Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me dat je best weet dat dat niet kan, en mag. Vrijheid van godsdienst betekent ook dat je je kinderen mag opvoeden volgens jouw geloof, en zulk soort scholen mogen dus. Denk je maar eens in: Moeder en vader: God heeft de mens geschapen. Lerares: De mens is geëvolueerd. Wat moet je dan als kind? (Ik ben het wel met je eens, religies moeten verboden worden. i.e.: je mag best geloven wat je wil, maar het massaal en openlijk belijden mag niet...lijkt me veel beter.)
||
![]() |
Citaat:
dus ze kunnen of naar een silamitische school of naar een openbare. een katholiek gaat ook sowieso niet op een islamtische school zitten, waarom een molsim dan wel op een christelijke? |
![]() |
||
Citaat:
Tjah, dan zijn ze mooi dom...Meer valt er niet te zeggen. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Net als dat Islamitische scholen Joden toe mogen laten als ze dat zouden willen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat voor een leerling van een christelijke middelbare school. Geeft al aan hoe 'christelijk' die scholen nog zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
voordat dat gebeurt wil ik erop wijzen de Turkije een van de modernere landen van 'de islamitische wereld' is, in vergelijking met andere landen in het midden oosten doen ze het zo goed, ze moeten haast wel iets goed doen...
|
![]() |
Ik vind dat ze de religiositeit van scholen moeten verbieden.
Aan de andere kant; er is vrijheid van Godsdienst. En als je het verbiedt, dan krijg je zoiets als het verbod op hoofddoekjes. En dat is ook schandalig. Want Godsdienstvrijheid impliceert juist dat je vrije keuze hebt, niet dat je géén keuze hebt. Aan de andere kant is er maar een beperkt aantal scholen, en kunnen mensen zich religieus uiten zoals ze vrijelijk kiezen. Dat heeft geen beperking. Ik denk dus dat ze religiositeit bij scholen moeten afschaffen, en dat alle leerlingen gewoon zoals nu de kans moeten krijgen vrijelijk te geloven wat ze willen. Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 15:41. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als een groot deel van de leerlingen islamitisch is lijkt mij dat er toch wel vrijgegeven wordt, aangezien die leerlingen dat toch niet op school komen.
En 'bijzonder onderwijs'? Ik zit op een christelijke school, maar die is gewoon openbaar hoor. Tijdens godsdienst behandelen we allerlei geloven, lang niet alleen het christendom.
||
![]() |
Citaat:
![]() anders heb ej weer verzuiling enzo |
![]() |
|
Ik ga later mijn kind Islamitisch opvoeden, en na de basisschool naar een Christelijke school sturen, zodat hij ten eerste geen vooroordelen krijgt doordat hij Christenen beter leert kennen.
Ten tweede krijgt hij meer dan alleen de Islamitische kijk op de wereld. Denk dat dat vooral heel belangrijk is voor de persoonlijke ontwikkeling. |
![]() |
|
![]() |
![]() Maar denk dat het zeker wel een goede opzet is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja dat mogen ze.
Het is een Christelijke school. Het is zowiezo voor hun eigen bestwil als ze naar een openbare school gaan als ze een hoofddoekje dragen, want op een Christelijke school vinden de kinderen dat misschien raar en kunnen ze gepest/geplaagd worden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt idealistisch en dat is het ook, maar ik denk niet dat het erg succesvol zal zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
|
Maar wat nou als de christelijke school alleen in theorie christelijk is, het staat er wel enzo maar de mensen die er komen zijn niet allemaal van die gelovige christenen. En dat je wettelijk leerlingetjes mag weigeren en ze mag verbieden hoofdoekjes te dragen wist ik eigenlijk wel. Maar het maar de vraag of dat wel zo kindvriendelijk is. Op onze school zijn daar niet echt problemen mee omdat er vorig jaar 1 moslimmeisje was. veel he
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Islam vs islamisme; wat kan men in democratisch Europa verwachten? Gatara | 463 | 29-01-2005 13:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 |