Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn geniale nozzman strip is ook weg. ![]() Maar feit is, als je die ongenuanceerde, kortzichtige, ongenuanceerde, hersencelloze extremisten geen platform geeft om hun nog ongenuanceerdere meningen te schreeuwen, dan raken ze gefrustreerd en worden het échte terroristen, in plaats van would-be Bin Laden's.... |
![]() |
||
Citaat:
Niet mijn probleem. Ze mogen best schreeuwen, maar het blijft niet staan, en hoe minder mensen erop reageren, hoe minder ze het idee hebben dat ze een voet in de aarde hebben, dus negeer ze lekker, scheelt ons ook weer werk.
||
Citaat:
Maar toch... ... mijn Nozzman strip. ![]() On-topic: God is niet Almachtig |
![]() |
||
Citaat:
dan scheelt het helemaal op posts opruimen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat is de manier van leven om een persoon na te streven? volgens mij is dit fatsoenlijk opgetekend noch navolgbaar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
[QUOTE]Lucky Luciano schreef op 17-10-2004 @ 10:51 :
Nee dat is niet correct. Dit omdat in de Bijbeleen geheel andere Jezus wordt beschreven dan hij hoogst wschlk is geweest toen hij leefde. Zie verder topic over Manipulatie NT. [/QUOTE Wordt een beetje moedeloos van dat soort discussies. Jezus heeft niets dan goedheid en liefde laten zien. Als je dat niet aanspreekt, is dat jammer voor jou |
![]() |
||
Citaat:
dat jij nou niet kan accepteren dat anderen iemand met die achtergrond nou niet direct goddelijke krachten toedichten....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[QUOTE]leonkorn schreef op 17-10-2004 @ 23:25 :
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 18-10-2004 om 15:13. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik wil je veel succes wensen hoor, maar ik heb het je al meer gevraagd: je denkt toch niet bij jezus in de buurt te komen? en een christen moet goed doen, zeker wel, maar niet op zo'n manier. iig, kijk naar het OT. een christen hoeft niet alleen maar liefde vrede vreugde zachtmoedigheid enz. te zijn. en als het wel zo is, is het weer een mooi bewijs dat ik de naam christen niet verdien. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
dus je denkt uit god als god te kunnen leven? ik bedoel: als god; naar goddelijk voorbeeld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In de film "Bruce Almighty" (echt een aanrader), kwam Jim Carry erachter dat toen Hij voor God mocht spelen hij zijn vriendin niet kon DWINGEN om van hem te houden. Liefde is altijd vrijwillig. Daar zit een diep geheimenis in, geloof ik. Dat is dus in mijn ogen het hele dilemma van het menselijk lijden en de almacht van God. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Maar goed, hoe het ook was, het kwam er op neer dat God iets niet kon, dus dat hij niet almachtig is. (niet dat ik zo'n film daar een goed bewijs voor vind, maar je kwam er zelf mee)
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 19-10-2004 om 14:38. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar nu leg je dus de verantwoordelijkheid wéér bij de mens neer. Ik bedoel, ten eerste, waarom zou een mens níet gered willen worden. Ik kan me niet voorstellen dat mensen denken van "goh, wat heb ik een zin om eens eeuwig in de hel te branden" als ze weten dat ze wél naar de Hemel kunnen. En bovendien, waaraan valt dan af te lezen dat iemand ervoor gekozen heeft gered te worden. Oh, en kom nu niet aan met "je moet kiezen voor God, om gered te kunnen worden." Want dat was juist het punt wat ik probeer aan te pakken. Immers, zodra het wél of niet kiezen voor God de beslissende factor is in het geheel, komen we weer bovenaan in mijn eerder geposte Q&A verhaaltje terecht, en praat je jezelf dus een cirkel in. Immers, als het kiezen voor God de keuze van de mens is, dan concludeer je dus, dat mensen die om wat voor een reden dan ook níet voor God kiezen, het dus blijkbaar niet waard zijn om gered te worden, of iets dergelijks. Groet, Tio
||
Citaat:
waarom zou een almachtig opperwezen zich zo gedragen? onlogisch, zeker gezien het eerder gedrag van de joodse/christelijke/islamitische god.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Niet geheel. Als ik het goed begrepen heb, ga jij ervan uit dat we allemaal onwaardig zijn. Stel nou, dat God jou persoonlijk zou verzoeken naar de Hemel te komen, zou je dan nog afwijzen? Citaat:
Óf God kán mensen, die niet voor hem kiezen niet redden. Óf hij wíl mensen, die niet voor hem kiezen niet redden. Christenen hebben de neiging om "gered willen worden" en "geloven in Jezus" gelijk te stellen, maar dat lijkt me niet realistisch. Zoals ik al aangaf willen heel veel mensen waarschijnlijk gered worden, maar zullen ze lang niet allemaal in Jezus geloven. En het lijkt me dan nogal lullig van God om te zeggen, dat de mensen die níet in Jezus geloven, dús niet gered zouden willen worden. Groet, Tio
|||
Citaat:
![]() Citaat:
god wil iedereen ( ![]() god eist. niemand kan voldoen. jezus stapt naar voren en volbrengt. gods eis is vervuld: iedereen kan nu. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en zo geschiedde. het is ook niet reeel. en daar houdt god ook rekening mee, moge ik aannemen. ik bedoel, degene die christelijk zijn en toch niets om god gaven (hoe zeg je dat) krijgen de zwaarste straf. ze wisten het, maar ze wilden het ook echt niet. en waarom god dat nou allemaal zo doet, dat vind ik ook vrij lullig ja. of allemaal niet, of allemaal wel, uit mijn oogpunt dan. maar goed, hij zal er mss anders over denken?! |
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk vind ik het hiervan uitgaande sowieso stom dat God mensen in de hel stopt. Om te beginnen is de straf (eeuwig branden) zeker buitenproportioneel aan de zonde die de persoon heeft begaan. Verder is God dan dus even niet zo Vergevensgezind enzo bezig.
|
![]() |
[QUOTE]Tio schreef op 23-10-2004 @ 08:53 :
[B]Maar dat is dus mijn punt. God kán iedereen redden, en zogenaamd is God's zoon voor iedereen gestorven. Maar dan volgen opeens de kleine lettertjes. Waarom die voorwaarde dat je gelooft? Waarom die eis, wat is het nut daarvan? Als Jezus voor de zonden van ons allemaal is gestorven, waarom dan alleen die "select few" gaan redden? Jij zegt, en dat zullen alle Christenen zeggen, dat je pas voor God kiest, als je in Jezus gelooft. En dat is wellicht ook waar. Het gaat erom dat God heilig is, hij kan niet in de buurt van zonde zijn, of zondige mensen in de hemel laten. Daarom moet je door het bloed van Jezus gereinigd zijn. Als je niet in Hem gelooft, ben je dus ook niet rein, en kan je daarom niet in de hemel komen. Je gaat dood, en dan kom je voor God te staan. Als hij je dan ziet, ziet Hij of een zondig mens of Jezus (geen zonde meer) in jou. Dat is dan het verschil. Dat wil niet zeggen dat christenen niet zondigen, dat doen ze net zo goed, maar omdat hun zonden vergeven/gereinigd zijn, is de zonde weg, en kunnen ze in de hemel komen. Je hebt het geloof in Jezus dus nodig. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoe kom je erbij dat God zich niet op een andere manier van de mensheid kan ontdoen. Misschien voertie wel een test uit, of wat dan ook. Misschien is dit voor hem wel het makkelijkst. Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
als god almachtig is.... Korsakoff | 1 | 08-01-2006 21:45 | |
Waarom zou god bestaan? akumabito | 1 | 28-08-2005 09:39 | |
10 geboden versus 7 hoofdzonden juno | 113 | 15-04-2005 14:54 | |
bewijzen tegen het bestaan van een christelijke god samoth | 153 | 06-05-2004 10:16 | |
Is God een formule? trasher | 57 | 28-01-2004 15:05 | |
Waarom staat God lijden en het kwaad toe in de wereld??? Jaan-e-nassaar | 15 | 22-02-2002 22:03 |