Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 11:04
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:02 :
Als je dat met me eens bent, zal je het er ook mee eens kunnen zijn dat hij af en toe "bewust" té ver ging. Dat hij risico's nam, en daar zelf bewust van was.
Natuurlijk was hij daar bewust van en natuurlijk ging hij erg ver. In mijn mening is er alleen geen 'te'.

En bovendien ben ik het er ook niet zo mee eens dat de moordenaar een averechts effect er mee bereikt, gezien de reactie van mijn collega en de jouwe. Het blijkt dus dat de dingen die hij zei en deed niet kunnen, en volgens mij is dat wat de moordenaar in gedachte had.
Oud 02-11-2004, 11:06
Verwijderd
ik vind het behoorlijk erg dat het gebeurd is
Oud 02-11-2004, 11:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 02-11-2004 @ 12:04 :
Natuurlijk was hij daar bewust van en natuurlijk ging hij erg ver. In mijn mening is er alleen geen 'te'.

En bovendien ben ik het er ook niet zo mee eens dat de moordenaar een averechts effect er mee bereikt, gezien de reactie van mijn collega en de jouwe. Het blijkt dus dat de dingen die hij zei en deed niet kunnen, en volgens mij is dat wat de moordenaar in gedachte had.
Ho ho, je trekt weer te snel conclusies. Zoals ik al zei, de moord zelf is natuurlijk alleen maar af te keuren. En het is net zo idioot dat hij om een mening vermoord is, zonder twijfel. Ik zeg alleen dat hij welbewust het risico nam.
Oud 02-11-2004, 11:09
Verwijderd
Ik hoor nu op AT5 dat er een tweede slachtoffer was, ze weten nog niet of dat een toevallige omstander was of dat er een relatie bestaat tussen van Gogh en het tweede slachtoffer + de geraakte agent.

En de dader is gearresteerd.

(was in een persverklaring van een woordvoerder van de politie)
Chimera
Chimera is offline

11:45 - De politie geeft meer duidelijkheid over de gebeurtenissen. Rond 09:00 uur wordt Van Gogh door een man met een mes belaagd en gestoken. Hij weet even aan zijn belager te ontkomen, maar wordt later toch meerdere malen beschoten. Van Gogh overlijdt ter plekke aan zijn verwondingen.

Gadver. Als je dit zo nodig moet doen, doe het dan in een keer goed. Erg fijn ook voor z'n familie dit.
Zaina
Zaina is offline
Hij nam teveel ruimte in.
Chesterfield
Chesterfield is offline
Allereerst sommige mensen weiden hier een beetje uit, ontopic blijven alstublieft

Ten tweede, deze moord is wederom een voorbeeld van de veranderende nederlandse samenleving waarin wij leven. Na twee jaar terug op Pim Fortuyn is wederom een vooraanstaande deelnemer aan het algemene debat in Nederland neergeschoten. Net als twee jaar terug lees ik ook nu dat verscheidene mensen meteen zeggen van:"Het zal wel een allochtoon geweest zijn ".

Zolang de politie niets bevestigt of ontkent zal het gissen blijven, maar naar mijn mening kan de kogel uit iedere hoek zijn gekomen. Theo van Gogh was een man van extremen in zijn doen en laten en ook in zijn mening. Vaak was hij controversieel en hij was niet bang om de heilige huisjes in de samenleving om ver te schoppen. Maar nooit en te nimmer mag de mening van een bepaald persoon met geweld wordt bevochten. Het feit dat dit nu al twee maal in twee jaar is gebeurd is op zijn zachtst gezegd verontrustend. Het geeft aan de er mensen zijn die vinden dat bepaalde uitspraken en/of documantaires die hen niet aanstaan gewroken mogen worden met wraak.

Boven dit alles vraag ik mij af wat er op het briefje stond...
Oud 02-11-2004, 11:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:07 :
Ik zeg alleen dat hij welbewust het risico nam.
Klopt. En dat dit een 'risico' is, is al een probleem op zich.
Oud 02-11-2004, 11:10
Chesterfield
Chesterfield is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 02-11-2004 @ 12:09 :
Ik hoor nu op AT5 dat er een tweede slachtoffer was, ze weten nog niet of dat een toevallige omstander was of dat er een relatie bestaat tussen van Gogh en het tweede slachtoffer.

En de dader is gearresteerd.

(was in een persverklaring van een woordvoerder van de politie)
Het tweede slachtoffer betreft een politieagent die niet ernstig verwond is.

Bron: Nos nieuws
Oud 02-11-2004, 11:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Zaina schreef op 02-11-2004 @ 12:09 :
Haha
Oud 02-11-2004, 11:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-11-2004 @ 12:10 :
Klopt. En dat dit een 'risico' is, is al een probleem op zich.
Ook dat klopt, alhoewel dat al sinds mensenheugenis zo is
Oud 02-11-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Chesterfield schreef op 02-11-2004 @ 12:09 :
Allereerst sommige mensen weiden hier een beetje uit, ontopic blijven alstublieft

Ten tweede, deze moord is wederom een voorbeeld van de veranderende nederlandse samenleving waarin wij leven. Na twee jaar terug op Pim Fortuyn is wederom een vooraanstaande deelnemer aan het algemene debat in Nederland neergeschoten. Net als twee jaar terug lees ik ook nu dat verscheidene mensen meteen zeggen van:"Het zal wel een allochtoon geweest zijn ".

Dat mensen dat zeggen is wel op iets gebaseerd he. In de communicatie van de politie onderling werd gesproken van een man met een marrokaans uiterlijk, ook getuigen hebben het over een 'donkere' man.

Ik ben het er wel mee eens dat dat geen enkele zekerheid biedt.
Oud 02-11-2004, 11:12
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
Chesterfield schreef op 02-11-2004 @ 12:10 :

er is ook nog een burgerslachtoffer, hij werd geraakt door de schutter, maar kon op eigen houtje naar het politiebureau in de buurt gaan om de politie te alarmeren. bron: nos nieuws
Oud 02-11-2004, 11:13
LoeLoe
LoeLoe is offline
Citaat:
Chesterfield schreef op 02-11-2004 @ 12:09 :

Boven dit alles vraag ik mij af wat er op het briefje stond...
Daar hoor je inderdaad niemand met ook maar 1 woord over reppen.. Maar dat wordt misschien nog wel bekend gemaakt?
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Wat een kutopmerking.

Hou dan liever je bek dicht.
Chesterfield
Chesterfield is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:07 :
Ho ho, je trekt weer te snel conclusies. Zoals ik al zei, de moord zelf is natuurlijk alleen maar af te keuren. En het is net zo idioot dat hij om een mening vermoord is, zonder twijfel. Ik zeg alleen dat hij welbewust het risico nam.
Dus als iemand bedreigt wordt moet hij maar snel z'n eigen mening intrekken of bijstellen aan de publieke opinie?

Ik ben blij dat er altijd nog controversieele figuren als Theo zijn/waren die het debat in sommige gevallen aanzwengelen over toestanden in de samenleving.

Het zou te erg zijn als men niet eens meer zijn eigen mening kan ventileren en dat men zich maar moet aanpassen en politiek correct moet zijn.

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 11:18.
Oud 02-11-2004, 11:14
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2004 @ 10:19 :
Holy ****

Weten we trouwens zeker dat het geen hoax is? Dat zou wel 'des Theo's' zijn. Maar als het echt waar is, dan hebben zijn aanhangers weer een reden om alles wat links en/of allochtoon is te haten
Ik vind dat je weer overrated reageert, net als op ons andere forum

Maar no shit, dat was gewoon op 1 km afstand

En wisten jullie dat hij familie was van de beroemde schilder?

Staat op de BBC site.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/3974179.stm
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:11 :
Ook dat klopt, alhoewel al dat al sinds mensenheugenis zo is
Nou, op zich valt/viel dat in nederland mee. Natuurlijk hebben we hier ook de inquisitie en de beeldenstorm gehad, maar daarna werd nederland juist een vrijhaven voor mensen van andere geloven. Nederland heeft altijd bekend gestaan als een 'vrij' en onafhankelijk land, waar je binnen de wet moet doen en laten wat je wou. Het is erg kwalijk dat bepaalde subjecten het daar niet mee eens zijn.
Verwijderd
Citaat:
Chesterfield schreef op 02-11-2004 @ 12:10 :

Nóg een slachtoffer dus. Theo van Gogh wordt neergestoken, vervolgens weet hij naar de overkant van de straat te komen waar er op hem geschoten wordt. Bij díe schietpartij raakt een tweede persoon gewond, het is nog niet bekend of die tweede persoon iets te maken heeft met Theo van Gogh. Vervolgens vlucht de dader het Oosterpark in en via daar naar de Mauritskade waar wederom veel geschoten wordt en dáár raakt een politieagent gewond.

Bron is een persverklaring die werd gegeven op AT5 door de politie.
Oud 02-11-2004, 11:16
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 02-11-2004 @ 11:42 :
Het meest beangtigend vind ik eigelijk nog de reactie van een collega van mij:

"Hij is de laatste tijd natuurlijk wel een beetje stom bezig geweest. Hij heeft een boel mensen tegen de schenen geschopt"
Die opmerking is toch te ziek voor woorden? Neem iemand als abu jahjah, die gaat met drie buldozers tegelijk over de schenen van mensen (ter vergelijking) en op hem mag je geen kritiek hebben want dan is het meteen racisme, vreemdelingenhaat, islamofobie etc. Laat staan dat iemand hem zou vermoorden.
Beetje krom, niet?
Oud 02-11-2004, 11:18
Chesterfield
Chesterfield is offline
Police said they arrested a man at the scene after an exchange of gunfire in which the suspect wounded a police officer. The suspect was wounded in his leg.

Bron Reuters (cnn.com)

Wist nog niet dat ie gewond was.
Oud 02-11-2004, 11:18
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
je kan zeggen wat je wilt, maar hij wist welke risico's hij nam. dat ik dit zeg hoeft niet te betekenen dat ik deze moord goedkeur, absoluut niet, maar wie wind zaait, zal storm oogsten.
Oud 02-11-2004, 11:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:16 :
Beetje krom, niet?
Yup.

En dan vragen ze zich af wat 'de nederlander' nou tegen 'de moslim' heeft.
Oud 02-11-2004, 11:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chesterfield schreef op 02-11-2004 @ 12:18 :
Police said they arrested a man at the scene after an exchange of gunfire in which the suspect wounded a police officer. The suspect was wounded in his leg.

Bron Reuters (cnn.com)

Wist nog niet dat ie gewond was.
Staat op elke fucking newssite. Waarom zit je op CNN te kijken? Daar lopen ze echt achter de feiten aan hoor.
Oud 02-11-2004, 11:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 02-11-2004 @ 12:18 :
maar wie wind zaait, zal storm oogsten.
Blaat.

Het hele punt is juist dat je je mening hoort te kunnen uiten.
Oud 02-11-2004, 11:22
Chesterfield
Chesterfield is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-11-2004 @ 12:19 :
Staat op elke fucking newssite. Waarom zit je op CNN te kijken? Daar lopen ze echt achter de feiten aan hoor.
Moest er toch zijn en zag het toevallig staan, sorry hoor
Verwijderd
Citaat:
he, zaina, dit lijkt mij nu niet het meest geschikte moment om zijn corpulentie te bespotten
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef op 02-11-2004 @ 12:18 :
je kan zeggen wat je wilt, maar hij wist welke risico's hij nam. dat ik dit zeg hoeft niet te betekenen dat ik deze moord goedkeur, absoluut niet, maar wie wind zaait, zal storm oogsten.
Dat geldt alleen voor een bepaalde groep. Een andere groep mag alles zeggen zonder ook maar enig risico te lopen.
Oud 02-11-2004, 11:23
EggeD
EggeD is offline
Ik ga hier een film over maken denk ik.
Oud 02-11-2004, 11:23
Verwijderd
[even medelen dat dit topic razendsnel gaat! --> in zo'n 2 uur 276 berichten geplaatst! reken maar uit.. al weet ik uiteraard zelf ook wel dat dit topic eerder een kort leven beschoren zal zijn, tenzij er een discussie volgt over 'vrije meningsuiting' of over de extreme standpunten die de man innam.]
Oud 02-11-2004, 11:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chesterfield schreef op 02-11-2004 @ 12:13 :
Dus als iemand bedreigt wordt moet hij maar snel z'n eigen mening intrekken of bijstellen aan de publieke opinie?

Ik ben blij dat er altijd nog controversieele figuren als Theo zijn/waren die het debat in sommige gevallen aanzwengelen over toestanden in de samenleving.

Het zou te erg zijn als men niet eens meer zijn eigen mening kan ventileren en dat men zich maar moet aanpassen en politiek correct moet zijn.
Nee.

Ja.

Ja.

Waar heb je het nou over, dat ontken ik toch allemaal niet?
Oud 02-11-2004, 11:25
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 12:23 :
[even medelen dat dit topic razendsnel gaat! --> in zo'n 2 uur 276 berichten geplaatst! reken maar uit.. al weet ik uiteraard zelf ook wel dat dit topic eerder een kort leven beschoren zal zijn, tenzij er een discussie volgt over 'vrije meningsuiting' of over de extreme standpunten die de man innam.]
En de gebakken-lucht-prijs gaat naar.........
Oud 02-11-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:25 :
En de gebakken-lucht-prijs gaat naar.........
theo van gogh, en wel postuum
Oud 02-11-2004, 11:26
Verwijderd
Zeg, waar kan ik me aanmelden voor een oud-Hollands partijtje etnische zuivering, te beginnen met Amsterdam en Rotterdam?
Oud 02-11-2004, 11:27
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:26 :
theo van gogh, en wel postuum
Het ging eigenlijk over de opmerking van ons geile spookje.
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:22 :
Dat geldt alleen voor een bepaalde groep. Een andere groep mag alles zeggen zonder ook maar enig risico te lopen.
"Coughallochtonencough"

Allochtoon: *radicale geloofsuiting over homo's*
Nederlander: Dat mag je niet zeggen!
Allochtoon: Mijn rechten worden aangevallen!Help!
Allochtone community: *begint te gillen en te krijsen*

Tijd voor ons om dat ook te doen...massaal gaan roepen dat het allemaal aan die Klotemoslims ligt, ook al ben je het er niet mee eens en weet je dat het niet waar is...enige manier om nog iets gedaan te krijgen van onze regering.
(^is een mening)
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-11-2004 @ 12:14 :
Nou, op zich valt/viel dat in nederland mee. Natuurlijk hebben we hier ook de inquisitie en de beeldenstorm gehad, maar daarna werd nederland juist een vrijhaven voor mensen van andere geloven. Nederland heeft altijd bekend gestaan als een 'vrij' en onafhankelijk land, waar je binnen de wet moet doen en laten wat je wou. Het is erg kwalijk dat bepaalde subjecten het daar niet mee eens zijn.
Hmm ja, relatief vrij klopt. Maar nog steeds was er in de gouden eeuw, de 19e eeuw enz enz. Altijd wel dingen die je beter niet kon zeggen. Niet dat ik dat goedkeur, maar een beetje relativeren op dat gebied kan geen kwaad. En kwalijk is dat zeker, en triest ook.
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:26 :
Zeg, waar kan ik me aanmelden voor een oud-Hollands partijtje etnische zuivering, te beginnen met Amsterdam en Rotterdam?
op www.neonazi.org oid??
Oud 02-11-2004, 11:28
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Inderdaad, dat heet vrije meningsuiting. En er zijn gelukkig ook nog mensen die dat wel respecteren, en die niet meteen naar wapens grijpen. Gelukkig maar!.

Maar goed, dat is binnenkort ook afgelopen. Ik zal niet raar opkijken als er binnenkort een vooraanstaande

Fijn, nu gaat de vrijheid van meningsuiting er helemaal aan, terwijl juist The van Gogh daar zo'n voorvechter van was.
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Samaris schreef op 02-11-2004 @ 12:27 :
"Coughallochtonencough"

Allochtoon: *radicale geloofsuiting over homo's*
Nederlander: Dat mag je niet zeggen!
Allochtoon: Mijn rechten worden aangevallen!Help!
Allochtone community: *begint te gillen en te krijsen*

Tijd voor ons om dat ook te doen...massaal gaan roepen dat het allemaal aan die Klotemoslims ligt, ook al ben je het er niet mee eens en weet je dat het niet waar is...enige manier om nog iets gedaan te krijgen van onze regering.
(^is een mening)
De volgende dag, Samaris ligt bloedend op straat....
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:27 :
Het ging eigenlijk over de opmerking van ons geile spookje.
eeeelaaa, niet te fars he maat
Oud 02-11-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:27 :
op www.neonazi.org oid??
Ah, ja. Stom. Laat ik maar weer fijn m'n kop in 't zand steken en gaan genieten van onze fijne multiculturele samenleving!
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 02-11-2004 @ 12:28 :
eeeelaaa, niet te fars he maat
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
tsjah, dat niemand zich geroepen voelt om abu jahjah neer te schieten is toch niet mijn fout? van mij mogen ze de hele groep extremistische moslims in Nl ook best een wat radicaler aan gaan pakken. Niet meteen neer gaan schieten, maar strenger aanpakken van extremisme vind ik geen slecht idee. dat niemand zich geroepen voelt om dat ook daadwerkelijk te gaan doen, dat is iets anders.
Oud 02-11-2004, 11:30
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:29 :
Ah, ja. Stom. Laat ik maar weer fijn m'n kop in 't zand steken en gaan genieten van onze fijne multiculturele samenleving!
Dobermann dalijk krijg je de pliesie nog achter je broek aan vanwege racisme, vreemdelingenhaat, islamofobie...
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Jeez, je begint over etnische zuiveringen, wat verwacht je dan voor reactie?
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Alsof 'etnische zuiveringen' dan de oplossing zijn
Oud 02-11-2004, 11:31
Verwijderd
Citaat:
naja genieten, ik weet een ding heel zeker: de turk bij mij om de hoek is onschuldig, maar die verkoopt goedkopere en betere producten als de albert heijn
Oud 02-11-2004, 11:31
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:30 :
Jeez, je begint over etnische zuiveringen, wat verwacht je dan voor reactie?
[/sarcasme]
Oud 02-11-2004, 11:32
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:31 :
naja genieten, ik weet een ding heel zeker: de turk bij mij om de hoek is onschuldig, maar die verkoopt goedkopere en betere producten als de albert heijn
Alle illegalen weg behalve die aardige iraakse buren.

Regels voor berichten