![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ze mogen dan mooi nadenken over racisme |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Racisme is een krachtterm om realisten monddood te maken, daar wordt het voor gebruikt. Als jij op GL, pvda op SP stemt ben je een verrader van eigen volk, dát moet pas bestraft worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
gatverdegatver, ik hoop dat je et niet meende!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je bent een pas verrader van het menselijke ras als je onderscheidt maakt ![]() ![]() Alsjeblieft zeg kom niet weer aan met die talloos herkwaude loze kreten |
![]() |
||
Citaat:
Vertel dat die miljoen Belgen maar. Je legt nu een taboe op onderwerpen als immigratie en integratie; dat lijkt me niet een juiste gang van zaken. Ga de dialoog aan, probeer mensen ervan te overtuigen dat het Vlaams Blok slecht bezig is, maar leg ze niet het zwijgen op. Als zoveel mensen er discriminerende gedachten op nahouden, is dat tekenend voor de Belgische samenleving. Maar stemmen op een partij die het beste jou belangen behartigd, is nooit strafbaar geweest. Ik ben het met nare man eens dat op deze manier België onmogelijk nog een gezonde democratie genoemd kan worden.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar denk je dat met het blok onderwerpen als immigratie en integratie vergruist worden?! Andere partijen houden zich er er ook mee bezig zonder zich schuldig te maken aan discriminatie. En hoe gezond is een democratie waar de minderheid van de bevolking gestigmatiseerd word? Ze kunnen een nieuwe partij oprichten en hun toon matigen dat is dat |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat trouwens om deze wet (ik heb de indruk dat hier maar weinig mensen de wet kennen): -> art. 15ter in de wet van 4 juli 1989. "Indien een politieke partij door eigen toedoen of door toedoen van haar componenten,[...] en door middel van verscheidene, met elkaar overeenstemmende tekenen, aantoont dat ze vijandig staat tegenover de rechten en vrijheden die gewaarborgd worden door het Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens [...], moet de dotatie [...] binnen vijftien dagen [...] worden ingetrokken, [...]" |
![]() |
||
Citaat:
"Heerlijk he, als je zo lekker politiek kan zijn, gaat je neus er al van gloeien? Racisme is een krachtterm om realisten monddood te maken, daar wordt het voor gebruikt. Als jij op GL, pvda op SP stemt ben je een verrader van eigen volk, dát moet pas bestraft worden." moet je niet raar opkijken als we je een populistische demagoog vinden en we je niet meer serieus nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kortom, een gedrocht, die wet, zowel in maatschappelijk, rechtsstatelijk, rechtsfilosofisch als wetstechnisch opzicht. |
![]() |
||
Citaat:
** Mensen stemmen niet alleen om het vreemdelingenbeleid op het blok. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je miskent dan echter wel de stem van ruim een miljoen kiezers, een zeer aanzienlijk percentage van het totaal. Hier in Nederland tijdens de opkomst van Fortuyn werd de politiek verweten niet naar de burgers te luisteren, te ver van de gewone mensen af te staan. Dat was dan nog een insinuatie, maar in België komt men er gewoon voor uit dat men de wil van de kiezer eigenlijk maar onzin vindt. Belgische politici menen gewoon dat de kiezer maar dom is (en dat is hij natuurlijk ook, maar dat moet je niet zo duidelijk laten merken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er is trouwens hoegenaamd geen sprake van verkiezingsvervalsing. Een partij als SP.a heeft geen cordon sanitair nodig om tot de conclusie te komen dat ze nooit samen met het Blok zullen regeren. Iedere kiezer kon ook voor de verkiezingen duidelijk weten dat een stem voor het Blok hen niet dichter bij de regering zou brengen. Het Vlaams Blok heeft trouwens zelf nog op een van de laatste verkiezingsmeetings gezegd dat ze, onafhankelijk van de uitslag, toch in de OPPOSITIE zou blijven. Noem je dat dan ook vervalsing? Geen cordon sanitiar wil zeggen: een regering die amper nog kan functioneren (hiervoor heb ik geen bewijzen of zo). Wel een cordon sanitair: dit levert het Blok heel wat electorale winst op. Voor zover er sprake is van verkiezingsvervalsing (wat ik betwist), is het Vlaams Blok toch de enige partij die er beter van wordt. Het belgische kiessysteem laat verder niet toe om eender welke regering, minister- of burgemeesterpost rechtstreeks te laten verkiezen. Dat kan eventueel als jammer gezien worden. |
![]() |
||
[QUOTE]Mr.Hypert€xt schreef op 09-11-2004 @ 20:56 :
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie heb jij gestemt? Supersuri | 49 | 22-11-2006 15:14 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Gatara | 500 | 05-11-2006 15:35 | |
moord in Antwerpen Tiño | 323 | 22-06-2006 15:15 | |
Vlaams Blok =/= Vlaams Belang? Quincy | 33 | 17-11-2004 11:42 |