Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de rest: briljante associatie! Petje af ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb weer wat verbeteringen aangebracht. Heb gemerkt dat er best nog veel weg geschrapt kon worden. Dat is nu gebeurd, verder hier en daar wat kleine dingetjes veranderd. Ben wederom benieuwd ![]() Het personele probleem “Goh die vrouw van mij” “Jah achjah die van mij ook hoor Maarjah ik wil toch m’n nummertje maken he” “Jah hahahaha daar heb je gelijk in” Ik hoor het gesprek aan tussen twee conducteurs die bij een rookpaal hun peuk staan te doen. Ik sta te wachten op station Hoorn Centraal en vraag me net af wanneer de trein nou eens komt, als er ineens wordt omgeroepen dat die, een nog onbekende vertraging heeft, wegens personele problemen. Nou, lekker is dat, denk ik en steek dan ook maar een sigaret op. Ik ken al vele varianten van vertraging maar van deze kan ik me toch niet echt een duidelijk beeld vormen. Ik zetel me op een bankje en ga er eens over nadenken. Al vrij snel krijg ik een beeld van net zo’n Hans en Frits als die bij de rookpaal staan, die een conflict met elkaar hebben ofzo. Ik grinnik zachtjes bij de associatie die ik krijg van het personele probleem. Een aantal jaar terug. Hans en Frits waren destijds bijden in dienst bij de Nederlandse Spoorwegen. Frits als conducteur en Hans als machinist. Aanvankelijk hadden ze een goede verstandhouding. Ze reden gezamelijk veel spreekwoordelijke rondjes om de kerk en wanneer Frits dan klaar was met kaartjes knippen kwam hij vaak bij Hans zitten. Terwijl de trein dan over de rails voort denderde hadden zij talloze goede gespreken met elkaar. Over hun eigen vrouwen, over het vak en over andere vrouwen. Tot op een dag Frits en Hans er een nieuwe collega bijkregen. Vrolijk karakter, lang krullend donker haar, grote bruine ogen en een beetje mollig. Die zagen Frits en Hans wel zitten. Vanaf toen deden ze allebij flinke moeite om bij haar in de picture te komen. Frits deed zijn best om haar alle kneepjes van het vak te leren. Hij knipte ineens ook de kaartjes een stuk stoerder als hij samen met haar moest controleren. “Ik ga wel eerst” zij hij dan als ze weer eens bij een coupe aankwamen. Dan stak hij zijn borst naar voren schoof de deur open, schraapte zijn keel en riep dan met zijn meest stoere stem, “kaartjes alstublieft” terwijl hij met z’n kniptang in de aanslag en met stevige cowboy passen naar binnen stapte. Hans had zo weer zijn eigen manier. Wanneer Marjan, want zo heete de destbetrefde conductrice, bij hem kwam in de bestuurders cabine dan deed hij zich heel wijs en gevoelig voor en probeerder te scoren met allerlij diepzinnige verhalen. Aanvankelijk hadden Frits en Hans niet door dat ze allebij achter Marjan aan zaten maar de situatie veranderde drastisch toen zij elkaar daarop betrapten. Jaloezie kreeg ineens de boventoon en de twee gingen opeens steeds hatelijker en grimmiger met elkaar om. Vanaf toen was de vriendschap tussen Frits en Hans kapot. De jaloezie en haat naar elkaar werd steeds erger en opgegeven moment escaleerde de situatie dusdanig dat Frits ontslagen werd nadat hij uit zijn slof was gesprongen tijdens het werk. Hij besloot naar Belgie te gaan, om daar een opleiding tot machinist te gaan volgen. In de jaren die volgde trouwde Hans met Marjan. Frits had intussen zijn opleiding afgemaakt en had werk gevonden als machinist van goederenlocomotiefs. Hij had alles achter zich gelaten. Maar de haat kwam weer boven toen hij hoorde dat Hans met Marjan was getrouwd nadat hij was vertrokken. Hij kon dat niet verkroppen. Hans reed ondertussen nog steeds zijn oude vertrouwde rondje. Frits besloot om Hans ergens op te wachten als die zijn rit reed. Hij zou hem dan wel eens even een verassing bezorgen. En zo kwam het dat Frits op een dag Hans stond op te wachten vlak bij station Roosendaal. Toen deze vertrok met zijn passagierstrein, kachelde Frits in zijn goederenwaggon op de trein af.... “Attentie Dames en Heren de trein heeft een nog vertraging wegens personele problemen” werd er opeens weer omgeroepen. Ik zucht diep en steek er nog maar een op. Het moet toch niet gekker worden. Laatst gewijzigd op 09-10-2004 om 15:44. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Champions League 2006-2007 Xavi Hernández | 367 | 25-05-2007 16:28 | |
Verkeer & Vervoer |
[Spoor] Dienstregeling 2007/2009 Keyser Saus | 47 | 26-01-2006 13:53 | |
Studeren |
Studiedruk Rechten Quickbeam | 60 | 17-06-2005 14:52 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Koningshuis Jochem12 | 111 | 29-12-2004 15:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Op naar zinvol geweld Sentosa | 9 | 14-10-2004 21:07 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Taakstraf voor handelaar extreem-rechtse cd's dystopia | 41 | 03-06-2002 10:56 |