Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2004, 21:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik heb nu al bijna 1,5 jaar met mijn vriend, hij is 17 jaar. wij zouden dolgraag eens gewoon bij elkaar willen slapen. mijn moeder vind het best en maakt er geen punt van, maar zijn moeder vind het verschrikkelijk en het mag dus ook niet van haar. ik vind dit eerlijk gezegt hartstikke preuts. het zijn wel aardige mensen hoor, maar kom op, hij is al 17 (bijna 18)!! volgens mijn vriendinnen is ze gewoon zorgzaam over hem. ik vind het gewoon preuts. wat vinden jullie?
Oud 10-10-2004, 21:36
*RooSs*
*RooSs* is offline
Ik vind dat het onderhand dan wel moet kunnen..
Ik ben dan wel wat ouder, maar sliep heel wat eerder al gewoon bij mijn vriend. Ook toen ik jonger was.
Jullie zijn ook al lang bijelkaar...tis niet dat je elkaar pas kent ofzo...
Maak misschien ook nog ff duidelijk dat gewoon bijelkaar slapen niet meteen betekent dat je HET ook doet en dat het anders wel ergens anders gebeurt...Misschien helpt dat.? hehe

Maargoed, ik ben het dus wel met je eens wat betreft die moeder
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:40
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
he gelukkig..

ik denk niet dat het dan toch zou mogen. hij heeft ook nog een broer van 24 jaar thuis en die heeft ook een vriendin en voor zover ik het weet blijft zij ook nooit slapen..
Oud 10-10-2004, 21:41
Carrera
Carrera is offline
Stel eens voor dat je bij hem gaat slapen of hij bij jou
maar dan in aparte kamers ... dan kan die moeder eraan
wennen en dan heeft ze niet het idee dat jullie in één huis willen slapen om met elkaar in bed te kruipen ...

Als ze dan nou vraagt waarom zeg je gewoon dat je dan vanaf
het begin van de dag bij hem kan zijn (geen tijd verloren gaat)
dus

En als ze er eenmaal aan gewend is dan laat je hem eens bij jou
thuis slapen en dan slaap je wel met hem in één kamer
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 21:53
Fine
Fine is offline
Citaat:
Carrera schreef op 10-10-2004 @ 22:41 :
Stel eens voor dat je bij hem gaat slapen of hij bij jou
maar dan in aparte kamers ...
Bij mijn ex was het ook zo dat haar moeder het liever niet had dat ik op de zelfde kamer sliep, maar het mocht wel op een andere kamer, majah daar was nergens ruimte voor.... Dus kon ik wel op haar kamer slapen maar in een ander bed...

Naja en ze hebben t niet eens gecontroleerd of ik wel in dat logeer bed wakker werd. Maar goed ook, want dat bed was niet te harden en daarom moest ik van haar bij haar in bed kruipen
Oud 10-10-2004, 21:59
Verwijderd
Zalt je nog sterker vertellen: Mijn zus is 23 en woont niet meer thuis. nou was ze deze week hier en vroeg aan mijn moeder of haar vriend (27) bij haar mocht slapen. Mocht niet en haar vriend van dat hij dan ook maar niet tegen de principes in moest gaan.

en of je het er nou wel of niet mee eens bent, de regels van dat huis moet je je gewoon aan houden, het is immers hun huis.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:33
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
mja, sommige ouders snappen niet dat er niets kan gebeuren als je slaapt
De dingen waar zij 'bang' voor zijn, die gebeuren over t algemeen niet als je slaapt.

Ik slaap zelf ook op de logeerkamer als ik bij mn vriendin ben, maar doe daar verder niet echt moeilijk over nog. We zijn nu ongeveer drie maand bij elkaar en als we 's ochtends wakker worden, kruipen we wel in één bedje.
Maar wij hebben het er nog nooit over gehad om bij elkaar op één kamer te slapen en dat scheelt ook wel wat denk ik.
Probeer eens met zijn moeder te praten, vertellen dat er heus niet de ergste dingen gebeuren als jullie op één kamer slapen (desnoods jij op een martras/matje/luchtbed náást hem of in een logeerkamer ). Probeer haar te overtuigen dat ze niet bang hoeft te zijn en dat jullie verstandige mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:35
Phie.
Phie. is offline
Ach waarom denken al die moeders dat je meteen seks hebt als je bij elkaar blijft slapen... Dat kan ook gewoon op dinsdagmiddag dus ik vind het nogal suf
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:50
warezheaven.nl
warezheaven.nl is offline
Die ouders gaan denke dat jullie lekkr gaan neuken en dat mag niet
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:51
Phie.
Phie. is offline
Ja maar doen ze toch wel, dus waar slaat het dan nog op
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:54
Verwijderd
Ik begrijp niet dat je vriend dit pikt van zijn moeder.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:58
Verwijderd
Laat hem aan haar vragen wat het probleem is, het slapen of de sex. Als het de sex is, uitleggen dat het allang wel of niet aan de orde is. Als het alleen om het bij elkaar slapen is, haar negeren en je vriend bij je laten slapen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 22:58
skeleton
skeleton is offline
Vind het idd ronduit belachelijk als je al 1,5 jaar met elkaar gaat en dat dan de "ouwe" om zoiets nog moeilijk doen :/

oude garde zeker....
Oud 10-10-2004, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-10-2004 @ 23:54 :
Ik begrijp niet dat je vriend dit pikt van zijn moeder.
Idem.

Die gozer komt bij de leeftijd dat hij volwassen is, kan hij niet voor zn eigen mening opkomen of wat?

Zijn zn ouders bang dat jullie seks gaan hebben oid? Naïef volk...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 23:35
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 11-10-2004 @ 00:32 :
Idem.

Die gozer komt bij de leeftijd dat hij volwassen is, kan hij niet voor zn eigen mening opkomen of wat?

Zijn zn ouders bang dat jullie seks gaan hebben oid? Naïef volk...
Heh, ja, inderdaad.. tegenhouden kunnen ze het toch niet. En als je nou 14 was geweest en hij 18.. dan kan ik me voorstellen dat ze het jullie niet te makkelijk willen maken oid.. of jullie op ideeën gaan brengen Maar in dit geval... Nee, ik begrijp niet dat-ie het pikt en ik begrijp niet dat zij er iets op tegen heeft.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 08:06
The0
The0 is offline
Ga gewoon bij jou slapen misschien?
Oud 11-10-2004, 08:52
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
bij mn exvriend en mij bleef ik al na 3 weken slapen (dan wel op de logeerkamer maar goed)
ik was 15, hij 16
mn moeder was er eerst ook niet echt blij mee, maar toen belde ze met zijn moeder, en hebben zij besloten dat we apart moesten slapen
mja, wij woonden nog al ver van elkaar vandaan, en was niet echt anders te doen met mn werk (deed toen horeca, moest altijd tot laat werken, en reden geen bussen tot laat)
paar weken later ( 2e keer slapen bij hem thuis) gingen we gwn tot laat bij hem liggen en waren we "per ongeluk" ik slaap gevallen
wij dit volgende dag gwn netjes tegen ouders gezegt
sinds dien was het geen probleem meer

bij mn nieuwe vriend was het ander verhaal
onze ouders wisten het allebei niet
zijn ouders waren op vakantie, mijne sliepen
zijn huissleutel en telefoon zaten nog in mijn tas na het stappen, en ik was al bijna thuis
toen wassie wel verplicht om te blijven slapen haha (zou duur grapje zijn geweest als hij ook nog eens terug zou moeten met de taxi)
mn ouders vonden het geen probleem, en ben afgelopen weekend voor het eerst bij hem blijven slapen
Oud 11-10-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 11-10-2004 @ 09:06 :
Ga gewoon bij jou slapen misschien?
Citaat:
J-tjuh schreef op 10-10-2004 @ 22:30 :
ik heb nu al bijna 1,5 jaar met mijn vriend, hij is 17 jaar. wij zouden dolgraag eens gewoon bij elkaar willen slapen.
Hier state ze al dat het niet zozeer bij hem hoeft te zijn. Hij zou gewoon kunnnen liegen en zeggen dat hij bij een vriend gaat slapen maar ik snap dat je niet staalhard tegen je eigen ouders wil gaan liegen.
Wat ik echter niet snap is dat hij niet gewoon even voor zichzelf opkomt en zegt waar het op staat.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 09:09
Verwijderd
Ze zijn misschien bang dat jullie (onveilig) sex hebben???
Of weten ze dat al wel
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 10:30
Verwijderd
Tsjaa... waarom mag het eigenlijk niet van zijn moeder? Weet iemand dat eigenlijk wel? Want ik denk dat je dan pas echt goed kan oordelen over alles. Mss heeft zijn moeder wel een hele goede reden daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 13:13
ilse
ilse is offline
mijn ouders zijn gelukkig helemaal niet moeilijk. maar ben jij de eerste vriendin waar hij bij vroeg of je mocht blijven slapen? want bij mijn eerste vriend deden mijn ouders hardstikke moeilijk en later niet meer.

wel vreemd dat het na 1.5 jaar nog steeds niet mag. maar zoals mevrouwm al zei, hebben zijn ouders een echte reden gegeven of niet? anders kun je het daar eens goed over hebben en die argumenten ontkrachten zodat het misschien wel mag.
Oud 11-10-2004, 13:16
Verwijderd
Ik denk dat zijn moeder bezorgd én preuts is. Immers, als ze niet preuts was, dan was er niets om bezorgd over te zijn...

Maargoed, misschien kan je vriend eens serieus met zijn moeder gaan praten, zonder ruzie te gaan maken, en eerst eens voorstellen dat jij in de logeerkamer blijft slapen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 14:36
Sade
Sade is offline
Na 1,5 jaar moet het wel kunnen vind ik, maar zolang zijn ouders het er niet mee eens zijn wordt het toch lastig. Mijn ouders hebben er bij mij geen probleem van gemaakt, sterker nog, ik mocht na een maand al bij hem blijven slapen.
Inmiddels heb ik geen vriend meer, maar ik neem aan dat ze als dat wel weer het geval is, ze er ook niet moeilijk over zullen doen. Bovendien heb ik anders weinig aan m'n tweepersoonsbed
Oud 11-10-2004, 14:41
jojobro
jojobro is offline
poepertje-plassertje
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:27
waves
waves is offline
Citaat:
jojobro schreef op 11-10-2004 @ 15:41 :
poepertje-plassertje

ontopic:
vraag, samen met je vriend, aan zijn moeder waarom het niet mag... misschien wordt ze wel boos, maar dit is ook niet leuk voor jullie... wie niet waagt wie niet wint..

wat vind de vader van je vriend er eigenlijk van??
(als die nog in dat huis woont en zo niet dan is dit misschien een hele lompe vraag, sorry daar voor dan)
Oud 11-10-2004, 20:31
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Waarschijnlijk kun je het beste vragen waarom het niet mag, en dan argumenten daartegen 'verzinnen', en als dat niet helpt, proberen een compromis te sluiten. Mijn ervaring is dat (mijn) ouders vanzelf makkelijker gaan doen als ze eenmaal aan bepaalde ideeën gewend zijn...
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 20:34
Vaj
Vaj is offline
Hoe is jouw relatie met zijn moeder?

Zorgzaamheid vind ik niet aannemelijk als een reden, eerder bang om d'r zoontje kwijt te raken aan jou, jaloezie. Of gewoon hopeloos ouderwets, dan kan ook maar meestal zijn ouders niet zo beschermend als het om een jongen gaat.

En idd zoals hierboven genoemd, als er een vader bij betrokken is zijn mening vragen, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een vader principiële bezwaren tegen het seksueel actief worden van zijn zoon kan hebben
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 22:11
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Vaj schreef op 11-10-2004 @ 21:34 :
Hoe is jouw relatie met zijn moeder?

Zorgzaamheid vind ik niet aannemelijk als een reden, eerder bang om d'r zoontje kwijt te raken aan jou, jaloezie. Of gewoon hopeloos ouderwets, dan kan ook maar meestal zijn ouders niet zo beschermend als het om een jongen gaat.

En idd zoals hierboven genoemd, als er een vader bij betrokken is zijn mening vragen, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een vader principiële bezwaren tegen het seksueel actief worden van zijn zoon kan hebben
ik heb hier veel dingen in kunnen vinden. ik denk dat zijn moeder een beetje bang is haar zoon kwijt te raken ofzo, want vroeger bleek hij een echt moederskindje te zijn..! dus dat kan het misschien ook zijn.

ik kan het opzich wel met zijn moeder vinden, maar niet goed genoeg om dit te zeggen vrees ik.

mijn vriend heeft het al vaak aan zijn moeder gevraagd (ook waar ik bij was) maar dan word ze kwaad en zegt dat er niks van komt. hij heeft haar ook verteld dat het bij mij wel mag. maar dan zegt ze; 'bij mij mooi niet'

ik denk dat ik niet veel keus heb, dan het te accepteren..
Oud 12-10-2004, 07:20
Verwijderd
niet echt een post waar je heel erg veel aan hebt, maar je zou ook eens de zoekfunctie kunnen gebruiken Ik heb dit onderwerp al meerdere malen voorbij zien komen en misschien vind je daar wel 'tips' etc.. (niet oude topics uppen he )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 11:51
Punkygirl
Punkygirl is offline
Als jullie al zolang bij elkaar zijn is het inderdaad overdreven dat het niet mag.

Misschien moet hij eens vragen waarom het niet mag en erbij zeggen dat je dingen zoals seks niet perse hoeft te doen als je bij elkaar slaapt en het misschien allang gedaan hebt..
Want sommige ouders zijn daar bang voor. dat als je bij elkaar slaapt, je gelijk seks hebt..
Oud 12-10-2004, 12:23
ilse
ilse is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 12-10-2004 @ 12:51 :
Als jullie al zolang bij elkaar zijn is het inderdaad overdreven dat het niet mag.

Misschien moet hij eens vragen waarom het niet mag en erbij zeggen dat je dingen zoals seks niet perse hoeft te doen als je bij elkaar slaapt en het misschien allang gedaan hebt..
Want sommige ouders zijn daar bang voor. dat als je bij elkaar slaapt, je gelijk seks hebt..
en na anderhalf jaar zal dat hoogstwaarschijnlijk ook wel gebeuren

misschien extra reden dat ze nu bijna zker weten dat jullie wat gaan doen? mischien willen ze dat niet thuis (of thuis niet weten)
Oud 12-10-2004, 16:39
Eos
Eos is offline
Citaat:
Punkygirl schreef op 12-10-2004 @ 12:51 :

Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 16:42
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 12-10-2004 @ 13:23 :
en na anderhalf jaar zal dat hoogstwaarschijnlijk ook wel gebeuren

misschien extra reden dat ze nu bijna zker weten dat jullie wat gaan doen? mischien willen ze dat niet thuis (of thuis niet weten)
nou, we doen het ook al een jaar, dusse.. ik durf niet echt tegen zun ma te zeggen wat ik ervan vind. jaa, klinkt echt super schijterig..!! maar ik ben bang dat ik bonje met zun ma krijg.
Oud 12-10-2004, 17:07
Dzjes
Dzjes is offline
Hier net hetzelfde hoor, zijn ouders zijn er erg hard tegen (terwijl we ook al meer dan twee jaar samen zijn, en er allebei zeker en vast oud genoeg voor zijn)

Wat doe je eraan?
Niets.. je gaat er toch geen ruzie over maken enzo, want geloof mij, het brengt toch nix op hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 17:34
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jaa, je hebt helemaal gelijk..!!
Oud 12-10-2004, 17:42
ilse
ilse is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 12-10-2004 @ 17:42 :
nou, we doen het ook al een jaar, dusse.. ik durf niet echt tegen zun ma te zeggen wat ik ervan vind. jaa, klinkt echt super schijterig..!! maar ik ben bang dat ik bonje met zun ma krijg.
lekker van die lastige ouders... ik voel weer helemaal dat ik mazzel met ze heb!!! (op dit gebied...)

maar ik denk ook niet dat je er heel erge ruzie over moet maken. is het niet noodzakelijk zeg maar, wonen jullie dicht bij elkaar?
Oud 12-10-2004, 18:58
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tjah na 1,5 jaar moet dat wel kunnen vind ik...
mara goed elke ouder denkt daar anders over..
en je zult er toch over moeten praten dan denk ik.. anders zal t niet snel geberuen ben ik bang...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 21:40
schimmel
schimmel is offline
mssn heeft zn moeder er wel een proibleem mee omdat jij het bent.
het zou zomaar kunnen.
Oud 14-10-2004, 13:07
Yurgentje
Yurgentje is offline
Ik vind der wel heel besgermend..... mijn vriendin mogt al bij mij slapen..... op dezelfde kamer....toen we nog nie eens iets hadden en mn ouders haddne haar nog nooit gezien...marjah mss is t iets anders al ze 120 km bij je vandaan woont
Oud 14-10-2004, 13:33
Verwijderd
Ik mocht het ook niet van mijn moeder en vader ze waren echt doodsbenauwd voor vanalles terwijl dat niet eens mijn intentie was (en die van mn vriend ook niet.) Uiteindelijk kwam mn moeder zelf met het idee om bij hem te slapen, zij gingen een weekend weg en dat ik bij hem sliep vond ze blijkbaar minder erg dan dat ik alleen thuis was
Anyway, die maandag vroeg mn vader waar ik geslapen had. Toen heb ik domweg 'bij hem in bed' gezegd. En toen hebben ze er nooit meer wat over gezegd, behalve 'ik wil niet dat hij hier slaapt of jij daar als je de volgende dag naar school moet.
Ik was toen overigens vijftien, maar ik had toen ook al 1,5 jaar met hem.
En nu wonen we samen en mijn ouders zijn er allang aan gewend. De zijne hebben nooit ergens wat over gezegd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten