Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 21:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 22:15 :
Och, ik zal ook nergens beweren dat Theo van Gogh deze situatie met dit als uitbarsting niet zelf in de hand heeft gewerkt. Maar dat is iets anders dan het 'verdiend' hebben en als jij moet glimlachen omdat iemand vermoord is vanwege gebruik van uitdrukkingen die - geef ik toe - kwetsend zijn, dan kan ik alleen maar concluderen dat jij geen normaal wereldbeeld hebt.
amen
Oud 04-11-2004, 21:17
Oakleaf
Oakleaf is offline
Wat is tegenwoordig nog een "normaal" wereldbeeld.
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 22:12 :
Laat ik duidelijk stellen dat ik tegen het doden van mensen ongeacht wat hij zegt. Maar ik kan moeilijk ontkennen dat ik wanneer een preek van Theo hoor waarin hij de woorden kinderverkrachter, geitenneuker, baardapen etc gebruikt, mijn glimlach kan onderdrukken vanwege het feit dat het geitje vermoord is.
moet je erom gaan janken dan?

het gaat er gewoon om dat iemand nooit vermoord mag worden. als ik een extremistische moslim, jood, nazi of whatever tegenkom schiet ik hem toch ook niet dood en snij zijn keel open en laat een briefje achter.

en dit is voor veel nederlanders alleen maar een bevesteging. nog dommer.
Verwijderd
Citaat:
Oakleaf schreef op 04-11-2004 @ 22:17 :
Wat is tegenwoordig nog een "normaal" wereldbeeld.
Het is natuurlijk subjectief, maar onder 'normaal' versta ik hier even de norm dat je iemand, ongeacht de uitlatingen die hij doet, niet vermoordt. Lichamelijk geweld staat gewoon niet gelijk aan verbaal geweld. Punt.
Oud 04-11-2004, 21:18
Oakleaf
Oakleaf is offline
Ben ik het mee eens maar helaas word dat wereldbeeld steeds minder gedeeld door de rest van de wereld.
Oud 04-11-2004, 21:20
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
nare man schreef op 04-11-2004 @ 22:15 :
Och, ik zal ook nergens beweren dat Theo van Gogh deze situatie met dit als uitbarsting niet zelf in de hand heeft gewerkt. Maar dat is iets anders dan het 'verdiend' hebben en als jij moet glimlachen omdat iemand vermoord is vanwege gebruik van uitdrukkingen die - geef ik toe - kwetsend zijn, dan kan ik alleen maar concluderen dat jij geen normaal wereldbeeld hebt.
Vind zelf van niet. Ik heb ook zo mijn duistere momentopnamen waarbij de emotie zegeviert over de ratio. Maar dat wil niet zeggen dat hij het 'verdiend' heeft om vermoord te worden.
Oud 04-11-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-11-2004 @ 22:20 :
Vind zelf van niet. Ik heb ook zo mijn duistere momentopnamen waarbij de emotie zegeviert over de ratio. Maar dat wil niet zeggen dat hij het 'verdiend' heeft om vermoord te worden.
Gelukkig maar. Dan zullen we dit maar wijten aan een emotioneel moment.
Oud 04-11-2004, 21:25
Global
Global is offline
Citaat:
thaant schreef op 04-11-2004 @ 12:22 :
Jij bent echt niet wijs he?! ook al is "die gozer" grof geweest, dat geeft een of andere moslim nog niet het recht om hem te vermoorden. Hij heeft nu alleen maar toegegeven aan de uitspraken van "die gozer". Hierdoor zijn de vooroordelen van veel Nederlanders alleen maar bevestigd! En wat bedoel je met dat het tegenwoordig in is om na te apen?
wtf..als iemand niet huilt omdat theo dood is is hij gelijk blij dat hij is vermoord.

hij zegt toch nergens dat hij dat goed keurd?

ik bedoel zulke reacties heb ik 1000 keer gelezen..

en wat is Tiswah?
Oud 04-11-2004, 21:25
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 04-11-2004 @ 22:17 :
moet je erom gaan janken dan?

het gaat er gewoon om dat iemand nooit vermoord mag worden. als ik een extremistische moslim, jood, nazi of whatever tegenkom schiet ik hem toch ook niet dood en snij zijn keel open en laat een briefje achter.

en dit is voor veel nederlanders alleen maar een bevesteging. nog dommer.
Janken? Nee, eerder boos worden.

Ik zeg niet dat het oke is om hem de keel door te snijden. Wel krijgt zo'n daad bij mij een gevoel van goedkeuring omdat ik me eventjes laat gaan op het moment dat ik weer die bloemrijke namen die hij voor moslims gebruikt hoor. Maar dat is wat anders dan de daad werkelijk goedkeuren met je volle verstand.
Oud 04-11-2004, 21:34
Global
Global is offline
brief op lichaam van gogh was voor hirshi ali
is dat zo?
Oud 04-11-2004, 21:35
naam onbekend
naam onbekend is offline
Geen idee. Ik weet nog steeds niet wat er überhaupt opstond. Iemand die dat wel weet?
Oud 04-11-2004, 21:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Global schreef op 04-11-2004 @ 22:34 :
brief op lichaam van gogh was voor hirshi ali
is dat zo?
ja dat klopt

AT5 had het er uitgebreid over.

Op hun website:

Brief op lijk Van Gogh gepubliceerd
Ministers Donner en Remkes hebben donderdagavond de inhoud van de brief die verdachte Mohamed B. op het lichaam van Van Gogh achterliet, gepubliceerd.
De brief is een diricte doodsbedreiging aan het adres van VVD-kamerlid Hirsi Ali. Het taalgebruik in de brief liegt er niet om. Het is volgens minister Donner "een extreme uitiag ven islamitische ideologie. De vijanden van de islam moeten vrezen voor hun leven. " j Ook de brief die de verdachte zelf bij zich had is gepubliceerd. Die heeft volgens Donner het karakter van een afscheidsbrief: een martelaar die vol overgave sterft voor zijn geloof.
Oud 04-11-2004, 21:43
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hirsi kan maar beter terug gaan naar haar land
Tsjah wat moet je er van denken/zeggen...
Oud 04-11-2004, 21:43
Gatara
Gatara is offline
en omdat je persoon A met de dood bedreigt, vermoord je persoon B.

logisch

Oud 04-11-2004, 21:44
Global
Global is offline
mja. misschien over 911 dagen hirsi ali
Oud 04-11-2004, 21:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Global schreef op 04-11-2004 @ 22:44 :
mja. misschien over 911 dagen hirsi ali
ach man
hirsi ali zit dan al lang onder een andere naam elders op de wereld
Oud 04-11-2004, 21:46
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Airsi Hali
Oud 04-11-2004, 21:47
Global
Global is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 22:45 :
ach man
hirsi ali zit dan al lang onder een andere naam elders op de wereld
hoop ik
Oud 04-11-2004, 21:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Global schreef op 04-11-2004 @ 22:47 :
hoop ik
ik hoop het niet.

hoewel ik haar aanpak meer afkeurde dan goedkeurde (behalve dan die laatste film) is het achterlijk als het zover moet komen.
Oud 04-11-2004, 21:48
Gatara
Gatara is offline
Brieven Van Gogh openbaar gemaakt

Uitgegeven: 4 november 2004 22:18
Laatst gewijzigd: 4 november 2004 22:44
DEN HAAG - De brief die de moordenaar van filmmaker Theo van Gogh achterliet op zijn slachtoffer, was gericht aan het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali. Dat hebben de ministers Donner van Justitie en Remkes van Binnenlandse Zaken donderdagavond bekendgemaakt.

De andere brief die de verdachte, Mohamed B., zelf bij zich had, had volgens Donner alle kenmerken van een afscheidsbrief. Daaruit bleek dat hij bereid was te sterven voor zijn ideaal. Donner noemt de brieven verontrustend en zeer ernstig.

"De brieven geven uiting aan een extreme religieuze ideologie, waarbij vijanden van de islam moeten vrezen voor hun leven." Het kabinet heeft besloten de documenten bij wijze van hoge uitzondering vrij te geven, wegens de maatschappelijke implicaties en de inhoud.

Ongehoord

De advocaat van Mohamed B., Peter Plasman, vindt de openbaarmaking van de brief die is achtergelaten op het stoffelijk overschot van de vermoorde Theo van Gogh "ongehoord". De raadsman begrijpt dat "iedereen" wil weten wat er in de brief staat, maar de openbaarmaking ervan staat wat hem betreft op zeer gespannen voet met de beginselen van een goede procesorde.

Plasman beschikt zelf niet over de brief en kan er dus niets over zeggen. Hij heeft goede gronden om aan te nemen dat het document ook nog niet in het bezit is van de rechter-commissaris. Plasman: "Donner zegt dat het hier gaat om een heel bijzondere zaak. Dat is zo. Maar juist in zo'n uitzonderlijke zaak moet de kwaliteit van ons rechtsstelsel blijken. Juist in zo'n zaak, waar zo enorm veel druk op staat . Het feit dat dat anders loopt, vind ik zeer verontrustend. Onder druk van de politiek worden alle stations zonder pardon gepasseerd."

Inhoudelijk kan en mag Plasman niets over de zaak zeggen, omdat zijn cliënt in zogeheten beperkingen zit. Dat betekent dat Mohamed B. geen enkel contact met de buitenwereld kan hebben, behalve met zijn raadsman. Plasman mag op zijn beurt niet met de buitenwereld over de zaak communiceren.
nu.nl
Oud 04-11-2004, 22:25
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Dit is echt heavy.

Laten we hopen dat er verder geen slachtoffers vallen van deze fanatici, het is echt ongehoord dat deze "mensen" denken te kunnen en mogen bepalen wat in ons land geoorloofd is. Die barbaren moet echt zo snel mogelijk het land uit of de gevangenis in.
Oud 04-11-2004, 22:48
Chimera
Chimera is offline
Jezus, dit is wel heel erg hoor. Een duidelijk signaal naar iedereen die 't ook maar in z'n hoofd haalt de Islam te 'beledigen'.
Oud 04-11-2004, 23:00
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-11-2004 @ 22:48 :
Brieven Van Gogh openbaar gemaakt

Ongehoord

De advocaat van Mohamed B., Peter Plasman, vindt de openbaarmaking van de brief die is achtergelaten op het stoffelijk overschot van de vermoorde Theo van Gogh "ongehoord". De raadsman begrijpt dat "iedereen" wil weten wat er in de brief staat, maar de openbaarmaking ervan staat wat hem betreft op zeer gespannen voet met de beginselen van een goede procesorde.

Plasman beschikt zelf niet over de brief en kan er dus niets over zeggen. Hij heeft goede gronden om aan te nemen dat het document ook nog niet in het bezit is van de rechter-commissaris. Plasman: "Donner zegt dat het hier gaat om een heel bijzondere zaak. Dat is zo. Maar juist in zo'n uitzonderlijke zaak moet de kwaliteit van ons rechtsstelsel blijken. Juist in zo'n zaak, waar zo enorm veel druk op staat . Het feit dat dat anders loopt, vind ik zeer verontrustend. Onder druk van de politiek worden alle stations zonder pardon gepasseerd."

Inhoudelijk kan en mag Plasman niets over de zaak zeggen, omdat zijn cliënt in zogeheten beperkingen zit. Dat betekent dat Mohamed B. geen enkel contact met de buitenwereld kan hebben, behalve met zijn raadsman. Plasman mag op zijn beurt niet met de buitenwereld over de zaak communiceren.
nu.nl
Ik vind dat ie wel gelijk heeft. Ok, ik wil ook wel graag weten wat er in die brief staat en waarschijnlijk velen met mij. Maar Plasman mag niks over die zaak zeggen en Mohamed B. mag ook geen contact hebben met wie dan ook. Dan vind ik het nogal raar om die brief naar buiten te brengen, als PLasman en de dader zich er in feite niet tegen kunnen 'verweren', omdat ze er niks over mogen zeggen. Dan zou het dus zo kunnen zijn dat die inhoud bekend is, dat Plasman er in een tv programma naar wordt gevraagd, dat er vanalles wordt gevraagd en over wordt gezegd, en dat hij daar niks op terug kan zeggen. Dat is natuurlijk idioot. Bovendien is die brief onderdeel van de hele zaak, en ik vind dat wat voor feiten dan ook over de zaak, zoveel mogelijk binnenskamers moeten worden gehouden. Iig voorlopig, want er is nu nog veels te weinig bekend om er zinnige uitspraken over te doen.
Oud 04-11-2004, 23:16
Gatara
Gatara is offline
"De boemerang zal uw lot bezegelen"

Schokkend en opvallend is dat in de brieven van Mohamed B. de naam van Theo van Gogh niet een keer genoemd wordt.
Wel staat er: "Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen te doen opleggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen vallen. " "U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen. "
"Wat vindt u ervan dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?"
www.at5.nl
Oud 05-11-2004, 00:33
bamiPoep
bamiPoep is offline
-met alle respect, fok theo v gogh, hij heeft het over zichzelf uitgeroepen toch, hij zag het zelf ook aankomen...(lees: ik ben het niet eens met hem...) boontje komt om zn loontje, jeweet

-meningsuiting, oke. bijv: ik ben het oneens met de islam omdat blablabala. dus niet: al die geitenneukers die geloven in de varkensgod Allah en zijn ppedo Mohammed blablabla.
vrijheids van meningsuiting, is cool. maar mag je met vrijheid van meningsuiting anderen grof te beledigen en in hun ziel te raken?

-het is toch raar dat theo poep over islam mag praten, maar je bijv geen leuzen mag roepen als 'hamas hamas temmink aant gas' of 'sylvie is een hoerrrrr'

-toen theo leefde, vond iedereen hem kut en had zware kritiek op hem, het gaat dus niet alleen moslims of joden of whatever. en nu hij dood is gaat iedereen aan zn pik zuigen. 'ow maar hij had een mening blabalbal', gaan mensen daar naar zoeken. doe normaal bitches

even over moslims, er zijn meer dan een miljoen moslims in NL en daarvan zijn er 10/15%? fundamentalist, die verneuken het voor de goed moslims. want ik geloof niet dat er een geloof is die gebasseerd is op mensen dood maken...

vind ook dat nederlanders meten met 2 maten,
als allochtonen iets negatiefs doen word het gewoon extra uitgelicht en als het positief is, is het lekker nederlands. bijv. mia audina (die in indo geboren is), die is lekker nederlands, yousouf, die in NL geboren is steekt huis in de fik, dan is het een marokaan.

en verder, de beeldvorming over marokkanen was al slecht. waarom zouden ze hun best doen om de beeldvorming bij de rest van de samenleving positiever te maken. beetje slaafse houding eigenlijk.
nog ff voorbeeldje (kan toch niet slapen)
die marokanen die mensjes in diamantbuurt eruit schoppen, die krijgen een buurthuis. maar de tokkies schoppen hun buren eruit en steken huiis inde fik blabalab die verdienen 4000euro op een avond + huis+ dat ze op tv komen.
Oud 05-11-2004, 01:42
Kurogane
Kurogane is offline

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 02:04.
Oud 05-11-2004, 02:49
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 05-11-2004 @ 01:33 :
-met alle respect, fok theo v gogh, hij heeft het over zichzelf uitgeroepen toch, hij zag het zelf ook aankomen...(lees: ik ben het niet eens met hem...) boontje komt om zn loontje, jeweet

morgen jij dood, aangezien ik het niet met je eens ben. Vind je dat terecht?

-meningsuiting, oke. bijv: ik ben het oneens met de islam omdat blablabala. dus niet: al die geitenneukers die geloven in de varkensgod Allah en zijn ppedo Mohammed blablabla.
vrijheids van meningsuiting, is cool. maar mag je met vrijheid van meningsuiting anderen grof te beledigen en in hun ziel te raken?

Ja dat mag, zolang het binnen de wet blijft. Zodra Theo van Gogh de wet zou overtreden werd hij voor het gerecht gesleept door onder andere moslimorganisaties; andere uitspraken zijn dus gelegitimeerd.

-het is toch raar dat theo poep over islam mag praten, maar je bijv geen leuzen mag roepen als 'hamas hamas temmink aant gas' of 'sylvie is een hoerrrrr'

Dat jij het verschil niet ziet, is meer een constatering dan een algemeen feit, waaraan we beter onze conlusies kunnen trekken.

-toen theo leefde, vond iedereen hem kut en had zware kritiek op hem, het gaat dus niet alleen moslims of joden of whatever. en nu hij dood is gaat iedereen aan zn pik zuigen. 'ow maar hij had een mening blabalbal', gaan mensen daar naar zoeken. doe normaal bitches

Niet iedereen vond hem kut. Het zou je beredenering sieren als je niet een hoop gelul ertussen plaatst, zodat mensen daar tegenin kunnen gaan. Het maakt je verhaal niet veel sterker in ieder geval..

even over moslims, er zijn meer dan een miljoen moslims in NL en daarvan zijn er 10/15%? fundamentalist, die verneuken het voor de goed moslims. want ik geloof niet dat er een geloof is die gebasseerd is op mensen dood maken...

vind ook dat nederlanders meten met 2 maten,
als allochtonen iets negatiefs doen word het gewoon extra uitgelicht en als het positief is, is het lekker nederlands. bijv. mia audina (die in indo geboren is), die is lekker nederlands, yousouf, die in NL geboren is steekt huis in de fik, dan is het een marokaan.

en verder, de beeldvorming over marokkanen was al slecht. waarom zouden ze hun best doen om de beeldvorming bij de rest van de samenleving positiever te maken. beetje slaafse houding eigenlijk.
nog ff voorbeeldje (kan toch niet slapen)
die marokanen die mensjes in diamantbuurt eruit schoppen, die krijgen een buurthuis. maar de tokkies schoppen hun buren eruit en steken huiis inde fik blabalab die verdienen 4000euro op een avond + huis+ dat ze op tv komen.
Oud 05-11-2004, 06:11
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Dus met andere woorden: als hij zegt wat hij denkt en ze doen de zielige moslims een beetje pijn, dan vind jij het aanvaardbaar?
Nou ja zeg! En hou ook alsjeblieft op met dat geknuffel.

Off-topic: Hoofdletters.

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 06:22.
Oud 05-11-2004, 06:27
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Brief van Mohammed B. aan Hirsi Ali

Gepubliceerd op vrijdag 05 november 2004

Hieronder volgt de letterlijke tekst van de brief die de verdachte van de moord bij het lichaam van Theo van Gogh achterliet, gericht aan Ayaan Hirsi Ali.

OPEN BRIEF AAN HIRSHI ALI

In Naam van Allah de BaRmhartige, de Genadevolle.

Vrede en zegeningen op de Emir van de Mujahideen, de lachende doder Mohammed Rasoeloe Allah (Sala Allaho alaihie wa Sallam), zijn familie en metgezellen en degenen die hen oprecht volgen tot aan de Dag des Oordeels.

Er is geen agressie behalve tegen de agressors.

Het volgende:

Vrede en zegeningen op ieder die de Leiding volgt.

Dit is een open brief aan een ongelovig fundamentalist, Ayaan Hirshi Ali, van de Thaghoet partij VVD.

Geachte mevrouw Hirshi Ali,

Sinds uw aantreden in de politieKe arena van Nederland bent u constant bezig om de Moslims en de Islam te erroriseren met uw uitlatingen. U bent hiermee niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die zich hebben aangesloten bij de kruistocht tegen de Islam.

U heeft met uw afvalligheid niet alleen de Waarheid de rug toegekeerd, maar u marcheert ook nog eens langs de ranken van de soldaten van het kwaad. U steekt uw vijandigheid tegen de Islam niet onder stoelen of banken en hiervoor bent u door uw meesters beloond met een zetel in het parlement. Zij hebben in u een medestander gevonden in hun kruistocht tegen de Islam en de Moslims. Een medestander die hen alle ''kruit'' aanreikt zodat zij hun handen niet zelf vuil hoeven te maken. Aangezien u verblindt bent door de brandende ongelovigheid die in uw woedt, bent u niet in staat om in te zien dat uw slechts een instrument bent van de ware vijanden van de Islam.

U wordt gebruikt om allerlei vijandigheden over de Islam en de meest edele mens, Mohammed Rasoeloe Alla (Salla Allaho aleihie wa Sallam), uit te spuien. Dit alles mevrouw Hirshi Ali neem ik u niet kwalijk, als soldaat van het kwaad doet u slechts uw werk. Het feit dat u zo openlijk uw kwaad uit kunt spuien is niet aan uzelf te danken, maar aan de Islamitische Ummah. Zij heeft haar taak van verzetten tegen het onrecht en het kwaad laten liggen en ligt haar roes uit te slapen. Al uw vijandelijkheden tegen de Islam is dus alleen de Islamitische Ummah kwalijk te nemen.

Deze brief is Insha Allah een poging om uw kwaad voor eens en altijd het zwijgen op te doen leggen. Deze geschreven woorden zullen Insha Allah uw masker doen laten vallen.

Ik zou graag willen beginnen bij uw onlangs opgegooide voorstel om de Moslims te screenen op hun ideologie bij sollicitaties.

Uw voorstel is zeer interessant, temeer daar de invoering hiervan het rotte gezicht van uw politieke meesters tevoorschijn laat komen (wanneer het natuurlijk eerlijk op hen zou worden getoetst en zij openlijk hun ware ideologie kenbaar maken).
Het is een feit dat de Nederlandse politiek gedomineerd wordt door vele Joden die een produkt zijn van de Talmud
leerinstellingen; zo ook uw politieke partijgenoten.

Aangezien u altijd ''de hand in eigen boezem'' propageert, zullen we dus uw voorstel in uw eigen politieke omgeving toetsen. Dezelfde politiek die met haar beleid zich heeft aangesloten bij het terrorisme tegen de Islam en Moslims.
Ik zou u graag de volgende vragen willen stellen:

Wat vindt u van het feit dat van Aartsen een ideologie aanhangt waarin niet-Joden als niet-mensen worden gezien ?

Baba Mezie 114a-114b: Alleen Joden zijn mensen (''Alleen jullie zijn mensen genoemd''). Zie ook Kerlthoth 6b ondr sub-kop (''Oll of anointing'') en Barakath 56a, waarin Gentile (niet-Joden) vrouwen dieren worden genoemd ('vrouwtjes-ezels'').
Yebamoth 92a: Alle Gentile kinderen zijn dieren.

Wat vindt u van het feit dat er een burgemeester in Amsterdam aan het roer staat, die een ideologie aanhangt waarin Joden tegen niet-Joden mogen liegen?

Baba Kamma 113a: Joden mogen leugens (''listen'') gebruiken om een Gentile te misleiden.

Wat vindt u van het feit dat u deeluitmaakt van een regering die de Staat steunt met een ideologie dat genocide bepleit?

Sofarim 15, regel 10 (Minor Tarcctates): Dit is de uitspraak van rabbijn Simom ben Yohai: Tod shebe goyyim herog (''Zelfs de beste van de Gentiles zouden gedood moeten worden'').

Aangezien u een voorvechtster bent voor gelijke rechten, zult u waarschijnlijk (nadat deze kennis tot u is gekomen) bij uw Joodse meesters in de kamer pleiten om de leerstellingen van de Talmud te verwerpen. U zult er waarschijnlijk ook meteen werk van maken om dit ook bij de Joodse gemeenschap van Nederland te bepleiten.

Uw optreden verraadt zo nu en dan uw laffe moed waarmee u aandacht vraagt vooor uw strijdt. Zo heeft u de laffe moed gehad om Islamitische kinderen op school te vragen om een keuze te maken tussen hun Schepper en de grondwet.
Het antwoord van deze jonge reine zielen heeft u meteen gebruikt om argumenten te bedenken om uw kruistocht te rechtvaardigen. U heeft met al deze vijandelijkheden een boemerang losgelaten en u weet dat het slechts een kwestie van tijd is voordat deze boemerang uw lot zal bezegelen.

U krijgt de kans echter, mevrouw Hirshi Ali, om uw gelijk voor eens en altijd in de bladzijdes in te kerven:

Er is één zekerheid in het hele bestaan van de schepping; en dat is dat alles zijn einde kent. Een kind dat ter wereld komt en met zijn eerste levenskreten zijn aanwezigheid in dit universum vult, zal uiteindelijk met een doodskreet deze wereld verlaten. Een grasspriet die uit de donkere aarde zijn kop opsteekt en die vervolgens door het zonlicht wordt gestreeld en door het neervallende regen wordt gevoed, zal uiteindelijk verwelken en tot stof vergaan.

De dood. mevrouw Hirshi Ali, is het gemeenschappelijke thema van alles wat bestaat. U, ik en de rest van de schepping kunnen ons niet aan deze waarheid loskoppelen.

Er zal een Dag komen waarop de ene ziel de andere ziel niets kan baten. Een Dag dat gepaard gaat met verschrikkelijk martellingen en kwellingen. Een Dag dat de onrechtvaardigen afschuwelijke kreten uit hun longen persen. Kreten, mevrouw Hirshi Ali, die rillingen over iemands rug zullen veroorzaken; dat de haren op de hoofden rechtovereind doet staan. Mensen zullen dronken worden gezien (van angst) terwijl zij niet dronken zijn. ANGST zal op die Grote Dag de
atmosfeer vullen:

Wanneer de zon opgerold wordt.
En wanneer de sterren vallen.
En wanneer de bergen bewogen worden.
En wanneer de drachtige kamelen achtergelaten worden.
En wanneer de zeeën tot koken gebracht worden.
En wanneer de zielen verenigd worden.
En wanneer het levend begraven meisje ondervraagd wordt.
Voor welke zonde zij gedood werd.
En wanneer de bladen opengeslagen worden.
En wanneer de hemel afgestroopt wordt.
En wanneer de Djahim (de Hel) ontstoken wordt.
En wanneer het Paradijs nabij gebracht wordt.
Dan weet een ziel wat zij verricht heeft. (81:1-14)

Op die Dag vlucht de mens van zijn broeder.
En van zijn moeder en zijn vader.
En van zijn vrouw en zijn kinderen.
Een ieder van hen zal op die Dag een bezigheid hebben die hem
genoeg is.
Gezichten (van de ongelovigen) zullen op die Dag met stof bedekt
zijn.
En een duisternis zal hen omhullen.
Zij zijn degenen die de zondige ongelovigen zijn (80:34-42)

U als ongelovige extremist gelooft natuurlijk niet in de bovenstaande beschreven scène. Voor u is het bovenstaande slechts een verzonnen dramatisch stukje uit een Boek zoals velen. En toch, mevrouw Hirshi Ali, durf ik mijn leven ervoor te wagen om te beweren dat het ANGSTZWEET u uitbreekt wanneer u dit leest.

U, als ongelovige fundamentalist, gelooft natuurlijk dat er geen Oppermacht is die het hele universum bestuurt. U gelooft niet dat uw hart, waarmee u de waarheid verwerpt, vóór elke tik toestemming moet vragen aan deze Oppermacht om te kloppen.
U gelooft niet dat uw tong waarmee u de Leiding van deze Oppermacht
ontkent onderhevig is aan Zijn wetten.
U gelooft niet dat leven en dood door deze Oppermacht wordt
geschonken.

Als u daadwerkelijk in dit alles gelooft, dan moet de volgende uitdaging voor u geen belemmering zijn.

Ik daag u met deze brief dan ook uit om uw gelijk te bewijzen. U hoeft er niet veel voor te doen:

Mevrouw Hirshi Ali: WENST de DOOD als u werkelijk van uw gelijk OVERTUIGD bent.

Neemt u deze uitdaging niet aan; weet dan dat mijn Meester, de Meest verhevene, u heeft ontmasterd als een onrechtpleegster.

'Wenst dan de dood, als jullie waarachtig zijn.' Maar zij zullen hem (de dood) nooit wensen, vanwege wat hun handen (aan zonden) hebben voortgebracht. En Allah is Alwetend over de onrechtplegers. (2:94-95).

Om te voorkomen dat mij hetzelfde zou kunnen worden verweten als u, zal ik deze wens vóór u wensen:

Mijn Rabb, schenk ons de dood om ons te verblijden met het martelaarschap.
Allahoemma Amien.

Mevrouw Ayaan Hirshi Ali en de rest van de extremistische ongelovigen: de Islam heeft de vele vijandigheden en onderdrukkingen in de Geschiedenis doorstaan. Telkens wanneer de druk op de Islam werd opgevoerd is hierdoor slechts het vuur van het geloof aangewakkerd. De Islam is als een afgestorven plant, die de jarenlange druk en
extreem hoge temperaturen tot een diamant wordt gevormd. Een afgestorven plant dat door de grillen van de tijd gevormd wordt tot de sterkste edelsteen op deze aarde. Een edelsteen waarop de hardste moker zich kapot slaat.

AYAAN HIRSHI ALI JE ZAL JEZELF STUK SLAAN OP DE ISLAM!

U en uw kompanen weten heel goed dat de huidige Islamitische jeugd een ruwe diamant is dat slechts moet worden geslepen, zodat het haar aldoordringend licht van de Waarheid kan verspreiden. Uw intellectuele terrorisme zal dit niet tegenhouden, integendeel het zal dit alleen maar bespoedigen.

De Islam zal zegevieren door het bloed van de martelaren. Het zal haar licht verspreiden in elk donkere hoek van deze aarde en het zal het kwaad desnoods met het zwaard terugdrijven naar zijn duistere hol.

Deze losgebarsten strijd is anders dan alle voorgaande strijden. De ongelovige fundamentalisten zijn ermee begonnen en Insha Allah zullen de ware gelovigen deze eindigen. Er zal geen genade voor de onrechtplegers zijn, slechts het zwaard wordt tegen hen opgeheven. Geen discussie, geen demonstraties, geen optochten, geen petities: slechts de DOOD zal de Waarheid van de Leugen doen scheiden.

Zeg: ''Voorwaar, de dood die jullie trachten te voorkomen zal jullie zeker vinden, daarna zullen jullie worden teruggevoerd naar de Kenner van het onwaarneembare en Hij zal jullie dan mededelen wat jullie plachten te doen.'' (62:8).

En zoals een groot Profeet ooit heeft gezegd:

''En ik weet zeker dat jij, O Pharao, ten onder gaat.''
(17:102).

Zo willen wij ook gelijknamige woorden gebruiken en deze voor ons uitsturen, zodat de hemelen en de sterren dit nieuws op zullen pikken en dit als een vloedgolf over alle uithoeken van het van het universum zullen verspreiden.

''Ik weet zeker dat jij, O Amerika, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Europa, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Nederland, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O Hirshi Ali, ten onder gaat.''

''Ik weet zeker dat jij, O ongelovige fundamentalist, ten onder
gaat.''

Hasboena Allah wa ni3ma alwakeel
Ni3ma alMawla wa Ni3ma anNasseer

Saifu Deen alMuwahhied
Oud 05-11-2004, 06:28
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Tekst afscheidsbrief Mohammed B.

Gepubliceerd op donderdag 04 november 2004

Hieronder volgt de letterlijke tekst van de afscheidsbrief die de verdachte van de moord op Theo van Gogh bij zich had.
Titel: "In bloed gedoopt"

Dit is dan mijn laatste woord...
Door kogels doorboord...
In bloed gedoopt...
Zoals ik had gehoopt.

Ik laat een boodschap achter...
Voor jou...de vechter...
De boom van Tawheed is afwachtend...
Naar jouw bloed smachtend...
Ga de koop aan...
En Allah geeft je ruimbaan...
Hij geeft je de Tuin...
In plaats van het aardse puin.

Tegen de vijand heb ik ook wat te zeggen...
Je zal zeker het loodje leggen...
Al ga je over de hele wereld op Tour...
De dood is je op de Loer...
Op de hielen gezeten door de Ridders van de DOOD...
Die de straten kleuren met Rood.

Tegen de hypocrieten zeg ik tenslotte dit:
Wenst de DOOD of hou anders je mond en ...zit.

Beste broeders en zusters ik nader mijn einde...
Maar hiermee is het verhaal zeker niet ten einde.
Oud 05-11-2004, 06:58
Gatara
Gatara is offline
Wilde t ook al net posten.

J-E-W-S

zucht

en waarom the fuck is Theo van Gogh hiervoor vermoord terwijl hij niet 1 keer genoemd wordt?
Oud 05-11-2004, 07:05
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-11-2004 @ 07:58 :
Wilde t ook al net posten.

J-E-W-S

zucht

en waarom the fuck is Theo van Gogh hiervoor vermoord terwijl hij niet 1 keer genoemd wordt?
omdat die gasten een zieke geest hebben...
Oud 05-11-2004, 07:06
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 05-11-2004 @ 08:05 :
omdat die gasten een zieke geest hebben...
denk je dat alleen Arafat hersendood is, kom je dit gelul tegen
Oud 05-11-2004, 07:15
Verwijderd
Een dodenlijst, verrassend...

http://www.nu.nl/news.jsp?n=436725&c=13

Citaat:
AMSTERDAM - Radicale moslims zouden reeds voorbereidingen hebben getroffen voor aanslagen op prominente politici. Op deze 'dodenlijst' staan de Kamerleden Hirsi Ali en Wilders, minister Verdonk, burgemeester Cohen en wethouder Aboutaleb. Dat schrijft De Telegraaf vrijdag.

Volgens het dagblad is het bestaan van een dodenlijst naar voren gekomen tijdens het onderzoek naar de moord op Theo van Gogh. De moslims zouden deel uit maken van zelfmoordcommando's van gehersenspoelde jongeren.

"Nederland wordt bedreigd door een brigade islamitische martelaren, bestaande uit jongeren die zijn opgeleid om zelfmoordacties te plegen", aldus de krant. Mohammed B., verdacht van de moord op Van Gogh, zou ook tot deze groep behoren.

De Telegraaf citeert niet met name genoemde bronnen die beweren dat rekruten voor de commando's worden geworven in allochtonenwijken van grote steden.

Kamerleden Hirsi Ali en Wilders zijn donderdag ondergedoken. Zij bevinden zich in zwaar bewaakte 'safe houses', schrijft De Telegraaf. Ook VVD factieleider Van Aartsen en Cohen, de burgemeester van Amsterdam, worden extra bewaakt.

Donderdag werd bekend dat Mohammed B. een brief met bedreigingen en waarschuwingen aan het adres van onder andere Hirsi Ali, achterliet op het lichaam van Van Gogh. Zowel Van Aartsen als Cohen worden met name genoemd in die brief.
Oud 05-11-2004, 07:36
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-11-2004 @ 08:06 :
denk je dat alleen Arafat hersendood is, kom je dit gelul tegen
Vind je dit normaal dan? Je moet toch wel gestoord zijn om ten eerste zo'n brief te schrijven en vervolgens iemand vermoorden...
Oud 05-11-2004, 07:39
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 05-11-2004 @ 08:36 :
Vind je dit normaal dan? Je moet toch wel gestoord zijn om ten eerste zo'n brief te schrijven en vervolgens iemand vermoorden...
juh

dit had ook in een e-mail gezet kunnen worden of naar de pers "uitgelekt" op een andere manier en niet via een moord op een ander.
Oud 05-11-2004, 07:48
Gatara
Gatara is offline
"Ze hebben ons de oorlog verklaard"
Een meerderheid van de Tweede Kamer vraagt om keiharde maatregelen tegen radicale islamitische uitwassen.
De VVD, die in de brief ook wordt aangevallen, reageerde uiterst fel en sprak van "de jihad in Nederland" en "fascistisch islamisme". Van Aartsen noemde het "een vuile brief met een rechtstreekse aanval op joden. "
"Dit is toch allemaal dwaasheid, daar ga ik niet serieus op reageren. Maar de mensen erachter moet je wel serieus nemen" Dat er een netwerk achter zou zitten duidt er volgens hem op dat het om een terroristische daad gaat. "Deze mensen hebben ons de oorlog verklaard. "

Hirsi Ali, Wilders in 'safe houses'
Mohamed B. zou ook tot de groep behoren die de dodenlijst heeft gemaakt. De Telegraaf citeert niet met name genoemde bronnen die beweren dat rekruten voor de commando's worden geworven in allochtonenwijken van grote steden.
Hirsi Ali en Wilders zijn donderdag ondergedoken. Zij bevinden zich in zwaar bewaakte 'safe houses', schrijft de krant. Ook VVD factieleider Van Aartsen en Job Cohen worden extra bewaakt.
Donderdag werd bekend dat B. een brief met bedreigingen aan het adres van met name Hirsi Ali, achterliet op het lichaam van Van Gogh. Van Aartsen en Cohen worden genoemd in die brief.

Buurtvader: Sluit El Tawheed-moskee
Steeds meer geluiden om de El Tawheed moskee in de Jan Hanzenstraat in OudWest te sluiten.
De moskee zegt zelf Mohamed B. niet te kennen maar sluit niet uit dat B. er wel geweest is om te bidden. Iedereen kan namelijk binnenlopen.
In het Parool zegt Aberrahim Arrihani, buurtvader in Amsterdam-West: "Amsterdam moet worden beschermd. Dicht die moskee! De acceptatie die jongens als Samier en Mohamed in de wijk niet vinden, krijgen ze wel in deze moskee. Dat weet de AIVD ook. De El Tawheed mag toch geen plaats hebben in een multi-culturele stad. "
www.at5.nl
Oud 05-11-2004, 08:42
Chimera
Chimera is offline
Toch best ironisch dat het helemaal niet zo heel erg meevalt met moslimfundamentalisme in Nederland. What's next, zelfmoordaanslagen op busstations? Dat we zelfs hier in Nederland mensen rond hebben lopen die bereid zijn hun leven te geven voor zo iets achterlijks is IMHO ronduit zorgwekkend.
Oud 05-11-2004, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 05-11-2004 @ 09:42 :
(...) Dat we zelfs hier in Nederland mensen rond hebben lopen die bereid zijn hun leven te geven voor zo iets achterlijks is IMHO ronduit zorgwekkend.
Alsof dat niet allang bekend was. Elk redelijk denkend mens begreep allang dat er hier ook gekken rondlopen die door het lint zouden kunnen gaan. Het is niet zo dat die inens spontaan uit het niets ontstaan zijn op het moment dat Van Gogh doodging, ze waren er altijd al. Alleen nu pas schrikken mensen er heel erg van.
Oud 05-11-2004, 09:02
Jolt
Jolt is offline
Ze schrikken niet alleen, ze zijn nu ook bang. Maar ik vind het schandalig dat nu mensen moeten onderduiken voor dit.
Wordt Nederland het zelfde als Amerika?
Komt Amerika ons ook helpen om hier het terrorisme te bestrijden? Met Bushje, of is dat omdat Nederland geen olie heeft.

Naja, wat zal de moordenaar van Theo krijgen?hooguit 30 jaar dan is hij over 20 jaar vrij, is hij 45 jaar, en dan loopt hij weer vrij rond.

Sorry maar ik vind het rechtsysteem gewoon schandalig, eerst Pim, toen Theo, whos next?

Naja zo als sommige engelse mensen al zeiden:

'This the Netherlands, nothing will happen....'
Oud 05-11-2004, 09:32
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 05-11-2004 @ 01:33 :

10% van een miljoen betekent dat er dus meer dan 100.000 fundamentalistische moslims in Nederland zijn.

Oud 05-11-2004, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 05-11-2004 @ 10:02 :
Ze schrikken niet alleen, ze zijn nu ook bang. Maar ik vind het schandalig dat nu mensen moeten onderduiken voor dit.
Niemand 'moet' hier onderduiken maar mensen doen er wel verstandig aan hun taal een beetje te matigen. Dat is echter geen nieuws. Barend en Van Dorp hebben dat ook aan den lijve ondervonden en die Angels waren echt geen moslims. Als je mensen hard en onnodig beledigt kun je verwachten dat iemand over de schreef gaat.

Citaat:
Naja, wat zal de moordenaar van Theo krijgen?hooguit 30 jaar dan is hij over 20 jaar vrij, is hij 45 jaar, en dan loopt hij weer vrij rond.

Sorry maar ik vind het rechtsysteem gewoon schandalig, eerst Pim, toen Theo, whos next?
Oud 05-11-2004, 09:38
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 10:33 :
Niemand 'moet' hier onderduiken maar mensen doen er wel verstandig aan hun taal een beetje te matigen. Dat is echter geen nieuws. Barend en Van Dorp hebben dat ook aan den lijve ondervonden en die Angels waren echt geen moslims. Als je mensen hard en onnodig beledigt kun je verwachten dat iemand over de schreef gaat.

Tja dat kan, maar je hebt toch een mond gekregen als je het niet eens bent met iemands mening kan je toch praten, je hoeft hem toch niet meteen neer te knallen..

Naja, dat zullen er wel zoveel zeggen/gezegd hebben
Oud 05-11-2004, 09:40
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 07:27 :
[SIZE=1]Brief van Mohammed B. aan Hirsi Ali
Ook al is dit grotendeels bullshit, we moeten dit toch niet onderschatten vrees ik.
Oud 05-11-2004, 10:01
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 05-11-2004 @ 10:40 :
Ook al is dit grotendeels bullshit, we moeten dit toch niet onderschatten vrees ik.
Lees op geenstijl ook de linking tussen Deen alMuwahhied en alMuwahhieddeen (al qaida).

www.geenstijl.nl
Oud 05-11-2004, 10:10
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-11-2004 @ 09:45 :
Alleen nu pas schrikken mensen er heel erg van.
Nou, er is nogal een verschil tussen een 'paar gekken' en een georganiseerde groep. Ik vind dit ook best eng ja.
Oud 05-11-2004, 10:11
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Krijgen we dat gezeik weer.
Oud 05-11-2004, 10:12
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik hoorde dat er een soort dode lijst is met Cohen, ali, weelders en abutalep

ik weet niet of het waar is, maar stel dat ie wordt uitgevoerd

als ali en weelders worden vermoord komt er een opkomst van extreem rechts groter dan ooit in Nederland

Vermoorden ze Cohen dan breekt in mijn stad amsterdam de totale choas uit en een ware hetse tegen moslims

en als ze abutaleb vermoorden verliezen ze bijna elke steun uit de moslim wereld zelf

dus ze gaan hun gang maar, als ze deze lijst uitvoeren maken ze nederland compleet onleefbaar voor moslims, dus als ze dat willen zijn ze goed bezig
Oud 05-11-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 05-11-2004 @ 11:01 :
Lees op geenstijl ook de linking tussen Deen alMuwahhied en alMuwahhieddeen (al qaida).

www.geenstijl.nl
'Volgens Donner en Remkes had de Van Gogh-killer Mohammed B. geen enkele connectie met het Al-Qaeda-clubje van Bin Laden. Maar in zijn brief staan wel degelijk verborgen verwijzingen, zo ontdekte GeenStijl'

Je hebt gelijk, GeenStijl is natuurlijk een erkende onderzoeksautoriteit.
Oud 05-11-2004, 10:41
Samaris
Samaris is offline
Citaat:

Levenslang...Iedereen denkt altijd dat levenslang maar 20 jaar is, maar een straf van levenslang is levenslang, behalve dat een gedetineerde met die straf een gratieverzoek kan indienen, en dat die soms gehonoreerd worden.

Dus ik hoop dat deze persoon levenslang zonder gratiemogelijkheid krijgt.

En wat metroidminded zei, alleen dan wel met correct taalgebruik en interpunctie.

Regels voor berichten