Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Is Nederland vol? (met mensen)
Ja, Nederland is vol 35 43.75%
Nee, nederland is niet vol 41 51.25%
Geen mening 4 5.00%
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 19:29
professor2
professor2 is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 09-11-2004 @ 20:14 :
zalig die auslanders

dat was toch mooi geweest, was dit vervloekte ras eindelijk ook eens uitgestorven.
doe normaal mens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 19:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 09-11-2004 @ 20:14 :
zalig die auslanders

dat was toch mooi geweest, was dit vervloekte ras eindelijk ook eens uitgestorven.
Een goede wereld begint bij jezelf (pak een mes en snij je polsen door) Dan hebben we ook geen last meer van jou onnozele antwoorden, naiev mens.

En wat betreft het topiconderwerp: Nederland is inderdaad vol. Veel politiek correcte sukkels draaien om dit onderwerp heen door keer en keer te antwoorden: "nee, we kunnen nog bouwen" of "zolang ik nog kan rondlopen"

Nederland is dichtbevolkt, zéér dichtbevolkt. Dit land zou het best bewoonbaar zijn met niet meer dan 10 miljoen mensen (ook Koningin Juliana heeft dat zelf gezegd) Dus Nederland is vol.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 09-11-2004 @ 20:53 :
Een goede wereld begint bij jezelf (pak een mes en snij je polsen door) Dan hebben we ook geen last meer van jou onnozele antwoorden, naiev mens.

En wat betreft het topiconderwerp: Nederland is inderdaad vol. Veel politiek correcte sukkels draaien om dit onderwerp heen door keer en keer te antwoorden: "nee, we kunnen nog bouwen" of "zolang ik nog kan rondlopen"

Nederland is dichtbevolkt, zéér dichtbevolkt. Dit land zou het best bewoonbaar zijn met niet meer dan 10 miljoen mensen (ook Koningin Juliana heeft dat zelf gezegd) Dus Nederland is vol.
koningin Juliana is een authoriteit in het veld van sociale geografie
Oud 09-11-2004, 20:13
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Joostje schreef op 09-11-2004 @ 20:54 :
koningin Juliana is een authoriteit in het veld van sociale geografie
Nou ja, ze heeft in ieder geval haar steentje bijgedragen door de pijp uit te gaan.
Oud 09-11-2004, 20:32
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-11-2004 @ 21:13 :
Nou ja, ze heeft in ieder geval haar steentje bijgedragen door de pijp uit te gaan.

Om haar eigen stelling kracht bij te zetten...
Oud 09-11-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:

Juist ja, het is absoluut onmogelijk om meer mensen in Nederland van voedsel en woningen te voorzien. Zo is het bijvoorbeeld zeker het geval dat Bangladesh absoluut niet twee keer zo dichtbevolkt is, en hebben we te kampen met enorme drukte en gigantische mensenmassa's in Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:38
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-11-2004 @ 21:36 :
Juist ja, het is absoluut onmogelijk om meer mensen in Nederland van voedsel en woningen te voorzien. Zo is het bijvoorbeeld zeker het geval dat Bangladesh absoluut niet twee keer zo dichtbevolkt is, en hebben we te kampen met enorme drukte en gigantische mensenmassa's in Zeeland, Drenthe, Groningen en Friesland.
Let op hoor, nu ben je een 'politiek correcte sukkel'.
Oud 09-11-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-11-2004 @ 21:38 :
Let op hoor, nu ben je een 'politiek correcte sukkel'.
Dus hoor ik er niet meer bij?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-11-2004 @ 21:13 :
een dunner bevolkt Nederland begint bij jezelf!
Oud 09-11-2004, 21:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-11-2004 @ 21:40 :
Dus hoor ik er niet meer bij?
Bij mij wel
Oud 09-11-2004, 23:37
aniki
aniki is offline
Citaat:
Als ik het zo bekijk, dan lost deze probleem zichzelf op.
Als er meer mensen erbij komen, dan is er minder voedsel voor de bevolking.
De bevolking valt af en wordt dunner; er ontstaat meer ruimte.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:02
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 10-11-2004 @ 00:37 :
Zelfs in een volkomen natuurlijke situatie werkt het nog niet zo.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 10-11-2004 @ 00:37 :
Er is geen probleem, er zijn alleen vage, loze kreten die door oppurtunistische politici worden aangewend om in te spelen op onderbuikgevoelens bij domme mensen.

Maar goed, stel dat je dit toch als een 'probleem' definieert. In een moderne samenleving heeft dit niet zo veel te maken met voedsel, omdat dat toch wel in overvloed aanwezig is (en ook zal zijn als de bevolking vervijfvoudigt). Het heeft meer te maken met de balans tussen sterfte en geboorte, en migratiecijfers. Nederland is absoluut niet 'vol', Nederland is dichtbevolkt. Heb je daar een probleem mee, dan kun je altijd emigreren naar Canada.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:07
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Koningin Juliana was zo dement als een grutto. En als je eenmaal kamerplanten voor mensen aan gaat zien, is Nederland inderdaad dicht bevolkt.

Ik vind dat we onze dichtbevolktheid eens positief moeten benaderen: Nederland is niet vol, Nederland is knus.
Oud 10-11-2004, 19:22
aniki
aniki is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-11-2004 @ 01:02 :
Zelfs in een volkomen natuurlijke situatie werkt het nog niet zo.
Ik voel me eigenlijk wel een beetje gekwetst; dat je denkt dat ik het bovenstaande serieus heb geschreven.

*zucht*
Moet ik bij alles wat ik sarcastisch bedoel een gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 01:08
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik denk eigenlijk dat al die 'allochtonen' over vijftig jaar ten eerste ons pensioentje en aow'tje betalen, en bovendien in de meerderheid zijn ten op zichte van 'autochtone' Nederlanders.

Brengt mij trouwens bij het volgende punt; Hoe noemen we 'allochtonen' als ze in middels al 5 generaties in Nederland wonen?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 01:14
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Zo is het bijvoorbeeld zeker het geval dat Bangladesh absoluut niet twee keer zo dichtbevolkt is.
Wat denk je van Singapore ?

En trouwens, Groningen mag dan niet bepaald vol zijn, al dat stadse volk uit de Randstad of uit Istanbul willen we hier niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 11-11-2004 @ 02:14 :
Wat denk je van Singapore ?
Singapore is een stadstaat ter grootte van de provincie Utrecht, dus die vergelijking is niet erg sterk. Ik meen echter dat Bangladesh ongeveer even groot (of wat groter) is als (dan) Nederland, dus die vergelijking is mijns inziens wel gerechtvaardigd.
Citaat:
En trouwens, Groningen mag dan niet bepaald vol zijn, al dat stadse volk uit de Randstad of uit Istanbul willen we hier niet hebben.
Dat is het bestuur aldaar het niet met je eens.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 22:31
Keith
Keith is offline
Nederland is helemaal niet vol. Er is zat plek, maar zolang mensen afkeer blijven hebben voor andere mensen zullen ze altijd het gevoel hebben dat die andere mensen in dit land hen in weg de lopen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 22:34
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
ik wou dat mijn flesje bier zo vol was als nederland
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten