Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
de mensen daar kunnen er mee leven, maar hier wordt moord en brand geschreeuwt? niet geloofwaardig.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maarjah dat is je hele leven al |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() slaat werkelijk nergens op..maar goed.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Turkije is dan ook (nog) niet zo democratisch als Nederland dat wel is. In Nederland geldt een grondwet waar iedereen zich aan moet houden, iets wat in Turkije deels niet van toepassing is. Bovendien is Turkije een soort van dictatuur. Religieuze leiders, of andere opvallende figuren worden daar zonder proces in de bak gegooid. En zo zijn er nog wel meer verschillen... dus die hele vergelijking gaat gewoon niet op.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
eerst vergelijk je Nederland met Turkije.. en als dan blijkt dat je ongeljik hebt.. post je weer dat Nederland geen Turkije is.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
wow, verschrikkelijk, iemand doet iets waar de tegenpartij het altijd al van moet hebben..... zelfs in het volgens jou zo dictatoriale Turkije zijn ze al tot de conclusie gekomen dat strikt secularisme de oplossing is, waarom we in Nederland nog niet zo ver zijn blijft voor mij vooralsnog een raadsel.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het mag en het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. De school is of moet zijn een vrijplaats om te leren. Het belang van het leren van objectieve kennis en vaardigheden kan niet worden overschat. Idealiter is de school een uitdrukking van de menselijke rede. In de praktijk is dit ideaal nooit bereikt omdat de school ook altijd een sociaal instituut geweest. Onderwijs werd in de moderne wereld verplicht omdat het een onmisbaar onderdeel was van de hoogontwikkelde samenleving. Het belang van de arbeidsmarkt stond dus voorop en bepaalde een belangrijk deel van de lesprogramma's. Ook bleef het onderwijs aan jongeren een verlengstuk van ouderlijke macht en een doorgeefluik van religieuze ideeën, zedelijke normen en waarden, en ook van wetenschappelijke misvattingen die nu eenmaal inherent zijn aan de ontwikkeling van kennis. Het onderwijs loopt in het algemeen achter bij belangrijke omwentelingen in de wetenschap.
Hoofddoekjes of nog erger sluiers, worden door geslachtsrijpe meisjes gedragen in openbare plaatsen waar ook mannen aanwezig (kunnen) zijn. Ze zijn dus een uitdrukking van het seksuele systeem, waarin het onderscheid tussen de geslachten met de regulering van lustgevoelens in verband staat. De kleding op school moet zo gelijk en vrij mogelijk zijn. Gelijk betekent dat de verschillen in sociale status, religie, ras en geslacht tussen leerlingen zo weinig mogelijk een rol spelen, als het ware geneutraliseerd worden. Het onderwijs moet idealiter universeel zijn. Dit ideaal is niet te realiseren, maar het moet wel als een lichtend perspectief voor ons staan. Om de gelijkheid en neutraliteit van het onderwijs te garanderen, is op veel scholen in de wereld het schooluniform ingesteld. Dat heeft echter als nadeel dat er eenvormigheid gesuggereerd wordt, of ook wel de kadaverdiscipline van het militaire. Daarom moet de schoolkleding ook zo vrij mogelijk zijn. Individuen moeten hun eigen accenten in kleding kunnen aangeven, omdat de ontwikkeling van individualiteit belangrijk is. In de praktijk treedt voldoende conformisme op door de populariteit van bepaalde merken schoenen of andere attributen. Het dragen van hoofddoekjes door meisjes (en niet door jongens) is een uiting van seksuele opvattingen die op onwetendheid en onvrijheid gebaseerd zijn. In een cultuur die dat normaal vindt is het hoofddoekje ook normaal. Maar daarom zijn ze nog niet goed. Onderwijs zal ook in die culturen uiteindelijk moeten bijdragen aan of een weerspiegeling zijn van de doorbreking van het seksuele systeem. bron |
![]() |
||
Citaat:
waanzinnig eigenlijk, aangezien de politie voor een reden een uniform draagt.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
lijkt me vanzelfsprekend.
||
![]() |
Citaat:
Ze bedoelen hier gelijkheid en vrijheid. Vrijheid in het kiezen van jouw eigen kleding. |
![]() |
||
Citaat:
hahahahahhahahaha
||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat kleding gelijkheid moet uitstralen want dat zou weinig zin hebben. Gelijkheid is een groot begrip met een bijna onmogelijk en nutteloos doel. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hoofddoekjes zijn verbodfen bij de politie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
sinds een of ander joch me perse moest vertellen wat hij in de wc uitspookt heb ik het handenschudden met mannen in de ban gedaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nee, niet hopen, t is gewoon zo, de Volkskrant liegt gewoon. WUhahahaha ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het College van Bestuur van de VU is van plan om bindende kleding- en gedragsvoorschriften aan studenten op te leggen. Doel is de onderlinge manieren van communicatie, zoals die in onze (westerse) cultuur als normaal worden beschouwd, in stand te houden. Handdruk en oogcontact horen daarbij , terwijl aanstootgevende kleding, gezichtsbedekkende sluiers of gescheiden onderwijs voor mannen en vrouwen die communicatie in de weg staan, zo meent het CvB. http://www.vu.nl/Nieuws/index.cfm?ne...B926EBD1078ED4
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zeg dat ik heb VERNOMEN dat mevrouw in kwestie in hetzelfde bestuur zit. Ik zeg niet dat het zo is.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ja, maar niet als verplichting. Die tekst bestaat maar uit een paar regeltjes, niet de hele verklaring, bovendien was je ook niet bij t debat. Citaat:
Nee, IK! Er is trouwens wel een nieuw lid va het ocllege van bestuur, maar das nit diegene blijkt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts de toegang weigerde II arPos | 186 | 12-04-2010 20:55 | |
Midden-Oosten topic II T_ID | 500 | 14-10-2007 17:52 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwe bedreigingen Belgische werkgever moslima Love & Peace | 85 | 21-01-2005 23:10 | |
Moet lonsdale verboden worden op scholen? x-Jola-x | 199 | 24-05-2004 22:53 | |
stelling: sluiers verbieden? Sweet_Hadar | 351 | 11-02-2004 00:18 |