Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 01:43
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-11-2004 @ 01:04 :
hoe kan een kind bewust zondes begaan? Zou dat eerlijk zijn?
Wha dus ieder kind is standaard moslim omdat ze niet bewust zonden kunnen begaan,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 08:44
Verwijderd
Citaat:
DeathKnight schreef op 01-11-2004 @ 10:24 :
yeah right. klinkt heel nobel maar daar geloof ik dus nix van. Stel je voor dat je kinderen zwaar moslim worden en ook jou doen en laten gaan bekritiseren. Ben je dan nog zo begaan met hun overtuiging?
Nee, begaan niet, als ze dat zelf willen vind ik het o.k., maar ze moeten mij er natuurlijk niet in betrekken. En het zelf willen, enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 09:40
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-11-2004 @ 09:42 :
En wat betreft jouw ouders begrijp ik het helemaal. Ik zou het ook onacceptabel vinden als mijn dochter ineens met een hoofddoek begon te lopen.
Inderdaad.

Ik zou, uit romantisch oogpunt, best in een kerk willen trouwen. Voor mijn part laat ik me dopen, als dat een vereiste is, maar ik zal never nooit niet op zondag naar de kerk gaan.

Ik geloof dat dit een voorwaarde is die door de familie/de vriend gesteld wordt. Ik zou me hard afvragen of je je in een dergelijke wilt trouwens. Ze nemen je nou niet bepaald zoals je bent he?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 10:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 02-11-2004 @ 02:43 :
Wha dus ieder kind is standaard moslim omdat ze niet bewust zonden kunnen begaan,
Het is best logisch vanuit zijn standpunt. De niet moslims begaan daarmee een zonde, maar kinderen kunnen nog niet goed van kwaad onderscheiden en zijn misschien nog niet eens in contact gekomen met de islam. Omdat het anders niet eerlijk zou zijn zijn kinderen dus automatisch moslim.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 15:11
dragonstorm
dragonstorm is offline
Oh.
Mijn.
God.

Dus, je gaat volgens de regels leven van de Islam omdat je vriend het wil? Je gaat in een god geloven omdat je vriendje dat doet?
Denk je niet voor jezelf?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 16:06
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Als hij een vrome moslim zou zijn geweest zou hij niet eens een haram(verboden)relatie met jou zijn aangegaan. Dus een beetje krom dat hij verwacht dat jij wel volledig vroom wordt terwijl hij zelf de meeste regels aan zijn laars lapt. Hij moet zich ook aan jou aanpassen. Van het meisje wordt altijd verwacht dat ze zich aanpast terwijl de jongen volledig zichzelf blijft en alle slechte eigenschappen bedekt onder de mantel 'ja maar zo ben ik opgevoed'.
Oud 02-11-2004, 18:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
dragonstorm schreef op 02-11-2004 @ 16:11 :
Oh.
Mijn.
God.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten