Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 15:18
meisje
meisje is offline
Citaat:
evanescene schreef op 02-11-2004 @ 16:15 :
mja weet je, ik ben wel voor een deel met je eens enzo...het is een moeilijke kwestie...buitenlanders/allochtonen/moslim etc...ik ben er niet tegen, ik ken genoeg 'goede' allochtonen, maar alles wat in het nieuws komt over allochtonen is 'slecht' ...ik weet niet wat ik moet denken
eerste alinea ben ik met je eens...over dat uitroeien mja heb ik niks over te zeggen...
verder vind ik dat moslim mensen niet per definitie slecht zijn, hoe kun je dat nou zeggen? waar is dat op gebasseerd? de media? de media is niet objectief...ze zijn altijd gekleurd en de media is de boosdoener van het slechte/ negatieve imago van allochtonen.
aan de andere kant heb ik wel het idee dat allochtonen (marrokanen of turken) wel een agressievere vorm van gevoelens uiten hebben...wraak, eer hoog houden etc...dat zijn de cultuur verschillen, maar we zijn hier in NL jongens...aanpassen mag wel een beetje he....
mja tis een moeilijke kwestie....maar vergeet niet, dat elke cultuur, elk land een stel gekken heeft...ook nederlanders sporen niet!!! het zijn niet alleen de buitenlanders....elk mens kan zulke acties uitvoeren...
mja en wat er vanochtend is gebeurt is gewoon zielig....
Ik word kotsziek van die lui dat de media alles schuld heeft. De media kan geen slecht imago scheppen als er niets gebeurt. De media verzint geen shit. Daarbij wijs ik je er op dat kwaliteitskranten zoals de Volkskrant en NRC Handelsblad en het NOS-journaal zich overwegend als links profileren. Zij proberen juist om het imago beter te maken. En tuurlijk ieder volk heeft een rotte appel, maar de afgelopen tijd hebben we voornamelijk met rotte moslimappels te maken gehad. Dat ligt écht niet aan de media hoor.
Advertentie
Oud 02-11-2004, 15:19
Pixel-Boy
Pixel-Boy is offline
doet de volgende site het bij jullie?

www.gogh-condoleance.tk
www.condoleance-gogh.tk
Oud 02-11-2004, 15:19
aniki
aniki is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-11-2004 @ 16:18 :
Wat dan? Heeft ie per ongeluk z'n pistool laten vallen?

Menneke...

En toen ging het wapen maar één keer af, maar het was weer zo'n mysterieuze vliegende JFK-kogel waardoor Pim Fortuyn meerdere malen geraakt werd.
Oud 02-11-2004, 15:20
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Pixel-Boy schreef op 02-11-2004 @ 16:19 :

www.gogh-condoleance.tk
www.condoleance-gogh.tk
nope
Verwijderd
Schande.
Verwijderd
meisje
meisje is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-11-2004 @ 16:13 :
Vergeet ook die ene vrouw niet die op Van Aartsen in wilde rijden. Die was ook geflipt, totaal paranoide en wilde ook 'een daad stellen'. Gelukkig liep dat beter af. En aangezien deze man wild schoot en het nodig vond om wel twee messen te gebruiken lijkt me het duidelijk dat het hier weer om een gek gaat.

Heeft dus duidelijk niets met religie of afkomst te maken. Mensen die het tegendeel suggereren zijn niet alleen incorrect maar ook gewoon gevaarlijk bezig.
Dat vind ik een stomme vergelijking. Van Aartsen is niet controversieel en is niet echt nieuwswaardig. Daarbij was die vrouw echt gestoord en had ze geen enkel motief. Dus dit is vette bullshit. Dat dit niet de echte Islam religie vertegenwoordigt dat ben ik met je eens. Maar het wel degelijk vanuit religieuze achtergronden gebeurd.
Oud 02-11-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:18 :
Ik word kotsziek van die lui dat de media alles schuld heeft. De media kan geen slecht imago scheppen als er niets gebeurt. De media verzint geen shit. Daarbij wijs ik je er op dat kwaliteitskranten zoals de Volkskrant en NRC Handelsblad en het NOS-journaal zich overwegend als links profileren. Zij proberen juist om het imago beter te maken. En tuurlijk ieder volk heeft een rotte appel, maar de afgelopen tijd hebben we voornamelijk met rotte moslimappels te maken gehad. Dat ligt écht niet aan de media hoor.
Noch aan alle allochtonen/moslims
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 02-11-2004 @ 16:21 :
Noch aan alle allochtonen/moslims
Zeker niet, dat heb ik hier ook nergens beweerd. Ik vind het heel erg voor de Moslimgemeenschap dat zij weer in negatief daglicht staan.
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 16:20 :
[afbeelding]
sorry, maar dat is dus echt wél humor
Oud 02-11-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-11-2004 @ 16:20 :
[afbeelding]

hehe, staat vast ook op het briefje...
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
evanescene schreef op 02-11-2004 @ 16:15 :
mja weet je, ik ben wel voor een deel met je eens enzo...het is een moeilijke kwestie...buitenlanders/allochtonen/moslim etc...ik ben er niet tegen, ik ken genoeg 'goede' allochtonen, maar alles wat in het nieuws komt over allochtonen is 'slecht' ...ik weet niet wat ik moet denken
eerste alinea ben ik met je eens...over dat uitroeien mja heb ik niks over te zeggen...
verder vind ik dat moslim mensen niet per definitie slecht zijn, hoe kun je dat nou zeggen? waar is dat op gebasseerd? de media? de media is niet objectief...ze zijn altijd gekleurd en de media is de boosdoener van het slechte/ negatieve imago van allochtonen.
aan de andere kant heb ik wel het idee dat allochtonen (marrokanen of turken) wel een agressievere vorm van gevoelens uiten hebben...wraak, eer hoog houden etc...dat zijn de cultuur verschillen, maar we zijn hier in NL jongens...aanpassen mag wel een beetje he....
mja tis een moeilijke kwestie....maar vergeet niet, dat elke cultuur, elk land een stel gekken heeft...ook nederlanders sporen niet!!! het zijn niet alleen de buitenlanders....elk mens kan zulke acties uitvoeren...
mja en wat er vanochtend is gebeurt is gewoon zielig....
Nou als ik al die moorden zien op tv die gepleegd zijn door bepaalde bevolkingsgroepen. Dan heb ik jammer genoeg geen cijfers meer nodig.
Ik begrijp dat het een moeilijk onderwerp is, maar soms moet je maar eens gewoon zeggen waar het op staat. Te veel mensen willen politiek correct blijven. En dat klopt van geen kante.
Verwijderd
Achja, als al die domme mensen maar niet op de Dam gaan schreeuwen vind ik het wel goed.
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Vini, ik vind het heel erg kinderachtig dat je me gaat bedrijgen via PM en dan de jouwe uitzetten...
Oud 02-11-2004, 15:23
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 16:16 :
De moorden op fortuyn en van gogh zijn doelbewust gepleegd en voorbereid.
Die waren tegen die persoon zelf gericht, vanwege hun meningen, die vrouw was in de war en koos toevallig van aartsen uit.
Bij Fortyun was dat wel zo. Alhoewel ik er van overtuigt ben dat Volkert van de G niet spoorde.

Over de moord van vandaag kunnen we enkel gissen. Ik ken de laaste nieuwe feiten eigenlijk niet, heb de TV maar uitgezet, maar in de laatste persconferentie die ik zag was er nog helemaal niets bekent over motief, motivatie, de inhoud van de brief enz en de discussies over moslims was al volop actief.

Dit is de eerste keer dat een moslim hier in nederland een bekend iemand vermoord en iedereen doet alsof dat typisch moslimgedrag is.
Oud 02-11-2004, 15:24
Metal
Metal is offline
Citaat:
Vini-Vidi-Vici schreef op 02-11-2004 @ 16:01 :
dat die die staafmixer netzogoed,
geen 1 mening, alleen maar commentaar, en waat voor commentaar!
Gaat nergens op in, nix, maargoed, ze weet tt zelf vast ook wel

She's shit and she know she is
omg

Jij bent zo dom, met die generaliserende praatjes van je.

Áls je al ultra rechtse praat wilt verkondigen, doe het dan goed, kom met fatsoendelijke argumenten, leer typen en heb je al eens gehoord van fatsoendelijke zinsopbouw?!

iemand die niks als nix schrijft, neem ik sowiezo niet serieus

dus mensen boycot deze gozer gewoon
Oud 02-11-2004, 15:24
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Vini-Vidi-Vici schreef op 02-11-2004 @ 14:56 :
Ik ben ook een racist, wil ik best voor uitkomen. wij zijn NIET gelijk, WIJ zijn toch zeker beter dan een MOSLIM
Wel grappig dat al die nationalistjes hun mening altijd op zo'n opdringerige manier rondschreeuwen, waardoor iedereen met een beetje normaal verstand ze bij voorbaat al niet serieus neemt. Elitair mannetje, met je villa. Wat voor opleiding doe je?
Oud 02-11-2004, 15:26
Metal
Metal is offline
Citaat:
Pixel-Boy schreef op 02-11-2004 @ 16:19 :

www.gogh-condoleance.tk
www.condoleance-gogh.tk
Citaat:
Your account has been suspended for 72 hours for violating the terms of services, you have that time to email admin@elitehost.us if you don't your account will be terminated.
Verwijderd
nu wil ik even wat kwijt.

ik heb het nu totaal gehad met de moslims want zins die mensen er zijn is er ook alleen maar ellende in Nederland.
als het aan mij ligt zijn ze vandaag of morgen allemaal uit nederland.

niemand heeft het recht om het leven weg te nemen van een ander die een mening heeft over geloof of over de samenleving.

ik ben het ook totaal met Geert wilders eens dat hij de moslims uit nederland wil wegwassen. en als er weer verkiezingen waren had hij mijn stem gekregen.

wat vinden jullie?
Pixel-Boy
Pixel-Boy is offline
fuck ik wist het!
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Metal schreef op 02-11-2004 @ 16:26 :
Wat is daar aan?
ythguaN
ythguaN is offline
Citaat:
Metal schreef op 02-11-2004 @ 16:24 :
kom met fatsoendelijke argumenten, leer typen en heb je al eens gehoord van fatsoendelijke zinsopbouw?!

rokje_vs_hokje
rokje_vs_hokje is offline
Getuige je post bezit je niet echt over een gezonde dosis intelligentie. Maar ik zal het je niet kwalijk nemen, je weet ongetwijfeld niet beter.
Oud 02-11-2004, 15:27
meisje
meisje is offline
Citaat:
Metal schreef op 02-11-2004 @ 16:24 :
omg

Jij bent zo dom, met die generaliserende praatjes van je.

Áls je al ultra rechtse praat wilt verkondigen, doe het dan goed, kom met fatsoendelijke argumenten, leer typen en heb je al eens gehoord van fatsoendelijke zinsopbouw?!

dus mensen boycot deze gozer gewoon
Ja! Ik wil op zijn minst een link naar eugenitica, rassenleer en rasgerelateerde ziektes zien, anders ben je gewoon een domme lul die papa en mama nalult. Braindead.
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Vini-Vidi-Vici
Lid

verstuurd op 02-11-2004 @ 15:56

--------------------------------------------------------------------------------
Jij bent zo ontzettend kinderachtig,

Je voelt je nu heel wat, je lult gewoon meet met de meute, komt niet met een punt helemaal nix. Ik geef mijn menig, die verschilt an de jouwe, dat kan, maar je draait er de hele tijd omheen ipv ergens op te reageren, triest.
Heel stoer.
rokje_vs_hokje
rokje_vs_hokje is offline
Was reactie op The Rock.
Oud 02-11-2004, 15:28
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 02-11-2004 @ 15:56 :
Het blijkt wel weer dat moslims hun mening alleen maar kunnen uiten d.m.v. agressie en geweld. En meningen van anderen niet respecteren. En dat gelul van eigen schuld, daar word ik helemaal misselijk van. Als jij tegen Balkenende bent wordt je toch ook niet doodgeschoten. En als dat gebeur, is dat dan ook eigen schuld.
Het wordt tijd om moslims langzaam maar zeker uit Nederland te weren. En overal ter wereld dit langzaam uit te roeien.
Helaas zal dit nooit lukken, maar het zou voor de wereld een stuk beter zijn.
En voor zulke moorden wordt het misschien tijd om toch maar de doodstraf in te voeren.
Geloof, ik heb niks tegen Turken of Marokanen of wat dan ook voor buitenlanders. Zolang ze maar westers georienteerd zijn, en zeker niet het moslim geloof aanhangen.
Je vergeet wat beste Floris82; een vies snorretje, je hand rechterhand omhoog en oh, wacht even volgens mij was het Joden in plaats van moslims, maar je zult wel met je tijd mee willen gaan.

Je hebt niet tegen Turken of Marokanen, maar je wilt ze wel graag uitroeien? Lijkt me niet erg consequent...

Het is onzin om deze moord op de moslim gemeenschap af te schuiven. De man die deze moord heeft gepleegd was waarschijnlijk moslim (ook al weten we zelfs dat nog niet zeker) en heeft in dat geval waarschijnlijk zijn moord ook uit religieuze overtuigingen gepleegd. Maar het blijft één man! Ik zou het zeer jammer vinden als de hele moslim gemeenschap hiervoor op zou moeten draaien. Want zo komen we in een neerwaardse spiraal. Moslims voelen zich verkeerd begrepen en afgezonderd, nemen onvoldoende deel aan de maatschappij en zovoorts.

Laten we dit vreselijke feit als aanleiding aangrijpen om met zijn allen te praten over hoe we in Nederland met elkaar om moeten gaan. En hoe we misstanden over de Islam, maar ook mistanden die bij moslims leven over nederlanders, uit te weg kunnen ruimen. We zijn niet anders, we kunnen het hier hardstikke mooi maken 'met' elkaar, in plaats van naast elkaar.
meisje
meisje is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 16:27 :
Heel stoer.
Jij gaat daadwerkelijk op iets in met iemand die de basisspellingregels niet eens beheerst?
Risce
Risce is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:18 :
(1) Ik word kotsziek van die lui dat de media alles schuld heeft. De media kan geen slecht imago scheppen als er niets gebeurt. De media verzint geen shit. (........) (2) En tuurlijk ieder volk heeft een rotte appel, maar de afgelopen tijd hebben we voornamelijk met rotte moslimappels te maken gehad. Dat ligt écht niet aan de media hoor.
(1) Op het moment dat je ergens over praat is het gekleurde informatie, daar hoef je geen groot filosoof voor te zijn. De media bedoelen het misschien niet kwaad, maar elk stukje nieuws is het weglaten van andere feiten en het benadrukken van bepaalde dingen. Er is een bron (objectief) , een medium (subjectief, voorgenoemde reden) en een ontvanger (ontvangt gekleurd beeld).

Oftewel: Media beinvloedt alles.

(2) Ja, ik vind ook dat het een beetje uit de hand begint te lopen met onze allochtone minderheden. We zullen zien wat er verder zal gaan gebeuren.
Verwijderd
Oud 02-11-2004, 15:29
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 02-11-2004 @ 16:22 :
Nou als ik al die moorden zien op tv die gepleegd zijn door bepaalde bevolkingsgroepen. Dan heb ik jammer genoeg geen cijfers meer nodig.
Ik begrijp dat het een moeilijk onderwerp is, maar soms moet je maar eens gewoon zeggen waar het op staat. Te veel mensen willen politiek correct blijven. En dat klopt van geen kante.
toen ik hoorde dat pim vermoord was dacht ik meteen: zal wel een allochtoon zijn
toen ik vanochtend hoorde dat theo vermoord was dacht ik precies het zelfde..
JA ik erger me kapot aan buitenlanders die zich niet aanpassen hier in nederland en dan noem ik vooral de jongeren die lopen te ouwehoerne op straat en mij een onprettig gevoel geven en ook de volwassenen die geen woord nederlands kunnen en hier al 20 jaar wonen! en JA dat zeg ik ook...tegen iedereen en alles, zelf tegen allochtonen vrienden zeg ik het tegen...daar ben ik heel eerlijk in....alleen vind ik wel dat je 2x moet nadenken voordat je de hele bevolking de schuld gaf....want wat dacht je toen je 2,5 jaar geleden hoorde dat pim vermoord was door een nl? bv...dat was zeker wel een teleurstelling...ik snap al die haat tegen de buitenlanders niet?! iedereen heeft rotte appels en die kut lui die niet goed snik zijn verpesten het voor al die allochtonen die wel hun best doen hier in NL....
Oud 02-11-2004, 15:29
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:28 :
Jij gaat daadwerkelijk op iets in met iemand die de basisspellingregels niet eens beheerst?
Je hebt gelijk meisje, zonde van mijn dure tijd.
Oud 02-11-2004, 15:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
Risce schreef op 02-11-2004 @ 16:28 :
(1) Op het moment dat je ergens over praat is het gekleurde informatie, daar hoef je geen groot filosoof voor te zijn. De media bedoelen het misschien niet kwaad, maar elk stukje nieuws is het weglaten van andere feiten en het benadrukken van bepaalde dingen. Er is een bron (objectief) , een medium (subjectief, voorgenoemde reden) en een ontvanger (ontvangt gekleurd beeld).

Oftewel: Media beinvloedt alles.

(2) Ja, ik vind ook dat het een beetje uit de hand begint te lopen met onze allochtone minderheden. We zullen zien wat er verder zal gaan gebeuren.
Lieverd, er zijn regels voor journalistiek. Je leeft in Nl niet in Amerika. Tuurlijk heb je gekleurdheid, maar er is nog altijd de objectiviteitregels. En ik heb je erop gewezen dat het Nederlandse medialandschap voornamelijk wordt beheersd door linkse media. Daarbij nemen mensen subjectief waar (perceptie)
Oud 02-11-2004, 15:31
Risce
Risce is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-11-2004 @ 16:30 :
Lieverd, er zijn regels voor journalistiek. Je leeft in Nl niet in Amerika. Tuurlijk heb je gekleurdheid, maar er is nog altijd de objectiviteitregels. En ik heb je erop gewezen dat het Nederlandse medialandschap voornamelijk wordt beheersd door linkse media. Daarbij nemen mensen subjectief waar (perceptie)
die regels zijn er omdat de media niet objectief kan zijn. het is een benadering. Succes ermee. (o en als je het toch over spelling en grammatica hebt...)
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:28 :
Je vergeet wat beste Floris82; een vies snorretje, je hand rechterhand omhoog en oh, wacht even volgens mij was het Joden in plaats van moslims, maar je zult wel met je tijd mee willen gaan.

Je hebt niet tegen Turken of Marokanen, maar je wilt ze wel graag uitroeien? Lijkt me niet erg consequent...

Het is onzin om deze moord op de moslim gemeenschap af te schuiven. De man die deze moord heeft gepleegd was waarschijnlijk moslim (ook al weten we zelfs dat nog niet zeker) en heeft in dat geval waarschijnlijk zijn moord ook uit religieuze overtuigingen gepleegd. Maar het blijft één man! Ik zou het zeer jammer vinden als de hele moslim gemeenschap hiervoor op zou moeten draaien. Want zo komen we in een neerwaardse spiraal. Moslims voelen zich verkeerd begrepen en afgezonderd, nemen onvoldoende deel aan de maatschappij en zovoorts.

Laten we dit vreselijke feit als aanleiding aangrijpen om met zijn allen te praten over hoe we in Nederland met elkaar om moeten gaan. En hoe we misstanden over de Islam, maar ook mistanden die bij moslims leven over nederlanders, uit te weg kunnen ruimen. We zijn niet anders, we kunnen het hier hardstikke mooi maken 'met' elkaar, in plaats van naast elkaar.

true
waaromniet?
waaromniet? is offline
Het lijkt hier bijna maatschappijleer zo
Oud 02-11-2004, 15:32
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
The Rock schreef op 02-11-2004 @ 16:26 :

ik heb het nu totaal gehad met de moslims want zins die mensen er zijn is er ook alleen maar ellende in Nederland.

niemand heeft het recht om het leven weg te nemen van een ander die een mening heeft over geloof of over de samenleving.

ik ben het ook totaal met Geert wilders eens dat hij de moslims uit nederland wil wegwassen. en als er weer verkiezingen waren had hij mijn stem gekregen.

wat vinden jullie?
Je bent twintig! Hoe lang denk je dat er hier al moslims zijn? En zou het niet zo kunnen zijn dat er andere factoren zijn (de Islam is immers net als het christendom een vreedzame religie) die voor dit soort gruweldaden zouden kunnen zorgen. Heb je wel eens een moslim in het echt gezien? En als dat zo is, ben je dan snel weg gerend, of heb je misschien wat van die persoon geleerd?

Het spijt me zeer hoor, maar dit soort extreem rechtse, totaal niet onderbouwde kreten van mensen die zich blijkbaar nergens in verdiepen zorgen ervoor dat ik me er soms voor schaam dat ik nederlands ben.
meisje
meisje is offline
Citaat:
Risce schreef op 02-11-2004 @ 16:31 :
die regels zijn er omdat de media niet objectief kan zijn. het is een benadering. Succes ermee. (o en als je het toch over spelling en grammatica hebt...)
Eh ja
aniki
aniki is offline
Citaat:
The Rock schreef op 02-11-2004 @ 16:26 :

wat vinden jullie?
Na Volkert van de G. heb ik het ook een beetje gehad met alle nederlanders. Ze hebben een gewelddadige en achterlijke cultuur, als je me niet gelooft moet je maar naar Van der G kijken.

Ik vind dan ook dat alle nederlanders daarom het land uitgeschopt moeten worden.

( )
Oud 02-11-2004, 15:33
Daevrem
Daevrem is offline
Ik erger me dood aan al die mensen die nu op TV zeggen dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting nu ineens weg zouden zijn...

Door die dingen te zeggen dragen ze daar zelf aan bij.
Oud 02-11-2004, 15:36
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
aniki schreef op 02-11-2004 @ 16:32 :
Na Volkert van de G. heb ik het ook een beetje gehad met alle nederlanders. Ze hebben een gewelddadige en achterlijke cultuur, als je me niet gelooft moet je maar naar Van der G kijken.

Ik vind dan ook dat alle nederlanders daarom het land uitgeschopt moeten worden.

( )
briljant! ik neem mijn spreekwoordelijke hoed ervoor af. nu zullen ze hun stellen weer moeten veranderen en moeten zeggen dat al die "linkse rakkers," die de ganse dag dieren lopen te redden enzo, geweldadige moordlustige criminelen zijn die zo spoedig mogelijk uitgezet moeten worden....
Verwijderd
Normaliter vind ik dat soort dingen ook holle frasen. Nu echter is het echt wel ernstiger. De tweede in een aantal jaar die gedood wordt vanwege wat hij zei. Dit is een ontwikkeling die echt zorgwekkend is. En voor een groot deel hoort daar het aanpakken van moslim uitwassen bij.
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:28 :

Kennelijk weet jij precies wat ik denk, dus het heeft geen zin om nog erover te praten.
En als jij goed leest, dan bedoel ik dat ik niks tegen Turken, Marokanen of wat dan ook heb, zolang ze westers georienteerd zijn, en niet het moslim geloof aanhangen.

En jij eerste alinea bevalt me niet echt. Commentaar op mij hebben ok, maar dit zijn geen zaken om aan te halen.
Sommigen mensen moeten direct weer Hitler erbij halen. Die kerel is al 59 jaar dood. En laat hem vooral zo.
Ik vergelijk jou ook niet met een of andere halve zool.
Oud 02-11-2004, 15:37
Verwijderd
Ik wil weten wat er op dat briefje stond.
Splodge
Splodge is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-11-2004 @ 16:36 :
Normaliter vind ik dat soort dingen ook holle frasen. Nu echter is het echt wel ernstiger. De tweede in een aantal jaar die gedood wordt vanwege wat hij zei. Dit is een ontwikkeling die echt zorgwekkend is. En voor een groot deel hoort daar het aanpakken van moslim uitwassen bij.
zou je een simpele ziel als ik eens helder uit kunnen leggen wat er precies bedoeld wordt met uitwassen?
meisje
meisje is offline
Ik vind het belachelijk en walgelijk dat mensen hier durven te zeggen dat moslims westers-georienteerd moeten zijn. Wat een onzin! Alleen het westen is goed?
Oud 02-11-2004, 15:38
aniki
aniki is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-11-2004 @ 16:33 :
Ik erger me dood aan al die mensen die nu op TV zeggen dat de democratie en de vrijheid van meningsuiting nu ineens weg zouden zijn...

Door die dingen te zeggen dragen ze daar zelf aan bij.
yep, selffulfilling prophecy
Oud 02-11-2004, 15:38
meisje
meisje is offline
Citaat:
aniki schreef op 02-11-2004 @ 16:38 :
yep, selffulfilling prophecy
Dat heeft ook vét veel invloed zeg.
Oud 02-11-2004, 15:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik ben echt geschokt.

Laten we proberen om de samenleving niet verder te laten polariseren. Maar juist meer samen te werken, meer te luisteren, meer in overleg te treden...

Ik ben zo geschokt!

Ik vond Theo's vorm vaak niet 'goed'. Was ook lang niet alles met hem eens. Maar bepaalde dingen wel. Maar dan weer niet de manier waarop hij het zei.

Laten we werken aan verspreiding van de waarden van de Verlichting, de Moderniteit. In alle gemeenschappen in Nederland, en wereldwijd... Zodat dit, ooit.... misschien... nooit meer gebeurd!

EMBRACE MODERNITY!
Oud 02-11-2004, 15:39
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Splodge schreef op 02-11-2004 @ 16:32 :
Je bent twintig! Hoe lang denk je dat er hier al moslims zijn? En zou het niet zo kunnen zijn dat er andere factoren zijn (de Islam is immers net als het christendom een vreedzame religie) die voor dit soort gruweldaden zouden kunnen zorgen. Heb je wel eens een moslim in het echt gezien? En als dat zo is, ben je dan snel weg gerend, of heb je misschien wat van die persoon geleerd?

Het spijt me zeer hoor, maar dit soort extreem rechtse, totaal niet onderbouwde kreten van mensen die zich blijkbaar nergens in verdiepen zorgen ervoor dat ik me er soms voor schaam dat ik nederlands ben.
Sorry maar met deze opmerking maak je een fundamentele fout.
De Islam is namelijk niet een vreedzame religie. Sommige moslims zijn wel vredelievend, maar de kern van de Islam wijst geweld niet af. Integendeel, geweld tegen de 'ongelovigen' wordt juist aangemoedigd, het is zelfs de 6e (onofficiële) zuil. Kijk ook eens naar het midden-oosten. Zo'n zelfmoordaanslag in ruil voor 72 gewillige hoeren komt voort uit vredelievendheid.

Ps: moslims zitten hier (in grote getalen) vanaf de jaren '60 toen de gastarbeiders kwamen. Daarvoor kwamen er mensen uit indonesie, maar de meesten daarvan waren niet-moslim.

Regels voor berichten