![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar in een utopie leven kan ook mooi zijn, hoor!
||
Citaat:
Liever in een zogenaamde utopie dan in de verrotte wereld van nu. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
ja ![]() wnt het is niet zomaar een land ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
bespaar het me, de onzin die ik van de sateliet pluk van arabische kanalen is al meer dan genoeg.
||
![]() |
Citaat:
Jij bent overduidelijk een liefhebber van Israel. |
![]() |
||
Citaat:
iets waar aan beide zijden een overduidelikkl gebrek aan is. met de toevoeging dat de Palestijnen in anarchie leven, en dus verre van aanspreekbaar zijn. wat blijft er dan over om zaken mee te doen? juist, Israel. kwestie van de minste van twee kwaden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
opvallend is echter dat niemand ooit in staat is geweest dat aan te tonen. wat op zich niet vreemd is, aangezien het onzin is.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en staafmixer heeft trouwens gelijk met wat ie niet zei.
||
Citaat:
aah, vandaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jouw opa was zeker ook een of andere nsb-er die joden aan de moffen gaf.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En wat is onzin?!? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
alsof ze achter een jong broekie in lederhosen gaan aanhollen ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() hmm ja, ach ze hebben 6 miljoen in te halen, zouden ze stoppen met het neermaaien van Palestijnen als ze de 6 miljoen hebben gehaald?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als we zo doorfilosoferen kunnen we heel mein kampf op deze hele situatie toepassen.... [edit] dit is niet mijn mening, ik vind dat er wel veel gruwelijk sterke gelijkenissen zijn. Juist met hun geschiedenis van gruwelijke moorden in nazi duitsland, en het ongewenst landje pik in de jaren 40, vind ik dat juist Israel, terughoudend moet zijn met moord en geweld. Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 22:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
stel je voor, een of andere terreurbende kaapt een vliegtuig, met de bedoeling die in het binnenhof te 'parkeren'. Zou je dat vliegtuig laten neerhalen, om erger te voorkomen, en daarbij een flink aantal burgerslachtoffers riskeren, of zou je niets doen. Ik denk dat deze situatie wel enigzinds overeenkomt, ten slotte is dit een veiligheidskwestie |
![]() |
|
Verwijderd
|
Krijgen we dat weer. Dat is altijd een ongelooflijk non-argument om een dergelijke stelling te weerleggen omdat een dergelijk hypothetisch geval zich in principe niet zal voordoen. Vooropgesteld moet worden dat de waarde van een menselijk leven niet bepaalbaar is. Als nu een vliegtuig koers zet naar het Binnenhof, dan weet je niet hoeveel slachtoffers daar gaan vallen en óf het überhaupt wel tot slachtoffers zal leiden. Misschien wordt de piloot wel de situatie toch weer meester.
Aangezien je dus met een vrij grote onzekerheid kampt in zo'n geval, kun je geen vergelijking maken tussen de situatie 'met inslag' en de situatie 'zonder inslag'. Daar komt dus nog bij dat je de waarde van een menselijk leven niet zomaar op X kunt stellen. Maar goed, in het puur hypothetische geval dat je met 100 doden 100.000 levens kunt redden, zal iedereen natuurlijk voor de 100 doden gaan. Maar dat is niet bruikbaar in een discussie. Het is namelijk überhaupt ook helemaal niet zo dat Israel door burgerdoden op de koop toe te nemen een rationale afweging maakt waardoor het land veiliger is geworden of vrede in het conflict dichterbij komt. Precies andersom juist, ze doen gewoon wat ze willen en het kan ze geen fuck schelen hoeveel Palestijnen daarbij omkomen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom is het een non argument, volgens Balkenende en co. wordt die dreiging wel groter.
Het ging erom dat je keuzes moet maken tussen de dood van 20 of 200 man, en helaas is mijnheer Sharon in staat om te kiezen voor 200 man, zonder er verder wakker van te liggen. Ik kan me goed voorstellen dat Isreliers ook veilig willen wonen, daarin bedreigt worden door terroristen, dus moeten ze die uitschakelen. Oke mee eens, maar dat zou met heel wat minder burgerslachtoffers kunnen. Waar denk je dat al die terroristen vandaan komen? Dat zijn jongens die hun ( onschuldige ) vader door een onredelijke hoeveelheid kogels hebben zien sterven. Ik zou denk ik ook wraakgevoelens krijgen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tig aantal gezinnen in gaza en westbank tig aantal terroristen en tig aantal onschuldigen die dood waren - hoogstwaarschijnlijk meer terroristen. en dan nog wraakgevoelens? Nee. Zelf ken ik ook een persoon die om het leven is gekomen waarbij je zou verwachten dat ik haatgevoelens bij had gecreeerd, maar die heb ik niet. Ben wel boos, en vindt de personen achterlijk en idioot en koester wel enige haat naar die personen toe, maar wraak? Nee. Dan ben ik net zo min als die idiote gasten die hem om het leven hebben gebracht. En weet je? Zelfs zijn moeder kende geen wraakgevoelens.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|