Advertentie | |
|
![]() |
|
win2k, 98 en 95 geven namelijk te veel blauwe schermen, xp ziet er teletubbie-achtig uit en ondersteunt bovendien oude hardware niet en oude dos-progjes.
||
![]() |
Citaat:
Oude dos-progjes zijn eventueel met de Compatibiliteitsmodus die XP heeft nog te draaien in de Windows 95-modus, dat werkt goed met dos programma's hiero. Met wat oudere hardware heb ik niet zo'n ervaring mee, dus daar durf ik niks over te zeggen. XP is wel enorm stabiel. Is hier nog nooit vastgelopen in die maand dat ik het er nu op heb staan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Linux op de desktop is een kwestie van wat je met de computer wilt doen. Op de server is het prachtsysteem, net zoals FreeBSD. Maar als ik 'op dit moment' de keuze heb tussen Windows 2000 of een Linux distributie op mijn desktop, neem ik Windows 2000. De redenen: -> Alles werkt zonder al te veel gefriemel (denk maar aan het instellen van truetype fonts met antialiasing of het vinden van de juiste printfilters wanneer je printer niet officieel wordt ondersteund). -> Compatibiliteit (IE5 only sites en AutoCAD) -> Drivers (mijn USB scanner wordt niet ondersteund door SANE bijv) -> Enz. Op het moment draai ik btw beide systemen; een dualboot tussen Windows 2000 SP2 en Slackware Linux 8.0 ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() "win2k, 98 en 95 geven namelijk te veel blauwe schermen" Win2K geeft nauwelijks blauwe schermen, alleen als je hardware verwisselt zonder opnieuw te installeren, kan het wel eens voorkomen ![]() Win9x geeft alleen blauwe schermen als je met het systeem hebt gekloot. Dus als er bestanden missen of wanneer je een geheugenfout hebt. Bovendien verkiest Win9x het 'hangen' voor de blauwe scherm ![]() NT 3.5 is 'het' OS voor de echte BSOD liefhebber ![]() "xp ziet er teletubbie-achtig uit" Je kunt XP er uit laten zien, zoals je dat zelf beliefd. Het is volledig themeable. "ondersteunt bovendien oude hardware niet " Goed, lijkt me logisch dat XP niet of nauwelijks werkt op een Pentium 166 met 32MB RAM. Waarom zou je het dan nog ondersteunen? Voor oude hardware hebben we Windows 98 en Linux ![]() "en oude dos-progjes." Windows NT, 2000 en XP hebben allemaal een command interpreter, welke DOS voor een groot deel emuleert. Eenvoudige 'dos-progjes' blijven dus gewoon werken. Nog iets? ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Standaard application benchmarks. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
2000 is gewoon stabieler
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() www.windows.com www.linux.org www.mandrake.com Nog iets? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
kom eens even bij mij thuis kijken dan... want ik krijg regelmatig blauwe schermen en heb verder niet met het systeem gekloot.
||
![]() |
Citaat:
Ik heb zelf het gevoel dat WindowMaker bijvoorbeeld erg relaxed kan werken. Okay je hebt geen taskbar (wel zoiets) maar je kunt toch snel, en met transparante terms, en highly themable een window manager draaien. Ik bedoel, je draait terms, en aan de zeikant Licq in je 'systray' ik vind het er mooi uitzien e ga het 'ns proberen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Tot die tijd zou ik het als ik jou was bij Windows houden (XP of 2000)
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ja, ik installeer meestal een totaal kaal systeem en blackbox is puur in C geschreven zonder externe dependencies (behalve X dan). Vind ik gewoon beter en sneller ![]() ![]() Het fijnst werken van goed naar slecht (imho): -> Blackbox -> Enlightenment -> WindowMaker -> IceWM -> KDE -> GNOME (in combinatie met Sawmill) ![]() Maar euhm: bestaat er wel een LICQ Applet voor WMaker? [Dit bericht is aangepast door Marc S (13-12-2001).] |
Advertentie |
|
![]() |
|||||
Citaat:
dus ik denk, koen, dat je dit misschien dan een wat meer minder 'nergens op slaande opmerking' vindt. of niet? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() maar voorderest zou ik winxp niet zo snel nemen. ik heb er redelijk wat positiefs over gehoord, maar ook veel negatieve dingen en bovendien ben ik blij met m'n huidige besturingssystemen (win2k en debian met kde, maar die laatste gebruik ik minder). ------------------ De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) [edit]ik vind dat win9x eigenlijk wel veel blauwe schermen geeft. veel te veel, m'n broer heeft win9x en naast het hangen, wat idd ook veel gebeurt, moet ik zeggen dat er ook enorm vaak een blauw scherm voorbij komt, zonder verder iets uitgevoerd te hebben. misschien verkiest win9x wel het hangen voor het blauwe scherm, maar er zijn nog steeds veeeel te veel blauwe schermen.[/edit] [Dit bericht is aangepast door ekki (13-12-2001).]
||
![]() |
Citaat:
![]() Windows 2000 is zowiezo sneller dan XP en bovendien heb je geen last van die vervelende kopieerbeveiligingen ![]() Slackware gebruik ik voor van alles en FreeBSD puur als server. De laatste tijd zit ik ook weer meer in Windows 2000 dan in Linux, vooral omdat ik de laatste tijd een beetje lui ben ![]() ------------------ Every breath you take, every move you make... I'll be watching you! ![]() [Dit bericht is aangepast door Marc S (13-12-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Blauwe schermen had ik vooral bij NT 3.5 en 4.0 ![]() Eigenlijk bijna nooit bij Windows 9x. Alleen als er bestanden misten of als mijn videokaart drivers 'experimenteel' waren *denkt terug aan slecht werkende V2100 chipset* ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() toen ik win9x had kreeg ik vaak een blauw scherm door m'n toenmalige videokaart, dat geen nvidia tnt2 bleek te zijn, maar een naamloze tnt. maar goed, dat terzijde, ik weet niet wat 't is, maar soms als je opstart en je hebt nog niks gedaan (alleen iexplore ofzo opgestart of word ofzo), heb je na een paar minuten al een blauw scherm. best vaag, ik weet niet wat dat is, een paar keer herinstal heeft niet geholpen, kan dus best aan z'n hardware liggen, ik vond die zaak waar ie 'm gekocht had al niet te vertrouwen (heb ik nog een leuk verhaal over, maar daar zal ik jullie maar niet mee vermoeien ![]()
||||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb winXP nog niet geinstalleerd, ik wacht liever op de eerste service packs. Momenteel draai ik op deze computer win2k, volgens mij het beste besturingssysteem van Windows die nu op de markt is.
Maar zoals Koen zei voor games kies je beter win98. Als je je HD converteert naar NTFS zou hij wel eens rare dingen durven doen bij sommige installaties van software. Best een partitie met FAT32 aanmaken.
|
Win2000 draait op mijn machine prima en behoorlijk stabiel (ik kan me eigenlijk geen BSOD herinneren in de 4 maanden sinds de laatste reinstall, en die was alleen omdat er wat hardware uitgewisseld werd, niet omdat het OS problemen gaf)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
EULA Microsoft balkey | 52 | 20-09-2007 20:57 | |
Software & Hardware |
dual core of niet? twinkebel | 32 | 27-12-2006 22:48 | |
Software & Hardware |
[Linux] Dualboot met 2k Megadeth | 3 | 10-08-2003 22:45 | |
Software & Hardware |
Welke drivers? Purgatori | 17 | 12-04-2003 18:34 | |
De Kantine |
[gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ??? damaetas | 582 | 27-01-2003 18:11 | |
Software & Hardware |
windows xp accounts beperken? Beyoned | 32 | 04-03-2002 11:20 |