Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 18:38
Verwijderd
hmm waar zal ik beginnen..
nouja, ik baal de laaste tijd heel erg van mezelf
ik haal voor belangrijke proefwerken slechte cijfers heb weinig zelfvertrouwen daar meer door, niet dat ik ooit veel heb gehad..
maar het wordt er niet beter op

ik zit ook best veel achter msn, zeg maar elke dag, uit school zet ik gelijk de pc aan om op msn te gaan.. en ondertussen maak ik dan wat huiswerk, eigenlijk doe ik steeds minder, blijf liever thuis achter msn

voel me vaak ook down smorgens als ik naar school moet en smiddags na school, dan heb ik weinig zin om dingen te doen.. en doe ik dan meestal ook niet.. ik huil ook best vaak, en dan ook om onbekende rede

het lijkt een beetje of ik de grip/doel van mij leven een beetje kwijt ben, ben bang dat ik wat verkeerd doe bij vrienden.. en dat ik ze dan kwijt raak, zij hebben nog vele vrienden buiten school maar dat heb ik niet, ben daar ook niet echt goed in..
heb ook steeds minder vertrouwen in dingen, zoals school en in de liefde, denk dat het toch niet lukt of mislukt

zit denk ik in een vicieuze cirkel ofzo..
sorry moest het ff kwijt

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 19:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 18:50
ware man
ware man is offline
Vicieuze cirkel

Maar, sterkte. School is ook lastig. Vriendschappen ook. Kan er ook niet meer van zeggen even nu
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:04
Verwijderd
Citaat:
ware man schreef op 21-10-2004 @ 19:50 :
Vicieuze cirkel

Maar, sterkte. School is ook lastig. Vriendschappen ook. Kan er ook niet meer van zeggen even nu
ja dat bedoelde ik.. wist niet meer welke het het was

bedankt.. moet mezelf misschien hard aan gaan pakken
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:08
rare kwast
rare kwast is offline
vreselijk herkenbaar
vooral over het fout doen bij vrienden enzo...zij hebben mensen om op terug te vallen...maar voor mij zijn zij de enige
Oud 21-10-2004, 19:12
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 21-10-2004 @ 20:08 :
vreselijk herkenbaar
vooral over het fout doen bij vrienden enzo...zij hebben mensen om op terug te vallen...maar voor mij zijn zij de enige
precies..en dan hebben ze het weleens daar over dat ze bij die andere zijn geweest.. en dan denk ik.. hmm jammer dat ik dat niet heb
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
wings_of_heaven schreef op 21-10-2004 @ 19:38 :
het lijkt een beetje of ik de grip/doel van mij leven een beetje kwijt ben
Misschien moet je es met iemand gaan praten? Ouders/vriendin/mentor/vertrouwenspersoon oid?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 19:14
rare kwast
rare kwast is offline
tis niet dat ik het ze niet gun ofzo..
ik vind het leuk om te horen dat ze ook leuke dingen met andere doen
maar je voelt je wel verrot
Oud 21-10-2004, 19:35
metallica
metallica is offline
Jah, eerst had ik dat ook met vrienden enzo. en ik heb eigenlijk nog steeds weinig vriendnen die ik niet van school ken. Maar met twee mensen spreek ik nu ook buiten school af (nu zitten ze btw niet meer op school). Hmm telt dus eigenlijk niet....
Tja, hmm, kweet eigenlijk ook niet hoe je het aanpakt. Mij is het gewoon overkomen. en ik heb er lang op moeten wachten. Het klinkt stom, maar het komt allemaal wel. Al weet ik verdomd goed hoe lastig dat is. Kan je eigenlijk niet eens iets af spreken met vriendinnen van school buiten school? Eens met je vriendinnen meegaan als ze uitgaan, of weet ik wat. Zo leer je weer mensne kennen die zij ook kennen. En mocht het goed klikken, dan zijn er weer wat mensne bij waarmee je om kan gaan.

En verder voor dat gevoel dat je hebt, kan je misschien een naar een vertrouwens persoon gaan.

Sterkte
Oud 21-10-2004, 19:57
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 21-10-2004 @ 20:14 :
tis niet dat ik het ze niet gun ofzo..
ik vind het leuk om te horen dat ze ook leuke dingen met andere doen
maar je voelt je wel verrot
indd.. is altijd wel jammer.. en dan zie ik de hoevelheid vrienden in un agenda staan.. dat ken ik helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:07
Verwijderd
Citaat:
metallica schreef op 21-10-2004 @ 20:35 :
Jah, eerst had ik dat ook met vrienden enzo. en ik heb eigenlijk nog steeds weinig vriendnen die ik niet van school ken. Maar met twee mensen spreek ik nu ook buiten school af (nu zitten ze btw niet meer op school). Hmm telt dus eigenlijk niet....
Tja, hmm, kweet eigenlijk ook niet hoe je het aanpakt. Mij is het gewoon overkomen. en ik heb er lang op moeten wachten. Het klinkt stom, maar het komt allemaal wel. Al weet ik verdomd goed hoe lastig dat is. Kan je eigenlijk niet eens iets af spreken met vriendinnen van school buiten school? Eens met je vriendinnen meegaan als ze uitgaan, of weet ik wat. Zo leer je weer mensne kennen die zij ook kennen. En mocht het goed klikken, dan zijn er weer wat mensne bij waarmee je om kan gaan.

En verder voor dat gevoel dat je hebt, kan je misschien een naar een vertrouwens persoon gaan.

Sterkte
dankjewel..
hmm.. het kan misschien wel met vrienden van mijn vrienden omgaan maar dan heb ik altijd dat ze die ander aardiger vinden..
dan heb ik al zoiets laat maar zitten..

klote dat je dat mee hebt moeten ondervinden..
hopelijk gaat het nu wat beter
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
sonho schreef op 21-10-2004 @ 20:13 :
Misschien moet je es met iemand gaan praten? Ouders/vriendin/mentor/vertrouwenspersoon oid?
ja, ik wil er al een tijdje over beginnen.. maar op een of andere manier lukt dat niet...
ik heb morgen vakantie en dan ga ik proberen in de vakantie met een vriendien over te praten
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 20:31
Verwijderd
hoort dit niet in het ljh topic?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 21:20
Cookie
Cookie is offline
ik DENK dat als je minder achter msn zou gaan zitten , dat je schoolprestaties vooruit zouden gaan, dat je daardoor weer meer zelfvertrouwen kreeg, minder bang bent om fouten te maken enz enz....... nou leg ik wel alles op dat msn...zal vast wel niet kloppen maar ik denk wel dat het zou helpen als je minder zou gaan msnen....(kweet het, tis verslavend)
Oud 21-10-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 21-10-2004 @ 22:20 :
ik DENK dat als je minder achter msn zou gaan zitten , dat je schoolprestaties vooruit zouden gaan, dat je daardoor weer meer zelfvertrouwen kreeg, minder bang bent om fouten te maken enz enz....... nou leg ik wel alles op dat msn...zal vast wel niet kloppen maar ik denk wel dat het zou helpen als je minder zou gaan msnen....(kweet het, tis verslavend)
ja precies het ligt ook wel daar aan
en ik ben het nu ook aan het minderen
want het is onderhand wel een verslaving
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 23:23
*o1_DeeSj*
*o1_DeeSj* is offline
Jaa.. k heb der ook last van gehad.. k had nerges meer zin in. kwou alleen maar binnen zitten. mr toen heeft me beste vriendin me tog overgehaald om steeds overal mee naar toe te gaan.. en nuu ben k er weer helemaal overheen .. dus je moet niet binnen te blijven zitten. mr gewoon iets gaan doen.. en anders weet k het ook nii. in ieder geval sterkte!
Oud 22-10-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
*o1_DeeSj* schreef op 22-10-2004 @ 00:23 :
Jaa.. k heb der ook last van gehad.. k had nerges meer zin in. kwou alleen maar binnen zitten. mr toen heeft me beste vriendin me tog overgehaald om steeds overal mee naar toe te gaan.. en nuu ben k er weer helemaal overheen .. dus je moet niet binnen te blijven zitten. mr gewoon iets gaan doen.. en anders weet k het ook nii. in ieder geval sterkte!
wat goed dat je het is gelukt!

bedankt dat je me sterkte wenst.. denk ook we dat het gaat lukken
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 13:38
Daboman
Daboman is offline
Ik herken je verhaal heel goed. Zelf ook gehad. Een periode van eenzaamheid, en dus maar toevlucht zoeken tot msn. Hoe kom je daar nou eigenlijk uit?

Ik moet zeggen dat, ondanks ik nog wel steeds tegenslagen heb, ik aardig onderweg ben om eruit te komen.

Om goed te kunnen functioneren of goed in je vel te zitten, is het belangrijk dat je dingen gaat doen die je leuk vindt en volgens mij heb jij die niet echt. Je zit wel achter msn maar je wilt het eigenlijk niet. Wat vindt jij nou bijv echt leuk? Is het misschien zwemmen? Gamen? Misschien wel schaken. Vervolgens ga je via internet zoeken of je ergens kunt zwemmen/schaken/etc. Dat kan natuurlijk zo met internet.

Dit heeft een aantal voordelen. Je doet iets dat je leuk vindt, en dus wil je automatisch ook je best erin gaan doen. Zo krijg je waardering van anderen, dat goed is voor je zelfvertrouwen. Verder heb je wat afleiding van je problemen. Omdat het leuk is, is het ook afleiding van je problemen. Misschien krijg je ook wel nieuwe vrienden waarmee je weer andere leuke dingen gaat doen. Nou zo krijg je vanzelf weer het gevoel dat je wat waard ben.

En als je weer een beetje zelfvertrouwen hebt, krijg je vanzelf wel weer zin om ook voor andere dingen je best te gaan doen. Je zit niet meer te piekeren over dat je je niet goed voelt, etc. Dan kun je vanzelf je cijfers ook wel weer ophalen!

MAAR.... verwacht niet dat je het in 2 weken oplost. Bij mij is er nu zo ondertussen al een jaar overheen gegaan.

En, schuif het vooral niet voor je uit. Succes.

Als je er echt over wilt praten kan je me PM'en
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 23-10-2004 @ 14:38 :
Ik herken je verhaal heel goed. Zelf ook gehad. Een periode van eenzaamheid, en dus maar toevlucht zoeken tot msn. Hoe kom je daar nou eigenlijk uit?

Ik moet zeggen dat, ondanks ik nog wel steeds tegenslagen heb, ik aardig onderweg ben om eruit te komen.

Om goed te kunnen functioneren of goed in je vel te zitten, is het belangrijk dat je dingen gaat doen die je leuk vindt en volgens mij heb jij die niet echt. Je zit wel achter msn maar je wilt het eigenlijk niet. Wat vindt jij nou bijv echt leuk? Is het misschien zwemmen? Gamen? Misschien wel schaken. Vervolgens ga je via internet zoeken of je ergens kunt zwemmen/schaken/etc. Dat kan natuurlijk zo met internet.

Dit heeft een aantal voordelen. Je doet iets dat je leuk vindt, en dus wil je automatisch ook je best erin gaan doen. Zo krijg je waardering van anderen, dat goed is voor je zelfvertrouwen. Verder heb je wat afleiding van je problemen. Omdat het leuk is, is het ook afleiding van je problemen. Misschien krijg je ook wel nieuwe vrienden waarmee je weer andere leuke dingen gaat doen. Nou zo krijg je vanzelf weer het gevoel dat je wat waard ben.

En als je weer een beetje zelfvertrouwen hebt, krijg je vanzelf wel weer zin om ook voor andere dingen je best te gaan doen. Je zit niet meer te piekeren over dat je je niet goed voelt, etc. Dan kun je vanzelf je cijfers ook wel weer ophalen!

MAAR.... verwacht niet dat je het in 2 weken oplost. Bij mij is er nu zo ondertussen al een jaar overheen gegaan.

En, schuif het vooral niet voor je uit. Succes.

Als je er echt over wilt praten kan je me PM'en
goed dat het je lukt om er uit te komen...

er zijn wel dingen die ik leuk vindt.. zoals gitaar spelen en toneel spelen, alleen ik mag niet op gitaarles en ik weet ook niet waarom
ik heb wel een paar jaar op toneel gezeten, maar het leeftijdsverschil was te groot, ik was de oudste en die kinderen hadden een hele aandere manier van denken, dus ben ik er meegestopt

op school hadden we een workshops kon je kiezen wat je ging doen, en ik koos toneel, na de workshop werd er gezegd dat ik er goed in was, dat ik wel talent ad en of ik er wat mee deed, nou ik was gestopt er en zijn heel weinig toneelscholen in de buurt.. maar kon het toen echt niet snappen dat iemand mij goed vond daarin.. wou het tneel weer gaan op pakken maar heb het niet gedaan

maar er zijn ook wel andere redenen... sommige hoofstukken van mij leven heb ik afgesloten, maar andere nog niet.. of dat gaat (nog) niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten