Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 30-09-2004 @ 13:44 :
he bah, fatsoen
Niks mis met fatsoen, wel met fatsoenrakkers.

Negatieve associaties met wat voor woord ook zijn een keuze. Je wordt niet gedwongen om scheldwoorden letterlijk te interpreteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2004, 20:57
naam onbekend
naam onbekend is offline
Wilders wil zoveel.
Oud 02-10-2004, 21:20
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 21:57 :
Wilders wil zoveel.
Marijnissen ook, Wouter idem.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2004, 21:21
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 02-10-2004 @ 22:20 :
Marijnissen ook, Wouter idem.
Ja, en? Wat heeft dat er mee te maken? Precies, niets. Met dit soort misplaatste vergelijkingen win je een discussie niet, knul.
Oud 02-10-2004, 21:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 22:21 :
Ja, en? Wat heeft dat er mee te maken? Precies, niets. Met dit soort misplaatste vergelijkingen win je een discussie niet, knul.
ik zie anders genoeg paralellen, alle drie zijn het demagogen die roepen wat de mensen willen horen, zonder dat die ideeen realistisch of uitvoerbaar zouden kunnen zijn.
Oud 02-10-2004, 21:40
naam onbekend
naam onbekend is offline
En om dan zelf ook maar eens inhoudelijk te worden: dit is gewoon weer een manier om te proberen 'die enge moslims die ons land willen overnemen' buiten de deur te houden. Ik vind best dat de voorwaarden voor migratie naar Nederland aangescherpt mogen worden, maar een totale stop is niet te realiseren, en zal bovendien aan alle kanten omzeild worden. Ten derde begint na die 5 jaar het hele gedoe weer van voor af aan.

Het wordt tijd dat figuren als Wilders, en verder naar rechts ook Michiel Smit, Filip Dewinter, Le Pen en andere ultra-rechtsen eens inzien dat door de toegenomen mobiliteit mensen zich steeds meer over de wereld gaan verplaatsen (en dus ook naar hier, en dat het dus onmogelijk is om te proberen buitenlanders buiten de deur te houden. Rassen puur houden is zo mogelijk nog grotere waanzin, over een paar eeuwen zijn alle rassen verdwenen.
Oud 03-10-2004, 01:24
bamiPoep
bamiPoep is offline
herben wil met wilders volksparty oprichten...
Oud 03-10-2004, 02:04
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 21:57 :
Wilders wil zoveel.
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 22:21 :
Je kan beter jezelf quoten denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 02:15
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 22:40 :
En om dan zelf ook maar eens inhoudelijk te worden: dit is gewoon weer een manier om te proberen 'die enge moslims die ons land willen overnemen' buiten de deur te houden. Ik vind best dat de voorwaarden voor migratie naar Nederland aangescherpt mogen worden, maar een totale stop is niet te realiseren, en zal bovendien aan alle kanten omzeild worden. Ten derde begint na die 5 jaar het hele gedoe weer van voor af aan.
Als we het willen is alles mogelijk. Als we duidelijk zijn in ons beleid en scherpe straffen zetten op het overtreden ervan is het pas een beleid.

Citaat:
naam onbekend schreef op 02-10-2004 @ 22:40 :
Het wordt tijd dat figuren als Wilders, en verder naar rechts ook Michiel Smit, Filip Dewinter, Le Pen en andere ultra-rechtsen eens inzien dat door de toegenomen mobiliteit mensen zich steeds meer over de wereld gaan verplaatsen (en dus ook naar hier, en dat het dus onmogelijk is om te proberen buitenlanders buiten de deur te houden. Rassen puur houden is zo mogelijk nog grotere waanzin, over een paar eeuwen zijn alle rassen verdwenen.
Die verplaatsing is geen natuurlijk proces maar wordt aangestuurd vanuit de gedachte dat de mens percé naast elkaar zou moeten leven. Je kan daar voor of tegen zijn, wat vast staat is dat het onnatuurlijk is en het een 'bedenksel' is (lees utopie) die nooit zal werken. Waarom zouden we ons eigen continent weggeven voor het geluk van een ander. Wij hebben altijd vertrouwen gehad in de toekomst en moeten nu zorgen gaan maken over over de vraag ofdat wij als Nederlands volk er nog wel zullen zijn over een jaar of 50 omdat een onlangs geïmporteerd volk (40 jaartjes) zo snel 'fokt', is dat waanzin of waanzin?

En houd nou eens op met dat ouderwetse 'links' en 'rechts'. Noem het gewoon conservatief, liberaal, facistisch, of progressief. Het idee dat 'rechts' alleen staat voor 'anti-buitenlanders' (om het even in jou zins-rede te plaatsen) is ook niet correct, maar dat wist je natuurlijk al.

Nog een prettige avond heren

Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 07:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 17:40 :
Niks mis met fatsoen, wel met fatsoenrakkers.

Negatieve associaties met wat voor woord ook zijn een keuze. Je wordt niet gedwongen om scheldwoorden letterlijk te interpreteren.
Negatieve associaties met kogels in je buik zijn een keuze
Oud 03-10-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 03-10-2004 @ 08:57 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:05
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 03:15 :
Wij hebben altijd vertrouwen gehad in de toekomst en moeten nu zorgen gaan maken over over de vraag ofdat wij als Nederlands volk er nog wel zullen zijn over een jaar of 50 omdat een onlangs geïmporteerd volk (40 jaartjes) zo snel 'fokt', is dat waanzin of waanzin?
Dit scenario is inderdaad waanzinnig, omdat de kans dat het gebeurt verwaarloosbaar klein is.
Oud 03-10-2004, 10:39
Verwijderd
Pff, blij dat mijn leven geen groot tranendal is vol met enge buitenlanders en islamitische overnames van landen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 10:45
Verwijderd
ja nu hou je tenminste tijd over voor zinvolle dingen
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:27
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-10-2004 @ 08:57 :
Is dit weer een verwijzing naar Fortuyn? Hopelijk bedoelde je dat niet, het zou namelijk erg ziek zijn indien je dat dus wel zo bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 11:29
LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 12:27 :
Is dit weer een verwijzing naar Fortuyn? Hopelijk bedoelde je dat niet, het zou namelijk erg ziek zijn indien je dat dus wel zo bedoeld.
OMG dit kun je niet menen
Oud 03-10-2004, 12:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-10-2004 @ 10:00 :
Nee.
Ja.
Oud 03-10-2004, 12:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 12:27 :

lol
Oud 03-10-2004, 16:00
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 03:04:
Je kan beter jezelf quoten denk ik zo.
Jij haalt ineens vanuit het niets Marijnissen en Bos erbij, dus zeg ik terecht dat die er niets mee te maken hebben. De wijsneus uithangen doe je dus maar fijn ergens anders.
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 03:15:
Die verplaatsing is geen natuurlijk proces maar wordt aangestuurd vanuit de gedachte dat de mens percé naast elkaar zou moeten leven. Je kan daar voor of tegen zijn, wat vast staat is dat het onnatuurlijk is en het een 'bedenksel' is (lees utopie) die nooit zal werken.
Verplaats jezelf dan ook even in hun situatie. Zij hebben (bijna) niets, wij hebben hier (bijna) alles. Is het dan heel raar dat de hele Derde Wereld het liefst massaal hierheen komt? Onnatuurlijk? Je neus! Bedenksel? Ja dag!
Citaat:
Waarom zouden we ons eigen continent weggeven voor het geluk van een ander.
Ten eerste is het niet 'ons eigen' continent. We wonen er, maar het is niet ons eigendom. Egoïst.
Ten tweede, hoezo geven we het weg?
Ten derde, zie wat ik een stukje verder naar boven ook al schreef.
Citaat:
Wij hebben altijd vertrouwen gehad in de toekomst en moeten nu zorgen gaan maken over over de vraag ofdat wij als Nederlands volk er nog wel zullen zijn over een jaar of 50 omdat een onlangs geïmporteerd volk (40 jaartjes) zo snel 'fokt', is dat waanzin of waanzin?
Oh, help! Die enge moslims nemen ons mooie landje over! Dat fatalistische gereutel altijd, bah.

Ze zijn nu toch aan het integreren? Het idee is dat ze over een jaar of 50 gewoon deel uitmaken van de Nederlandse samenleving. Zoals ik al zei, die versmelting van volkeren is niet meer tegen te houden, hoe graag jij ook anders gelooft.

En wat betreft dat 'fokken'(zodra het om moslims gaat schijn je er ineens heel neerbuigend over te mogen spreken ): dat 'geïmporteerde volk' 'fokt' steeds minder snel. Het gemiddelde kindertal bij allochtonen daalt vrij drastisch.

Citaat:
En houd nou eens op met dat ouderwetse 'links' en 'rechts'. Noem het gewoon conservatief, liberaal, facistisch, of progressief. Het idee dat 'rechts' alleen staat voor 'anti-buitenlanders' (om het even in jou zins-rede te plaatsen) is ook niet correct, maar dat wist je natuurlijk al.
Waar zie jij mij zeggen dat rechts alleen zou staan voor anti-buitenlanders? Inderdaad, dat zeg ik helemaal niet (en dat beweer ik ook helemaal niet), jij verdraait mijn woorden. De drogreden van de stroman.

Feit is dat het altijd rechtse personen zijn die zich profileren tegen buitenlanders. Dan kun je het tig andere namen willen geven, maar ze vallen gewoon onder de verzamelnaam '(ultra-) rechts'. Kom daar gewoon voor uit zou ik zeggen. Natuurlijk staat 'rechts' voor veel meer dan dit (economisch liberalisme, conservatisme, etc.), maar de xenofobie-stroming van Wilders, Michiel Smit, Filip Dewinter etc. hoort er ook bij.

De links-rechts tegenstelling is helemaal niet ouderwets, integendeel: hij vormt nog altijd een richtlijn in de politiek. Mensen die denken dat de links-rechts tegenstelling ouderwets of achterhaald zou zijn, zijn naïef en idealistisch. En hebben zo'n jaar of 2,5 geleden bepaald niet op zitten letten.

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 16:03.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 18:18
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-10-2004 @ 17:00 :
Jij haalt ineens vanuit het niets Marijnissen en Bos erbij, dus zeg ik terecht dat die er niets mee te maken hebben. De wijsneus uithangen doe je dus maar fijn ergens anders.
Jij komt met een populistisch antwoord, dan geef ik er een terug. En mij de les lezen hoef je niet te doen, dus houdt a.u.b dingen als:” De wijsneus uithangen doe je dus maar fijn ergens anders” voor je.

[B]
Citaat:
Verplaats jezelf dan ook even in hun situatie. Zij hebben (bijna) niets, wij hebben hier (bijna) alles. Is het dan heel raar dat de hele Derde Wereld het liefst massaal hierheen komt? Onnatuurlijk? Je neus! Bedenksel? Ja dag!
Ten eerste is het niet 'ons eigen' continent. We wonen er, maar het is niet ons eigendom. Egoïst.
Er bestaan diverse clubs die de multiculturele samenleving van harte aanmoedigen en streven naar die internationale multicul. De verplaatsing is niet natuurlijk noch onnatuurlijk.

Citaat:
Ten tweede, hoezo geven we het weg?
Ten derde, zie wat ik een stukje verder naar boven ook al schreef.
En Europa is het continent van de Europeaan, niet van de Afrikaan of de Aziaat. Jij bent politicoloog en daarom verwacht ik ook wel dat je weleens gehoord hebt van het begrip:”weg met ons mentaliteit” Zo niet, kijk hier nog eens.

Citaat:
Oh, help! Die enge moslims nemen ons mooie landje over! Dat fatalistische gereutel altijd, bah.
Als er 40 jaar na aankomst van ‘enkele’ gastarbeiders al ruim een miljoen nakomelingen zijn, en de schatting gemaakt is dat we in 2030 ongeveer in de minderheid zullen zijn dan vind ik dat je dat wel serieus mag nemen.

[B]
Citaat:
Ze zijn nu toch aan het integreren? Het idee is dat ze over een jaar of 50 gewoon deel uitmaken van de Nederlandse samenleving. Zoals ik al zei, die versmelting van volkeren is niet meer tegen te houden, hoe graag jij ook anders gelooft.
Nee, jij hangt een ideologie aan die dat als ideaal ziet, dat betekent niet dat het ook werkelijkheid gaat worden. Zoals het er nu naar uitziet krijgen we een mooie burgeroorlog…

Citaat:
En wat betreft dat 'fokken'(zodra het om moslims gaat schijn je er ineens heel neerbuigend over te mogen spreken ): dat 'geïmporteerde volk' 'fokt' steeds minder snel. Het gemiddelde kindertal bij allochtonen daalt vrij drastisch.
Gelukkig wel ja. Maar ze krijgen nog steeds meer kinderen. Vooral het importeren van vrouwen zit me dwars, op die manier blijven er maar meer komen, daar moet wat aan gedaan worden. Wil jij dat je dochter over 30 jaar verplicht een hoofddoek op moet?

Citaat:
Waar zie jij mij zeggen dat rechts alleen zou staan voor anti-buitenlanders? Inderdaad, dat zeg ik helemaal niet (en dat beweer ik ook helemaal niet), jij verdraait mijn woorden. De drogreden van de stroman.

Daar kan ik toch wel uit afleiden dat jij een bekrompen visie hebt op alles dat in de media wordt afgeschilderd als zijnde ‘rechts’ Maar wat jij vindt van ‘rechts’ maakt mij niet uit, het is toch maar een zinloos hokje bedacht en gebruikt door simpele mensen.

Citaat:
Feit is dat het altijd rechtse personen zijn die zich profileren tegen buitenlanders. Dan kun je het tig andere namen willen geven, maar ze vallen gewoon onder de verzamelnaam '(ultra-) rechts'. Kom daar gewoon voor uit zou ik zeggen. Natuurlijk staat 'rechts' voor veel meer dan dit (economisch liberalisme, conservatisme, etc.), maar de xenofobie-stroming van Wilders, Michiel Smit, Filip Dewinter etc. hoort er ook bij.
zie wat ik een stukje verder naar boven ook al schreef

Citaat:
De links-rechts tegenstelling is helemaal niet ouderwets, integendeel: hij vormt nog altijd een richtlijn in de politiek. Mensen die denken dat de links-rechts tegenstelling ouderwets of achterhaald zou zijn, zijn naïef en idealistisch. En hebben zo'n jaar of 2,5 geleden bepaald niet op zitten letten.
Het links en rechts gebeuren is ouderwets. Er zijn tegenwoordig zoveel belangrijke punten in de politiek dat je jezelf niet links of rechts meer kan noemen. Ik ben redelijk chauvinistisch, maar dat betekent niet dat ik geen belangen heb voor mensen die wat minder geld hebben te besteden, in tegendeel. Ik ben zelf een natuurliefhebber en een dierenvriend, tegen de irak-oorlog, anti-israel en anti-genmanipulatie dus dan zou ik volgens jou 'links' en 'rechts' moeten zijn? Hoezo bekrompen hokjes

Het is trouwens wel erg triest om te zien dat je blijkbaar niet wilt inzien dat het de verkeerde kant opgaat met Nederland, terwijl je best wel weer dat de multiculturele samenleving een utopie is die gedoemd is te mislukken (heeft het al)

Laatst gewijzigd op 03-10-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2004, 22:29
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 19:18 :
En Europa is het continent van de Europeaan, niet van de Afrikaan of de Aziaat. Jij bent politicoloog en daarom verwacht ik ook wel dat je weleens gehoord hebt van het begrip:”weg met ons mentaliteit” Zo niet, kijk hier nog eens.
Europa is niet het continent van de Europeaan, net zomin als Afrika het continent zou zijn van de Afrikaan of Azië dat van de Aziaat. Men is nog altijd vrij om te verhuizen als men dat wil. Of je er ook zonder meer inkomt in het land van bestemming is natuurlijk nog de vraag.

Ik heb inderdaad gehoord van de weg met ons-mentaliteit (pagina laadt btw niet), maar ik zie niet helemaal in wat dat hiermee te maken heeft. Ik wil 'ons' helemaal niet 'weg' hebben, en ik word ook niet verteerd door zelfhaat of zoiets.
Citaat:
Als er 40 jaar na aankomst van ‘enkele’ gastarbeiders al ruim een miljoen nakomelingen zijn, en de schatting gemaakt is dat we in 2030 ongeveer in de minderheid zullen zijn dan vind ik dat je dat wel serieus mag nemen.
Gast, er zijn op dit moment 1 miljoen moslims tegenover 15 miljoen niet moslims! En aangezien de groep niet-moslims ook nog doorgroeit, moeten moslims wel heel veel kinderen per paar krijgen om binnen 26 jaar in de meerderheid te komen. Dat is demografisch onmogelijk. Ik weet niet wie die schatting heeft gemaakt (bron zou leuk zijn), maar die persoon had zeker slechte wiet gerookt of zoiets.

Zoals nare man al zegt:
Citaat:
Pff, blij dat mijn leven geen groot tranendal is vol met enge buitenlanders en islamitische overnames van landen.
Citaat:
Nee, jij hangt een ideologie aan die dat als ideaal ziet, dat betekent niet dat het ook werkelijkheid gaat worden. Zoals het er nu naar uitziet krijgen we een mooie burgeroorlog…
Een burgeroorlog, toe maar. Is je schuilkelder al klaar?

Waar komen dit soort waanideeën toch vandaan?
Citaat:
Gelukkig wel ja. Maar ze krijgen nog steeds meer kinderen. Vooral het importeren van vrouwen zit me dwars, op die manier blijven er maar meer komen, daar moet wat aan gedaan worden. Wil jij dat je dochter over 30 jaar verplicht een hoofddoek op moet?
De trend zet zich ook door, dus de groei van het aantal moslims zal uiteindelijk vertragen of zelfs tot stilstand komen. Er zullen altijd genoeg niet-moslims overblijven om tegenwicht te geven. Bovendien Ik moet altijd erg lachen om angstvisioenen van Nederland als islamstaat. Het veronderstelt dat elke moslim in Nederland daar op uit is (wat niet zo is) en dat 'de moslims in Nederland' een homogene groep zijn (wat ze niet zijn).
Citaat:
Het is trouwens wel erg triest om te zien dat je blijkbaar niet wilt inzien dat het de verkeerde kant opgaat met Nederland, terwijl je best wel weer dat de multiculturele samenleving een utopie is die gedoemd is te mislukken (heeft het al)
Ik zie inderdaad niet in dat het de verkeerde kant op zou gaan met Nederland, omdat het helemaal niet de verkeerde kant opgaat met Nederland.

Ik verdedig de multiculturele samenleving niet. Ik vind dat de basiswaarden van de Nederlandse (West-Europese) cultuur de hoofdmoot van de Nederlandse samenleving moeten blijven vormen. En dat kan, ook in de toekomst. We moeten als Nederlanders waarden als tolerantie, gelijkheid van vrouwen en homo's, democratie en scheiding van kerk en staat blijven uitdragen aan nieuwkomers, en als inburgeringsvoorwaarde stellen dat dit moet worden geaccepteerd.

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 01:22.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 08:20
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 03-10-2004 @ 19:18 :
Het is trouwens wel erg triest om te zien dat je blijkbaar niet wilt inzien dat het de verkeerde kant opgaat met Nederland
Het is triest om te zien dat er zoveel mensen zijn die niet inzien dat moslims nooit de meerderheid zullen vormen in Nederland en dat er van een burgeroorlog nooit sprake zal zijn. Probeer het anders maar eens wetenschappelijk te onderbouwen.
Oud 04-10-2004, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-10-2004 @ 09:20 :
wetenschappelijk te onderbouwen.
de eerste die dat lukt verdiend de nobelprijs voor wetenschap
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-10-2004 @ 09:20 :
(...)

Probeer het anders maar eens wetenschappelijk te onderbouwen.
Da's niet zo gek moeilijk. Wetenschappelijk onderbouwen is gewoon het staven van een bewering met wetenschappelijk onderzoek. Wetenschappelijk onderzoek is niets meer dan het vergaren van kennis dmv. een vaste methodiek. Aangezien elke waarneming subjectief en standplaatsgebonden is, zijn (met name sociale) wetenschappers dat ook. Je kunt er dus donder op zeggen dat er wel wetenschappelijk onderzoek is dat aantoont dat het echt de verkeerde kant opgaat met Nederland.

Als iets 'wetenschappelijk onderbouwd' is, wil dat niet zeggen dat het 'juist' is. Wetenschap is immers niet normatief, maar descriptief en in dat descriptieve element zit altijd een zekere 'margin of appreciation' van de waarnemend wetenschapper. Daar is ook niets mis mee, want het is onvermijdelijk. Het wordt pas gevaarlijk als mensen de uitkomst van wetenschappelijk onderzoek als 'waar' gaan presenteren en pretenderen dat er geen interpretatieverschillen over bestaan.

Even als uitstapje. Verder bemoei ik me hier niet mee. Mr. Hypertext mag mooi in paniek rondrennen als hij dat wil.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 10:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-10-2004 @ 10:06 :
Da's niet zo gek moeilijk. etc.
Weet ik allemaal best, maar het was vroeg en ik ben nog niet helemaal wakker.

Maar ik zou graag eens dit soort uitspraken gestaafd zien met enige vorm van onderzoek of argumenten in plaats van slechts te appeleren aan vage onderbuikgevoelens.
Oud 04-10-2004, 14:21
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 03-10-2004 @ 23:29 :

Waar komen dit soort waanideeën toch vandaan?
Speciaal voor jou een 'kleine' selectie (die je zelf al dondersgoed kent waarschijnlijk)

hier en hier. Oh, en hier en hier En natuurlijk nog de mislukking van de intergratie en nog...meer

Volgens 'sommigen' zal deze grafiek heel snel stagneren

Dit was nog maar het topje van de ijsberg. Veel grote steden zijn al deels overgenomen door buitenlanders. Rotterdam, Utrecht en Amsterdam zijn niet Nederlands meer te noemen, je bent daar een vreemdeling in eigen land. Maar deze berichten gingen enkel over die overname van de kolonisten, er staat geeneens bij wat voor leed moslims de Nederlandse bevolking dagelijks aan doen. Verkrachtingen, berovingen, bedreigingen en mishandelingen. Alles is geoorloofd om die ongelovige Nederlanders een lesje te leren…en dan verwacht jij dat ik de Islam nog een knuffel geef?

Wat de Moslim-jongeren schrijven verontrust mij nog wel het meeste. Ik houd vele fora in de gaten en constateer dagelijks hun ongeremde woede over “de kaaskop” En natuurlijk schrijven ze er ook meteen bij wat ze met ons gaan doen, en dat ze spoedig de baas zijn in dit land. De jeugd heeft de toekomst…nietwaar?

Dat jij heer politicoloog deze cijfers niet serieus wil nemen vind ik vreemd. Wat verwacht je nou van die kolonisten, dat ze zeggen:"nah, nu is het wel genoeg, we houden op?" De Islam is een totalitaire godsdienst die 2 belangrijke dingen zegt

-Krijg zoveel mogelijk kinderen
-Verspreid de Islam

Dus eigenlijk zijn het gewoon kolonisten. Demografisch maken ze ons kapot. Geen paard van troje, maar gesubsidiërde moord op ons volk, en wij westerse kaaskoppen trappen erin, althans, veel van ons. We zullen spoedig zien wat er zal gebeuren niet waar?

Ps: hebben ze zaterdag misschien weer roze brillen uitgedeeld?

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 14:25.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 14:27
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 04-10-2004 @ 15:21 :
Speciaal voor jou een 'kleine' selectie (die je zelf al dondersgoed kent waarschijnlijk)

hier en hier. Oh, en hier en hier En natuurlijk nog de mislukking van de intergratie en nog...meer

[afbeelding]
Volgens 'sommigen' zal deze grafiek heel snel stagneren

Dit was nog maar het topje van de ijsberg. Veel grote steden zijn al deels overgenomen door buitenlanders. Rotterdam, Utrecht en Amsterdam zijn niet Nederlands meer te noemen, je bent daar een vreemdeling in eigen land. Maar deze berichten gingen enkel over die overname van de kolonisten, er staat geeneens bij wat voor leed moslims de Nederlandse bevolking dagelijks aan doen. Verkrachtingen, berovingen, bedreigingen en mishandelingen. Alles is geoorloofd om die ongelovige Nederlanders een lesje te leren…en dan verwacht jij dat ik de Islam nog een knuffel geef?

Wat de Moslim-jongeren schrijven verontrust mij nog wel het meeste. Ik houd vele fora in de gaten en constateer dagelijks hun ongeremde woede over “de kaaskop” En natuurlijk schrijven ze er ook meteen bij wat ze met ons gaan doen, en dat ze spoedig de baas zijn in dit land. De jeugd heeft de toekomst…nietwaar?

Dat jij heer politicoloog deze cijfers niet serieus wil nemen vind ik vreemd. Wat verwacht je nou van die kolonisten, dat ze zeggen:"nah, nu is het wel genoeg, we houden op?" De Islam is een totalitaire godsdienst die 2 belangrijke dingen zegt

-Krijg zoveel mogelijk kinderen
-Verspreid de Islam

Dus eigenlijk zijn het gewoon kolonisten. Demografisch maken ze ons kapot. Geen paard van troje, maar gesubsidiërde moord op ons volk, en wij westerse kaaskoppen trappen erin, althans, veel van ons. We zullen spoedig zien wat er zal gebeuren niet waar?

Ps: hebben ze zaterdag misschien weer roze brillen uitgedeeld?

Amen.
Oud 04-10-2004, 14:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Samaris schreef op 04-10-2004 @ 15:27 :
Amen.
Voordat mensen beginnen te roepen:"hij scheert iedereen over één kam"

Nee dat doe ik niet. Ik heb zelf een paar turkse vrienden en die zijn het zelfs met me eens, dan zie je maar weer eens.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 04-10-2004 @ 15:31 :
Voordat mensen beginnen te roepen:"hij scheert iedereen over één kam"

Nee dat doe ik niet. Ik heb zelf een paar turkse vrienden en die zijn het zelfs met me eens, dan zie je maar weer eens.
hey bah excuus allochtonen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 15:56
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-10-2004 @ 16:00 :
hey bah excuus allochtonen
Ze zijn tenminste realistischer dan jullie
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 04-10-2004 @ 16:56 :
Ze zijn tenminste realistischer dan jullie
Wie versta je onder jullie?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 16:20
naam onbekend
naam onbekend is offline
Of ze zaterdag roze brillen hebben uitgedeeld weet ik niet, ik kon er helaas niet bij zijn, want ik moest werken. Ik zou alleen graag wel willen weten waar jij je zwarte bril vandaan hebt.

De grafiek van Hypert€xt bevestigt eerder mijn standpunt dan het zijne, want zelfs als je hem extrapoleert naar de toekomst kom je nog niet op een meederheid van moslims in Nederland. Verder kom ik regelmatig in zowel Amsterdam als Rotterdam als Den Haag, en ik voel me daar absoluut geen vreemdeling. Verschillende opvattingen blijkbaar. Dat 'verkrachtingen, berovingen, bedreigingen en mishandelingen' zouden worden gebruikt om die 'ongelovige Nederlanders een lesje te leren' is een volslagen lachwekkende opvatting, aangezien deze criminele handelingen niets met de islam te maken hebben, en juist vaak worden gepleegd door jongeren die zich verre van islamitisch gedragen. Je hoeft de islam van mij niet te knuffelen, dat zeg ik nergens, en dat doe ik zelf ook niet. Ik stel alleen dat jij een doemscenario voor ogen hebt, dat nooit gaat plaatsvinden.

Wat betreft die internetfora met boze moslims: denk jij serieus dat de hele Nederlandse moslimjeugd daar zijn haat naar de autochtone Nederlander zit te spuien? Als dat zo is raad ik je aan een psychiater te zoeken, want dan ben je misschien wel paranoïde of iets in die richting. Dat is een relatief kleine groep extremisten. De meerderheid heeft of helemaal geen internet, of houdt zich met dat soort zaken niet bezig.

En ik trek me verder terug uit deze discussie. Het ziet er niet naar uit dat we elkaar tot andere (juiste?) inzichten zullen krijgen. Veel plezier met je paranoïde angst voor dingen die nooit zullen gaan gebeuren.
Oud 04-10-2004, 20:25
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Jij bent gewoon een waardeloze politicoloog (of hoe die socialistische staatsopleiding ook heet) Je bent blind voor de gevolgen van die oneindige immigratie die ook tot gevolg gaat hebben dat we zometeen een inmense meute agressieve mohammedanen hebben. (hebben - we -trouwens- al)

Ik raad je aan om eens wat vaker na te denken over de toekomst van je kinderen en ander nageslacht, wat je hopelijk nog op de wereld wilt zetten (indien je niet impotent bent natuurlijk)

Het is helemaal niet erg om te zeggen dat je waarde hecht aan de Europese cultuur en die wilt bewaren voor later. Zelfs met die gedachte kun je nog een politiek correct sulletje zijn (met bijbehorend goedkoop C&A-pak)

Ik wens je veel succes in je verdere leven en hoop van harte dat je er nog eens achter komt hoe verschrikkelijk dat totalitaire primitieve geloof is, dat je maar achter de waarheid komt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 20:47
naam onbekend
naam onbekend is offline
Toe maar, aanvallen onder de gordel zelfs! Gooi het er fijn uit, uit je frustraties!

Posts als bovenstaande tonen vooral je onmacht aan om fatsoenlijke argumenten te vinden. Logisch, want die zijn er in dit geval niet. De links in je laatste post verwijzen allemaal naar incidenten die geen fuck met de islam als geloof te maken hebben.

Oh ja, ik draag nooit pakken. En mijn opleiding heeft weinig te maken met mijn standpunten, dus hou die erbuiten als je geen totaal modderfiguur wilt slaan. Dit is de laatste keer geweest dat ik op jou reageer, het is voornamelijk verspilling van moeite en tijd merk ik.

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 21:33
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-10-2004 @ 21:47 :
Toe maar, aanvallen onder de gordel zelfs! Gooi het er fijn uit, uit je frustraties!

Posts als bovenstaande tonen vooral je onmacht aan om fatsoenlijke argumenten te vinden. Logisch, want die zijn er in dit geval niet. De links in je laatste post verwijzen allemaal naar incidenten die geen fuck met de islam als geloof te maken hebben.

Oh ja, ik draag nooit pakken. En mijn opleiding heeft weinig te maken met mijn standpunten, dus hou die erbuiten als je geen totaal modderfiguur wilt slaan. Dit is de laatste keer geweest dat ik op jou reageer, het is voornamelijk verspilling van moeite en tijd merk ik.
Correctie dan: Je bent een zweverig persoon vanuit een extreem linkse hoek die niet 'midden' in de maatschappij staat. Die blind is voor problematiek. Die alles door een roze bril heen ziet. Die alle probleemdragende allochtonen (lees: Islamieten c.q. Moslims) die voor het grootste gedeelte van de criminaliteit zorgen als 'lieve mensjes' aanziet. Zorg nu eens dat je eens 'midden' in de maatschappij staat om over dergelijke onderwerpen te 'discusseren'.. tenminste.. of hier wel over te discussieren valt want het probleem is een feit. En feiten kunnen we helaas niet onderdrukken.
Oud 04-10-2004, 21:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Toe maar, aanvallen onder de gordel zelfs! Gooi het er fijn uit, uit je frustraties! Posts als bovenstaande tonen vooral je onmacht aan om fatsoenlijke argumenten te vinden. Logisch, want die zijn er in dit geval niet. De links in je laatste post verwijzen allemaal naar incidenten die geen fuck met de islam als geloof te maken hebben.
De Islam is een geloof dat berust op bepaalde zaken die het toelaten dat 'ongelovigen' bestolen en behandeld mogen worden door de volgelingen van Allah en zijn pedofiele profeet.

Als ik zou zeggen dat het de genen zijn van die mensen die overlast veroorzaken dan zul jij zeggen dat zo'n argument ongegrond is. Als ik cultuur (voor deze mensen voornamelijk godsdienst) erbij haal is het óók niet goed, want volgens jou is de Islam het probleem niet. Waar komt het dan vandaan?

Citaat:
Jou opleiding is er een van socialistische indoctrinatie. Je wilt je later bezig houden met politiek, ga dan maar eerst een kijken wat er onder de mensen speelt, want zo te zien spelen die standpunten van jou wel een érg grote rol in je doen en laten. Wat is je ideaal, een socialistische heilstaat? Dacht ik al. Maar daar zitten we niet meer op te wachten.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:02
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 04-10-2004 @ 22:33 :
Correctie dan: Je bent een zweverig persoon vanuit een extreem linkse hoek die niet 'midden' in de maatschappij staat. Die blind is voor problematiek. Die alles door een roze bril heen ziet. Die alle probleemdragende allochtonen (lees: Islamieten c.q. Moslims) die voor het grootste gedeelte van de criminaliteit zorgen als 'lieve mensjes' aanziet. Zorg nu eens dat je eens 'midden' in de maatschappij staat om over dergelijke onderwerpen te 'discusseren'.. tenminste.. of hier wel over te discussieren valt want het probleem is een feit. En feiten kunnen we helaas niet onderdrukken.
Precies. Waarom denk je dat de LPF zoveel zetels haalde? Er is een probleem dat wordt genegeerd, en na dat lesje van de LPF zijn er nog steeds mensen die doen alsof hun neus bloedt wanneer ze worden gewezen op maatschappelijke problemen. Begrijp nou eens dat het fout gaat indien die islam niet wordt gestopt. Fundamentalistische imam's, opgefokte moslimjongeren die alles goedpraten in de naam van godsdienst, moskeeën zo groot als warenhuizen met minaretten hoger dan de kuip. Laten we deze belachelijke kolonisatie stoppen. Als je trots bent op wat er de laatste decenia bereikt is dan moet je juist de Islam stoppen. Denk nou niet dat de gelijkheid van man/vrouw, de acceptatie van homofielen en de vrijheid van meningsuiting gehandhaafd blijft wanneer de moslimpartijen zetels krijgen. Langzaam maar zeker proberen ze de politiek naar hun handje te zetten, en op het laatst is er geen houden meer aan en kunnen we vertrekken uit ons eigen land.

Dus doe er wat aan en houdt op met dat naieve SP-gebral van je.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2004, 22:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Posts als bovenstaande tonen vooral je onmacht aan om fatsoenlijke argumenten te vinden.
als je werkelijk wilt beweren dat de islam een religie is van niets ander dan bloemetjes en bijtjes dan ben je zelf nog slechter ingelicht als je beweert dat de tegenstanders van jouw standpunt zijn.

ik denk dat ik na de volgende verkiezingen maar de criminaliteit in ga, ik claim een of ander obscuur geloof te volgen, en als ik wordt aangepakt dan is het discriminatie en was het allemaal niet zo erg.

wie doet mee? als links met dit soort denkbeelden als hierboven aan de macht komen dan worden we schat en schatrijk.
Oud 04-10-2004, 23:49
Verwijderd
Tsja, ik heb de Koran niet gelezen maar ik kan niet geloven dat het een vredelievende religie is. De islam lijkt namelijk erg op het christendom, en de bijbel staat barstensvol met moreel zeer verwerpelijke uitspraken en doctrines.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 07:28
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2004 @ 23:59 :
als je werkelijk wilt beweren dat de islam een religie is van niets ander dan bloemetjes en bijtjes dan ben je zelf nog slechter ingelicht als je beweert dat de tegenstanders van jouw standpunt zijn.

ik denk dat ik na de volgende verkiezingen maar de criminaliteit in ga, ik claim een of ander obscuur geloof te volgen, en als ik wordt aangepakt dan is het discriminatie en was het allemaal niet zo erg.

wie doet mee? als links met dit soort denkbeelden als hierboven aan de macht komen dan worden we schat en schatrijk.
ik doe mee alleen een andere voor- en achternaam (iets van Mohammed Sahin en een beetje een gekleurde huid.
Oud 05-10-2004, 07:48
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2004 @ 00:49 :
Tsja, ik heb de Koran niet gelezen maar ik kan niet geloven dat het een vredelievende religie is. De islam lijkt namelijk erg op het christendom, en de bijbel staat barstensvol met moreel zeer verwerpelijke uitspraken en doctrines.

Tjah..Misschien moet ik maar eens fundamentalistisch Christen worden, een nieuwe Kruistocht beginnen, en de heidenen slachten.

Een betere Kruistocht begint in eigen land.
Oud 05-10-2004, 13:16
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Samaris schreef op 05-10-2004 @ 08:48 :
Tjah..Misschien moet ik maar eens fundamentalistisch Christen worden, een nieuwe Kruistocht beginnen, en de heidenen slachten.

Een betere Kruistocht begint in eigen land.
En dat zeg je als zijnde Goth
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 13:46
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 05-10-2004 @ 14:16 :
En dat zeg je als zijnde Goth

Zijnde Goth? ik? neh. Zwart staat me gewoon goed.
Ik vind het fundamentalistische Christendom wel iets hebben dat me aantrekt...alhoewel ik niet precies weet wat.

Aaaanyway, Immigratiestop is goed.
De helft van wat hier zit is kan nog niet eens goed Nederlands.
Oud 05-10-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Samaris schreef op 05-10-2004 @ 14:46 :
Aaaanyway, Immigratiestop is goed.
De helft van wat hier zit is kan nog niet eens goed Nederlands.
Ja, maar de meerderheid van die groep is autochtoon.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:38
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2004 @ 23:59 :

Je kan ook gewoon wachten tot de mensen geïntegreerd zijn dan vormen ze gewoon geen probleem meer voor de samenleving.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:45
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Quincy schreef op 05-10-2004 @ 15:38 :
Je kan ook gewoon wachten tot de mensen geïntegreerd zijn dan vormen ze gewoon geen probleem meer voor de samenleving.

De vraag is, integreren ze wel?

Alle moslims die ik ken willen gewoon niet integreren.
Die denken dat hun normen en waarden beter zijn, en daardoor gaan ze de onze niet overnemen.
Oud 05-10-2004, 14:48
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Samaris schreef op 05-10-2004 @ 15:45 :
De vraag is, integreren ze wel?

Alle moslims die ik ken willen gewoon niet integreren.
Die denken dat hun normen en waarden beter zijn, en daardoor gaan ze de onze niet overnemen.
Jij kent niet alle moslims in Nederland vriend.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:51
Verwijderd
Volgens mij heb je in de VS ook een groep die bang is dat een bepaalde etnische minderheid in de meerderheid zal raken en de macht zal overnemen. Ik geloof dat ze iets met KoeKoeksKlokken te maken hadden.

PS: die etnische minderheid heeft nog steeds geen drol te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 14:55
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2004 @ 15:51 :
Volgens mij heb je in de VS ook een groep die bang is dat een bepaalde etnische minderheid in de meerderheid zal raken en de macht zal overnemen. Ik geloof dat ze iets met KoeKoeksKlokken te maken hadden.

Hoe zie je dit in verband met de situatie in Nederland?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2004, 19:27
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-10-2004 @ 15:51 :

In Amerika heeft het zich wat agressievere vormen aangenomen. In Nederland zijn (gelukkig) geen KKK'ers (tenminste zo ver ik weet natuurlijk) maar als de overheid geen stokje hiervoor gaat steken, gaat dit zeker gebeuren. Het rommelt... niet alleen op dit forum (waar een groot gedeelte van de geposte post van de laatste tijd op dit soort onderwerpen gebasseerd zijn) maar ook in Den Haag en in de rest van het land. Men moet zich gaan realiseren hoe serieus dit 'probleem' is.
Reageren

Regels voor berichten