Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 01:40
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-11-2004 @ 21:25 :
?
Ook zijn de aardappelen niet zo goed.
Waarom dat?
Oud 12-11-2004, 10:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Dat bedoel ik dus, niet zomaar in het wilde weg wat schreeuwen maar onderbouw het anders ontstaan er misverstanden

Veel zetmeel koolhydraten. Een aardappel mist bijv de vezels die het geheel vertragen en is daarom relatief hoog glycemisch. ( makkelijk verteerbaar, snel opneembaar ) Niet extreem hoog, maar zoete aardappels verdienen de voorkeur.

Op zich lijkt het me niet zo'n probleem aangezien aardappels bij het avond maal worden gegeten samen met vlees. Het vet uit vlees vertraagt de opname van de koolhydraten gedeeltelijk dus het is geen ramp aardappels te nemen.

Als je dan toch bezig bent alles wat ook maar iets te hoog op de GI staat te verketteren, begin dan ook tegen brood. Brood staat net zo hoog op de GI als aardappels, ook weer hoofdzakelijk zetmeel, een redelijk simpele suikervariant. Roggebrood zou in dat geval ook beter zijn.

Echter, je moet er rekening mee houden dat verschillende factoren zoals vezels en vetten de opname van voedingsstoffen vertragen. En dat het voor de meeste mensen een heel onprettig idee is te moeten leven op havermout ( originele oats dan wel ) bruine rijst zoete aardappels en roggebrood.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 10:47.
Oud 12-11-2004, 11:14
Drez
Drez is offline
2.5 kg eraf in 3 dagen
hmm
Oud 12-11-2004, 11:55
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 12-11-2004 @ 11:44 :
En dat het voor de meeste mensen een heel onprettig idee is te moeten leven op havermout ( originele oats dan wel ) bruine rijst zoete aardappels en roggebrood.
Toch ook groenten, fruit, vlees, kip, kwark, salades, nootjes (in mate?)...veel variaties toch. En waarom zou je op zulke soort koolhydraten (aardappels, brood, granen,etc.) moeten leven?

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 11:58.
Oud 12-11-2004, 13:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
dReZ schreef op 12-11-2004 @ 12:14 :
2.5 kg eraf in 3 dagen
hmm
vergeet niet dat die er zo weer bij zit, als je weer normaal gaat eten. Ik ben ook een keer 5 kilo afgevallen in 3 dagen door niets te eten. Zit er zo weer aan... Pas trouwens ook op dat je niet uitdroogd, als je niets eet, kun je ook de neiging krijgen niets te drinken.
Oud 12-11-2004, 13:39
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 12:55 :
Toch ook groenten, fruit, vlees, kip, kwark, salades, nootjes (in mate?)...veel variaties toch. En waarom zou je op zulke soort koolhydraten (aardappels, brood, granen,etc.) moeten leven?
Omdat niet alle mensen vlees en kip eten en omdat brood toch ook wel vult ed. En ook omdat je de voedingsstoffen nodig hebt, volgens mij.

Je moet er niet "op leven", maar ze kunnen wel gewoon deel uit maken van je voeding. Dat is iets anders. (Ik vind groenten, fruit, vlees, kip, kwark, salades, nootjes btw niet echt veel variatie...met granen, aardappels ed er bij wordt het iig stukken meer.)
Oud 12-11-2004, 13:51
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-11-2004 @ 14:39 :
Omdat niet alle mensen vlees en kip eten en omdat brood toch ook wel vult ed. En ook omdat je de voedingsstoffen nodig hebt, volgens mij.

Je moet er niet "op leven", maar ze kunnen wel gewoon deel uit maken van je voeding. Dat is iets anders. (Ik vind groenten, fruit, vlees, kip, kwark, salades, nootjes btw niet echt veel variatie...met granen, aardappels ed er bij wordt het iig stukken meer.)
Jah ok, je kunt er ook wel wat van eten. Maar je moet er niet op leven ofzo. En hoezo is dat niet veel variatie? Ik bedoel, het klinkt niet als veel nee omdat ik het in grote groepen heb opgesplitst. Maar er zijn zoooveel verschillende groenten en fruit en je kunt ze op zoveel verschillende manieren bereiden. Ook kun je kip en vlees etc. op een heleboel verschillende manieren bereiden. Als je lekkere kruiden toevoegt etc. is het ook erg lekker. Brood heeft helemaal geen smaak ofzo... maar ja, ik zeg ook niet dat je het niet moet eten. Gewoon niet zoveel.
Oud 12-11-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 14:51 :
Maar je moet er niet op leven ofzo.
Dat lijkt me nogal logisch. Je moet ook niet op alleen groente of op alleen fruit leven. Gevarieerd eten is belangrijk.

Citaat:
En hoezo is dat niet veel variatie?
Ik weet dat er zooooveel verschillende groenten en fruit zijn, maar niet iedereen lust alles en niet alles is altijd betaalbaar en niet iedereen kan tegen alles (dit niet alleen mbt mij ).

Tuurlijk kun je dingen op veel manieren bereiden, maar zie weer hierboven en zoals ik al zei, niet iedereen eet vlees/kip/vis.

Ik vind datbrood wel smaak heeft. Wit brood minder dan bruin brood en bruin brood minder dan bv. oerbrood, maar elk brood heeft zijn eigen smaak.

Citaat:
maar ja, ik zeg ook niet dat je het niet moet eten. Gewoon niet zoveel.
Om het even op mezelf te betrekken: juist wel, brood is één van de weinige dingen die ik gewoon mag. Het praatje over groenten, vlees, kip, kruiden enz. is leuk, maar ik heb er niks aan. Voor de meerderheid van de mensen klopt het, maar niet voor iedereen.
Oud 12-11-2004, 14:09
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-11-2004 @ 14:39 :

Daar gaat het niet om ik had het alleen over macronutriënten, koolhydraten proteinen en vet. Dat je groenten e.d. eet voor micronutriënten ( vitaminen mineralen vezels antioxidanten ) dat staat voor zich.
Oud 12-11-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 12-11-2004 @ 15:09 :
Daar gaat het niet om ik had het alleen over macronutriënten, koolhydraten proteinen en vet. Dat je groenten e.d. eet voor micronutriënten ( vitaminen mineralen vezels antioxidanten ) dat staat voor zich.
Wat maakt het uit waar jij het over had, ik reageerde niet op jou?
Oud 12-11-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 12-11-2004 @ 15:19 :
Waarom nog een keer hetzelfde zeggen? Zie mijn reactie boven die van jou.
Oud 12-11-2004, 14:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Excuseer dubbel post, en er lezen meer mensen het forum dan jij alleen Leonoor en ik was een ietwat lui om alle replies te lezen *schaamt zich diep*
Oud 12-11-2004, 15:52
Drez
Drez is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-11-2004 @ 14:10 :
vergeet niet dat die er zo weer bij zit, als je weer normaal gaat eten. Ik ben ook een keer 5 kilo afgevallen in 3 dagen door niets te eten. Zit er zo weer aan... Pas trouwens ook op dat je niet uitdroogd, als je niets eet, kun je ook de neiging krijgen niets te drinken.
ik drink wel...
en ik weet het... nouja
Oud 12-11-2004, 15:55
Mara
Mara is offline
Vandaag láááát m'n bed uit (stom rooster). Om 11 uur dus pas ontbeten.
- 3 Boterhammen (20+ kaas, kalkoenfilet, runderrookvlees)
- Glas grapefruitsap
- Sinaasappel
- Banaan
- 250 gram kwark
- 1 gekookt ei

Vanavond aardappelen, rode bieten en als er nog is een stukje koolvisfilet. Ook vanavond nog een mok magere melk en hoogstwaarschijnlijk wat wortelen.
Oud 12-11-2004, 16:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-11-2004 @ 16:55 :
Vandaag láááát m'n bed uit (stom rooster). Om 11 uur dus pas ontbeten.
- 3 Boterhammen (20+ kaas, kalkoenfilet, runderrookvlees)
- Glas grapefruitsap
- Sinaasappel
- Banaan
- 250 gram kwark
- 1 gekookt ei

Vanavond aardappelen, rode bieten en als er nog is een stukje koolvisfilet. Ook vanavond nog een mok magere melk en hoogstwaarschijnlijk wat wortelen.
Ziet er netjes uit. Keurt MightyDuck goed?
Oud 12-11-2004, 18:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:35 :
Ziet er netjes uit. Keurt MightyDuck goed?
netjes? beetje weinig...
Oud 12-11-2004, 18:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-11-2004 @ 19:36 :
netjes? beetje weinig...
1 a 2 boterhammen minder dan normaal, maar dat komt dus omdat ik zo laat m'n bed uit was. Normaal heb ik om 11 uur al 2 boterhammen op. Verder 't zelfde als normaal.
Oud 12-11-2004, 18:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mwa ik vind het niet extreem weinig hoor Gothic.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel aardappels je eet maar er vanuit gaande dat je er 2 a 3 eet kom je over de dag uit op 150gram koolhydraten.

Er vanuit gaande dat je die andere 250 gram kwark vanavond nog eet en een redelijke hoeveelheid kwalitatief vlees schat ik dat de proteine-inname uit komt op rond de 110 gram.

Vet inname zoals altijd laag bij MeelFriek, rond de 30 gram.

Komt uit op 1310 kcal per dag. 1300/1350 is een redelijke schatting. Eventueel kun je zelfs nog wel lager in koolhydraten gaan, dan wel hoger in proteine en een iets meer vet.

Wel zou ik bijv die banaan weg laten en vervangen voor 2 sneetjes brood of wat havermout. Proteine inname is in het schemaatje nog niet veel van terug te vinden maar jou kennende schiet die in de avond omhoog ten koste van de koolhydraten. Netjes.

Ik neem aan dat je met je dagelijkse gang van zaken rond de 18000kcal uit komt dus qua aantallen heb ik hier niets op aan te merken. Iets lager in koolhydraten en hoger in proteine is wenselijk, het percentage ligt iets fout maar laten we er vanuit gaan dat dit een "energierijke dag" is.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 20:00.
Oud 12-11-2004, 19:35
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 20:31 :
Hoezo 2000 calorieen? Ik kom uit op de 1600-1700... maar hangt ook van de portie sizes af..
op tv van de voedingscentrum oid raden ze voor vrouwen 2000 aan, op sommige sites zelfs 2200 als je niet lijnt...
Oud 12-11-2004, 19:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Excuseer ik had me verrekend, ipv 150gr carbs had ik 250x4 gerekend zo kwam ik aan die 1700kcal, het moet dus 1300 zijn.

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 20:11.
Oud 14-11-2004, 14:18
Mara
Mara is offline
Vier ik m'n verjaardag, krijg ik o.a. een chocoladeletter en een grote speculaaspop van 500 gram
Naja, de gedacht is lief ofzo zullen we maar zeggen
Oud 14-11-2004, 14:37
MightyDuck
MightyDuck is offline
Ach.. op eten.. en 2 lange sessies extra cardio doen er na
Oud 14-11-2004, 15:15
Roosje
Roosje is offline
Ik ben 8 kilo afgevallen in de zomervakantie. Door niet te snoepen en minder suiker te eten enzo. Nu zit ik eindelijk op een normaal (lees: gezond) gewicht. Van 72 naar 64 kilo, bij een lengte van 1,71.
Oud 14-11-2004, 18:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roosieh schreef op 14-11-2004 @ 16:15 :
Ik ben 8 kilo afgevallen in de zomervakantie. Door niet te snoepen en minder suiker te eten enzo. Nu zit ik eindelijk op een normaal (lees: gezond) gewicht. Van 72 naar 64 kilo, bij een lengte van 1,71.
netjes ... maar nu wel stoppen met bewust afvallen, het zou zonde zijn als je niet goed ontwikkeld, je bent namelijk erg in de groei en ontwikkeling van een hoop...

Bij mij blijft het lastig. Vooral in het weekend als ik thuis ben. Door de weeks kan ik niets lekkers en slechts eten omdat het niet in huis is, maar als ik dan thuis ben ...
Oud 14-11-2004, 20:39
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
heeft iemand tips voor als ik uit eten ga? iets ervoor eten/drinken vooraf ofzo, zodat ik niet teveel ga eten..

ben nou ongeveer 3 kilo afgevallen en dat hoeft er niet meteen weer aan
ik ga woensdag namelijk naar de chinees
Oud 14-11-2004, 20:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-11-2004 @ 21:39 :
heeft iemand tips voor als ik uit eten ga? iets ervoor eten/drinken vooraf ofzo, zodat ik niet teveel ga eten..

ben nou ongeveer 3 kilo afgevallen en dat hoeft er niet meteen weer aan
ik ga woensdag namelijk naar de chinees
Chinees is opzich niet eens zo heel ongezond, qua 'makkelijk' eten of 'uit eten'
Let erop dat je bijv. zilvervliesrijst gebruikt, en probeer veel eiwitten binnen te krijgen (ja, zoek maar lekker de stukjes kip er tussenuit )
Let op met saus, niet teveel.

Drinken? Tsja, water is opzich 't beste

Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 20:59.
Oud 14-11-2004, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-11-2004 @ 21:55 :
Chinees is opzich niet eens zo heel ongezond, qua 'makkelijk' eten of 'uit eten'
Let erop dat je bijv. zilvervliesrijst gebruikt, en probeer veel eiwitten binnen te krijgen (ja, zoek maar lekker de stukjes kip er tussenuit )
Let op met saus, niet teveel.

Drinken? Tsja, water is opzich 't beste
Water is idd wel het beste maar cola light vult bij mij altijd best wel dus misschien is dat in dit geval beter.
Oud 14-11-2004, 21:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-11-2004 @ 22:04 :
Water is idd wel het beste maar cola light vult bij mij altijd best wel dus misschien is dat in dit geval beter.
Vandaar de 'opzich' want meestal neem je in een restaurant iets anders Maarja, ik reageer niet zo best op prik dus ik neem haast nooit fris
Oud 14-11-2004, 22:00
WishfulDreaming
maar moet je dan van te voren ook alvast wat drinken want dan ben je sneller vol ofzo..
Oud 15-11-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-11-2004 @ 19:43 :
Bij mij blijft het lastig. Vooral in het weekend als ik thuis ben. Door de weeks kan ik niets lekkers en slechts eten omdat het niet in huis is, maar als ik dan thuis ben ...
Jij hoeft ook niet af te vallen, eerder aan komen.
Oud 15-11-2004, 10:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-11-2004 @ 09:56 :
Jij hoeft ook niet af te vallen, eerder aan komen.
ik kom aan en dat wil ik niet meer... ik wil terug naar de 57 en ik wil net als alle vrouwen een platte buik...

En ik wil er niet minder voor eten of meer voor sporten . Dus het is onmogelijk en objectief gezien niet nodig, dat weet ik ook wel...

ik kan allicht proberen minder snoep, chips en suiker te eten...
Oud 15-11-2004, 11:33
WishfulDreaming
ik slip nou ook wat pillen die je spijsvertering schijnen te verhogen, en volgens mij schijnt het nog te werken ook. vorige week 2 keer pizza gegeten, pepernoten, en niet zo heel boeiend gesport en toch een kilo afgevallen! drink wel heel veel trouwens (water + lowcal.)

ook heel mooi.. heb nou een broek in een maat kleiner gekocht en die zit nou zelfs al een beetje te wijd! (bovenbonen vooral) dus dat is wel allemaal heel gaaf enzo.

hoe schadelijk is het om van die 'pillen' te slikken? deze heten cypar cynarus ofzo.. hooggeconcentreerde artisjokcapsules. zijn dus voor spijsvertering maar ook voor betere functie van maag leven en galblaas.
Oud 15-11-2004, 13:17
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-11-2004 @ 19:43 :
netjes ... maar nu wel stoppen met bewust afvallen, het zou zonde zijn als je niet goed ontwikkeld, je bent namelijk erg in de groei en ontwikkeling van een hoop...
Doe ik ook. Een vriendinnetje zegt dat ik anorexia heb, maar da's alleen maar omdat ik geen pepernoot wou eten. En dat was, omdat ik dan zou denken: Ach, het is maar een pepernoot... En dan bij de volgende: Ach, het is maar een pepernoot...
Enzovoort. En dat was niet de bedoeling, want dan raak ik (weer) verslaafd aan snoep en dan zit het er zo weer aan.
Oud 15-11-2004, 16:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 14-11-2004 @ 23:00 :
maar moet je dan van te voren ook alvast wat drinken want dan ben je sneller vol ofzo..
Bij ons is het als we uiteten gaan gebruikelijk om voor het eten een drankje te bestellen en als dat op is dan tijdens het eten nog iets en als dessert eventueel koffie. Als ik een glas cola light drink voor het eten zit ik al redelijk vol dus dan hoef ik minder te eten maar ik kan natuurliuk ook nog een drankje nemen. Wat ook goed werkt tegen teveel eten is veel met mensen praten, dan signaleer je eerder dat je eigenlijk geen honger meer hebt en blijf je niet te lang dooreten.
Oud 15-11-2004, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2004 @ 17:54 :
Wat ook goed werkt tegen teveel eten is veel met mensen praten, dan signaleer je eerder dat je eigenlijk geen honger meer hebt en blijf je niet te lang dooreten.
Je signaleert eerder dat je eigenlijk geen honger hebt als je veel met mensen praat (tijdens het eten)?

Het schijnt het beste te zijn om te te drinken tijdens het eten (omdat je dan zelf speeksel moet produceren en beter kauwt ed) en echt met het eten bezig te zijn, omdat je juist dan eerder beseft dat je eigenlijk genoeg hebt, als je met andere dingen bezig bent, dan ben je daarmee bezig en 'vergeet' je dat je eet.
Oud 15-11-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 15-11-2004 @ 11:37 :
ik kom aan en dat wil ik niet meer... ik wil terug naar de 57 en ik wil net als alle vrouwen een platte buik...
Je bent/wordt volwassen en de meeste volwassen vrouwen van 1.75m en langer wegen geen 57kg. En "net als alle vrouwen een platte buik"?

Lees al je eigen posts in deze topic richting anderen eens door. Dan zie je hopelijk in dat je zelf min of meer even onmogelijke dingen wilt en geen realistisch zelfbeeld hebt ed. En dat het objectief gezien niet nodig is, dat weten al die mensen zelf misschien ook wel en toch voel jij de behoefte om ze er mee te confronteren, misschien omdat je zelf toch (nog steeds) met een zelfde soort probleem zit?

Ik heb je niet al te lang geleden gezien en als jij te zwaar bent en/of een te 'dikke' buik hebt, wat ben ik (en de meerderheid van de mensen) dan wel niet? Je ziet er prima uit en zoals ik al zei, je kunt beter aankomen dan afvallen. Ik weet niet hoeveel je nu weegt, maar ik geloof niet dat je er als je weer 57kg zou wegen beter uit zou zien...dan zou je gewoon mager/dun (hoe je het wilt noemen - en dan bedoel ik dus niet dun als in slank, want dat ben je nu) zijn.

Laatst gewijzigd op 15-11-2004 om 18:50.
Oud 15-11-2004, 18:44
saartje 88
saartje 88 is offline
hallo!!
ik ben mijn eigen eetpatroon behoorlijk zat, ik heb net een hele mona pudding in m'n eentje opgegeten , en ik dagelijks een hele grote hoeveelheid junkfood , ik wil heel erg graag afvallen, niet super veel ofzo, maar gewoon een paar kilo, hoe pak je zoiets aan??

(ik hoop dat ik dit hier goed heb gepost, ik ben niet zo bekend met dit gedeelte van het forum)
Oud 15-11-2004, 18:51
Verwijderd
@saartje 88: iig minderen in het eten van de junkfood en gaan sporten.
Dan kom je, denk ik, al een heel eind.
Oud 15-11-2004, 19:03
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 15-11-2004 @ 19:44 :
hallo!!
ik ben mijn eigen eetpatroon behoorlijk zat, ik heb net een hele mona pudding in m'n eentje opgegeten , en ik dagelijks een hele grote hoeveelheid junkfood , ik wil heel erg graag afvallen, niet super veel ofzo, maar gewoon een paar kilo, hoe pak je zoiets aan??

(ik hoop dat ik dit hier goed heb gepost, ik ben niet zo bekend met dit gedeelte van het forum)
Post hier eens wat en hoeveel je op een dag van iets eet? Hoeveel weeg je? Hoe lang ben je?
Dan kan hier eens gekeken worden wat je kunt (en moet) veranderen.
Oud 15-11-2004, 19:43
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
YPrue schreef op 15-11-2004 @ 20:03 :
Post hier eens wat en hoeveel je op een dag van iets eet? Hoeveel weeg je? Hoe lang ben je?
Dan kan hier eens gekeken worden wat je kunt (en moet) veranderen.
geen ombijt, wel avondeten, voor de rest echt alleen maar junkfood, broodjes kroket, pakken koekjes, zakken vol chips.
ik ben 1.73 en weeg 61 kilo maar ik ben de laatste tijd echt ongeloofelijk aangekomen. ik kan echt niet van al dat eten afblijven. ik wil graag 56 kilo wegen.
Oud 16-11-2004, 04:50
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 15-11-2004 @ 20:43 :
geen ombijt, wel avondeten, voor de rest echt alleen maar junkfood, broodjes kroket, pakken koekjes, zakken vol chips.
ik ben 1.73 en weeg 61 kilo maar ik ben de laatste tijd echt ongeloofelijk aangekomen. ik kan echt niet van al dat eten afblijven. ik wil graag 56 kilo wegen.
1.73 m en 61 kilo is niet te dik, hoor.

Wat eet je dan als avondeten?

Begin eerst al eens met te ontbijten het 's morgens. Ik weet dat het voor sommigen erg moeilijk is het 's morgens iets te eten, maar ontbijt is echt heel erg belangrijk.

Hoevaak eet je iets tussendoor?
Oud 16-11-2004, 06:34
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
YPrue schreef op 16-11-2004 @ 05:50 :
1.73 m en 61 kilo is niet te dik, hoor.

Wat eet je dan als avondeten?
aardappels vlees groente, je kent het wel
toetje

Begin eerst al eens met te ontbijten het 's morgens. Ik weet dat het voor sommigen erg moeilijk is het 's morgens iets te eten, maar ontbijt is echt heel erg belangrijk.

Hoevaak eet je iets tussendoor?
dramatisch vaak... eerste pauze tweede pauze tussendoor nog wel twee keer tot 4 keer iets, en na school zo'n twee dingen
Oud 16-11-2004, 09:50
MieX
MieX is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 16-11-2004 @ 07:34 :
dramatisch vaak... eerste pauze tweede pauze tussendoor nog wel twee keer tot 4 keer iets, en na school zo'n twee dingen
Zoals Yprue als zei: begin je dag met een fatsoenlijk ontbijt en neem gewoon brood mee naar school, dan is je verleiding om naar junkfood te grijpen al wat minder omdat je minder honger hebt. Het kan zowiezo ook al helpen om gewoon geen geld mee te nemen naar school, dan kan je ook niks kopen
Oud 16-11-2004, 14:59
5803
5803 is offline
Hmmm, ben gisteren (voor de zoveelste keer) weer eens begonnen met afvallen. Nu moet het écht lukken, want ik merk nu echt dat ik niet alleen zwaarder wordt, maar ook een stuk dikker! Terwijl ik dat nooit echt ben geweest.
Ik train 4 keer per week, doe atletiek, waarvan 2 keer per week hardlopen (lange afstand), 1 keer krachttraining, en 1 keer werptraining. Ook fiets ik 5keer per week ong. 50 minuten.
Toch kom ik dus veel aan...

Vandaag:
geen ontbijt. Ik weet dat het slecht is, eet het ook echt altijd, behalve vandaag dus. Normaal 1 boterham met kaas.
op school: een liga, 3 boterhammen met smeerkaas, pakje sinaasappelsap en bekertje chocomel.
na school: cup-a-soup, 2 geroosterde boterhammen, 2 rijstewafels met kaas, manderijntje. verder heel veel pepernoten (geen kruidnoten dus...)

Als ik nu straks gewoon goed avondeet, en verder niets eet, is dat dan goed? Het is sowieso al een stuk minder dan normaal...

En, zit er veel vet in echte pepernoten? Van kruidnoten weet ik het wel, maar deze zijn van de bakker, staat dus niets op de verpakking.

Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen!
Oud 16-11-2004, 16:08
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
5803 schreef op 16-11-2004 @ 15:59 :
*knip*
Dat zwaarder worden kan komen doordat je spieren zwaarder worden, want je sport best veel. En dat dikker worden, is dat echt vet? Want als dat ook meer spier dan vet is, dan is het dus wel logisch.

En ik begin vanaf morgen ook maar weer eens met lijnen, maar dit keer op een gezonde manier. Ik ga ook meer brood eten, dus hopelijk lukt het dan wat beter.
Oud 16-11-2004, 16:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
5803 schreef op 16-11-2004 @ 15:59 :
Hmmm, ben gisteren (voor de zoveelste keer) weer eens begonnen met afvallen. Nu moet het écht lukken, want ik merk nu echt dat ik niet alleen zwaarder wordt, maar ook een stuk dikker! Terwijl ik dat nooit echt ben geweest.
Ik train 4 keer per week, doe atletiek, waarvan 2 keer per week hardlopen (lange afstand), 1 keer krachttraining, en 1 keer werptraining. Ook fiets ik 5keer per week ong. 50 minuten.
Toch kom ik dus veel aan...

Vandaag:
geen ontbijt. Ik weet dat het slecht is, eet het ook echt altijd, behalve vandaag dus. Normaal 1 boterham met kaas.
op school: een liga, 3 boterhammen met smeerkaas, pakje sinaasappelsap en bekertje chocomel.
na school: cup-a-soup, 2 geroosterde boterhammen, 2 rijstewafels met kaas, manderijntje. verder heel veel pepernoten (geen kruidnoten dus...)

Als ik nu straks gewoon goed avondeet, en verder niets eet, is dat dan goed? Het is sowieso al een stuk minder dan normaal...

En, zit er veel vet in echte pepernoten? Van kruidnoten weet ik het wel, maar deze zijn van de bakker, staat dus niets op de verpakking.

Hopelijk kan iemand hier iets over zeggen!
Pepernoten zijn niet goed. Per 100 gram is het 489kcal. En aan 100 gram zit je zo hoor! Vooral als je veel eet, zoals jij zegt. Als je 't echt niet kan laten staan (liever wel natuurlijk) pak dan een handje en leg de zak terug in de kast. Dan blijf je tenminste niet eten.

De kaas, is dat 20+ of 30+? En de smeerkaas?
Chocomel is ook slecht. Light is al beter, maar dat had je niet denk ik Drink liever water.

Drink je frisdrank? Ik zie 't niet staan, maar zo ja, neem de light-varianten, of nog beter water. Gewoon goed avondeten, wat bedoel je daarmee? Zorg ervoor dat je genoeg groeten binnenkrijgt en dat je vlees mager is. Opletten met 't toetje, veel verborgen calorien!

Daarna niks eten? Niet goed! Dan krijg je alleen maar een hongergevoel. Dat betekent niet dat je 's avonds veel moet eten, maar een beetje. Ik weet niet of je vis lust, maar dat kan je evt. klaarmaken (ook in de magnetron, érg makkelijk ) of bijv. wat kwark of yoghurt.
Oud 16-11-2004, 16:46
5803
5803 is offline
Ik eet geen vlees en vis, dus die vallen af.
Met de peper+kruidnoten zal ik me idd voortaan inhouden..
Qua drinken drink ik alleen water, melk, thee en appel- en sinaasappelsap, en af en toe een bekertje warme chocomel uit de automaat op school, alleen omdat het zo lekker is!
Qua kaas, ik heb net even in de koelkast gekeken, daar ligt een 30+ stuk, ik weet niet of we dat altijd hebben. Is die juist goed of slecht?
Oud 16-11-2004, 17:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
5803 schreef op 16-11-2004 @ 17:46 :
Ik eet geen vlees en vis, dus die vallen af.
Met de peper+kruidnoten zal ik me idd voortaan inhouden..
Qua drinken drink ik alleen water, melk, thee en appel- en sinaasappelsap, en af en toe een bekertje warme chocomel uit de automaat op school, alleen omdat het zo lekker is!
Qua kaas, ik heb net even in de koelkast gekeken, daar ligt een 30+ stuk, ik weet niet of we dat altijd hebben. Is die juist goed of slecht?
Hmm, als je geen vlees en vis eet zit je waarschijnlijk érg laag in je proteïne als je 't verder niet aanvult.
Eet regelmatig een ei en kwark om 't aan te vullen!

Melk, neem halfvolle of magere. Kijk uit met sapjes, 1 glas per dag is genoeg. Behalve dat 't vrij veel koolhydraten bevat is bijv. sinaasappelsap niet echt goed voor je tanden.
30+ kaas is wel goed
Oud 16-11-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 16-11-2004 @ 18:46 :
Hmm, als je geen vlees en vis eet zit je waarschijnlijk érg laag in je proteïne als je 't verder niet aanvult.
Eet regelmatig een ei en kwark om 't aan te vullen!

Melk, neem halfvolle of magere. Kijk uit met sapjes, 1 glas per dag is genoeg. Behalve dat 't vrij veel koolhydraten bevat is bijv. sinaasappelsap niet echt goed voor je tanden.
30+ kaas is wel goed
In kwark zit stremsel, dus ik weet niet hoe streng vegetarisch ze eet, maar als ze zich daar streng aan houdt eet ze waarschijnlijk ook geen kwark. Maar ze at ook kaas, en ik ga er van uit dat dat ook geen biologische stremselloze kaas is, dus dan maakt het niet zoveel uit.

MD, weet jij nog niet-dierlijke eiwitrijke producten met weinig vet/carbs. Tofu is wel goed, maar dat is niet echt iets wat je op brood smeert ofzo ;o.
Oud 16-11-2004, 22:14
Drez
Drez is offline
godver ik krijg gewoon geen eten naar binnen.
vandaag alleen chocola (bij een vriendinnetje) en een boterham net gedwongen van mezelf. bwegh. alles smaakt vies en stinkt.

Regels voor berichten