Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2003, 11:04
Purgatori
Purgatori is offline
Hey peeps,

Ff vraagje, want ik kan game's niet goed spele of helemaal niet.. Ik heb Windows Xp Pro, welke drivers kan ik et beste downe voor games? Ik heb nu, Nvidia 40.41, want ik heb zit beetje te probere.. Maar das ook niej alles.. Want nu is alles ineens heel donker Welke kan ik et beste pakke? Alvast bedankt,

Greetz,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2003, 11:18
Verwijderd
probeer de knopjes van je beeldscherm eens uit om je beeld helderder te maken
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 11:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik gebruik zelf de 43.45 Detonator drivers, hier downloaden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/3829

Verder is het handig als je wat duidelijk bent wat nu precies niet werkt of niet goed gaat. De brightness van een spel kun je vaak in de opties aanpassen, en wat sleutelen met je monitor kan natuurlijk ook.
Oud 02-04-2003, 13:10
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-04-2003 @ 12:52:
Ik gebruik zelf de 43.45 Detonator drivers, hier downloaden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/3829

Verder is het handig als je wat duidelijk bent wat nu precies niet werkt of niet goed gaat. De brightness van een spel kun je vaak in de opties aanpassen, en wat sleutelen met je monitor kan natuurlijk ook.
Nou, et gaat eig niet zo erg om die donderheid.. Maar ik kan de spelle niet spele, bij elk spel klapt hij deruit, of restart automatisch.. Ik weet niet hoe het komt.. Ik probeer vanallles.. Maar nix werkt.. Spelle opnieuw derop niej, patches niet, windows der opnieuw op niej.. Wat moet ik doen? Dan lijkt et mij aan de drivers te ligge..
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 13:15
LB06
LB06 is offline
Probeer eens 30.82 ofzo...

btw. welke videokaart heb je?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 14:44
boehoe
boehoe is offline
probeer es de Omega drivers , die zijn te vinden op

http://www.omegacorner.com/

maar ik denk nie dat het echt een driver probleem is... meer een hardware(voeding probleem)

op welk punt klapt je pc eruit, tijdens het opstarten van een spel of tijdens het spelen van een spel??..

en heb je al es geprobeerd een benchmark programma geprobeerd??
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 17:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 02-04-2003 @ 14:10:
Maar ik kan de spelle niet spele, bij elk spel klapt hij deruit, of restart automatisch..
De computer herstart spontaan? Dan zit er iets goed fout, en dat zijn niet de drivers.

Wat is de temperatuur van je processor? Heb je je systeem geoverclocked? Hoeveel watt en hoe oud is je voeding?
Oud 02-04-2003, 18:01
Verwijderd
Mijn Iiyama heeft trouwens een hele coole OPQ-knop; als je in een spelletje zit, een druk op de knop en de brightness/contrast/kleuren krijgen een aardige boost. Eenmaal gewend wil je niet meer zonder
Met citaat reageren
Oud 02-04-2003, 18:38
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-04-2003 @ 19:01:
Mijn Iiyama heeft trouwens een hele coole OPQ-knop; als je in een spelletje zit, een druk op de knop en de brightness/contrast/kleuren krijgen een aardige boost. Eenmaal gewend wil je niet meer zonder
Dat is wel cool ja.

Maar ik zelf denk dat je prima brightness moet kunnen instellen in het spel zelf.
Oud 02-04-2003, 22:05
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
@rosf schreef op 02-04-2003 @ 15:44:
probeer es de Omega drivers , die zijn te vinden op

http://www.omegacorner.com/

maar ik denk nie dat het echt een driver probleem is... meer een hardware(voeding probleem)

op welk punt klapt je pc eruit, tijdens het opstarten van een spel of tijdens het spelen van een spel??..

en heb je al es geprobeerd een benchmark programma geprobeerd??
Ik zal die drivers probere, en als het een voeding probleem is, wat kan ik daar tege doen? Hij klapt eruit tijdes et spel... Is bij elk spel verschillend hoe, bij de een ben ik er net een paar sec. in (in et menu) en hij geeft al fout melding of auto-restart, en bij andere games, ben ik in et begin filmpje, of net aant spele, en dan klapt hij deruit of restart, of voor dat hij deruit klapt, zie je ineens nix meer.. Geen gebouwe, nix.. alleen de achtergrond onder je langs je.. overal.. en dan klapt hij deruit of auto-restart, erg kut dus...

Citaat:
Enlightenment schreef op 02-04-2003 @ 18:50:
De computer herstart spontaan? Dan zit er iets goed fout, en dat zijn niet de drivers.

Wat is de temperatuur van je processor? Heb je je systeem geoverclocked? Hoeveel watt en hoe oud is je voeding?
Hij herstart idd spontaan, maar wel alleen as ik een spel doe, niet zomaar tijdes msnen ofzo.. Lees de eerste Quote daarover ff (bove die van jou). Hoe kan ik de temperatuur mete? Hoe weet ik of men systeem is overclocked? Hoe weet ik hoeveel watt en hoe oud men voeding is?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:12
boehoe
boehoe is offline
kun je eerst niet even een benchmark programma draaien zoals 3dmark 2001??

enuh als je wilt kijken hoeveel wat je voeding is, moet je even je kast openschroeven, en kijken wat er op staat...
Met citaat reageren
Oud 03-04-2003, 10:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
CPU temperatuur moet je als 1e weten. Dit kun je te weten komen door of in je BIOS te kijken bij "System monitor" of "Health monitor" oid.

Maar beter is om een programmaatje genaamd Motherboard Monitor (MBM) te downloaden. Deze kun je hier downloaden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/3805
Oud 03-04-2003, 15:12
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 03-04-2003 @ 11:49:
CPU temperatuur moet je als 1e weten. Dit kun je te weten komen door of in je BIOS te kijken bij "System monitor" of "Health monitor" oid.

Maar beter is om een programmaatje genaamd Motherboard Monitor (MBM) te downloaden. Deze kun je hier downloaden:
http://www.tweakers.net/meuktracker/3805
Ik heb em derop, en hij runt nu.. Wa moek der nu meej doen?
En hoe ziet men voeding der eig uit? Ik ken echt heel weinig van hardware stuff, alleen beetje software.. Thats all..
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 10:17
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Purgatori schreef op 03-04-2003 @ 16:12:
Ik heb em derop, en hij runt nu.. Wa moek der nu meej doen?
En hoe ziet men voeding der eig uit? Ik ken echt heel weinig van hardware stuff, alleen beetje software.. Thats all..
Oke
Nu ga je naar de instellingen (settings) en dan naar Temperatures. MBM 5 sensor staat dan Sensor 1. Eronder zie je "Board Sensor" None staan. Nu ga je alle board sensors aanwijzen aan een sensor. Dus Sensor 1 krijgt b.v. "SiS950/ITE8705F-1", Sensor 2 de volgende, etc. Totdat je alle board sensors aan een sensor hebt aangewezen. Nu klik je op Apply. In de System Tray (waar al die kleine icoontjes staan naast de klok) zie je nu het icoontje van MBM. Klik er rechts op en kies voor Dashboard. Hier zie je alle sensoren op een rij. Nu moet je een beetje gokken welke sensor je CPU sensor is. Meestal ligt dus tussen de 40 en 60 graden. Je northbridge sensor ligt tussen de 25 en 45. Dan kun je nog een 3e sensor (ambient) hebben, maar deze twee zijn het belangrijkste. Sensoren die verder niks aangeven hebben een rare temperatuur, -99 of 0 of 99 ofzoiets. Die kun je negeren of zelfs ontkoppelen.

Succes
Oud 04-04-2003, 11:24
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-04-2003 @ 11:17:
Oke
Nu ga je naar de instellingen (settings) en dan naar Temperatures. MBM 5 sensor staat dan Sensor 1. Eronder zie je "Board Sensor" None staan. Nu ga je alle board sensors aanwijzen aan een sensor. Dus Sensor 1 krijgt b.v. "SiS950/ITE8705F-1", Sensor 2 de volgende, etc. Totdat je alle board sensors aan een sensor hebt aangewezen. Nu klik je op Apply. In de System Tray (waar al die kleine icoontjes staan naast de klok) zie je nu het icoontje van MBM. Klik er rechts op en kies voor Dashboard. Hier zie je alle sensoren op een rij. Nu moet je een beetje gokken welke sensor je CPU sensor is. Meestal ligt dus tussen de 40 en 60 graden. Je northbridge sensor ligt tussen de 25 en 45. Dan kun je nog een 3e sensor (ambient) hebben, maar deze twee zijn het belangrijkste. Sensoren die verder niks aangeven hebben een rare temperatuur, -99 of 0 of 99 ofzoiets. Die kun je negeren of zelfs ontkoppelen.

Succes
Ik snap er geen **** van Al op et begin waar je et over "SiS950/ITE8705F-1" hebt En ik zie ook geen apply enzo.. Misschien kan je x hulp op afstand doen met msn..? Voeg me mar ff toe:

Satanass1@hotmail.com

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 04-04-2003, 11:27
Enlightenment
Enlightenment is offline
SiS950/ITE8705F-1 heet mijn board sensor, bij jou heet die anders. Staat gewoon in het lijstje.

Apply staat linksonder.
Oud 12-04-2003, 14:12
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-04-2003 @ 12:27:
SiS950/ITE8705F-1 heet mijn board sensor, bij jou heet die anders. Staat gewoon in het lijstje.

Apply staat linksonder.
Ik heb apply gedaan, low staat op 5 grade en high op 20.. Maar nou blijftie steeds zegge.. Dat et onder 5 zit (op 0 grade) met da alarm.. Wa doek verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2003, 18:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een aantal sensors zijn nep, dus je moet er eentje zoeken die de goede waarde aangeeft, meestal tussen 40 en 60 graden.
Reageren

Regels voor berichten