Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 12:22
Mo6
Mo6 is offline
Ik ben op zoek naar een mobiel abonnement. nou zag ik de telfort 200 die mij wel goed leek... bellen voor 13 cent en voor slechts 18 cent sms-en, vond ik wel aardig!

maarehm... weet iemand of telfort een beetje betrouwbaar is? goed bereik overal? of weet iemand nog andere aanbiedingen die gunstiger lijken?

ik wil namelijk i.c.m. een nokia 6230 nemen, lijkt me wel een toppie telefoon!
Oud 20-10-2004, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Mo6 schreef op 20-10-2004 @ 13:22 :
Ik ben op zoek naar een mobiel abonnement. nou zag ik de telfort 200 die mij wel goed leek... bellen voor 13 cent en voor slechts 18 cent sms-en, vond ik wel aardig!

maarehm... weet iemand of telfort een beetje betrouwbaar is? goed bereik overal? of weet iemand nog andere aanbiedingen die gunstiger lijken?

ik wil namelijk i.c.m. een nokia 6230 nemen, lijkt me wel een toppie telefoon!
Tegenwoordig hebben de meeste aanbieders goed bereik. De een soms wat beter dan de anderen (KPN, vodafone), maar over het algemeen allemaal goed genoeg.

Zelf heb ik Hi20 (2jr) met een Sony Ericsson K700i. Goede aanbieding bij Phonehouse
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:40
Miracle
Miracle is offline
Ik heb ook Telfort. En ik heb nog nooit last gehad van het bereik.

Ik heb mijn abonnement bij Debitel afgesloten. Ze hebben daar vaak goede acties en goedkope abonnementen. Ik heb nu een abo voor 7,50 per maand met 90 belminuten. Het abo duurt twee jaar en ik kreeg de eerste 10 maanden gratis.
(Maar dat is wel sim-only)

Debitel is soms veel goedkoper, je moet vooral kijken naar de acties.
Oud 20-10-2004, 13:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
dreen schreef op 20-10-2004 @ 14:40 :

Ik heb mijn abonnement bij Debitel afgesloten. Ze hebben daar vaak goede acties en goedkope abonnementen. Ik heb nu een abo voor 7,50 per maand met 90 belminuten. Het abo duurt twee jaar en ik kreeg de eerste 10 maanden gratis.

Kijk bij Debitel wel goed je rekeningen na. Mijn vader had ook een abonnement bij Debitel en hem werden vaak smsjes aangerekend terwijl hij absoluut zeker wist dat hij die niet had verstuurd omdat hij dat altijd via de pc deed en ook vaak telefoontjes naar mobiele nummers enzo. Pas er goed mee op.
Oud 20-10-2004, 14:09
Mo6
Mo6 is offline
ik denk dak telfort 300 neem en dan de telefoon erbij, dan kan ik tenminste na 1 jaar weer een andere abo nemen! yeah!
Oud 20-10-2004, 17:01
rubenrtv
rubenrtv is offline
Het kan goedkoper:
6230
&
Telfort 300 1 jaar
samen voor 240 euro ipv 12 x 32,50 = 390 euro
Oud 20-10-2004, 19:04
Mo6
Mo6 is offline
het is uiteindelijk een hi abo geworden. ben ff naar de winkel geweest voor wat meer informatie. en telfort schijnt nog steeds op sommige plaatsen geen bereik te hebben en das echt niets! verder is hi momenteel super goedkoop, dus daar maak ik wel ff gebruik van...
Oud 20-10-2004, 19:52
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:

Mja idd, ik heb nu een orange 20 abonnement met een maandelijkse factuur van €0.
Oud 20-10-2004, 20:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 20-10-2004 @ 20:04 :
het is uiteindelijk een hi abo geworden. ben ff naar de winkel geweest voor wat meer informatie. en telfort schijnt nog steeds op sommige plaatsen geen bereik te hebben en das echt niets! verder is hi momenteel super goedkoop, dus daar maak ik wel ff gebruik van...
Er is kort geleden een onafhankelijke test gedaan, met 5 mobieltjes (vodafone, orange, kpn-hi, telfort en t-mobile) door Nederland, bereik vergelijken. Daar kwam uit dat het verschil praktisch verwaarloosbaar is.

Binnenshuis kan het denk ik trouwens wel wat verschillen.
Oud 20-10-2004, 21:18
Mo6
Mo6 is offline
ja ik heb al aardig wat gehoord over plekken waar geen bereik is... dus wat dat betreft...
Oud 20-10-2004, 21:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 20-10-2004 @ 22:18 :
ja ik heb al aardig wat gehoord over plekken waar geen bereik is... dus wat dat betreft...
Er zijn gewoon plekken waar niemand bereik heeft, en plekken waar 1 geen bereik heeft, of 1 juist wel. Uiteindelijk hebben ze allemaal min of meer hetzelfde bereik... Dus dat is best een beetje een non issue.
Oud 20-10-2004, 22:51
Rutger
Rutger is offline
ik sms met telfort 100 voor 8 cent per minuut..dus ik zou even goed lezen als ik jou was
Oud 21-10-2004, 13:50
Mo6
Mo6 is offline
dan heb jij dure sms-bundels maar ik heb nu al hi, weet ik zeker dat ik een goede provider heb waarmee ik bel en tis tegenwoordig ook nog goedkoop! nu maar hopen dat die telefoon snel in de bus ligt!
Oud 21-10-2004, 13:56
Drez
Drez is offline
Citaat:
Rutger schreef op 20-10-2004 @ 23:51 :
ik sms met telfort 100 voor 8 cent per minuut
Oud 21-10-2004, 16:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Rutger schreef op 20-10-2004 @ 23:51 :
ik sms met telfort 100 voor 8 cent per minuut..
Dat wordt snelle smsjes sturen dan
Oud 21-10-2004, 16:40
Energie
Energie is offline
Nokia 6230 2jr abbo, totaal prijs 165 euro. iets voor jouw? 6,88 euro per maand.
En dan neem je gewoon een los abbo erbij waarbij je +75% korting op kan krijgen

check: [6230]
http://www.telecomvergelijker.nl/tv/...5&sms_abo_id=1

check : [K700i] (6,25 p/m 2jr)
http://www.telecomvergelijker.nl/tv/...5&sms_abo_id=1

met Hi of elke andere manier ben je toch veel duurder uit

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 16:44.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 18:14
@Moon
@Moon is offline
Citaat:

Ik heb laatst een aanbiedingen van Telfort gezien van 90belminuten voor 2,25 of 150 belminuten voor 3,25 per maand. Nog goedkoper.
En voor aantrekkelijke aanbiedingen kan je ook bekijken op www.telecomvergelijker.nl Daar hebben ze volgens mij alle aanbiedingen van allerlei sites op een site gezet. Erg handig dus.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 19:56
rubenrtv
rubenrtv is offline
telfort heeft geen 90 of 150 minuten abo's
telecomvergelijker.nl is idd wel heel erg handig
Oud 23-10-2004, 20:57
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 23-10-2004 @ 20:56 :
telfort heeft geen 90 of 150 minuten abo's
telecomvergelijker.nl is idd wel heel erg handig
Ik heb debitel, met een telfort netwerk.
Oud 23-10-2004, 20:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
@Moon schreef op 23-10-2004 @ 19:14 :
Ik heb laatst een aanbiedingen van Telfort gezien van 90belminuten voor 2,25 of 150 belminuten voor 3,25 per maand. Nog goedkoper.
En voor aantrekkelijke aanbiedingen kan je ook bekijken op www.telecomvergelijker.nl Daar hebben ze volgens mij alle aanbiedingen van allerlei sites op een site gezet. Erg handig dus.
Ik vind het via debitel toch veiliger, dan via internet. Ik heb een poosje gelden zelf ook gezocht op internet, maar daar zat een paar keer een adertje onder het gras bij goedkope dingen...
Oud 24-10-2004, 11:12
rubenrtv
rubenrtv is offline
debitel is echt verschrikkelijk, standaard te veel cashen op je rekening,
Citaat:
Telecomprovider Debitel heeft de traagste telefonische klantenservice. Dat blijkt uit een test van dj Sander de Heer in het 3FM-programma 'Wout!'. Bij de operator uit Hoofddorp moest 100 minuten gewacht worden voordat er iemand opnam. Bij Dell Computers was dit 49 minuten en 30 seconden en bij de Gemeentebelastingen Rotterdam duurde het 20 minuten voor er iemand aan de lijn kwam.

KPN mobiel verbrak helemaal de verbinding en ook de Belastingdienst hangt op na de melding dat het te druk is. Bij Ticketservice was het 10 minuten en 50 seconden wachten het duurst. Een minuut bellen kost 45 eurocent per minuut.

Bedrijven die het goed deden zijn IB Groep in Groningen, Essent, HetNet, Casema, D-reizen, Orange, NBC Boekenclub, Vuurwerk en Canal+. De wachttijden waren bij deze bedrijven minder dan drie minuten. Zelfs UPC heeft de helpdesk verbeterd en helpt haar klanten al na 2 minuten en 23 seconden. Route Mobiel is een paar seconden eerder met het beantwoorden van de telefoon dan de Wegenwacht van concurrent ANWB.

(bron Fok)
kijk maar eens op telecomvergelijker.nl, zul je zien hoeveel gezeik er is met debitel
Oud 24-10-2004, 13:50
Snufje
Snufje is offline
Ik heb een wirelesscampus abbonement.. (http://www.wirelesscircle.nl). Dat is eigenlijk een telfort abbonement waarmee je 3600 mins per maand gratis naar andere telfortgebruikers kunt bellen, en verder zijn het vrij lage tarieven geloof ik..

Kosten: €0,00 bij een tweejarig abonnement

Overigens moet je wel van een instelling (HBO/UNI) lid zijn die van surfspot lid is, of iemand kennen die je dan introduceert..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 14:35
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 24-10-2004 @ 12:12 :
debitel is echt verschrikkelijk, standaard te veel cashen op je rekening,

kijk maar eens op telecomvergelijker.nl, zul je zien hoeveel gezeik er is met debitel
De telefonische klantenservice is idd niet super, maar ik heb nog nooit een uur aan de lijn gehangen hoor.
Toen ik iemand aan de lijn had, werd ik wel goed geholpen. Iit m'n moeder bij Orange.
Veel bedrijven zijn slecht aan de telefoon, ik vond debitel op zichzelf niet echt slecht.

Hoe kom je erachter dat ze teveel cashen dan?

@Snufje: m'n broer kwam daar ook mee aanzetten, maar ik snapte er helemaal niks van.
Oud 24-10-2004, 15:12
Bo
Bo is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 20-10-2004 @ 21:59 :

Binnenshuis kan het denk ik trouwens wel wat verschillen.
Klopt. Ik heb een hi30 abbo (KPN), en als ik wil bellen moet ik in de achtertuin gaan staan, en zelfs dan heb ik niet altijd bereik..
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 16:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-10-2004 @ 15:35 :
De telefonische klantenservice is idd niet super, maar ik heb nog nooit een uur aan de lijn gehangen hoor.
Toen ik iemand aan de lijn had, werd ik wel goed geholpen. Iit m'n moeder bij Orange.
Veel bedrijven zijn slecht aan de telefoon, ik vond debitel op zichzelf niet echt slecht.

Hoe kom je erachter dat ze teveel cashen dan?

@Snufje: m'n broer kwam daar ook mee aanzetten, maar ik snapte er helemaal niks van.
En toch is Orange afgelopen jaar tot beste callcenter van Nederland verkozen, zowel specifiek voor telecom, alswel van alle callcenters...
Oud 24-10-2004, 21:22
rubenrtv
rubenrtv is offline
orange wordt ik altijd gelijk gehopen, debitel heb ik na een half uur opgehangen
Oud 25-10-2004, 08:14
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
dreen schreef op 24-10-2004 @ 15:35 :

Wat snap je er niet van dan? Het is gewoon een abbonement met normale tarieven (wel wat lager dan de meesten dacht ik), en daar komt bij dat je 3600 min. per maand gratis kunt bellen naar andere telfort gebruikers. Overigens is dat sinds kort veranderd, alleen binnnen wireless circle is het gratis, daarbuiten geld 3 cent starttarief naar telfort nummers (verder niets), en geldt niet voor debitel en tele2.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:39
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Snufje schreef op 25-10-2004 @ 09:14 :
Wat snap je er niet van dan? Het is gewoon een abbonement met normale tarieven (wel wat lager dan de meesten dacht ik), en daar komt bij dat je 3600 min. per maand gratis kunt bellen naar andere telfort gebruikers. Overigens is dat sinds kort veranderd, alleen binnnen wireless circle is het gratis, daarbuiten geld 3 cent starttarief naar telfort nummers (verder niets), en geldt niet voor debitel en tele2.
Hij vertelde dat gewoon raar, met allerlei voorwaarden ofzo.
Oud 25-10-2004, 13:45
skatergirly
skatergirly is offline
jullie moete allemal T-mobile nemen
dat s echt goe smsen voor 9 cen en belle voor 18 cent
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:43
Darko
Darko is offline
Citaat:
skatergirly schreef op 25-10-2004 @ 14:45 :
jullie moete allemal T-mobile nemen
dat s echt goe smsen voor 9 cen en belle voor 18 cent
Dat ligt aan je abbo..
Oud 25-10-2004, 17:18
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik heb orange en ik bel en sms voor 0 cent, net zoals wel meer mensen hier
dus het is handiger om aanbiedingen in de gaten te houden, want alle providers zijn normaal best wel duur
Oud 02-11-2004, 01:28
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Bij orange prepaid krijg je nu tot en met 1 februari iedere maand 5,75 bijgeschreven

Misschien wel handig om te weten voor mensen
Oud 02-11-2004, 07:39
rubenrtv
rubenrtv is offline
niet voor iedereen
Oud 05-11-2004, 15:28
Flowtje
Flowtje is offline
Ik krijg met mijn Orange prepaid geen 5,75 smstegoed hoor.. Waarom krijgen sommige mensen het wel en sommige niet? Weet iemand dat?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 16:33
Tiño
Tiño is offline
ja omdat het de rest van het jaar nog gewoon gratis is in het weekend , kreeg zelf eergister een smsje van orange, het is dus geen fake.
Oud 05-11-2004, 16:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Tiño schreef op 05-11-2004 @ 17:33 :
ja omdat het de rest van het jaar nog gewoon gratis is in het weekend , kreeg zelf eergister een smsje van orange, het is dus geen fake.
Dat is alleen voor Free. Ready krijgen een aantal geselecteerde mensen 25 smsjes per maand, NIET iedereen. Smart zijn de sms tarieven al voordelig
Oud 05-11-2004, 17:25
Flowtje
Flowtje is offline
Maar waarom alleen een paar geselecteerde mensen? Dat is toch een beetje een naaistreek ten opzichte van alle niet geselecteerde mensen?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 17:29
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 05-11-2004 @ 18:25 :
Maar waarom alleen een paar geselecteerde mensen? Dat is toch een beetje een naaistreek ten opzichte van alle niet geselecteerde mensen?
Waarom? Het is een extratje voor een paar mensen. Als ik iemand een kadootje geef hoef ik toch niet meteen iedereen in de straat ook een kadootje te geven? Ik snap dat het wat scheef over kan komen, maar als je het rationeel bekijkt is het niet zo heel raar :/
Oud 05-11-2004, 18:01
Flowtje
Flowtje is offline
Stel, er is een bedrijf met een stel vaste klanten. Hoe zouden de andere vaste klanten erover denken als dat bedrijf alleen aan de helft daarvan korting geeft zonder reden?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 05-11-2004 @ 19:01 :
Stel, er is een bedrijf met een stel vaste klanten. Hoe zouden de andere vaste klanten erover denken als dat bedrijf alleen aan de helft daarvan korting geeft zonder reden?
Zoals ik al zei, ik snap wel dat dat vreemd overkomt

(als je meer wil weten, add me maar even op msn)
Oud 14-11-2004, 23:38
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Misschien omdat ik al een jaar of 3 bij Orange zit met mn prepaid?

Nou ik vind het wel mooi hoor.. nog een paar van zulke acties en ik hem mn totale prepaid geld wat ik ooit heb uitgegeven er weer uit

Zoveel bel ik ook weer niet namelijk, liever cheapo SMS'en via Internet, en die ene minuut dat ik bel.. pff
Oud 15-11-2004, 19:44
Blubje
Blubje is offline
Ik krijg van Orange nu ook iedere maand 25 smsjes kado.(=5,75 beltegoed )
Orange Free mag idd nog gratis smsen in t weekend.

Ik heb laatst gevraagd in de winkel waarom dat nou eigenlijk allemaal was, maar dat komt omdat ze bij Orange ook bezig zijn om t smsen goedkoper te maken. Maar dat wil allemaal niet zo hard lukken, dus doen ze t op deze manier om toch de mensen tevreden te stellen, zodat ze niet overstappen op andere providers die wel goedkope smstarieven hebben.
(btw, die jongen uit de Orange winkel praatte z'n mond voorbij, dus dit is allemaal nog niet helemaal officieel enzo)
Oud 16-11-2004, 20:51
Stepsje
Stepsje is offline
Ik heb vorige week via internet ook een abonnement aangevraagd. (gevonden via telecomvergelijker.nl)
Ik heb straks een Telfort 400 abonnement (1 jarig), dus 400 minuten per maand voor maar 5 euro per maand. En dan nog 3,50 voor 30 sms-jes Kijk maar op www.belzaak.nl

Je betaalt dan wel elke maand 40 euro, maar van de site, het bedrijf krijg je na een aantal weken cashback, bij mij nu 340 euro.

Dus een lekker goedkoop abonnement, je krijgt er alleen geen telefoon bij.
Oud 16-11-2004, 21:23
Flowtje
Flowtje is offline
En toch vind ik het maar een rare en vreemde actie van Orange.

Maar het maakt al niks meer uit, aangezien ik nu toch Smart heb
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Blubje schreef op 15-11-2004 @ 20:44 :
Ik krijg van Orange nu ook iedere maand 25 smsjes kado.(=5,75 beltegoed )
Orange Free mag idd nog gratis smsen in t weekend.

Ik heb laatst gevraagd in de winkel waarom dat nou eigenlijk allemaal was, maar dat komt omdat ze bij Orange ook bezig zijn om t smsen goedkoper te maken. Maar dat wil allemaal niet zo hard lukken, dus doen ze t op deze manier om toch de mensen tevreden te stellen, zodat ze niet overstappen op andere providers die wel goedkope smstarieven hebben.
(btw, die jongen uit de Orange winkel praatte z'n mond voorbij, dus dit is allemaal nog niet helemaal officieel enzo)
Het is een beetje geblaat, dit soort verhalen hoor ik ook wekelijks. Als je de tarieven wil verlagen is dat een kwestie van een dag werk om dat te doen. Dus het is ook een bullshit verhaal van Orange
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 22:21
Energie
Energie is offline
Citaat:
Alex schreef op 16-11-2004 @ 23:14 :
Het is een beetje geblaat, dit soort verhalen hoor ik ook wekelijks. Als je de tarieven wil verlagen is dat een kwestie van een dag werk om dat te doen. Dus het is ook een bullshit verhaal van Orange
denk dat r wel wat meer bij komt kijken, aangezien het ook effect heeft op de jaar resultaat van Orange
Reageren

Regels voor berichten