Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 18:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
An Outlaw schreef op 17-10-2004 @ 14:49 :
De beste oplossing is hier in mijn ogen echt een autoritair optreden van een onafhankelijke organisatie (bijvoorbeeld VN), en beide volken hun deel van het land geven. Israel het Noorden, en de Palestijnen het Zuiden. Rechtevenredig met de grootte van de bevolking.

Zo'n optreden is natuurlijk ook niet het beste wat je in zo'n geval kan doen, en zal dan ook veel protest opleveren, maar hier moet gewoon zo'n afweging gemaakt worden omdat het veel mensenlevens zal sparen op lange termijn.
Ja, dat is dus een heel goed plan (als we vergelijkingen met appeltjes en speelgoedautootjes er buiten houden).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2004, 18:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2004 @ 19:33 :
Ja, dat is dus een heel goed plan (als we vergelijkingen met appeltjes en speelgoedautootjes er buiten houden).
want als je die erbij haalt, blijkt het niet haalbaar te zijn
maar in een utopie leven kan ook mooi zijn, hoor!
Oud 17-10-2004, 18:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 19:43 :
want als je die erbij haalt, blijkt het niet haalbaar te zijn
maar in een utopie leven kan ook mooi zijn, hoor!
Een beetje raar om een stuk land te vergelijken met een speelgoedauto, maar goed... dat zal wel weer aan mij liggen.

Liever in een zogenaamde utopie dan in de verrotte wereld van nu.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 18:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2004 @ 19:45 :
Een beetje raar om een stuk land te vergelijken met een speelgoedauto, maar goed... dat zal wel weer aan mij liggen.

ja

wnt het is niet zomaar een land

Citaat:

Liever in een zogenaamde utopie dan in de verrotte wereld van nu.
Oud 17-10-2004, 19:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Het is het land waar het uitverkoren volk woont.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 20:09 :
Het is het land waar het uitverkoren volk woont.
vandaan komt
Oud 17-10-2004, 19:11
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ook goed
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 19:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Leuk voor de liefhebbers: Israel's Secret Weapon.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 20:58 :
Leuk voor de liefhebbers: Israel's Secret Weapon.
wat is dat nou weer?
Oud 17-10-2004, 20:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Een documentaire
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 21:02 :
Een documentaire
laat me raden: "Israel heeft massavernietigingswapens die ze al jaren in het geheim gebruiken om arme palestijnse kindertjes uit te moorden"

bespaar het me, de onzin die ik van de sateliet pluk van arabische kanalen is al meer dan genoeg.
Oud 17-10-2004, 20:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 21:03 :
laat me raden: "Israel heeft massavernietigingswapens die ze al jaren in het geheim gebruiken om arme palestijnse kindertjes uit te moorden"

bespaar het me, de onzin die ik van de sateliet pluk van arabische kanalen is al meer dan genoeg.
Ik schreef er ook bij: "voor de liefhebbers".
Jij bent overduidelijk een liefhebber van Israel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 21:07 :
Ik schreef er ook bij: "voor de liefhebbers".
Jij bent overduidelijk een liefhebber van Israel.
nee, wel van normaal gedrag, en eerlijkheid.

iets waar aan beide zijden een overduidelikkl gebrek aan is.

met de toevoeging dat de Palestijnen in anarchie leven, en dus verre van aanspreekbaar zijn.

wat blijft er dan over om zaken mee te doen? juist, Israel.

kwestie van de minste van twee kwaden.
Oud 17-10-2004, 20:18
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 21:10 :
nee, wel van normaal gedrag, en eerlijkheid.

iets waar aan beide zijden een overduidelikkl gebrek aan is.

met de toevoeging dat de Palestijnen in anarchie leven, en dus verre van aanspreekbaar zijn.

wat blijft er dan over om zaken mee te doen? juist, Israel.

kwestie van de minste van twee kwaden.
Het beste stukje van de docu is waar ze Palestijnen tonen die aan chemische/biologische wapens zijn blootgesteld. Saddam deed dat ook en was meteen een gevaar voor de hele wereld.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:26
Verwijderd
Achja, zinloze discussie. Sharon is een oorlogsmisdadiger en Arafat is corrupt, dat weten we nu zo onderhand wel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 21:18 :
Het beste stukje van de docu is waar ze Palestijnen tonen die aan chemische/biologische wapens zijn blootgesteld.
weet je, de wereld zou geschokt zijn als dat gebeurd.

opvallend is echter dat niemand ooit in staat is geweest dat aan te tonen.

wat op zich niet vreemd is, aangezien het onzin is.
Oud 17-10-2004, 20:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-10-2004 @ 21:32 :
weet je, de wereld zou geschokt zijn als dat gebeurd.

opvallend is echter dat niemand ooit in staat is geweest dat aan te tonen.

wat op zich niet vreemd is, aangezien het onzin is.
Ik kan me nog goed herinneren toen er raketten vanuit heli's op een demonstrerende groep werden afgevuurd. Ook toen werd er niks tegen de terroristen gedaan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 20:46
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 21:37 :
Ik kan me nog goed herinneren toen er raketten vanuit heli's op een demonstrerende groep werden afgevuurd. Ook toen werd er niks tegen de terroristen gedaan.
Raketten tegen hamas-leden die door de bevolking verspreid zijn afvuren is iets heeel anders dan constante blootstelling aan chemische/biologische wapens, maar goed, het maakt niet uit, want je weet zelf dondersgoed dat het onzin is.
Oud 17-10-2004, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 21:37 :
leg me eens uit wat daar chemisch en biologisch aan is?

en staafmixer heeft trouwens gelijk met wat ie niet zei.
Oud 17-10-2004, 22:42
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 17-10-2004 @ 23:39 :
Ik zie ze meer als virussen dan mensen
waar je mee omgaat, raak je mee besmet.......
aah, vandaar.
Oud 17-10-2004, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 17-10-2004 @ 23:39 :
Ik zie ze meer als virussen dan mensen

Jouw opa was zeker ook een of andere nsb-er die joden aan de moffen gaf....
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:43
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 17-10-2004 @ 21:46 :
Raketten tegen hamas-leden die door de bevolking verspreid zijn afvuren is iets heeel anders dan constante blootstelling aan chemische/biologische wapens, maar goed, het maakt niet uit, want je weet zelf dondersgoed dat het onzin is.
Ja blijf dat maar geloven.

En wat is onzin?!?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:43
Gatara
Gatara is offline
haha, lame..... snel even je post deleten
Oud 17-10-2004, 22:44
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Idd, ik wil niet door de Mossad vermoord worden
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 17-10-2004 @ 23:44 :
proest

alsof ze achter een jong broekie in lederhosen gaan aanhollen
Oud 17-10-2004, 22:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Of ontvoerd worden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 23:45 :
proest

Nee die knallen ze neer met rakketten.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Geloof me, jij wordt niet door de mossad vermoord, die gaan aan stormfrontertjes hun tijd niet verspillen
Met citaat reageren
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 23:45 :
proest

Dat is juist het probleem met terroristen, je weet nooit wanneer ze toeslaan

Citaat:
trumpetlover schreef op 17-10-2004 @ 23:46 :
Geloof me, jij wordt niet door de mossad vermoord, die gaan aan stormfrontertjes hun tijd niet verspillen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:50
Joostje
Joostje is offline
hmm, wat stond erin *kijkt bozig*
Oud 17-10-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 23:46 :

hmm ja, ach ze hebben 6 miljoen in te halen, zouden ze stoppen met het neermaaien van Palestijnen als ze de 6 miljoen hebben gehaald??
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:53
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 17-10-2004 @ 23:50 :

hmm ja, ach ze hebben 6 miljoen in te halen, zouden ze stoppen met het neermaaien van Palestijnen als ze de 6 miljoen hebben gehaald??
Nee hoor. Zes miljoen hamasleden vernietigen is een beetje aan de magere kant, nietwaar Staafmixer.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 23:53 :
Nee hoor. Zes miljoen hamasleden vernietigen is een beetje aan de magere kant, nietwaar Staafmixer.
hmm tja het beste wat ze kunnen doen is wat gas kopen om al die palestijnen te vergassen, als een soort endlosung.
En als we zo doorfilosoferen kunnen we heel mein kampf op deze hele situatie toepassen....

[edit]

dit is niet mijn mening, ik vind dat er wel veel gruwelijk sterke gelijkenissen zijn.
Juist met hun geschiedenis van gruwelijke moorden in nazi duitsland, en het ongewenst landje pik in de jaren 40, vind ik dat juist Israel, terughoudend moet zijn met moord en geweld.

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:04
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-10-2004 @ 21:01 :
nouja, als je graag met een arafatsjaal rond de nederzettingen in Hebron wilt rondhuppelen, moet je dat vooral doen
ik raad het je alleen erg af.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:33
Love & Peace
Love & Peace is offline
Trumpetlover:
Citaat:
Juist met hun geschiedenis van gruwelijke moorden in nazi duitsland, en het ongewenst landje pik in de jaren 40, vind ik dat juist Israel, terughoudend moet zijn met moord en geweld.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2004, 23:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Gatara:
Citaat:
je kunt uitleg vragen omtrent het hele gebeuren, aangezien er met geen woord gerept werd over terroristische organisaties en de reden waarom die muur er stond. m.a.w. israel had best het recht imo te vragen waarom iets dergelijks partijdig ueberhaupt door het tribunaal serieus genomen werd.
Dit is echt bullshit. Ik heb het rapport niet gelezen ofzow, maar ik weet 100% zeker dat er wel degelijk wordt gerept over organisaties als Hamas( terroristisch of niet, in mijn ogen pleegt Israel staatsterreur). Degene die de zaak behandelen, zijn geen boerenlullen die even zeggen wie er gelijk heeft, en wie niet. En het feit dat het oorlogstribunaal Israel ( ondanks alle druk) schuldig bevindt, bewijst dat het een onderwerp is dat wel degelijk serieus genomen moet worden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 17-10-2004 @ 21:46 :
Bijde zijn verderfelijk dat weet jij dondersgoed maar ok het gaat over jouw dierbare Isreal dus knijp je even een oogje toe
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:02
Verwijderd
Als je raketten afvuurt op een menigte waarvan je vermoedt dat er terroristen tussen staan, dan neem je dus per terrorist tientallen burgerslachtoffers op de koop toe. Dat is nog maar een marginaal verschil met chemische wapens.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2004 @ 10:02 :
Als je raketten afvuurt op een menigte waarvan je vermoedt dat er terroristen tussen staan, dan neem je dus per terrorist tientallen burgerslachtoffers op de koop toe. Dat is nog maar een marginaal verschil met chemische wapens.
Maar dan maak je niettemin ook onschuldige slachtoffers en ik vind regimes die daar gebruik van maken even fout als saddam die gebruik maakte van chemische wapens.Qua slachtoffers zijn ze zeker niet te vergelijken maar wel qua gebruik
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:09
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 18-10-2004 @ 10:07 :
Maar dan maak je niettemin ook onschuldige slachtoffers en ik vind regimes die daar gebruik van maken even fout als saddam die gebruik maakte van chemische wapens.Qua slachtoffers zijn ze zeker niet te vergelijken maar wel qua gebruik
Precies. Het gaat erom dat men willens en wetens onschuldige slachtoffers op de koop toeneemt voor een doel waarvan uitermate onzeker is of het dat waard is. En dan maakt het niet uit of er nu 20 of 200 onschuldige slachtoffers vallen, het gaat erom dat je die bereidheid hebt. Dat is walgelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:13
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2004 @ 10:09 :
Precies. Het gaat erom dat men willens en wetens onschuldige slachtoffers op de koop toeneemt voor een doel waarvan uitermate onzeker is of het dat waard is. En dan maakt het niet uit of er nu 20 of 200 onschuldige slachtoffers vallen, het gaat erom dat je die bereidheid hebt. Dat is walgelijk.
Hmm voorop gesteld dat ik het helemaal met je eens ben, dan toch de volgende gewetenskwestie:

stel je voor, een of andere terreurbende kaapt een vliegtuig, met de bedoeling die in het binnenhof te 'parkeren'.
Zou je dat vliegtuig laten neerhalen, om erger te voorkomen, en daarbij een flink aantal burgerslachtoffers riskeren, of zou je niets doen.

Ik denk dat deze situatie wel enigzinds overeenkomt, ten slotte is dit een veiligheidskwestie
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:16
Verwijderd
Krijgen we dat weer. Dat is altijd een ongelooflijk non-argument om een dergelijke stelling te weerleggen omdat een dergelijk hypothetisch geval zich in principe niet zal voordoen. Vooropgesteld moet worden dat de waarde van een menselijk leven niet bepaalbaar is. Als nu een vliegtuig koers zet naar het Binnenhof, dan weet je niet hoeveel slachtoffers daar gaan vallen en óf het überhaupt wel tot slachtoffers zal leiden. Misschien wordt de piloot wel de situatie toch weer meester.

Aangezien je dus met een vrij grote onzekerheid kampt in zo'n geval, kun je geen vergelijking maken tussen de situatie 'met inslag' en de situatie 'zonder inslag'. Daar komt dus nog bij dat je de waarde van een menselijk leven niet zomaar op X kunt stellen. Maar goed, in het puur hypothetische geval dat je met 100 doden 100.000 levens kunt redden, zal iedereen natuurlijk voor de 100 doden gaan. Maar dat is niet bruikbaar in een discussie.

Het is namelijk überhaupt ook helemaal niet zo dat Israel door burgerdoden op de koop toe te nemen een rationale afweging maakt waardoor het land veiliger is geworden of vrede in het conflict dichterbij komt. Precies andersom juist, ze doen gewoon wat ze willen en het kan ze geen fuck schelen hoeveel Palestijnen daarbij omkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:25
Verwijderd
Waarom is het een non argument, volgens Balkenende en co. wordt die dreiging wel groter.
Het ging erom dat je keuzes moet maken tussen de dood van 20 of 200 man, en helaas is mijnheer Sharon in staat om te kiezen voor 200 man, zonder er verder wakker van te liggen.
Ik kan me goed voorstellen dat Isreliers ook veilig willen wonen, daarin bedreigt worden door terroristen, dus moeten ze die uitschakelen. Oke mee eens, maar dat zou met heel wat minder burgerslachtoffers kunnen.

Waar denk je dat al die terroristen vandaan komen? Dat zijn jongens die hun ( onschuldige ) vader door een onredelijke hoeveelheid kogels hebben zien sterven. Ik zou denk ik ook wraakgevoelens krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:30
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 18-10-2004 @ 10:25 :
Waarom is het een non argument, volgens Balkenende en co. wordt die dreiging wel groter.
Wat Balkenende c.s. zeggen laat mij volkomen siberisch. Het is een non-argument omdat het niet bruikbaar is in een discussie om de redenen die ik boven uiteen heb gezet.

Citaat:
Waar denk je dat al die terroristen vandaan komen? Dat zijn jongens die hun ( onschuldige ) vader door een onredelijke hoeveelheid kogels hebben zien sterven. Ik zou denk ik ook wraakgevoelens krijgen.
Yep, dat ben ik helemaal met je eens en dat is ook een normaal sociaal verschijnsel. Haat kweekt haat, maar dat heeft verder niet zoveel discussiewaarde meer.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 18-10-2004 @ 10:30 :

Yep, dat ben ik helemaal met je eens en dat is ook een normaal sociaal verschijnsel. Haat kweekt haat, maar dat heeft verder niet zoveel discussiewaarde meer.
nee klopt, maar voor alle radicale Israeliers hier, kan het niet vaak genoeg herhaald worden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
CzechStudent schreef op 16-10-2004 @ 19:01 :
Als wat die soldaten zeggen waar is (en waarom zou het niet waar zijn?) hoop ik dat die vent gekruisigd wordt. Of opgehangen of onthoofd of gestenigd. Of iets met hetzelfde resultaat.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 17:11
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 18-10-2004 @ 10:25 :

mm rekensommetje....

tig aantal gezinnen in gaza en westbank
tig aantal terroristen en tig aantal onschuldigen die dood waren - hoogstwaarschijnlijk meer terroristen.

en dan nog
wraakgevoelens? Nee. Zelf ken ik ook een persoon die om het leven is gekomen waarbij je zou verwachten dat ik haatgevoelens bij had gecreeerd, maar die heb ik niet. Ben wel boos, en vindt de personen achterlijk en idioot en koester wel enige haat naar die personen toe, maar wraak? Nee. Dan ben ik net zo min als die idiote gasten die hem om het leven hebben gebracht. En weet je? Zelfs zijn moeder kende geen wraakgevoelens.
Oud 18-10-2004, 17:12
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-10-2004 @ 00:46 :
Gatara:

Dit is echt bullshit. Ik heb het rapport niet gelezen ofzow, maar ik weet 100% zeker dat er wel degelijk wordt gerept over organisaties als Hamas( terroristisch of niet, in mijn ogen pleegt Israel staatsterreur). Degene die de zaak behandelen, zijn geen boerenlullen die even zeggen wie er gelijk heeft, en wie niet. En het feit dat het oorlogstribunaal Israel ( ondanks alle druk) schuldig bevindt, bewijst dat het een onderwerp is dat wel degelijk serieus genomen moet worden.
dan lees het rapport maar
Oud 18-10-2004, 17:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-10-2004 @ 18:11 :
mm rekensommetje....

tig aantal gezinnen in gaza en westbank
tig aantal terroristen en tig aantal onschuldigen die dood waren - hoogstwaarschijnlijk meer terroristen.
Zolang er maar meer terroristen omkomen dan onschuldigen is het goed

Citaat:
en dan nog
wraakgevoelens? Nee. Zelf ken ik ook een persoon die om het leven is gekomen waarbij je zou verwachten dat ik haatgevoelens bij had gecreeerd, maar die heb ik niet. Ben wel boos, en vindt de personen achterlijk en idioot en koester wel enige haat naar die personen toe, maar wraak? Nee. Dan ben ik net zo min als die idiote gasten die hem om het leven hebben gebracht. En weet je? Zelfs zijn moeder kende geen wraakgevoelens.
hmhm
Oud 18-10-2004, 17:13
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2004 @ 23:46 :
ik wist niet dat rantisi en yassin lederhosen aanhadden!
Reageren

Regels voor berichten