ken de verdere opbouw van het onderzoek ook niet. Uiteraard hebben ze niet 1 vrouw cola gegeven, en 1 vrouw cola-light. Wetenschappelijke onderzoeken worden gedaan over grote groepen waarbij alle andere factoren gemiddeld gezien gelijk zijn (zoals de mate van lichamelijke inspanning en het eetpatroon).
Oud 28-08-2004, 18:31
YPrue
YPrue is offline
Ik heb laatst op tv ook een reportage gezien waar een paar mensen over een bepaalde tijd alleen maar light-producten aten om zo af te willen vallen, en het gewicht dat ze tenslotte kwijt waren was echt minimaal (tussen de 0,3 en 1 kilo).
Oud 28-08-2004, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 28-08-2004 @ 15:19 :
Je lichaam kan ook met andere suikers 'functioneren', volgens mij. En suikers uit dingen als brood zijn veel gezonder, ze zijn niet chemisch bewerkt en ze verbranden veel langzamer ed.

Citaat:
YPrue schreef op 28-08-2004 @ 19:31 :
Ik heb laatst op tv ook een reportage gezien waar een paar mensen over een bepaalde tijd alleen maar light-producten aten om zo af te willen vallen, en het gewicht dat ze tenslotte kwijt waren was echt minimaal (tussen de 0,3 en 1 kilo).
Ze vervingen alles door lightproducten of aten/dronken ze ook minder dan normaal? Als jij per week tien kilo light chips eet en ook van andere dingen extreem veel eet en je doet niks dan voor de tv hangen en je gaat overal met de auto heen, dan kan je nog zoveel lightdingen gebruiken, maar dan eet je gewoon te veel. Ik denk dat als je en je eetpatroon aanpast (dus minder, minder vet, enz.) en je beweegpatroon (dus elke dag minstens een half uur bewegen en event. sporten) aanpast en je doet dat in combinatie met het vervangen van (een aantal) normale producten voor lightproducten, dat het dan wel sneller gaat. Maar lightproducten zijn natuurlijk geen wondermiddelen oid, iets wat sommige mensen wel schijnen te denken (niet hoe in de topic, maar gewoon in het dagelijks leven).
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:41
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Ik kwam er laatst achter dat melk ( zelfs magere) meer calorien bevat dan Cola. Daar verschoot ik toch even van, en dat terwijl ze veel melk drinken promoten, oke mel mag dan wel gezonder zijn, maar als je idd die aanbevolen halve liter per dag drinkt heb je meer energie binnen dan als ge 3/4 liter cola drinkt

naja, wou ik maar ff kwijt
Oud 28-08-2004, 21:43
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 28-08-2004 @ 22:41 :
Ik kwam er laatst achter dat melk ( zelfs magere) meer calorien bevat dan Cola. Daar verschoot ik toch even van, en dat terwijl ze veel melk drinken promoten, oke mel mag dan wel gezonder zijn, maar als je idd die aanbevolen halve liter per dag drinkt heb je meer energie binnen dan als ge 3/4 liter cola drinkt

naja, wou ik maar ff kwijt
halfvolle melk 45 cal
Volle melk 63 Cal
Cola: 42
(ongeveer)
Oud 28-08-2004, 22:55
Daevrem
Daevrem is offline
Ik dacht dat aspartaam in de VS verboden was omdat het kanker zou veroorzaken.

Verder is het redelijk simpel, je moet gewoon niet veel meer suikers eten dan je verbrandt.
Oud 28-08-2004, 23:28
Paperz
Paperz is offline
Even 2 dingen, ik weet niet of ze er al staan:

Suiker maakt niet alleen dik, suiker is ook hee lslecht voor 't gebit... nou zijn zaken als cola toch al slecht voor je tanden maar bij bepaalde light dranken scheelt 't wle wat...

Verder heb ik ooit een artikel gelezen dat light producten idd averechts kunnen werken... De kern van 't artikel was als volgt:

Als men een frisdrank o.i.d. neemt dan verwacht het lichaam energie (suiker/calorieen)... als men een suikerhoudende drank vervangd door een light drank zal de lichaam die energie nog steeds verwachten maar sinds het lichaam het niet krijgt blijft die honger voor die verwachtte energie aan in het lichaam... dit kan wel 3 uur duren... en in die 3 uur is er dus idd de neiging dat je energie (voedsel) toe wil nemen.. en omdat je dan bijv. aan de lijn bent zal dit vaak meer zijn dan je eigk wil... (want het is ook bewezen dat mensen die ineens gaan dieten vaak een redelijk lage discipline hebben als ze echt honger voelen)

Toen ik dat las had ik idd wel iets van dat kan best kloppen...
ik drink normaal altijd met suiker, maar geef mij een dag cola-light en ik voel idd meer honger...
Oud 01-09-2004, 14:03
Psycho_89
Psycho_89 is offline
Citaat:
DG schreef op 24-08-2004 @ 17:33 :

Light helpt niet, vaak maakt het je zelfs dikker ( heb er zelf geen problemen van ) kan zoveel eten en drinken en wat ik maar wil en word niet dikiker ( heb een ondergewicht van 15 kilo ) toch eet ik gewoon
Oud 01-09-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:

Zo kan je het ook zeggen... maar dat is dan alleen als die mevrouw dat doet als ze verder precies eet wat ze verbrand....

Maar idd het scheelt al om je gewone producten te vervangen door light varianten. Maar alleen als je daarbij niet denkt dat je nog wel een koekje extra kan hebben. Op deze manier kunnen light varieanten ook een ave rechts effect hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 17:57
xineof
xineof is offline
Ik heb echt geen idee, maar ik vind Amstel Lite maar niets .

En dat was eigenlijk het enige wat ik erover kan zeggen .
Maarja, Amstel is dan ook sowieso geen succes.
Oud 11-09-2004, 15:41
-(L)-
Om te beginnen, als je de 'light' variant van een product neemt, dan wil dat zeggen dat er minder calorieen inzitten dan in het oorspronkelijke profuct. 'Light' wil dus niet zeggen dat het gezond is. Neem bijvoorbeeld chocomel light, hier zitten alsnog ontzetten veel calorieen in. Als je een frisdrank neemt met minder dan 18 calorieen per liter, dan is deze (gedeeltelijk) gezoet met zoetstoffen waardoor je hem bij een dieet onbeperkt mag drinken (b.v. pepsi light), en dus op water neerkomt, om het zo even te noemen. Bij icetea en chocomel light etc. gaat dit dus niet op! Ik denk dus dat mensen in een restaurant dit voornamelijk drinken omdat ze het gewoon lekkerder vinden omdat het minder zoet is.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 17:41
Fashionating
Fashionating is offline
Jaa, dat maakt wel degelijk uit! In Cola Light zit 0 kcal (1 kj), terwijl in een gewone Cola 65 kcal (276 kj) zit. Maakt dus veel uit!
Oud 01-10-2004, 04:02
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Er zit niet alleen aspartaam in de gemiddelde fles cola light, maar meerdere.

Ik snap alleen niet waarom iedereen toch zo verzot is op cola, want die smaak heb je na een tijdje wel gezien, en eigenlijk is-ie ook gewoon heel smerig.

Probeer eens vlierbloesemsiroop met wat koolzuurhoudend water, want dat levert een heel lekker drankje op. Bij diverse reformzaken is die siroop te krijgen. Het moet wel goed vloeibaar zijn, want er is ook een soort vlierbloesemsiroop te krijgen die eigenlijk vlierbloesemstroop is.
Oud 01-10-2004, 18:47
Smartie
Smartie is offline
Tuurlijk werken die man!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 13:22
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ja zeker helpen die. Zo scheelt 't 167 calorieen als je een medium cola light neem ipv een gewone medium cola van de Mac.
Of ze verder goed voor je zijn weet ik niet, zal wel niet.
Oud 05-10-2004, 08:28
Machiavelli
Machiavelli is offline
Als je wilt afvallen moet je gewoon helemaal geen frisdrank nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten