Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 13:52
Verwijderd
mensen denken waarschijnlijk dat ze door meer spiercontracties, ook meer energie verbruiken... maar ja, de powerplate 'doet die contracties' niet jijzelf, dus 't kost geen energie althans niet meer dan de oefeningen normaal zouden doen
Oud 01-11-2004, 15:01
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2004 @ 09:57 :
Je hebt dat blad van mij wat hier enkele post bovenstaat gedownload, en toen deze formules ingevoerd? Dan zou hij 't volgens mij moeten doen
Ja, maar toch doet ie het niet
Oud 01-11-2004, 15:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 01-11-2004 @ 16:01 :
Ja, maar toch doet ie het niet
Jij hebt dan gewoon een stomme computer

Maar nog meer mensen met 't probleem dat ie 't niet doet?
Oud 01-11-2004, 17:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2004 @ 13:22 :
Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag Gothic!
tnx ...

het is alleen slecht voor m'n lijn waar ik steeds minder tevreden over wordt... ik kom altijd aan in de zomervakantie. Daarvoor had ik redelijk mooi buikje, maar wordt nu toch echt te vind ik ... alleen gaat dat niet weg door afvallen
Oud 01-11-2004, 17:45
Verwijderd
Feli Gothic

Powerplate, wat een woord Ik snap niet dat mensen dan denken dat het nut heeft voor ze (als je dus al te zwaar bent) luiheid
Oud 01-11-2004, 18:39
YPrue
YPrue is offline
)
Citaat:
sweetsterretje schreef op 01-11-2004 @ 18:45 :
Feli Gothic

Powerplate, wat een woord Ik snap niet dat mensen dan denken dat het nut heeft voor ze (als je dus al te zwaar bent) luiheid
Ja, dat snap ik ook niet goed: waarom denken mensen dat ze van een trillende plaat waar ze op gaan liggen of kleine oefeningen op doen afvallen? En meestal zijn het toch al mensen die het eerst eens af zouden moeten vallen voordat ze überhaupt op zo'n power plate gaan staan. Daarstraks toen ik weer was gaan fitnessen zag ik ook weer veel mensen op die dingen liggen. Ze zijn gewoon te lui om (fatsoenlijke) oefeningen te doen. (Maar het is wel lachwekkend om te zien. )
Oud 01-11-2004, 19:49
Miracle
Miracle is offline
Bij de makro heb ik een keer op zo'n ding gestaan. Het is écht niet prettig en ik had 's avonds ontzettende last van m'n knieën.

Ik hou het voorlopig bij de hometrainer.
Oud 01-11-2004, 20:04
Mara
Mara is offline
Mijn ouders denken er trouwens aan om een hometrainer o.i.d. te kopen. Ikzelf heb gestemd voor de cross-trainer, is niet al te duur en 't verbrand vet, wat voor ons 't belangrijkste is. Vooral handig omdat ik in de winter minder kan joggen ivm het weer

M'n ouders lijkt dit niks. "Dat is niet wat we nodig hebben" en m'n moeder zei zelfs dat m'n pa misschien dat tellsell ding wil, die 'Total Gym XLi" wat volgens mij helemaal niets doet.

Enig idee hoe ik m'n ouders kan overhalen? Of andere tips voor een middenweg qua apparaat? Of is die XLi misschien een wonderapparaat
Oud 01-11-2004, 20:39
Verwijderd
De total gym is wel goed om sterkere spieren te krijgen, denk ik (je doet eigenlijk gewoon sit-ups, optrekken, squats, elastiektrekken, etc, maar dan beter ondersteund), maar je valt er niet echt makkelijk mee af.
Oud 01-11-2004, 21:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Squats met een apparaat wuhahaha

Nee dat kan echt niet, het is een leuk apparaatje om gewoon fit te blijven maar verder hoef je er niet veel van te verwachten.

Tis imo wel genoeg voor wat jullie hier willen bereiken
Oud 01-11-2004, 21:39
Verwijderd
ja toch? bij de oefening waarbij je je afzet en dan zo omhoogschuift.
Oud 01-11-2004, 22:48
PrimRose
PrimRose is offline
@ MeelFriek: ik heb geen problemen met het invoeren van de formules.

@ Gothic: Gefeliciteerd!

Vandaag voor de eerste keer dus het invulschema van MeelFriek gebruikt:
1256kcal 44,58 eiwit 183 koolhy 39,3vet

Ik woog vanochtend 45,2. D'r is niet zoveel af als de voorgaande 2 weken, maar ik zit op 200gram na op mijn streefgewicht, en heb daarom deze week wat meer gegeten. tGaat dus prima. Het "enige" wat ik hoef te doen is dit de rest van mijn leven vol te houden *grin*. (uiteindelijk wil ik wel meer gaan sporten waardoor ik ook meer kan eten, maar voor de inspanning die ik nu dagelijks heb, is dit prima. Ik eet iedere dag tussen de 1200-1400 kcal, maar nog steeds max. 40gr vet.)
Oud 01-11-2004, 23:15
MightyDuck
MightyDuck is offline

Dát is een squat, die doe je niet met 20kg aan een kabeltje terwijl je op je rug ligt.
Oud 02-11-2004, 00:40
Verwijderd
MDquats kunnen niet met een apparaat? *Ahem* de Smith machine is zeker geen apparaat dan
Maar ik neem aan dat je dat wel wist en dat je het alleen over deze elastiekmachine-dingessen dinges hebt?

Ik heb last van m'n linkerscheen, de grote spier die er over heen loop voelt nu al ongeveer 3 dagen niet lekker aan, het is niet pijnlijk maar het voelt 'stijf' aan het eind van de dag en als ik mn voet verdraait voelt het erg onaangenaam. Ik heb gisteren en vandaag behoorlijk wat aangelopen, kan het daar aanliggen, stijve spier oid?
Oud 02-11-2004, 07:25
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2004 @ 21:04 :
Mijn ouders denken er trouwens aan om een hometrainer o.i.d. te kopen. Ikzelf heb gestemd voor de cross-trainer, is niet al te duur en 't verbrand vet, wat voor ons 't belangrijkste is. Vooral handig omdat ik in de winter minder kan joggen ivm het weer

M'n ouders lijkt dit niks. "Dat is niet wat we nodig hebben" en m'n moeder zei zelfs dat m'n pa misschien dat tellsell ding wil, die 'Total Gym XLi" wat volgens mij helemaal niets doet.
Wat vinden jouw ouders dan 'wat ze nodig hebben' qua apparaat? Wat willen ze bereiken?
Oud 02-11-2004, 11:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 02-11-2004 @ 01:40 :
MDquats kunnen niet met een apparaat? *Ahem* de Smith machine is zeker geen apparaat dan
Maar ik neem aan dat je dat wel wist en dat je het alleen over deze elastiekmachine-dingessen dinges hebt?

You've seen that right

Hoewel ik persoonlijk de smith machine ook waardeloos vind, het is een aardig apparaat maar een squat waarbij je dijen dieper dan paralel met de vloer komen kun je er bijna niet mee zonder je rug gevaarlijk te belasten.

Bij een losse beweging helt de rug + stang iets meer voorover hoe dieper je gaat, bij de smith kan dat niet en word je rug in een gevaarlijke positie gedwongen. Plus dat je niet leert stabiliseren.

Al met al.. ach ik vind dat gewoon een kut machien krijg het dr van aan me rug

Proficiat als jij geen problemen dr bij hebt, no need to change then
Oud 02-11-2004, 12:00
Mara
Mara is offline
Citaat:
YPrue schreef op 02-11-2004 @ 08:25 :
Wat vinden jouw ouders dan 'wat ze nodig hebben' qua apparaat? Wat willen ze bereiken?
Ze zijn er zó ongelofelijk onduidelijk over, heb 't ze geprobeerd te vragen maar krijg geen duidelijk antwoord
Ach, volgens mij komt dat ding niet. Toen ik er naar vroeg kreeg ik "ja dat duurt nog wel even hoor, de dure maanden komen er weer aan" (duur? Waarom? We doen toch nergens aan )
Oud 02-11-2004, 22:34
PrimRose
PrimRose is offline
hmpf, vandaag niet zo goed gedaan. 't Ging goed totdat ik thuiskwam. Heb 8 chocolaatjes en 30 pepernoten gegeten. (die 30 mocht ik, had ik rekening mee gehouden in de loop van de dag) Alleen de chocolaatjes waren niet geplad. Twaren ook nog met caramel en noten....maargoed, twas wel heel lekker, en morgen is er weer een dag, en dan doe ik het wel goed.
Oud 03-11-2004, 03:01
Verwijderd
Het is 11 uur s'avonds, ik heb sinds 8 uur niet gegeten (moest werken ) En ik heb trek! *frustratie* Ik heb zin in chocola en ik ga ei eten...

Ik heb trouwens vandaag alweer, en meer last van m'n scheen. Ik heb er dus bengay op gesmeerd (net zoiets als midalgan) en ik heb vandaag niet gesport en morgen niet, dus ben beniuwd hoe ik me morgen avond voel.
Oud 03-11-2004, 12:23
steefos
steefos is offline
al meer dan een maand op t juiste gewicht. deze week vanwege allerlei SE's niet zo goed ontbeten, maar om half 7 lukt het ook minder goed.
Oud 03-11-2004, 13:57
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 03-11-2004 @ 04:01 :
Het is 11 uur s'avonds, ik heb sinds 8 uur niet gegeten (moest werken ) En ik heb trek! *frustratie* Ik heb zin in chocola en ik ga ei eten...

Ik heb trouwens vandaag alweer, en meer last van m'n scheen. Ik heb er dus bengay op gesmeerd (net zoiets als midalgan) en ik heb vandaag niet gesport en morgen niet, dus ben beniuwd hoe ik me morgen avond voel.

Misschien verkeerde schoenen met hardlopen? weet niet of je daar aan doet verder maar daarvan kan je dacht ik last van je schenen krijgen, tot ontstekingen aan toe. Gewoon spierpijn kan ook hoor, maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn.
Oud 03-11-2004, 16:28
Verwijderd
Ja, ik had eerst andere schoenen, en ik heb deze nieuwe, nou 3 week ongeveer denk ik. M'n oude waren af, en dat waren schoenen die speciaal gemaakt waren voor crosscountry. (OID) En de nieuwe die ik nu heb zijn gewoon normale sportschoenen van Champion, ik heb vroeger altijd steunzolen gehad, en ik heb vrij brede voeten.. mischien heb ik gewoon meer steun nodig dan m'n nieuwe schoen mij biedt. Thanks, had ik zelf nog niet aan gedacht

Ik kan morgen weer naar de sportschool, en ik denk da'k dan ga fietsen ipv lopen.
Oud 03-11-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-11-2004 @ 00:15 :
[afbeelding]

Dát is een squat, die doe je niet met 20kg aan een kabeltje terwijl je op je rug ligt.
je ligt niet per se op je rug op dat ding
en 't komt toch gewoon neer op een kniebuiging, dat kan best op een apparaat
dat die vent op het plaatje nou een gewicht gebruikt bij zn kniebuigingen, tja
Oud 04-11-2004, 17:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ Primrose: als je steeds zo'n moeite hebt met weinig vet eten is het misschien een aanrader om eens vegetarisch 'vlees' te eten. Producten als quorn en tofu bevatten weinig vet maar wel heel veel eiwitten en ik vind het zelf ook heel lekker als afwisseling en ik ben eigenlijk helemaal geen vegetarier maar vlees at ik altijd al zo vaak.
Oud 04-11-2004, 18:08
Mara
Mara is offline
@PrimRose: Waar haal jij eigenlijk al je vet uit? Ik zit zo'n 200-400 kcal hoger dan jij, maar lager in 't aantal gram vet.
Oud 04-11-2004, 19:07
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-11-2004 @ 19:49 :
je ligt niet per se op je rug op dat ding
en 't komt toch gewoon neer op een kniebuiging, dat kan best op een apparaat
dat die vent op het plaatje nou een gewicht gebruikt bij zn kniebuigingen, tja
Nou nee, de belasting bij een squat is anders dan bij een gewicht, met name door de axiale belasting en de hormoon afgifte door de stress die de oefening op het lichaam plaatst.

Plus dat ik me afvraag of zo'n tell sell apparaatje wel voldoende gewicht heeft om een redelijke squat mogelijk te maken

Maargoed, als je het goed voelt en geen 100 reps kunt doen.. dan is het verder oke.
Oud 04-11-2004, 21:34
PrimRose
PrimRose is offline
@ MeelFriek en Daantje

ik haal mijn vet voornamelijk uit het avondeten. Stukje vlees wat in olie of boter gebakken wordt. Zit enorm veel vet in. (zelfs als ik bijv. kip neem, is het erg vet door de olie) Ik heb geen anti-aanbakpan, dus moet het wel met olie of boter gebakken worden.

Verder weet ik het ook niet, ik eet 3 boterhammen per dag. Veelal met appel of geroosterd zonder iets. Vandaag toevallig 48+ kaas. Ik eet veel fruit, groenten en peperkoek, maar daar zit ook weinig vet in.

(oja, deze week wel 2x een tompouce gegeten, maar dat mocht volgesn het 40gram vet en 1200 kcal, dan eet ik de rest van de dag gewoon supergezond, heeeeeeeeeeel veel groente en fruit, bijna geen vet)

(oja, vandaag goed gegaan:
1 geroosterde boterham
1 plak peperkoek

2 boterhammen met kaas en tomaat
125 gram witte druiven

1 appel
2 cafe noirtjes

2 borden chicken tonight, rijst en kip

totaal: 1032 kcal, 51 eiwit, 177 koolh en 14 gram vet)

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 21:42.
Oud 04-11-2004, 21:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
PrimRose schreef op 04-11-2004 @ 22:34 :
@ MeelFriek en Daantje

ik haal mijn vet voornamelijk uit het avondeten. Stukje vlees wat in olie of boter gebakken wordt. Zit enorm veel vet in. (zelfs als ik bijv. kip neem, is het erg vet door de olie) Ik heb geen anti-aanbakpan, dus moet het wel met olie of boter gebakken worden.

Verder weet ik het ook niet, ik eet 3 boterhammen per dag. Veelal met appel of geroosterd zonder iets. Vandaag toevallig 48+ kaas. Ik eet veel fruit, groenten en peperkoek, maar daar zit ook weinig vet in.

(oja, deze week wel 2x een tompouce gegeten, maar dat mocht volgesn het 40gram vet en 1200 kcal, dan eet ik de rest van de dag gewoon supergezond, heeeeeeeeeeel veel groente en fruit, bijna geen vet)

(oja, vandaag goed gegaan:
1 geroosterde boterham
1 plak peperkoek

2 boterhammen met kaas en tomaat
125 gram witte druiven

1 appel
2 cafe noirtjes

2 borden chicken tonight, rijst en kip

totaal: 1032 kcal, 51 eiwit, 177 koolh en 14 gram vet)
Hoe bereken je die olie dan? De hoeveelheid die je in de pan doet? Want je moet bedenken dat je daar niet alles van gebruikt.

Ik vind 1032kcal wel erg weinig, zelfs voor iemand van jouw lengte. Als je nou 's tenminste 1 boterham meer eet?
Oud 04-11-2004, 22:09
PrimRose
PrimRose is offline
olie bereken in idd als 1 eetlepel per persoon. Das misschien een beetje veel ja.

Ik zal eens idd 1 boterham meer eten, (2 bij het ontbijt, heb meestal om 11.00 al weer honger terwijl ik pas om 8.30 ontbijt)

Morgen heb ik een hawaiischotel, best gezond: 382,5 kcal, 13,5gr eiwit, 72 gr kool en 2,25gr vet. Dus als ik me aan mijn "niet snoepen" regel houd, zou ik het heel goed doen, denk ik.
Oud 05-11-2004, 04:59
Verwijderd
Ook gefeliciteerd meelfriek
Oud 05-11-2004, 09:04
PrimRose
PrimRose is offline
Gefeliciteerd MeelFriek!
Gefeliciteerd Leonoor!
Gefeliciteerd Storm! (= Leonoor hoor ik net op de kantine)

(sjeesh, ik kan blijven editen...)

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 09:56.
Oud 05-11-2004, 09:40
Storm
Storm is offline
Gefeliciteerd MeelFriek!
Oud 05-11-2004, 10:38
Mara
Mara is offline
Dank jullie allemaal
Straks met vrienden taart eten, traditie. Neem een heel klein stukje, op je eigen verjaardag moet 't kunnen vind ik. Andere verjaardagen weiger ik altijd, maar nu neem ik gewoon!
Oud 05-11-2004, 11:05
PrimRose
PrimRose is offline
taart op je eigen verjaardag is gewoon idd rustig aan doen. Dan kan het best voor een keertje
Oud 05-11-2004, 14:45
J3s
J3s is offline
@ Meelfriek en Leonoor: Congratulations!!
Oud 05-11-2004, 15:15
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Meelfriek en Leonoor, gefeliciteerd!!!
Oud 05-11-2004, 16:37
Verwijderd
Gefeliciteert Meelfriek en Leonoor
Oud 05-11-2004, 16:53
Verwijderd
Leonoor nog niet eens gezien, ook gefeliciteerd dan maar

Ik ben nog steeds niet meer afgevallen, na drie week was ik op de weegschaal vandaag 400 gram minder, en volgens het meetlint heb ik op mn buik en heupen en benen 2-3 cm's verloren (ik weet de preciese getallen niet meer) Nou hopen dat ik niet stieum het meetlint te strak aangetrokken heb ofzo, twas vandaag meet/weeg dag voor mij.
Oud 05-11-2004, 17:16
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-11-2004 @ 16:15 :
Meelfriek en Leonoor, gefeliciteerd!!!
Oud 05-11-2004, 17:23
Verwijderd
Gefeliciteerd Leonoor en Meelfriek

Oud 07-11-2004, 10:30
Mara
Mara is offline
Leuk, verjaardag. Vooral als je je de volgende dag hartstikke beroerd voelt

Niks bijzonders gedaan, wel stukje taart gehad, stukje kaas, dat soort dingen, maar alles met mate. Geen alcohol (ik drink nauwelijks, alleen als ik uitga soms 1 of 2 glazen), maar werd zaterdagochtend ziek wakker. Zat er de hele week al aan te komen eigenlijk.

Gister dus niet echt goed gegeten. 2 Boterhammen, een beetje avondeten en wat fruit. Meer kreeg ik niet naar binnen.

Vandaag tot nu toe 2 boterhammen, glas sap en een mandarijn. Ik zie wel wat ik naar binnenkrijg.
Oud 07-11-2004, 13:18
Verwijderd
(dat tell sell ding heeft geen eigen gewicht, nouja heeft-ie natuurlijk wel, maar als gewicht gebruik je je eigen gewicht, minimaal 6 en maximaal 70 % ervan... maargoed, het ging mij ook niet precies over welke oefeningen je op dat ding doet maar meer om het feit dat je er spieroefeningen op kan doen maar niet echt cardio )
Oud 07-11-2004, 13:25
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2004 @ 11:30 :
Leuk, verjaardag. Vooral als je je de volgende dag hartstikke beroerd voelt

Niks bijzonders gedaan, wel stukje taart gehad, stukje kaas, dat soort dingen, maar alles met mate. Geen alcohol (ik drink nauwelijks, alleen als ik uitga soms 1 of 2 glazen), maar werd zaterdagochtend ziek wakker. Zat er de hele week al aan te komen eigenlijk.

Gister dus niet echt goed gegeten. 2 Boterhammen, een beetje avondeten en wat fruit. Meer kreeg ik niet naar binnen.

Vandaag tot nu toe 2 boterhammen, glas sap en een mandarijn. Ik zie wel wat ik naar binnenkrijg.
Als je ziek bent is het niet erg als je weinig eet... Je moet het niet gaan forceren oid..
Oud 07-11-2004, 14:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
dreen schreef op 07-11-2004 @ 14:25 :
Als je ziek bent is het niet erg als je weinig eet... Je moet het niet gaan forceren oid..
Weet ik, daarom doe ik 't rustig aan. Heb net 2 eieren erbij gegeten, en vanavond nog avondeten. Ben verder ook inactief (zitten en liggen ) dus 't maakt weinig uit.
Oud 07-11-2004, 17:53
Gothic
Gothic is offline
zo´n 4 uur cup a soep ding, kun je dat rekenen als een avondmaal of is dat te weinig, stel dat je dat 1 avond in de week eet?
Oud 07-11-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2004 @ 18:53 :
zo´n 4 uur cup a soep ding, kun je dat rekenen als een avondmaal of is dat te weinig, stel dat je dat 1 avond in de week eet?
dat is te weinig, in een zakje cupasoup zit minder dan 100 kcal (en bovendien vrijwel geen eiwit, vitaminen en vaak helemaal geen vetten en die heb je ook nodig)
Oud 07-11-2004, 18:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-11-2004 @ 18:53 :
Ik eet dat vaak als avondeten als ik 's middags al warm gegeten heb maar dan eet ik er ook nog twee boterhammen bij en vaak iets van fruit en een yoghurtje.
Oud 07-11-2004, 18:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2004 @ 19:08 :
Ik eet dat vaak als avondeten als ik 's middags al warm gegeten heb maar dan eet ik er ook nog twee boterhammen bij en vaak iets van fruit en een yoghurtje.
Dan kan 't inderdaad wel
Oud 07-11-2004, 18:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-11-2004 @ 19:08 :
met brood erbij kan dan wel ja... als we soep eten, eten we er altijd brood bij
Oud 07-11-2004, 18:45
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-11-2004 @ 19:02 :
dat is te weinig, in een zakje cupasoup zit minder dan 100 kcal (en bovendien vrijwel geen eiwit, vitaminen en vaak helemaal geen vetten en die heb je ook nodig)
Nou ik denk dat er nog niet eens 40kcal in zit eigenlijk Geloof dat 1 zakje uit kwam op 13kcal.

Damn mensen leer dat nou eens, kijk naar de voedingswaarde, niet naar de omvang!

Regels voor berichten