Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Rationeel gezien ja, vanuit een gevoelsmatig oogount niet. Liefde is gebasseerd op emoties. Voor vele geldt dit dus niet zo.' [edit]Speciaal voor Marc dan maar weer...[/edit] Laatst gewijzigd op 27-06-2002 om 07:13. |
![]() |
|
Toch denk ik dat er grenzen zijn, bij mij zullen ze ver te zoeken zijn omdat ik toch altijd het beste voor heb met iedereen mij lief is.
Onvoorwaardelijk zou inhouden dat je er écht álles maar dan ook álles voor over hebt. Ik denk dat alleen geobserdeerden dat werkelijk kunnen. In een liefdesrelatie, ligt dit weer anders, deze zou in principe wel onvoorwaardelijk 'moeten' zijn. Je zou er alles voor over hebben om het zo goed mogelijk te maken, voor beide partners. Toch gebeurd dit niet, of onvoldoende. Sommigen maken het immers al uit als het "even niet meer gaat". Is 'die' liefde dan echt onvoorwaardelijk, nee toch? Of mag je dat gewoonweg geen liefde noemen? Ik ga in dit geval voor het laatste, tenzij het woord onvoorwaardelijk ook in een iets 'mindere' mate mag worden genomen.
|
Dat onvoorwaardelijke heeft eigenlijk wel een voorwaarde en dat is dat het van twee kanten moet komen, om alles te willen doen voor een ander verijst natuurlijk dat de ander jou ook ken en ook weet wat wel kan en wat niet....
Verder is het accepteren van elkaars onvolkomenheden een belangrijk punt, als je elkaar accepteerd zoals je bent, dan kan het onvoorwaardelijke gaan groeien...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
toch ben je dan in de eerste instantie ook 'blij' dat ze bijelkaar zijn. Dus is het voor eigenbelang. Misschien niet geheel, maar het komt er wel bij kijken.
![]() Maar nee, liefde is inderdaad ook niet onvoorwaardelijk.
||
Citaat:
maar is er eigenlijk helemaal nooit iets dat een mens voor iemand doet, zonder iets terug te verwachten? Iets dat je doet voor je partner, beste vriend(in) zonder ook echt iets ervoor terug verwacht?
||
Citaat:
1) Maar dat jij hen blij maakte, daarmee had je toch wel een gevoel van jezelf van "goed zeg van mij". En anders zijn zij jou dankbaar, als ze dan "bedankt" zeggen dan krijg je er wel een goed gevoel bij lijkt mij. Misschien ging dat idee snel weg, maar het was er, stiekum, heel even wel. 2) ik heb nog niets kunnen verzinnen, misschien ook weer eens iets om een stelling over te beginnen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe onvoorwaardelijk ben je in je liefde / vriendschap? JustTalk | 33 | 14-05-2014 19:13 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Seksualiteit |
Sekshoroscopen! Elister | 81 | 14-07-2004 16:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
Stelling: onvoorwaardelijke liefde bestaat niet Verwijderd | 70 | 19-11-2002 20:48 |