Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Als je zou mogen gaan stemmen in Amerika, (voor wie) zou je stemmen?
John Kerry 213 68.71%
George Bush 43 13.87%
iemand anders (Ralph Nader, ...) 31 10.00%
geen mening/ik zou gewoon niet gaan stemmen 23 7.42%
Aantal stemmers: 310. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2004, 00:02
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-10-2004 @ 01:00 :
En ach, van Kerry verwacht ik eigenlijk ook 0,0.
hmm.. ik verw8 van Kerry niet veel (meer) dan van Bush.. maar allesinds (en dat is ook mijn visie in dit thema).. ALLES is BETER dan BUSH!! Dus zal hij het wel beter doen als George Dubya!
Advertentie
Oud 17-10-2004, 00:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 17-10-2004 @ 01:00 :
Ach, als Kerry dreigt te winnen kan Bush altijd nog naar z'n beproefde middel uit 2000 grijpen: verkiezingsfraude. Zijn broertje als gouverneur in Florida kan hem daar heel goed bij helpen. (qua kiesmannen gaat het trouwens wel bijna gelijk op)

En ach, van Kerry verwacht ik eigenlijk ook 0,0
Precies, dat bedoel ik dus. En wat GeileSpookje zei: Anything better than Bush.
Oud 17-10-2004, 07:39
Verwijderd
Offtopic: http://www.presidentialprayerteam.org/
Jullie kunnen helpen!
Oud 17-10-2004, 08:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 17-10-2004 @ 00:09 :
hypocriete president, hypocriete maatschappij.. hypocriet land!

(* is blij dat ie niet met een Amerikaanse nationaliteit door het leven moet gaan *)
nou, met een Noorse zou ik ook niet blij zijn geweest (gisteren een docu gezien over de lebensborn kinderen en hoe die verguist werden en worden door de maatschappij en overheid, terwijl zij er ook niks aan kunnen doen dat zij geboren werden uit een duitse vader).

en belgie en nl zijn vast ook op punten hypocriet bezig.
Oud 17-10-2004, 08:48
Gatara
Gatara is offline
Ik verwacht trouwens dat Bush gaat winnen.
Oud 17-10-2004, 08:59
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 09:46 :
nou, met een Noorse zou ik ook niet blij zijn geweest (gisteren een docu gezien over de lebensborn kinderen en hoe die verguist werden en worden door de maatschappij en overheid, terwijl zij er ook niks aan kunnen doen dat zij geboren werden uit een duitse vader).

en belgie en nl zijn vast ook op punten hypocriet bezig.

heb je het amerikaanse volkslied weleens gehoord?
Oud 17-10-2004, 09:01
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 09:59 :

heb je het amerikaanse volkslied weleens gehoord?
Wat is daarmee?

O, say can you see by the dawn's early light
What so proudly we hail'd at the twilight's last gleaming?
Whose broad stripes and bright stars through the perilous fight, O'er the ramparts we watched were so gallantly streaming? clouds of the
And the rocket's red glare,
The bomb bursting in air,
Gave proof through the night that our flag was still there.
O, say does that star spangled banner yet wave
O'er the land of the free and the home of the brave?

On the shore, dimly seen through the mists of the deep, Where the foe's haughty host in dread silence reposes,
What is that which the breeze, o'er the towering steep,
As it fitfully blows, half conceals, half discloses?
Now it catches the gleam
Of the morning's first beam,
In full glory reflected now shines in the stream:
'Tis the star-spangled banner - O long may it wave
O'er the land of the free and the home of the brave!

And where is that band who so vauntingly swore
That the havoc of war and the battle's confusion,
A home and a country should leave us no more!
Their blood has washed out their foul footsteps' pollution.
No refuge could save
The hireling and slave
From the terror of flight, or the gloom of the grave:
And the star-spangled banner in triumph doth wave

O, thus be it ever, when freemen shall stand
Between their loved home and the war's desolation!
Blest with vict'ry and peace, may the heav'n rescued land
Praise the Power that hath made and preserved us a nation.
Then conquer we must,
When our cause it is just,
And this be our motto - "In God is our trust."
And the star-spangled banner in triumph shall wave
Oud 17-10-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 10:01 :
Wat is daarmee?

O, thus be it ever, when freemen shall stand
Between their loved home and the war's desolation!
Blest with vict'ry and peace, may the heav'n rescued land
Praise the Power that hath made and preserved us a nation.
Then conquer we must,
When our cause it is just,
And this be our motto - "In God is our trust."
And the star-spangled banner in triumph shall wave
ja hoor daar is niks mis mee vooral als je weet hoe amerika is ontstaan.

*maar dat irritante ''God bless Amerika'' doet me kokhalzen
Oud 17-10-2004, 09:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 10:07 :
ja hoor daar is niks mis mee vooral als je weet hoe amerika is ontstaan.

*maar dat irritante ''God bless Amerika'' doet me kokhalzen
ja, dat vind ik ook irrittant
Oud 17-10-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 10:10 :
hebben we toch nog iets gemeen
Oud 17-10-2004, 09:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 17-10-2004 @ 10:18 :
hebben we toch nog iets gemeen
Oud 17-10-2004, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 17-10-2004 @ 10:10 :
same here!
Oud 17-10-2004, 16:15
Verwijderd
Het wordt toch wel Bush.
Oud 17-10-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2004 @ 17:15 :
Het wordt toch wel Bush.
sjah, het is spannend.. ik denk dat beide best wel even veel kansen hebben.. al is het absoluut niet uitgesloten dat Bush wint.. ik durf het niet te zeggen.. het is te veel 50/50..
Oud 17-10-2004, 16:19
Verwijderd
Nah, 99% zeker dat Bush wint.
Oud 17-10-2004, 16:21
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2004 @ 17:19 :
Nah, 99% zeker dat Bush wint.
volgens de laatste peilingEN nochtans niet hoor

(toegegeven.. de eene dag is het Bush die voor staat, de andere dag is het Kerry..)

(http://www.electoral-vote.com)
Oud 17-10-2004, 16:23
Verwijderd
Ik geloof niet zo in peilingen. Als het erop aankomt, de ochtend van de verkiezingsdag en mensen moeten een keuze maken dan wordt het gewoon Bush. Dat is namelijk zekerheid en het is ook statistisch gezien de meest voor de hand liggende keuze. N.b. we hebben het hier dus over die paar mensen die nog 'zweven'. Die zijn bepalend, aan beide zijden heeft 95% zijn keuze namelijk al ruim vantevoren gemaakt.
Oud 17-10-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2004 @ 17:23 :
Ik geloof niet zo in peilingen. Als het erop aankomt, de ochtend van de verkiezingsdag en mensen moeten een keuze maken dan wordt het gewoon Bush. Dat is namelijk zekerheid en het is ook statistisch gezien de meest voor de hand liggende keuze. N.b. we hebben het hier dus over die paar mensen die nog 'zweven'. Die zijn bepalend, aan beide zijden heeft 95% zijn keuze namelijk al ruim vantevoren gemaakt.
Tsjah, der zijn ook massa's mensen die voor VERANDERING zullen gaan stemmen, vergeet dat niet!

We zullen wel zien in november..
Oud 17-10-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 17-10-2004 @ 17:30 :
Tsjah, der zijn ook massa's mensen die voor VERANDERING zullen gaan stemmen, vergeet dat niet!

We zullen wel zien in november..
17/10/2004 18:39:01 (Bron: BELGA)

Nieuwe peilingen bevestigen nek-aan-nek race naar Witte Huis

(Belga) De koers naar het Witte Huis blijft een nek-aan-nek race. Volgens twee nieuwe peilingen die zondag werden gepubliceerd, staan de twee voornaamste presidentskandidaten, de Republikein George W. Bush en de Democraat John Kerry, praktisch gelijk bij de kiesintenties.

Volgens een opiniepeiling van de Washington Post 16 dagen voor de stembusgang, krijgt de huidige republikeinse president 50 procent van de kiesintenties tegen 47 procent voor de democratische senator van Massachusetts. De foutmarge van die peiling bedraagt 3 punten, waardoor het vrijwel onmogelijk is de twee kandidaten te scheiden. Volgens een ander opinieonderzoek van het weekblad Newsweek haalt Bush 48 procent van de kiesintenties en Kerry 46 procent. Ook hier gaat het gelijkopgaand, want de foutmarge bedraagt 4 punten. De peiling van de Washington Post werd gedurende drie dagen uitgevoerd bij 1.555 ingeschreven kiezers, terwijl Newsweek over twee dagen 1.004 ingeschreven kiezers bevroeg. (ful)
Oud 17-10-2004, 21:01
Verwijderd
Bron: VRT NIEUWSDIENST (http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...ht/041017_NYT-)

The New York Times steunt openlijk John Kerry

zo 17/10/04 - De Amerikaanse krant The New York Times heeft het in haar zondagseditie voor het eerst expliciet opgenomen voor de Democratische presidentskandidaat John Kerry. De krant looft Kerry voor zijn bereidheid "de beslissingen te herevalueren als de omstandigheden veranderen".

The New York Times, die al bekend stond als niet echt Bush-gezind, is hiermee de eerste toonaangevende Amerikaanse krant die openlijk haar politieke voorkeur voor John Kerry uitdrukt. De krant schrijft vandaag, 16 dagen voor de verkiezingen, in haar opiniestuk: "We zijn onder de indruk van meneer Kerry's brede kennis en helder denken", kenmerken van een "groot regeringsleider".

The Times geeft toe dat de kandidatuur van Kerry aanvankelijk voornamelijk werd gezien als een manier om gestalte te geven aan het ongenoegen over de regering-Bush, maar dat de Democraat ondertussen ook zelf respect heeft afgedwongen: "We zijn op het punt aangekomen dat we Kerry anders zien dan enkel een simpel alternatief voor een status quo".

De lofrede voor Kerry gaat verder: "Hij bezit kwaliteiten die van hem een groot staatsleider kunnen maken, zoals de wil om beslissingen opnieuw te evalueren wanneer de omstandigheden veranderen, en een sterke zin voor moraal".

Bush: "rampzalig" of "krachtdadig"?

De invloedrijke krant noemt het presidentschap van de Republikein George W. Bush "rampzalig". The Times somt een hele lijst van grieven op die moeten aantonen dat de Amerikanen beter af zijn zonder Bush in het Witte Huis.

Redenen te over, vindt de krant: de oorlog in Irak, de belastingverlaging voor de allerrijksten, het gebrek aan respect voor de burgerlijke vrijheden,...

Bush krijgt dan weer wel de steun van The Chicago Tribune en de Ohama World-Herald uit Nebraska, de Rocky Mountains News uit Denver en de Carlsbad Current-Argus uit New Mexico. Allemaal hadden ze veel lof voor de "krachtdadige" aanpak van de president in de oorlog tegen terreur.

Ook andere kranten springen Kerry bij

Maar The New York Times is niet de enige krant die zich uitspreekt voor Kerry: ook in twee zogenaamde "swingstates" betuigden kranten hun openlijke steun aan Kerry: de Dayton Daily News uit Ohio en The Star Tribune uit Minneapolis in Minnesota laten duidelijk verstaan pro-Kerry te zijn.

Ohio en Minnesota zijn twee van de veertien "swingstates", staten zonder duidelijke politieke voorkeur, die op 2 november het verschil zullen maken en nu erg veel aandacht krijgen van de kandidaten omdat de kiesstrijd er nog volledig openligt. Kerry en Bush zijn continu op campagne in deze staten en sloven zich tot de laatste minuut uit voor de gunst van de kiezer.

Ook de Boston Globe uit Massachesetts, de thuisbasis van Kerry, sprak zich dit weekend uit voor de Democraat.

Laatst gewijzigd op 17-10-2004 om 23:54.
Oud 17-10-2004, 23:52
Nanaki
Nanaki is offline
Ik ben echt heel benieuwd wat het zal worden, maar ik vrees voor de herverkiezing van Bush. En dat je met Bush kiest voor zekerheid is natuurlijk onzin, maar veel Amerikanen zien het misschien idd zo
Oud 18-10-2004, 00:13
naam onbekend
naam onbekend is offline
De kranten kruipen ineens massaal in de aars van Kerry

Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik vermoed dat daar meer achter zit.....juist op dit tijdstip, en juist in bepaalde swing states....vreemd. Of eigenlijk juist helemaal niet, maar ja.
Oud 18-10-2004, 00:25
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-10-2004 @ 01:13 :
De kranten kruipen ineens massaal in de aars van Kerry

Misschien ben ik te achterdochtig, maar ik vermoed dat daar meer achter zit.....juist op dit tijdstip, en juist in bepaalde swing states....vreemd. Of eigenlijk juist helemaal niet, maar ja.
neen.. perfect normaal! The New York Times is een dagblad dat historisch gezien eigenlijk altijd al bij de Democraten aanleunde.. en dat is nu niet anders!

Dat is bij ons toch ook zo! Bv. 'Het Laatste Nieuws' in België -> liberale VLD en 'De Standaard' was vroeger een Vlaams-nationalitisch dagblad..

trouwens.. liever in de aars van Kerry dan van Bush
Oud 18-10-2004, 09:58
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
kheb gisteren eindelijk fahrenheit 9/11 gezien..
Zeer interessant.
Daardoor denk ik dat Bush ook zal winnen.
Oud 18-10-2004, 10:04
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 18-10-2004 @ 10:58 :
kheb gisteren eindelijk fahrenheit 9/11 gezien..
Zeer interessant.
Daardoor denk ik dat Bush ook zal winnen.
omdat amerikanen niks van het verleden leren?Of geloof jij ook al dat hij door een complot aan de macht komt?
Oud 18-10-2004, 10:09
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
Ik wil eigenlijk Arnold Schwarzenegger als president omdat hij zulke vette films maakt
Oud 18-10-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 18-10-2004 @ 11:09 :
Ik wil eigenlijk Arnold Schwarzenegger als president omdat hij zulke vette films maakt
Oprah for president
Oud 18-10-2004, 10:12
NilsHolgersson
NilsHolgersson is offline
nee arnie

Oud 18-10-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
NilsHolgersson schreef op 18-10-2004 @ 11:12 :
nee arnie

[afbeelding]
arnie past nooit in eagle one
Oud 18-10-2004, 10:22
Verwijderd
"Don't be economic girlie men!"
Oud 18-10-2004, 11:40
Oxylos
Oxylos is offline
Citaat:
makelville schreef op 18-10-2004 @ 11:11 :
Oprah for president
Wat dacht je van deze gozer ^^

Oud 20-10-2004, 20:57
michieltje
michieltje is offline
geen goede meting dit forum, betrekkelijk links denkend. maar als D66 (potenciele stemmer) zou ik ook voor kerry gaan
Oud 23-10-2004, 00:06
Verwijderd
Citaat:
michieltje schreef op 20-10-2004 @ 21:57 :
geen goede meting dit forum, betrekkelijk links denkend. maar als D66 (potenciele stemmer) zou ik ook voor kerry gaan
Veel 'rechts denkenden' in Nederland zouden ook Kerry stemmen.

Het is belangrijk dat Kerry wint, maar z'n voorsprong op Bush moet niet te groot zijn.
Als Bush een enorme verkiezingsnederlaag lijdt, is dit een enorm gezichtsverlies voor Bush en voor de Amerikaanse buitenlandse politiek. Mogelijk gevolg: terrorisme.
Oud 23-10-2004, 00:10
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lares schreef op 23-10-2004 @ 01:06 :

Het is belangrijk dat Kerry wint, maar z'n voorsprong op Bush moet niet te groot zijn.
Als Bush een enorme verkiezingsnederlaag lijdt, is dit een enorm gezichtsverlies voor Bush en voor de Amerikaanse buitenlandse politiek. Mogelijk gevolg: terrorisme.
please elaborate
Oud 23-10-2004, 00:20
L1
L1 is offline
ff een grappig feitje over de beide presidenten. Morgen beginnen de world series (honkbal finale). deze finale gaat tussen de Boston Red Sox en de St Louis Cardinals. Dat is niets bijzonders. het leuke is dat Boston de thuisstad van John Kerry is. De eerste pitch dit seizoen bij de St Louis Cardinals werd gegooid door:

u raadt het al: George W Bush
Oud 23-10-2004, 00:21
Verwijderd
Gezichtsverlies van Bush / Amerikaanse buitenlandse politiek geeft vertrouwen aan de terrorist. Zo van, "kijk, terrorisme loont" en "kijk, er is GROTE steun voor onze ideeën en opvattingen ".
Als het gezichtverlies van Bush te groot wordt, geeft dat de tegenstanders van Bush (denk aan Al-Quaida, dictators) teveel macht / vertrouwen.

Maar...Bush krijgt toch geen grote nederlaag voor z'n kiezen. Ik vrees voor een overwinning van Bush.
Oud 23-10-2004, 00:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Lares schreef op 23-10-2004 @ 01:21 :
Gezichtsverlies van Bush / Amerikaanse buitenlandse politiek geeft vertrouwen aan de terrorist. Zo van, "kijk, terrorisme loont" en "kijk, er is GROTE steun voor onze ideeën en opvattingen ".
Als het gezichtverlies van Bush te groot wordt, geeft dat de tegenstanders van Bush (denk aan Al-Quaida, dictators) teveel macht / vertrouwen.
terroristen weten heus wel beter dan een overwinning voor Kerry niet uiit te leggen als steun aan het terrorisme. Wat dat beleid betreft is Kerry een stuk strenger qua beveiliging en wil hij ook meer geld steken in Irak.
Oud 23-10-2004, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Lares schreef op 23-10-2004 @ 01:21 :

Maar...Bush krijgt toch geen grote nederlaag voor z'n kiezen. Ik vrees voor een overwinning van Bush.
Menig dictator is helemaal geen tegenstander van Bush. Sterker nog, een aantal dictators is aan de macht gekomen met hulp van de VS, bijvoorbeeld Saddam.
Oud 23-10-2004, 11:29
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
Lares schreef op 23-10-2004 @ 01:06 :

Je hebt goed opgelet gisteravond zie ik
Oud 23-10-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-10-2004 @ 10:45 :
Menig dictator is helemaal geen tegenstander van Bush. Sterker nog, een aantal dictators is aan de macht gekomen met hulp van de VS, bijvoorbeeld Saddam.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze 'm nu nog tof vinden.
Oud 23-10-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 23-10-2004 @ 12:44 :
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze 'm nu nog tof vinden.
Nee, maar ik ageerde gewoon tegen de associatie van 'de VS' met 'tegenstander van dictaturen'.
Oud 24-10-2004, 00:09
Divine Shadow
Divine Shadow is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-09-2004 @ 19:29 :
Ja, want met Kerry is alles beter.
Als Kerry doet wat hij zegt, is hij in elk geval iemand die wilt praten met de wereldgemeenschap en hen ook serieus neemt. Dat doet Bush vooral niet. We kunnen het allemaal zelf en amerika moet haar superieuriteit vooral laten zien aan de wereld. Nou daar hebben we van kunnen genieten zeg.
Oud 24-10-2004, 18:43
Verwijderd
Amerika is gewoon de domste staat die der is..
Oud 24-10-2004, 19:58
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 24-10-2004 @ 19:43 :
Oh, dat is gewoon de oplossing, dat ik dat niet eerder bedacht heb
Oud 24-10-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 24-10-2004 @ 20:58 :
Oh, dat is gewoon de oplossing, dat ik dat niet eerder bedacht heb
sjah.. feit = feit hé!
Oud 24-10-2004, 21:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'En wat Amerika betreft...
Dat land bestaat niet echt!'

Oud 24-10-2004, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Een staat kan niet dom of slim zijn, hoogstens de bevolking die er in woont. Het gemiddelde IQ in de VS ligt dacht ik slechts enkele punten lager dan in Nederland, en dat komt simpelweg doordat het onderwijs van een lager niveau is.
Oud 25-10-2004, 12:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Oud 25-10-2004, 12:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
erm

amerika is geen staat
Oud 25-10-2004, 13:07
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-10-2004 @ 22:01 :
Een staat kan niet dom of slim zijn, hoogstens de bevolking die er in woont. Het gemiddelde IQ in de VS ligt dacht ik slechts enkele punten lager dan in Nederland, en dat komt simpelweg doordat het onderwijs van een lager niveau is.
vergeklijk met het IQ van ontwikkelinmgslanden.

Regels voor berichten